شاید با دیدن ظاهر خودرو همچون همیشه به مورگان ایراد بگیرید اما زیر بدنهی خودرو شاهد سختافزار کاملاً جدیدی هستیم. این رودستر رترو استایل دارای طراحی آشنایی است اما از پلتفرم جدید CX استفاده میکند. این معماری دو برابر پلتفرم مورگان قبلی استحکام داشته و موضوع جالب اینکه بخشهایی از پلتفرم این خودرو از چوب ساخته شده است! البته مورگان میگوید این خودرو از اضافهوزن رنج نبرده و ساختار آن در کل کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
زیر کاپوت مورگان پلاس ۶ جدید پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ب ام و قرار گرفته است. این همان پیشرانهی B58 است که نیروبخش تویوتا سوپرای جدید هم میباشد. البته این پیشرانه در مورگان قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF همکاری میکند. در آینده گیربکس دستی هم ارائه خواهد شد.
مورگان پلاس ۶ به خاطر وزن ۱۰۷۵ کیلوگرمی خود و همچنین استفاده از پیشرانهی ب ام و تواناترین خودروی تاریخ این شرکت از نظر دینامیکی میباشد. در واقع این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیهای داشته و حداکثر سرعت آن نیز ۲۶۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین قوای محرکهی کارای ب ام و باعث شده این رودستر یکی از کممصرفترین محصولات مورگان باشد به گونهای که مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر میباشد.
به عنوان یک محصول واقعی مورگان، پلاس ۶ فاقد صفحهنمایش بزرگ در کابین است؛ و اگر شما شیفتر دنده نصب شده در کنسول مرکزی را آشنا مییابید به این خاطر است که مستقیماً از ب ام و گرفته شده است. این خودرو دارای دو حالت رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس بوده اما این دو حالت تنها پاسخ پدال گاز و اهرم تعویض دنده را تنظیم کرده چراکه پلاس ۶ فاقد سیستم تعلیق یا فرمان تطبیقی میباشد.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ اسفند ۱۳۹۷یه ماشین مَندَراوَردی
sina7
۱۵ اسفند ۱۳۹۷اون دندش فقط =)))))
آریا
۱۵ اسفند ۱۳۹۷عقبش خیلی کوتاس
اگه یکی با سرعت از عقب بزنه بهش راننده چی میشه؟!
مهدی
۱۵ اسفند ۱۳۹۷دسته دنده سرامیکی BMWهم توشه جدای ازموتورش. مورگان خیلی متفاوته
Just bentley continental
۱۵ اسفند ۱۳۹۷تنها ماشین اینگلیسی که زیاد درکش نمی کنم.
پدال هر چه زود تر خبر بنتلی هم بزار????
M
۱۵ اسفند ۱۳۹۷میشه یکی به من بگه این 6 سیلندر بیمر مگه چیه که انقدر همه دنیا میخوانش ؟
مصرف سوخت و بازدهش یلی خوبه اما دیگه دارن شورشو در میارن چه ویژگی خاصی داره مگه ؟
Omid
۱۵ اسفند ۱۳۹۷عاشق مورگانم ، اگه بدونین کارگرای هنرمندش با چه عشق و زحمتی ورق های آهن و چوب و چرم رو به هم پیوند میدن تا این ماشین های رترو رو تحویل مشتری بدن ،عاشقش میشدین ،من تو فیلم مستندش دیدم ،در ضمن دوستان اکثر دستگاههاشونم دستی و سنتی هستش ،کارگری اونجا کار میکرد که ۴۸ سال سابقه داشت ،ولی شرکت و اون چنان بهم دلبسته و محتاج بودن که ول نمیکرد بره پی بازنشستگی ،در ضمن دوره انتظار بعضی از مدلاش دو سال رو هم رد میکنه و کمتر از یکسال هم نداره ، اونم واسه کسانی که ثبت نام و به اصطلاح پیش خرید کردن ،آرزومه داشتنش ،البته آرزوی محال???
امیر
۱۷ اسفند ۱۳۹۷عاشقش شدم ولی 77هزارتا خیلی زیاده واقعا!