۲۲ اسفند سال ۹۳ بود که خبر از بازگشت بورگوارد داده بودیم و حال پس از سپری کردن تقریباً نیمقرن در سایهها، سرانجام برند پیر آلمانی با فرزندی تازه به بازگشته است. او را BX7 نام نهادهاند و هفته آینده تایر به کف نمایشگاه فرانکفورت خواهد مالید.
بورگوارد امروز با آن شرکتی که در ۱۹۶۱ ورشکسته شد سالها تفاوت دارد؛ همان شرکتی که در روزگاری بزرگترین خودروسازهای آلمان به شمار میرفت. کارل اف دبلیو بورگوارد با دست خود این کمپانی را بنا نهاد و اکنون در نبود او نوهاش، کریستین بورگوارد فرمان شرکت را بهدست گرفته است. کریستین سخت تلاش میکند تا با کمک فوتون، غول صنعتی چینی، شرکت پدربزرگش را به اوج برساند.
طبق اخباری که وبسایت هلندی Autovisie منتشر کرده، BX7 جوان نیرویش را مدیون موتور دو لیتری چهار سیلندری است که توربوشارژ نیز همراهیاش میکند و ۲۲۰ اسب بخار از لابهلای جعبهدنده ۷ سرعتِ میتازند تا به چرخهای این خودرو برسند. از دیگر خبرها اینطور برمیآید که نسخهای هیبریدی هم در کار خواهد بود، مدلی که ۳۹۵ اسب بخار نیرو خواهد داشت و فقط یا تکیه بر باتریهایش تا ۳۴ مایل برد دارد.
BX7 با حدود ۴٫۷ متر طول تا هفت صندلی را در پیکرهاش جای میدهد پس به گزینهای ایده آل برای خانوادههای پرجمعیت بدل خواهد شد. بهعلاوه پیرمرد آلمانی با تکنولوژی غریبه نیست؛ صفحهنمایشی بزرگ برای سیستم سرگرمی، وای-فای، سیستم مانیتورینگ ۳۶۰ درجه اطراف خودرو و کمکراننده الکترونیکی از تجهیزات آن به شمار میروند.
در اوایل کار، بورگوارد بازار چین و دیگر کشورهای درحالتوسعه را هدف قرار خواهد داد اما مطمئناً برای گسترش نام خود به همینها اکتفا نخواهد کرد. بااینهمه به این زودیها پای این کمپانی به ایالاتمتحده باز نخواهد شد.
بیصبرانه منتظر آغاز تازهترین دوره نمایشگاه خودروی فرانکفورت هستیم، جایی که مطمئناً جزئیات بیشتری از این خودرو به دستمان میرسد.
منبع: موتور اتوریتی
ALiHidden
۲۳ شهریور ۱۳۹۴جالبه…
نمیدونم چرا منو یاد بیوک انداخت!
پشتش هم زیباس!
آرمااااان
۲۳ شهریور ۱۳۹۴متاسفانه تا حالا اسمشو نشنیده بودم،ولی واقعا با ابهته
AliZeus
۲۳ شهریور ۱۳۹۴منم یاد پورشه انداخت..از بغل و عقب شبیه شاسی بلندهای پورشه اس.
محمد حسین
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ولی من حس میکنم که از طرح های ولوو کمک گرفته اند
Pooya
۲۳ شهریور ۱۳۹۴طراحی بسیار بد و کپی شده یا الهام گرفته، اگه از جلو به ماشین نگاه کنیم چهره ی BMW X5 رو میشه دید از کنار هم همینطور و از نمای پشت به Porsche cayenne شباهت داره. به هر حال وقتی با چینی وارد معامله میشی همچین جالبی هم نخواهد شد. تازی به نظر اسم مسخره ی هم برای ماشین در نظر گرفتن. BX7
Reza
۲۳ شهریور ۱۳۹۴شاید از کنار یه کم شبیه باشه ولی در حد کپی نیست به هیچ وجه ، اتفاقا خیلی ظاهر قشنگی داره ، با توجه به اینکه واس کشورهای در جال توسعه در نظر گرفتنش اگه قیمتش مناسب باشه خیلی عالیه
میلاد
۲۳ شهریور ۱۳۹۴مسخره انتقاد های بی پایه و اساس شماست عزیز من، کجای جلوی این ماشین کپیه ایکس 5 یا عقبش کپیه کائنه؟ یعنی چی اسمه مسخره ای براش انتخاب کردن. نمیدونم این فرهنگ بیمار ما کی میخواد اصلاح بشه.
alireza-r
۲۳ شهریور ۱۳۹۴به نظر میاد رگ چینی قدرتمندی داره. جلو پنجره بیوک به همراه رگه هایی از طراحی آئودی و پورشه و مرسدس رو با هم ترکیب کرده.
AHMADREZA
۲۳ شهریور ۱۳۹۴چقدر خوشکله شبیه x5 شده
Metti
۲۳ شهریور ۱۳۹۴آقا اینقدسخت نگیرین، خود مقاله اشاره کرده بعد از 50 سال باز می خواد ماشین بزنه، باید بهش فرصت بدین ????
ظاهرشم مناسبه
بنتلی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ازش خیییلی خوشم میاد چون دوباره میخواد روی پای خودش وایسته،دوس دارم ک بتونه دوباره شکوفا بشه و باعث بدنامی این شرکت کهنه کار نشه،این خودرو طراحیش خوبه ولی عالی نیس و یکم چینی کاری شده البته ب نظرم یکم زود معرفیش کردن اگه بیشتر روش کار میکردن بهتر از این میشد
بنتلی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴تعرفه وارداتو دوباره زیاد کردن!!!!!
جهت افزایش درآمد دولت و حمایت از تولید داخلی و سود معقول وارد کننده!!!!
چاه توالت ما هم پرشده،دولت بیاد مجانی میدم بهش ببره بفروشه بیچارکی یکم درآمدش زیادشه
تولید داخلی منظورش چیه؟من ک چیزی نمیبینم!
دیگه همه جارو قهوه ای کردن…بسه دیگه
سود معقول وارد کننده؟!وارد کننده کشورای دیگه علف میخورن؟!یا عقل تو سرشون نیس؟!
وحید
۲۳ شهریور ۱۳۹۴هرکی یه نظر میده میگه منو یاد …. انداخت
جلو پنجرش شبیه مازراتی با ادغام چند تا محصول شرکت دیگه
Archi KHAN
۲۳ شهریور ۱۳۹۴میکسی از برندها وکمپانی های مختلف …
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۴یک ماشین پرابهت دیگه.
سکوت
۲۳ شهریور ۱۳۹۴منو یاد اشکودا انداخت
یوسف
۲۳ شهریور ۱۳۹۴کریستین بورگوارد اولین تحرکات برای بازسازی کمپانی پدربزرگشو از حدود ده سال پیش (2005) شروع کرد و در سال 2008 شرکت جدید رو با نام Borgward AG در شهر لوسرن سوییس بازگشایی کرد (دفتر و کارخانه اصلی بورگوارد در دوره قبلی فعالیتش در شهر برمن آلمان قرار داشت).
کریستین بورگوارد برای ایجاد زیرساخت فنی و مالی لازم برای تولد دوباره شرکت و رسیدن به این مدل 10 سال زمان صرف کرده و تا به حال چند مدل کانسپت عرضه کرده که ظاهرا BX7 نسخه نهاییه. البته ظاهرا قراره مدل های اسپرت و سدان هم تولید بشه.
نکته جالب اینکه کریستین بورگوارد برای بازسازی شرکت از همکاری Einar Hareide طراح معروف نروژی استفاده کرده کسی که طراح چراغ های گرد چهارتایی معروف مرسدس بنز بوده (طرحی که اولین بار در مرسدس کلاس E مدل 1994 دیده شد و تا سال ها کلاس هاس مختلف بنز با چراغ های گرد چهارتایی دیده شدن).
shahab
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اگه بخواد با چینیا ادامه بده بعید میدونم به جایی برسه
حميد
۲۴ شهریور ۱۳۹۴بازم یک چینی دیگه مثل ام جی
نمیدونم کی نمایندگیش تو ایران رو میگیره
چرا میگیند المانی
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۴کلمه پیرمنویاد پیکان باموتور پژو504 انداخت یادش …..هیچی بابا
احسان(احسان)
۲۴ شهریور ۱۳۹۴نمای کلی یاداور بیوک انکلاو هست و از بغل سلطان کاین رو به یاد میاره.بنظر ماشین جذابی میاد
علیرضا
۶ دی ۱۳۹۴تمام خودروسازای جهان رفتند سمت طراحی های هیوندای کره ای همین ماشین و خیلی از ماشین های دیگرشبیه سانتافه 2013خواستند بزنند با یه مقدار تغییر خود بی ام و و مرسدس بقیه برند های معروف هم بهمین منوال کار میکنند
محمد
۱۷ خرداد ۱۳۹۶دوستان بهتر نیست کمی واقع بین تر باشیم
امروزه در طراحی خودرو اینقدر تنوع زیاد هست که طراح هرطور هم که بخواد چیزی از آب در بیاره باز یک گوشه اش شبیه یکی از ماشینهای دیگه میشه حتی توی اتومبیل های روز دنیا نیز همچین چیزی مشهوده .
بی تعارف بگم ماها که بعد از بیست سال هنوز چهره های ماشینامون تغییر نکرده بهتره در مورد یک برند کهنه کار نظر ندیم.