سایر خودروهای اروپایی

خروج وایزمن از خطر ورشکستگی

آخرین  خبرهایی که از ویزمان، سازنده خودروهای اسپورتی طرح کلاسیک و قدیمی، به گوش می‌رسید، چندان امیدوار کننده نبود. در مرداد ماه امسال، پرونده ورشکستگی خودروساز در دادگاه محلی شهر مونستر به جریان گذاشته شد و سرپرستی آن واگذار شد تا اوضاع مدیریت شود.

Wiesmann Roadster MF4
Wiesmann Roadster MF4

خوشبختانه، به نظر می‌رسد که مدیریت جدید راهی برای نجات از پایان حیات ویزمان یافته است. این خودروساز در اعلامیه‌ای کوتاه در وب‌سایت خود، از درخواستش برای توقف روند پرونده ورشکستگی خود در دادگاه، خبر داده است. در این اعلامیه آمده است:

مدیریت شرکت ویزمان، فرم درخواست عدم‌بررسی فرآیند ورشکستگی را به دلیل رفع دلایل این موضوع، تقدیم دادگاه کرده است. ملاقات با سرمایه‌گذاران این شرکت در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳(۲۵ آذر ۱۳۹۲)، انجام خواهد شد.

شرکت ویزمان، هیچگونه جزئیات از دلایل این تغییرات ارائه نداده، ولی آنچه که اهمیت دارد، این است که کمپانی در ملاقات با سرمایه‌گذاران خود، برنامه‌ای برای ادامه فعالیت شرکت در آینده خواهد داشت و ساخت اتومبیل‌های اسپورت با پیشرانه بی ام و، ادامه می‌یابد.

Wiesmann GT MF5
Wiesmann GT MF5

آخرین مدلی که از ویزمان بیرون آمده، GT MF4-CS  لیمیتد ادیشن است که بهار گذشته در نمایشگاه موتور ژنو ارائه شد. در این خودرو موتور V8  بی ام و با قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار کار گذاشته شده است و زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت توقف کامل، تنها ۴/۴ ثانیه است. GT MF4-CS می‌تواند به سرعت نهایی ۲۹۳ کیلومتر بر ساعت برسد. مطابق گفته ویزمان، تنها ۲۵ دستگاه از این خودروی کوپه تولید می‌شود  و قیمت پایه‌ای برابر ۲۶۲ هزار و ۴۱۵ دلار خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. حمزه

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    این سبک ماشینارو دوس دارم. همین

  2. amirali

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    چی میشد ی روز سایپا و ایران خودرو ورشکست میشدن

    1. امین

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (821 ديدگاه)

      اگه دولتی نبودن و دم و دیقه وام های کلون از دولت نمیگرفتن که تا حالا هفت کفن پوسونده بودن

      1. tormoz dasti

        ۱۹ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (71 ديدگاه)

        بابا تازه اینا دارن به دولت وام میدن اینقده میدزدند که هالا هالا ها ما وجودشونو باید تحمل کنیم

  3. ahmad

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    کار خاصی نکردن ویرانه خودرو و اون گاری ساز دیگه چند بار از خطر ورشکستگی نجات پیدا کردن. کافی بود یه زنگ میزدن و راهشو میپرسیدن

  4. محسن.د

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    واقعا یکی باید خیلی عاشق طراحی کلاسیک باشه که 262هزار دلار پول بده واسه این!!

  5. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.

    خیلی گرونه.موتورشم که دست ساز نیست!!!!!ساخته ی بی ام و است.

    طرحیه گیرا هم که نداره.

    ((( ایران و المان )))

    1. امین

      ۱۸ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (821 ديدگاه)

      قبول دارم
      من هم ازش خوشم نمیاد

      1. شهاب

        ۲۰ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (266 ديدگاه)

        با پول این حق انتخاب های بهتری داری…..

  6. حمادی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    قشنگه خدا را شکر برگشت ارزوی سوار چنین ماشین هایی هستم

  7. km

    ۱۸ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    آدم باید عقلشو از دست داده باشه این همه پول بده یه همچین ماشینی بخره. خوب بیخود نیست در مرز ورشکستگی بوده چون قیمت گذاریش مضخرفه. خیلی ماشین های کلاسیک سر تر از این وجود دارند.
    من عاشق میباخ بودم و هستم ولی به نظرم بنز برای جلوگیری از ورشکست شدن میباخ دیگه تولیدش نکرد و مدل های سوپرلوکسشو برد تو دسته ی اس کلاس پولمن. بی ام و باید به یه فکری بیفته…

  8. جلال

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    با تمام زشتیش باز هم دوست داشتنیه
    قیمت بالاش هم به خاطر تولید کمشه
    زشته ولی بانمکه!

  9. jalal

    ۲۰ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    ماشینه بدی نیست واسه پیرهایی که دوست دارند یادی از گذشته ی ماشین کنند در عین حال دوستار ماشین اسپرتند این ماشین گزینه ی خیلی خوبی برای آن هاست .

  10. Ehsan

    ۲۱ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    262 هزار واقعا گرونه!audi r8 110 هزار دلاره

  11. محمد حسین

    ۲۲ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ترکیب طراحی کلاسیک واسپرت کار جالبیه ولی می دونی با پولش میشه چند تا پراید خرید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا