پس از انتشار یک تیزر حالا پاگانی رسماً هوآیرا رودستر BC را معرفی کرده است. این تهاجمیترین نسخهٔ هوآیرا از زمان معرفی آن در سال ۲۰۱۲ تاکنون محسوب میشود. هوآیرا رودستر BC روی یک نسخهٔ تکاملیافته از شاسی کربن تیتانیومی پاگانی ساخته شده که نهتنها سبکتر بلکه از همیشه مستحکمتر هم هست. به لطف این شاسی، وزن خودرو به تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم رسیده است.
در سینهٔ هوآیرا رودستر BC همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربویی قرار گرفته که توسط AMG بهطور خاص برای پاگانی ساخته شده است. این پیشرانه اما در اینجا ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که این یعنی حدود ۵۰ اسب بخار قویتر از نسخهٔ کوپهٔ BC است. تمامی این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ سکوئنشال تک کلاچهٔ سبکوزن به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند. به گفتهٔ پاگانی، این گیربکس ۳۵ درصد سبکتر از نمونههای دوکلاچۀ معمول است.
علاوه بر این، تغییرات قابلتوجهی هم در بدنهٔ خودرو صورت گرفته که مهمترین آنها قطعات آئرودینامیکی تهاجمیتری شامل اسپلیتر بزرگتر با بالههای جدید، بادگیرهایی روی گلگیرهای جلو، بال عقب ثابت بسیار بزرگ و دیفیوزر بزرگ عقب هستند. به لطف این ویژگیها حالا در هوآیرا رودستر BC در سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت ۵۰۰ کیلوگرم داونفورس تولید میشود. سیستم اگزوز این هایپر رودستر نیز کاملاً جدید است و شش سر اگزوز دارد که دوتای آنها از دیفیوزر عقب بیرون آمدهاند.
رینگهای هوآیرا رودستر BC با لاستیکهای پیرلی P Zero تروفئو R پوشیده شدهاند که بهطور خاص برای پاگانی طراحی شدهاند تا چسبندگی بیشتری را فراهم کنند؛ بنابراین به گفتهٔ پاگانی، این هایپر رودستر در پیچها میتواند حداکثر تا ۱.۹ جی شتاب جانبی را تحمل کند. سازندهٔ ایتالیایی فعلاً هیچ اطلاعاتی از عملکرد هوآیرا BC رودستر اعلام نکرده اما با توجه به مشخصات آن، مطمئناً خودروی بسیار سریعی خواهد بود. این در حالی است که نسخهٔ کوپهٔ این ماشین ظرف ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
انتظار میرود اولین نمایش عمومی پاگانی هوآیرا رودستر BC ماه آینده در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری صورت گیرد ولی امکان خرید آن وجود نخواهد داشت زیرا از این هایپرکار روباز تنها ۴۰ دستگاه تولید میشود که همگی قبلاً فروخته شدهاند. این در حالی است که هوآیرا رودستر BC قیمتی برابر با ۳.۵ میلیون دلار دارد و یکی از گرانترین محصولات تاریخ پاگانی محسوب میشود.
NAVID۰۰۹۸
۱۰ مرداد ۱۳۹۸همیشه بحث پاگانی ، جدایه از باقی لاکچری اسپرت سازان دیگر است .
این شرکت از روی قلب و احساس مدیرش ، آقای پاگانی خودرو میسازه که اتفاقاً خوده آقای پاگانی برای طراحی و تولید اولین پاگانی زوندا گفته بود از همسرش اِلهام گرفته .
تمام پاگانیها یک اثر هنری کربنی کلکسیونی هستند و سپس خودرو و باقی ماجرا .
فقط به پیچیدگی و جزئیات طراحی داخل توجه کنید و سپس مانورهایی که در بدنه شکل گرفته ، تک به تک اجزاء یک دنیا حرف برای گفتن دارند .
حمید فورد
۱۰ مرداد ۱۳۹۸نویدجان کدوم پیچیدگی کدوم جزئیات کدوم زن کدوم الهام.شاید الهام زن دومش بوده سوتی داده خاسته جم کنه اون حرفو زده اروم باش رفیق
NAVID۰۰۹۸
۱۰ مرداد ۱۳۹۸حمید فورد عزیز
شما یه تحقیقی از سخنان قدیم رئیس شرکت بکن ، بعد به من برگرد .
بخدا دنیا را اینترنت گرفته ، سرچ بکن ، اگه من اشتباه میگم ، سپس هجوم بیاور .
جداً باحالیما …
حمید فورد
۱۰ مرداد ۱۳۹۸عجب تو چیکار به حرف دیگران داری تو همون اینترنت سرچ کن ببین اثر هنری به چجور ماشینی میگن. تو سال2019 ساخت این ماشینا اثر هنری حساب نمیشه.جدا باحالیما یعنی چی چه ربطی داش.
M
۱۰ مرداد ۱۳۹۸حمید فورد مهدی و بقیه این اکانتای فیکی که میایین انقدر راحت در میتراوین
ببینم شما اگه کامنت ندید شب اقای احمد زاده با شاتگان میاد در خونتون که خودتونو موظف میدونید یه چیزی بپرونید !
moein
۱۰ مرداد ۱۳۹۸دهنم وا مونده
این دیگه چیه واقعا؟
اثر هنری براش خیلی کمه
لا مصب تو هر عکسش یه دنیا ظرافت و هنر پاشیده
فقط به اون اسپیکرهای پشت صندلی نگاه کنید ??
شش سر اگزوز آخه؟!!!!!??
حمید فورد
۱۰ مرداد ۱۳۹۸رفیق من پرشیا داره 7سر اگزوز و اسپیکرشم نصب کرده روکف و سقف. اینا که تعجب نداره رفیق بیا من برات اسپیکر میبندم رو رینگ و لاستیک
ایلیا
۱۰ مرداد ۱۳۹۸50 روز دیگه تحمل کنیم حله…
OMID
۱۰ مرداد ۱۳۹۸هفت تا سر اگزوز نه اگزوز:))
بهنام
۱۰ مرداد ۱۳۹۸گاهی تیتر خبر از چیزی قراره باهاش مواجه بشی رو به بهترین شکل توصیف میکنه. ( یک اثر هنری متحرک). ممنون از نگارنده بابت انتخاب چنین تیتری
s\i\,v
۱۰ مرداد ۱۳۹۸موتوری عالی ،معرکه ولی طراحی بیرونی در حد این هایپرکار نیست
مازراتی
۱۰ مرداد ۱۳۹۸پاگانی یکی از معدود ماشینایی هس که قبل از خوندن مشخصات فنیش باید چند مرتبه عکساشو با دقت دید
Omid622
۱۰ مرداد ۱۳۹۸دیزاین رینگش بهش نمیاد حس بنز بودن بهمون دس میده
یه مدل پاگانی آبی رنگ بود که حدودا دوماه پیش پدال خبرشو گذاشته بود که یه کلکسیونر میخواد بفروشتش
اون معرکه تر از این رودستر بود
حمید فورد
۱۰ مرداد ۱۳۹۸به یه کودک 7ساله بگو یه ماشین برام نقاشی کن دقیقا اینو طراحی میکنه. از پشت ببینی انگار جلوی ماشینه.اثر هنری به کامارو و موستانگ و دوج های دهه 60 و 70 میگن.
امیر
۱۱ مرداد ۱۳۹۸دوست عزیز
چه اصراری داری اخه؟!!
خودم عاشق دوجم و کلا عاشق طراحی دهه ۶۰و ۷۰ امریکایی هستم ولی واقعا جای قیاس نیست
بحث طراحی پاگانی با دوج و کامارو دهه ۷۰ خیلی فرق میکنه
ن اینکه پاگانی بهتر باشه یا دوج بهتر باشه..کلا دو مبحث مجزاس!
لطفا با این حرفا ماهیت طرفداران امریکایی رو از بین نبر!
بهراد
۱۰ مرداد ۱۳۹۸کنتور نمیندازه که…!
ولی جدا شیمیل آقای پاگانی خیلی ستون فقرات خوش فرمی داشته .تو عکس اول به در و گلگیر عقب دقت کنین یه ظرافت خاصی توشه
doubt
۱۲ مرداد ۱۳۹۸فقط میتونم بگم اوووووووف……
L-H-P-TT
۱۳ مرداد ۱۳۹۸شتاب جانبیش تو حلقم ….
1.9 خو رانندرو عقیم میکنه ده لامصب ….
ولی عجب چیزی شده …..
Saeed
۲۲ مرداد ۱۳۹۸اثر هنری متحرک؟؟؟
این ماشین جانداره!!!!
اصن وقتی نگاش میکنی انگار داره باهات حرف میزنه!