سایر خودروهای اروپایی

هیریکو سیتی کار 2013 [ویدئو]

مدت زمان زیادی است که بسیاری از خودروسازان کوچک و بزرگ سرگرم یافتن راه حلی برای معضل افزایش جمعیت کلان شهرهای آینده و به تبع آن، افزایش مشکلات ترافیکی خودروها هستند. در این میان یکی از جدیدترین دستاوردهای صنعتی پروژه ای بنام «سیتی کار» است . . .

Hiriko citycar concept

این خودروی الکتریکی که طی دو سال و توسط گروه تحقیقاتی MIT در شهر باسک اسپانیا و با حمایتهای مالی چند کنسرسیوم صنعتی به تولید رسیده، قرارست به احتمال فراوان در سال ۲۰۱۳ نسخه نهایی آن وارد بازار شود.

هیریکو که در حالت معمولی دارای طولی معادل ۲,۴۳۸ میلیمتر است، در زمان پارک می تواند با تغییر فاصله محوری طول خود را به ۱,۵۲۴ میلیمتر کاهش دهد تا قادر به پارک آن در هرجایی باشید! گفته می شود این ایده برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی و در پژو RD مفهومی مطرح شده بود. اما مزیت جالب دیگر هیریکو، استفاده از چهار موتور الکتریکی برای چرخش هر کدام از چرخ هاست که موجب شده شعاع گردش این خودرو به صفر برسد. این ایده نیز برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ و در نیسان Pivo مفهومی به جهانیان معرفی شده بود.

هنوز جزییات بیشتری از این خودرو منتشر نشده اما طبق اعلام کمپانی هیریکو قادر به پیمایش مسافت متوسط ۷۵ کیلومتر بوده و تاکنون نیز مبلغ پایه ای آن به عدد ۱۶,۰۰۰ دلار رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ali m

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (62 ديدگاه)

    به پول ما 32میلیون میشه.آخه کی واسه این 32 میلیون میده

    1. سعید

      ۶ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1484 ديدگاه)

      مثل بچه قورباغه شده

  2. سیاوش

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (101 ديدگاه)

    ما که ندیدیم RD تاشو باشه

  3. بردیا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    درهرصورت اونا هر روز دارن پیشرفت می کنن ولی خودرو ساز های ماهنوز دارن پیکان وانت می سازن.

  4. مملی

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آقا سیاوش اگه با100تا تطادف کنی تا میشه از این هم کوچیک تر میشه

  5. رضا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    1. سلام. دوستان توجه کنید که:
    ما توی همین سایت با جمعی از دوستان یه کمپین اعتراضی را در حال پایه گذاری هستیم!
    راستش به بحث های زیادی که انجام شد و همه دوستان هم با وضع موجودی که خودروسازان به ارمغان آوردن و حامی اصلی اون هم متاسفانه دولت بوده و هست ما تصمیم گرفتیم که از یه جایی شروع کنیم و اعتراضمونا به صورت همگانی به گوش یا نظر تولید کنندهای خودرو برسونیم. به همین منظور ما همگی تصمیم گرفتیم که به سایت ایرانخودرو بریم و با ارسال کامنت اعتراضی خشم خودمونا از اینکه اصلا مدیریتی به قیمت ها ندارن بلکه از روند افزایش قیمت ها حمایت هم میکنن اعتراض کنیم. از این که ما مجبوریم محصولات بی کیفیت و قدیمی و اطلس عیوب اونا را خریداری کنیم ناراحت و به مضیقه اومدیم و خواهان این هستیم که یا این صنعت را تعطیل کنن و یا خودروی خوب با قیمت (واقعی) به ما تحویل بدن. اونا یادشون رفته که فقط خدمت گذار ما مردم هستند و هر کاری که دوست دارن میکنن! متاسفانه بدون در نظر گرفتن لیاقت و مدرک تحصیلی مرتبط به همچین سمتهایی رسیدن و فقط فکر (جیب شخصیشون)هستن و این برای ما مردم کاملا محرزه.
    پس دوستان امیدوارم مشابه این کامنت را جاهای دیگه قرار بدن و یه جوری یه حرکت همه گیری پدید بیاد. دوستان عزیز لطفا همکاری کنید. چون یه دست صدا نداره. شاید همچین حرکت بتونه یه موج اعتراضی پدید بیاره و کامنت دونی این بی لیاقت ها پر بشه از اعتراضات مردم. من هم مثل شما. یه معترض و جزئی از کل! فقط امیدوارم دوستان همیاری کنن.
    / یه کامنت اعتراضی = یه نه پر رنگ به خودروی بی کیفیت ایرانی/
    یادتون نره ما لایق بهترین ها هستیم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا