معمولاً پینین فارینا به خاطر طراحیهای زیبای خود شناخته میشود اما پس از اینکه ماهیندرای هند این کمپانی را خرید عمده تمرکز پینین فارینا روی ساخت خودروهای الکتریکی معطوف شد. یک هایپرکار الکتریکی عرضه شده در سال ۲۰۲۰ میتواند اولین خودروی تاریخ این برند لقب بگیرد. محصولات بیشتر پینین فارینا نیز در سالهای آینده عرضه خواهند شد.
حمایت ماهیندرا همچنین به پینین فارینا اجازه طراحی، مهندسی و ساخت محصولات خود را خواهد داد. این برند روی ساخت محصولات الکتریکی لوکس و پرفورمنس تمرکز خواهد کرد. تکنولوژی الکتریکی محصولات پینین فارینا از دانش ماهیندرا در فرمول E گرفته میشود.
مدتهای مدیدی است که پینین فارینا به دنبال ساخت محصولات خاص خود میباشد. مدیرعامل این شرکت آقای پائولو پینین فارینا در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ گفته بود:
آرزوی پدرم تأسیس یک کمپانی خودروسازی بود و البته پدربزرگ نیز همین آرزو را داشت. هماکنون من برای تبدیل کردن این آرزو به واقعیت برنامههایی دارم.
رقابت در آمریکا به گونهای است که اگر در این بازار حضور یابید میتوانید هرجایی باشید؛ بنابراین زمانی که شما در آمریکا خودرو بفروشید باید رقابتیترین محصولات را داشته باشید.
maximus_450SEL 6.9
۲۷ فروردین ۱۳۹۷نظر شخصی
الکتریکی ها هزار تا خوبی هم که داشته باشن بازار هایپرکار ها رو به گند کشیدن ِ… ابهت این اسم رو خراب کردن
30 -40 سال پیش شرکت های اسم و رسم دار و استخون داری مثل فراری و لامبورگینی و پورشه و بنز و استون بودن که هایپرکار میساختن …. چون موتور های دوازده سیلندر اینقدر پیچیده بودن و مدیریت قدرت و گشتاور عظیمشون انقدر سخت بود که کس دیگه ای از عهده ی ساخت هایپرکار برنمی آمد
به همون اندازه ای که ساختنشون سخت بود شنیدن صدا و کنترل قدرتش زیر پات لذت بخش بود
Sajjad
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ناراحت کننده تر از همه نشنیدن صدای انجین های 6 سیلندر به بالاست
Saeed Boroomand
۲۸ فروردین ۱۳۹۷به هر حال اگه هایپر های جدید بهتر از قبلی ها نبودن که تولید نمیشدن. این که شرکت های ااستخون دار یه ماشین خوب تولید کنن چه مزیتی داره نسبت به همون ماشین اگه یه شرکت بی استخون تولیدش کنه. ..
اگه همین چهار تا شرکت چینی یا استارت های های الکتریکی نبودن که رقابتی نبود…
البته هنوز هم جذابیت های زیادی برای پیگیری صنعت خودرو هست.
مرتضی مقدم
۲۷ فروردین ۱۳۹۷زمانه داره تغییر می کنه و نمیشه چیزای قدیمی رو حفظ کرد هر چند که جذاب باشن.باید بپذیریم که موتورهای درون سوز بوییژه بنزینی با خاطرات ما گره خوردن و صدا و حسی که در ما ایجاد می کنن به این راحتی ها قابل جایگزینی نیستن.این موتورها نقش بزرگی در توسعه تمدن و پیشرفت فناوری و …ایفا کردن.اما موتورهای الکتریکی هم مزایای خودشون رو دارن.استهلاک پایین ،قطعات متحرک کمتر ، قابلیت عیب یابی بهتر، قابلیت اطمینان بالاتر و قابلیت تغییر بین قدرت و دور و گشتاور به نسبت های تقریبا دلخواه و در دسترس بودن حداکثر گشتاور در لحظه استارت در کنار مصرف انرژی وآلایندگی کمتر و …از مزایای این موتور ها هستن.ولی به نظرم با توجه به شار قدرتمند مناطیسی تولید شده توسط این موتور ها و اینکه تا حالا جایی نخوندم مطالعه ای در خصوص اثر این میدان برای کسانی که مدت طولانی و از فاصله کم در معرض اون قرار دارن چیه و اینکه برای سلامتی خطری داره یا نه یکم جای نگرانی داره.و همینطور وابستگی زیاد به شبکه های انتقال توان الکتریکی.به نظر میرسه آینده وسایل نقلیه به سمت موتورهای الکتریکی خودکفا چیزی مث راکتورهای اتمی کشتی های جنگی امروز در مقیاس بسیار کوچکتر یا فناوری های دیگه ای با همون اسلوب پیش برن
Saeed Boroomand
۲۸ فروردین ۱۳۹۷در مورد اثر امواج مغناطیسی روی سلامتی تحقیق خوشبختانه زیاد انجام شده، به خاطر عکس برداری مایکرویو، اما در کل به طور متوسط برای یه موتور با ابعاد کمتر از نیم متر چگالی میدانش توی فاصله دومتر از اون چند صد مرتبه کمتر میشه. خود میدانشون هم جهت مند هست، به جز این اگه به یه آهنربا دو تا دونه میخ بچسبونیم زورش کمتر میشه، و همینطور وقتی یه آهنربا داره کار انجام میده میدان برایندی که بیرون دیده میشه خیلی کوچیک تره.
در مورد شبکه های توزیع نیرو هم یه مورد این که بیشتر این ماشین ها توی شب ها شارژ میشن که نیروگاه ها برای این که خاموش نکنن به خاطر بی باری بعضا حتی پول میدن به مصرف کننده توی خیلی از کشور ها.
اگه همیشه ماشین ها برقی شن فقط چند درصدبه مصرف برق دنیا اضافه میشه. گیگا فکتوری در سال توی پیک قراره صد گیگاوات ساعت باتری تولید کنه، هر ماشین اگه پنجاه کیلووات ساعت نیاز برقی داشته باشه در آینده ( الان بیشتره )، هر گیگا فکتوری برای تولید دو میلیون ماشین کافیه، نیاز کل دنیا به قول ماسک حدود صد گیگافکتوری هست که ما میگیم پونصد گیگافکتوری، که میشه سر جمع پنجاه هزار گیگاوات ساعت . اگه فرض کنیم هر ماشین در سال پنجاه بار هم شارژ شه ( هفته ای یک مرتبه ) کل نیاز انرژی صنعت خودرو میشه دو تا سه پتاوات ساعت در سال. مصرف فعلی دنیا حدود بیست پتاوات ساعت هست که کل صنعت خودرو حدود ده یا کمی بیشتر درصد مصرف آتی رو شامل خواهد شد، که تامینش سخت نخواهد بود.
تنها منبع تامین انرژی زیاد توی ابعاد کوچیک استفاده از ذراتی هست که تابش امواجی مثل بتا دارن که استفاده تجاری ازشون منطقی نیست خیلی.
me84
۲۷ فروردین ۱۳۹۷.
عجب بازاریه آمریکا. هر کسی نمیتونه ورود کنه به این بازار. فقط بهترینها در اونجا فروش میرن.
البته اخیرا رنو و پژو هم خیلی ماشینای خوبی میسازن نمیدونم چرا برای بازار آمریکا برنامه ریزی نمیکنن.
تالیزمان و کولئوس طراحی خیلی خوبی دارن میتونن تو بازار آمریکا خوب بفروشن.