هیسپانو سوئیزا کارمن بولون معرفی شد تا یک هایپرکار الکتریکی حاشیهساز در هفتههای اخیر بازهم خبرساز شود. قطعاً شما هیچ کشی مشکلی با قدرت حدود ۱۱۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیهای نخواهید داشت. برای مقایسه باید گفت نسخه استاندارد کارمن خروجی ۱۰۰۶ اسبی دارد. البته این پرفورمنس با ظاهری همراه شده که باب میل همه نیست. این شرکت تنها ۵ دستگاه از این خودرو با قیمت ۱.۶۵ میلیون یورو تولید خواهد کرد و اولین نمونه نیز از سال ۲۰۲۲ به دست مشتری خواهد رسید.
بولون همچنین ۶۰ کیلوگرم سبکتر از کارمن استاندارد است. کاهش وزن این خودرو حاصل بازنگری در بخشهایی همچون سیستم تعلیق، زیر شاسی جدید و سقف کربنی بوده است.
قوای محرکه نیز از مجموعه باتری لیتیوم-یون-پلیمر ۸۰ کیلووات ساعتی تشکیل شده و هیسپانو سوئیزا تخمین میزند برد این خودرو فراتر از ۴۰۰ کیلومتر باشد. شرکت موردبحث همچنین اعلام کرده با استفاده از شارژر سریع CCS2 میتوان ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را در عرض ۳۰ دقیقه شارژ کرد.
کارمن بولون از بدنهی فیبر کربنی که پوشش شفافی در بخش بالایی دارد استفاده کرده است. همچنین عناصر مسیرنگ در جلوپنجره بکار رفته است. برخلاف کارمن عادی، بولون دارای چرخ های عقب آشکار است درحالیکه کارمن استاندارد کاورهایی روی چرخ های عقب داشت.
این خودرو همانند مدل عادی از مونوکوک فیبر کربنی استفاده کرده و تنها ۱۹۵ کیلوگرم وزن دارد. این کمپانی حتی از کامپوزیتهای کربن برای ساختارهای تصادف جلو و عقب استفاده کرده است.
داخل کابین کارمن بولون شاهد صندلیهای کربنی با پوشش چرم و آلکانترا خواهید بود. خریدار این خودرو میتواند رنگهای دلخواه خود را انتخاب کند. بجای تریم کروم کارمن استاندارد، بولون از فلز استفاده کرده است.
نام این خودرو به مسابقات جورج بویلوت اشاره دارد که در جادههای اطراف شهر بولون فرانسه برگزار میشود. هیسپانو سوئیزا H6 کوپه در مسابقات سالهای ۱۹۲۱، ۱۹۲۲ و ۱۹۲۳ برنده شده است.
Hamidreza
۱۵ اسفند ۱۳۹۸راستش خوشم نیومد
مهراد
۱۵ اسفند ۱۳۹۸تیتر مطلب باید این میبود :
بیریخت ترین هایپرکار تاریخ
Khosrow
۱۵ اسفند ۱۳۹۸1100 اسب برای خودته همش؟ / دست و پاهات نشکنه عمویی ..
هادی 8 سیلندر
۱۵ اسفند ۱۳۹۸حس یه ماشین ۴۰ هزار دلاری رو میده
Hemn
۱۵ اسفند ۱۳۹۸یجوری شده دیگه هایپر کارا زیاد لذت بخش نیستن
چون به هر چه خواستیم رسیدیم
حداکثر شتاب
حداکثر سرعت
بالاترین آیرودینامک
و ….
بحث شده کدوم یکی ۰.۱ ثانیه سریعتره که بنظرم چندان جالب نیست چه برسه به این تازه واردا
حسین دهمرد
۱۵ اسفند ۱۳۹۸احتمالا از نزدیک قشنگ باشه.
آریا ماشین
۱۵ اسفند ۱۳۹۸کابینش خوبه ولی اصلا در حد و اندازه یه هایپرکار نیست
هایپرکار باید جوری باشه که هر لحظه فکر کنی الان گاز میده میاد سمتت
Ho3ein
۱۶ اسفند ۱۳۹۸دیگه شوره این هایپرکارهای نو ظهور که هر روز یکیش معرفی میشه درومده، همه چیز اسب بخار و سرعت 0 تا 100 نیست، به نظر من روندن ی هوراکان یا فراری 488 یا استون مارتین db11, یا چلنگر هلکت و خیلی از ماشین هایی که هممون چندین ساله میشناسیم و خاطره داریم(البته با عکساشون) خیلی لذت بخش تر از این ماشین های تازه به دوران رسیده هستن، دقت کردین تو فامیل همیشه ی نفر هستش که هیچی نداره ولی ی جوری خواستنی هستش و همه دوس دارن باهاش حرف بزنن و بگن و بخندن، ولی ی نفرم هستش که پول داره و خوشگل ولی نچسب، حکایت اینام اینجوریه
عرفان
۱۶ اسفند ۱۳۹۸اسمشو نیم ساعت طول کشید تا حفظ کنم
اسم باید عامیانه باشه و راحت توی ذهن ها بمونه