سایر خودروهای اروپایی

هیسپانو سوئیزا کارمن بولون، 1100 اسب سرکش در کف خیابان!

هیسپانو سوئیزا کارمن بولون معرفی شد تا یک هایپرکار الکتریکی حاشیه‌ساز در هفته‌های اخیر بازهم خبرساز شود. قطعاً شما هیچ کشی مشکلی با قدرت حدود ۱۱۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۶ ثانیه‌ای نخواهید داشت. برای مقایسه باید گفت نسخه استاندارد کارمن خروجی ۱۰۰۶ اسبی دارد. البته این پرفورمنس با ظاهری همراه شده که باب میل همه نیست. این شرکت تنها ۵ دستگاه از این خودرو با قیمت ۱.۶۵ میلیون یورو تولید خواهد کرد و اولین نمونه نیز از سال ۲۰۲۲ به دست مشتری خواهد رسید.

هیسپانو

بولون همچنین ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر از کارمن استاندارد است. کاهش وزن این خودرو حاصل بازنگری در بخش‌هایی همچون سیستم تعلیق، زیر شاسی جدید و سقف کربنی بوده است.

هیسپانو

قوای محرکه نیز از مجموعه باتری لیتیوم-یون-پلیمر ۸۰ کیلووات ساعتی تشکیل شده و هیسپانو سوئیزا تخمین می‌زند برد این خودرو فراتر از ۴۰۰ کیلومتر باشد. شرکت موردبحث همچنین اعلام کرده با استفاده از شارژر سریع CCS2 می‌توان ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را در عرض ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

هیسپانو

کارمن بولون از بدنه‌ی فیبر کربنی که پوشش شفافی در بخش بالایی دارد استفاده کرده است. همچنین عناصر مسی‌رنگ در جلوپنجره بکار رفته است. برخلاف کارمن عادی، بولون دارای چرخ های عقب آشکار است درحالی‌که کارمن استاندارد کاورهایی روی چرخ های عقب داشت.

هیسپانو

این خودرو همانند مدل عادی از مونوکوک فیبر کربنی استفاده کرده و تنها ۱۹۵ کیلوگرم وزن دارد. این کمپانی حتی از کامپوزیت‌های کربن برای ساختارهای تصادف جلو و عقب استفاده کرده است.

هیسپانو

داخل کابین کارمن بولون شاهد صندلی‌های کربنی با پوشش چرم و آلکانترا خواهید بود. خریدار این خودرو می‌تواند رنگ‌های دلخواه خود را انتخاب کند. بجای تریم کروم کارمن استاندارد، بولون از فلز استفاده کرده است.

هیسپانو

نام این خودرو به مسابقات جورج بویلوت اشاره دارد که در جاده‌های اطراف شهر بولون فرانسه برگزار می‌شود. هیسپانو سوئیزا H6 کوپه در مسابقات سال‌های ۱۹۲۱، ۱۹۲۲ و ۱۹۲۳ برنده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    راستش خوشم نیومد

  2. مهراد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (863 ديدگاه)

    تیتر مطلب باید این میبود :
    بیریخت ترین هایپرکار تاریخ

  3. Khosrow

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    1100 اسب برای خودته همش؟ / دست و پاهات نشکنه عمویی ..

  4. هادی 8 سیلندر

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    حس یه ماشین ۴۰ هزار دلاری رو میده

  5. Hemn

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (101 ديدگاه)

    یجوری شده دیگه هایپر کارا زیاد لذت بخش نیستن

    چون به هر چه خواستیم رسیدیم
    حداکثر شتاب
    حداکثر سرعت
    بالاترین آیرودینامک
    و ….

    بحث شده کدوم یکی ۰.۱ ثانیه سریعتره که بنظرم چندان جالب نیست چه برسه به این تازه واردا

  6. حسین دهمرد

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    احتمالا از نزدیک قشنگ باشه.

  7. آریا ماشین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    کابینش خوبه ولی اصلا در حد و اندازه یه هایپرکار نیست
    هایپرکار باید جوری باشه که هر لحظه فکر کنی الان گاز میده میاد سمتت

  8. Ho3ein

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دیگه شوره این هایپرکارهای نو ظهور که هر روز یکیش معرفی میشه درومده، همه چیز اسب بخار و سرعت 0 تا 100 نیست، به نظر من روندن ی هوراکان یا فراری 488 یا استون مارتین db11, یا چلنگر هلکت و خیلی از ماشین هایی که هممون چندین ساله می‌شناسیم و خاطره داریم(البته با عکساشون) خیلی لذت بخش تر از این ماشین های تازه به دوران رسیده هستن، دقت کردین تو فامیل همیشه ی نفر هستش که هیچی نداره ولی ی جوری خواستنی هستش و همه دوس دارن باهاش حرف بزنن و بگن و بخندن، ولی ی نفرم هستش که پول داره و خوشگل ولی نچسب، حکایت اینام اینجوریه

  9. عرفان

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (229 ديدگاه)

    اسمشو نیم ساعت طول کشید تا حفظ کنم
    اسم باید عامیانه باشه و راحت توی ذهن ها بمونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا