معرفی رسمی میکرولینو 2.0، فندق الکتریکی با بُرد 200 کیلومتر!

سه‌شنبه 20 اسفند 1398 - 10:30
مطالعه 9 دقیقه
Microlino-5
شرکت میکرو در سال 2018 نسخهٔ پیش‌تولید خودروی الکتریکی کوچک خود که میکرولینو نام دارد را معرفی کرد و حالا پس از ارائهٔ پیش‌نمایشی در ماه گذشته،...
تبلیغات

شرکت میکرو در سال 2018 نسخهٔ پیش‌تولید خودروی الکتریکی کوچک خود که میکرولینو نام دارد را معرفی کرد و حالا پس از ارائهٔ پیش‌نمایشی در ماه گذشته، سرانجام رسماً نسخهٔ تولیدی و نهایی این ماشین را با نام میکرولینو 2.0 به جهانیان نشان داده است. این یک خودروی حبابی زیبا است که از ب‌ام‌و ایستا الهام گرفته اما علیرغم ظاهر رترو، خودروی کاملاً مدرنی است. میکرولینو 2.0 اما نسبت به نسخهٔ پیش‌تولید خود تغییراتی را تجربه کرده که آن‌را به خودرویی جالب‌تر و بامزه‌تر تبدیل کرده است.

طی این بازطراحی، با مخفی کردن دستگیرهٔ در و همین‌طور نصب یک نوار LED در جلوی خودرو، به میکرولینو ظاهر ساده‌تری داده شده است. به گفتهٔ میکرو، این تغییرات موجب شده خودرو هنگام رانندگی در شب مثل یک صورت خندان به نظر برسد. میکرولینو 2.0 همچنین از نسخهٔ قبلی خود بلندتر است که فضای بیشتری را در داخل آن ایجاد می‌کند. علاوه بر این، برای بهبود دید، طراحان پنجره‌های جانبی را بلندتر و ستون‌های A را نازک‌تر کرده‌اند. در همین حال، بخش عقبی میکرولینو هم کاملاً از نو طراحی شده است زیرا در نسخهٔ جدید به‌منظور بهبود راحتی سواری و ایمنی، فاصلهٔ عرضی محور عقب 50 درصد بیشتر شده است. بدین منظور طراحان سپر جدیدی را هم برای خودرو طراحی کرده‌اند که از یک نوار LED برخوردار است و شامل چراغ‌های ترمز و راهنما می‌شود.

تغییرات در کابین میکرولینو هم ادامه یافته و حالا غربیلک فرمان دیگر روی درب قرار ندارد. در این نسخهٔ جدید برای نصب غربیلک فرمان یک ستون مجزا طراحی شده که برای ورود و خروج راحت‌تر می‌توان آن‌را به جلو حرکت داد. صفحه آمپر دیجیتالی جدید، نورپردازی داخلی LED و بازطراحی صندلی نیمکتی هم از دیگر تغییرات داخلی میکرولینو 2.0 هستند که نوید رانندگی راحت‌تر و ارگونومی بهتر را می‌دهند. همچنین یک لولهٔ آلومینیومی هم روی داشبورد تعبیه شده که هم تخصص اصلی شرکت میکرو یعنی ساخت اسکوتر را نشان می‌دهد و هم می‌توان گوشی‌های هوشمند و اسپیکرهای بلوتوثی را به آن وصل کرد.

شرکت سازنده فعلاً مشخصات کامل و دقیق میکرولینو 2.0 را منتشر نکرده اما گفته است موتور القایی قبلی با یک موتور سنکرون جدید جایگزین شده که 15 درصد راندمان بیشتری دارد و قدرت آن‌هم به میزان قابل‌توجهی بیشتر است. به لطف این به‌روزرسانی، میکرولینو می‌تواند به حداکثر سرعت 90 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای تأمین انرژی این موتور هم دو پکیج باطری مختلف 8 و 14.4 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده که به ترتیب بُردی معادل 125 و 200 کیلومتر را فراهم می‌کنند. هنگامی‌که این باطری‌ها خالی شوند، با پریز برق معمولی می‌توان آن‌ها را ظرف تقریباً چهار ساعت شارژ کرد.

قیمت میکرولینو 2.0 از 12 هزار یورو آغاز می‌شود و سازنده تاکنون 17 هزار سفارش خرید برای آن دریافت کرده است. این شرکت برای خدمات پس از فروش و تعمیر و نگهداری خودروی الکتریکی خود با شرکت بوش همکاری کرده چراکه بیش از 70 مرکز خدمات در سوئیس دارد. به گفتهٔ میکرو، این دو شرکت قصد دارند این مشارکت را در کشورهای دیگر هم گسترش دهند.

میکرولتا

میکرو اما علاوه بر معرفی میکرولینو جدید، کانسپت میکرولتا را هم رونمایی کرده است. این یک موتورسیکلت الکتریکی سه‌چرخه است که در اروپا به‌طور رسمی در بخش سه‌چرخ‌ها قرار می‌گیرد. این موضوع مهمی است زیرا با اینکه میکرولتا می‌تواند به حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت دست یابد اما هنوز هم رانندگی با آن نیازی به گواهینامهٔ موتورسیکلت ندارد و گواهینامهٔ معمولی خودرو برای آن کافی است.

میکرولتا برای پُر کردن فاصله بین اسکوترهای الکتریکی و خودروی میکرولینو طراحی شده است، به دو باطری 4.2 کیلووات ساعتی مجهز شده که هرکدام با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن بیش از 100 کیلومتر را فراهم می‌کنند. این باطری‌ها قابل جابجایی بوده و در صورت لزوم قابل تعویض هستند. هرچند میکرولتا از نظر فنی یک کانسپت است اما شرکت سازنده قصد تولید آن‌را دارد. بااین‌حال میکرو ابتدا روی تولید میکرولینو تمرکز دارد و بنابراین فعلاً هیچ حرفی در مورد زمان تولید آن نزده است اما گفته شده حدود 4900 دلار قیمت خواهد داشت.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.