یک کمپانی اتریشی کوچک با نام میلان اتوموتیو میخواهد رقیب هایپرکارهای مدرن دنیا همچون کونیگ زگ و بوگاتی باشد.
آنها در حال برنامهریزی برای عرضه خودروی “رِد” هستند که از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری کواد توربو با قدرت ۱۳۲۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰۰ نیوتون متر استفاده میکند. این نیروی قابلتوجه از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخهای عقب انتقال مییابد.
میلان اتوموتیو میگوید هایپرکار رِد میتواند در ظرف ۲.۴۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که تقریباً مشابه با عملکرد شیرون میباشد. شتابهای صفر تا ۲۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو نیز به ترتیب ۵.۴۶ و ۹.۹۸ ثانیه اعلام شه است. حداکثر سرعت هایپرکار رِد بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت بوده و میلان اتوموتیو ادعا میکند این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی ۲.۶ جی میباشد.
طول/ارتفاع/عرض این خودروی جدید به ترتیب برابر با ۴۷۴۱/۱۱۹۷/۲۱۵۶ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن نیز ۲۷۵۰ میلیمتر اعلام شده است. وزن خشک رِد برابر با ۱۳۰۰ کیلوگرم است و دارای مونوکوک فیبر کربنی و پانلهای ساخته شده از فیبر کربن میباشد.
بال عقب این خودرو به عنوان ترمز هوایی عمل کرده و قدرت توقف آن با ترمزهای کربن سرامیکی ساخت برمبو که در جلو از دیسکهای ۳۹۰ میلیمتری و در عقب از دیسکهای ۳۸۰ میلیمتری سود میبرد حاصل میشود.
رد شدن از سرعتگیرها با میلان رد خیلی سخت نخواهد بود زیرا ارتفاع خودرو از سطح زمین ۱۳۵ میلیمتر است. سیستم تعلیق دوبل جناغی خودرو نیز از CFRP ساخته شده و سیستم دامپر-فنر خاص و میلههای ضد لغزش قابل تنظیم در جلو و عقب دارد.
تنها ۹۹ دستگاه از این هایپرکار ویژه ساخته خواهد شد و قبلاً ۱۸ دستگاه از آن رزرو شده است. هر خودرو قیمت آغازین حدود ۲ میلیون یورویی خواهد داشت.
#ali.m#
۹ مرداد ۱۳۹۷ارزون ترین و کند ترین مدل فراری رو به همه ی این
هایپر کارهای جدید ترجیح میدم .
همین که برند بهترین سوپر اسپرت ساز دنیا رو ماشینم باشه کافیه .
نه میخوام ماشینم رکوردار بیشترین سرعت باشه نه بالاترین شتاب و از این جور مسخره بازی ها.
فقط فراری .
بعد از فراری هم جدیدا به مکلارن خیلی علاقه مند شدم با اینکه پیشرانه هاشو کاملا خودش نمیسازه و از خیلیا از جمله نیسان و بی ام و و هوندا پیشرانه قرض گرفته ولی به نظرم خیلی اصولی داره حرکت میکنه اهدافش خیلی حرفه این .
تو بازاری که حتی فراری هم میخواد شاسی بلند بسازه (و به خاطر این یکم ناراحتم )
خیلی حرفه که مکلارن میگه ما برای سود بیشتر شاسی بلند نمیسازیم .دمش گرم
??فراری??
?مکلارن?
BMW
۹ مرداد ۱۳۹۷الان من موندم اینجا چه وقتی برای بالا رفتن از مال فراری بود
البته حق میدم چون ژاپن ماشینی واسه رقابت با مهندسی آلمانی مثل لامبو بوگاتی و پورشه نداره مجبورن عقده هاشون تو پست های بی ربط خالی می کنن.
LAMBORGHINI
۹ مرداد ۱۳۹۷خریدارای اینجور ماشین خاص و کمیابی اکثرا کلکسیونر هستن که حداقل بالای ۱۰۰ میلیون دلار ثروت دارند ،
«ماشین اولی» نیستند که.
اینو ۲ میلیون دلار میخرن میذارند تو پارکینگ ۲۰ سال دیگه ۲۰ میلیون دلار میفروشند و ۵ تا ماشین کلکسیونی دیگه میخرند… اونجا ارزش پول هم ثابته و این ماشین به سرمایه گذاری مطمئنه.
در حالی که مثلا ۴۸۸ با هوراکان رو اگه ۲۰۰ هزار دلار بخری ۲۰ سال دیگه بیشتر از ۲۰ هزار دلار قیمت نخواهد داشت و با پول فروشش باید یه فیات بخری
#ali.m#
۹ مرداد ۱۳۹۷داداشم گلم مگه من گفتم چرا ادما از این ماشینا میخرن؟
گفتم من اونو به این ترجیح میدم.علاقه خودمو گفتم.
کوچکترین ربطی به حرف من نداشت کامنتت. ماشین اولی هم نیستم ولی معتقدم باید رو حساب عشق و علاقه ماشین خرید .
LAMBORGHINI
۹ مرداد ۱۳۹۷عزیزم من خواستم یه چیزی به نظر شما اضافه کنم قصد مخالفت نداشتم
ماشین اولی منظورم شما نبود
حرفاتو کاملا درک میکنم من خودم ممکنه M۵ کامپتیشن رو حتی به شیرون هم ترجیح بدم …البته اگه امکان فروش رو ازم بگیرن … وگرنه شیرون رو بر میدارم و با پولش یه کلکسیون از سدان های پرفورمنس مثل M5 و آئودی S8 و … درست میکنم!
آدم احساس میکنه به جای این همه پرفورمنس بلا استفاده یه چیزای دیگه ای هم لازم داره … مثلا شما برند فراری برات مهمه و من راحتی و عدم جلب توجه بی خودی با M5 … هر کسی یه جوره …
حرفات متینه
وایییی
۱۰ مرداد ۱۳۹۷فکر نکنم علاقه شما برای کسی مهم باشه
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷طراحیش خیلی بچه گونه و تخیلیه
بچه های زیر 15 سال عاشقش میشین ولی ممکن نیس به گرد پای شیرون برسه اوج شکوه و عظمت طراحی خودرو حیف شیرون که بهش بگن این رقیبته
- A M I R -
۹ مرداد ۱۳۹۷طراحی جلوش منو یاد اون کانسپت لادا میندازه که چندسال پیش رندرش بیرون اومده بود ، نمیدونم دوستان طراحیش تو ذهنشون هست یا نه.
البته که اتریش با KTM ثابت کرده که اگه بخواد و سرمایه گذاری کنه توانایی بالایی داره در موتورسازی و خودروسازی …
s.h
۹ مرداد ۱۳۹۷اصلا قیافه نداره ولی عملکردش تو شتاب مثل کونیکزگ one:1 هست اونم 0-300 10 ثانیه هست تازه طراحی مال 2010 و ساخت 2014 هست
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷یه ماشین که فقط شتاب صفرتاصد نیست.دقت کردید هرشرکتی که میخواد واسه اولین بارخودرو بسازه اول سوپر اسپرت یاهایپرکار میسازه.ولی ساخت خودروهای مثل m5 یهe63 یامثلا کلاسs یاسری۷و… یه کوه تجربه ومهندسی میخواد.
s.h
۹ مرداد ۱۳۹۷نه داداش اینا وارد فضایی با رقابت کم میشند و کمپانی هایی مثل اسکال دارسی که کانادایی هست و تااخر امسال اون محصولی رو که دو سال پیش نشون داده ( emperor)بود میده بیرون و من پیش خودم فکر میکنم رولس رویس و میباخ میمالند !!! الان شما حساب کن چند تا کمپانی اروپایی و امریکایی هستند که لوکس سازند ؟؟ هر کدوم یه لوکسی دارن به نوبه خودشون ولی چندتا کمپانی هستند که هایپر سازند ؟؟ و اینم بدون هایپر کار سود دهی بیشتری داره و البته که ماشینایی مثل کلاس های مختلف مرسدس واقعا دیگه اخرین سمباده ها رو هم خوردن و عیبی نمونده ولی این طوری هم نیست که کسی تو خودش نبینه که بره سمت این طور ماشینا خیلی از برند های جدی میاند تو اروپا خیلی گمنام میاند و گمنامم تو نطفه توسط همینا خفه میشند و البته از این همه ادم که با هایپر کار شروع کرده این اواخر فقط پاگانی و کونیک زگ سر بر اوردن و بد جورم کسب عنوان کردند اما حالا فرض کن میخواست بره سراغ ماشینای فوق اشرافی مثلا کسی بنتلی 100 ساله رو به این ترجیح میداد ؟؟؟ حالا اون کمپانی جدیدم که گفتم موفقیتش معلوم نیست فقط گفتم خیلی ماشین خوبی زده و البته افراطی اما این دلیل بر موفقیتش نمیشه پس بحث تجربه کنار رقابتم هست الان مثلا دی اس خوب داره پیشرفت میکنه و ا هایپر کارم شروع نکرده !!
مهدی
۹ مرداد ۱۳۹۷چرا این اروپایی ها با هایپر کار شروع میکنن؟؟؟
به جز ریماک هیچکدوم چیز دهن پرکنی واسه عرضه نداشتن
HAMID.HEMI
۹ مرداد ۱۳۹۷نمای جلو همون شیرون ولی اغراق آمیز هست.
اینکه همه دوست دارن با بوگاتی مقایسه بشن خودش نشون میده تاج این سگمنت رو سر چه ماشینی هست. بوگاتی تو این کلاس مثل 911 معیار بقیه ماشینهاست.
Behrouz anzali
۱۰ مرداد ۱۳۹۷بوگاتی یه برند با اصالته هیچ کدوم از کمپانیهای تازه تاسیس کیفیت ساخت بوگاتی و لوکس بودن در کنار سرعت بالا رو ندارن . اصالت