سایر خودروهای اروپایی

کاترهام 7 هم الکتریکی خواهد شد!

شاید آخرین خودرویی که انتظار داریم الکتریکی شود کاترهام ۷ باشد اما این شرکت بریتانیایی اعلام کرده است که نسخه‌ای تمام الکتریکی از محصول نمادین خود را به بازار عرضه خواهد کرد زیرا به نظر می‌رسد آینده از آن خودروهای الکتریکی باشد. انتظار می‌رود این نسخهٔ الکتریکی در قطعات مختلفی با ۷ کنونی اشتراک داشته باشد اما قسمت‌هایی مثل سیستم تعلیق و شاسی تغییراتی اساسی را تجربه خواهند کرد تا بتوانند وزن اضافی باطری‌ها و موتور الکتریکی را تحمل کنند. البته کاترهام می‌خواهد تا حد ممکن وزن این خودرو را به حداقل برساند و به همین دلیل آن‌را به سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز نخواهد کرد.

مدیر اجرایی کاترهام «گراهام مک‌دونالد» گفته است که هنوز در مورد اینکه ۷ الکتریکی بزرگ‌تر و مجهزتر شود یا به فرمول کنونی پایبند بماند تصمیمی گرفته نشده است اما احتمال دومی بیشتر است. شتاب این خودرو نیز باید در حد پرچم‌دار کنونی یعنی 620R باشد که ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مک‌دونالد هنگام بحث در مورد پروتوتایپ ۷ الکتریکی که وی با آن رانندگی کرده گفته است:

این بسیار به خودروی کارت شباهت دارد. دو پدال دارد، شتاب سریعی دارد و محصولی متفاوت برای رانندگی است. این کمتر هیجان‌انگیز نیست بلکه به روشی متفاوت هیجان‌انگیز است

Caterham Seven 160

اما پیش از آنکه کاترهام تولید ۷ الکتریکی را آغاز کند، ابتدا باید با شرکتی قرارداد تأمین باطری و موتور الکتریکی منعقد کند. مک‌دونالد دراین‌باره گفته است:

من فکر می‌کنم ما باید نوعی مشارکت داشته باشیم که به‌موجب آن بتوانیم باطری‌هایی را خریداری کنیم که متناسب با ابعاد خودروی ما باشد نه اینکه یک اسکیت‌برد مربعی از باطری بخریم

Caterham Seven 160

۷ الکتریکی باید تا سال ۲۰۲۶ آماده شود و با اینکه کاترهام در زمینهٔ تکنولوژی‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد، همچنان به پیشرانه‌های درون‌سوز هم متعهد خواهد ماند. مک‌دونالد اظهار داشته است:

آرزوی من این است که پیشرانه‌های درون‌سوز را تا جایی که ممکن است ادامه دهیم. تا زمانی که بتوانیم پیشرانه‌ای متناسب با محصول خود پیدا کنیم که اکنون سخت‌تر شده است. این روزها همه به سمت موتورهای کوچک‌تر و توربوشارژ رفته‌اند و این چیزی نیست که ما می‌خواهیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتم یک خودروی دست ساز با طرح حالت کاتر هام یا چنین طرحی درست کنم، اما َامان است مشکلات عَجیبُ الخلقه !!!!

    1. Amin

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      منم خواستم یه ماشین کارتینگ بسازم، به غیر از هزینه های زیادش واقعا خیلی مشکله ،مخصوصا جوشکاری ها و دقیق بودن کار و اتصالات

  2. ""new ""RAMIN

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    دوستان بنده یه مطلبی تو یکی از کانال تلگرامی خوندم دیروز الان بهتون میگم
    ((“” در قرن 20 میلادی در ایالات متحده 40 درصد مردم خودرو بخار ، 38 درصد خودرو برقی و 22 درصد خودرو بنزینی میخریدنن “” ))
    نمیدونم این حرف راست هست یا نه ولی 38 درصد برقی خیلی زیاده. ?

    نمیدونم چرا با برقی مخالفید ولی همون 1920 هنری فورد داشت روی خودرو برقی کار میکرد ولی هزینه موتور و باتریش 1100 دلار میشد. مردم اون موقع با 800 دلار فورد مدل Tمیخریدند برای همین به صرفه نبود که خودرو برقی 1800 دلاری تولید کنن. خودرو برقی بیشتر برای پولدار ها و برای چشم و هم چشمی بود.

    البته حدود 105 سال پیش یه مخترعی یه خودرو برقی جالبی میسازه که موتور هاش در چرخاش ! قرار دارن. البته این پروژه فعلا در صفحات تاریخ قرار دارد و فقط همون 100 سال پیش ازش یه دونه ابداع شد.

    خودرو های برقی کلی جا برای پیشرفت دارن و میتونن بهتر بشن. فرض کنید خودرو بسازن با شتاب S plaid لوکس بودنی همچو لوسید ایر. طراحی مثل آئودی e tron و دینامیک و جذابی تایکان. همچین خودرو برقی تولید بشه من دیگه بنزینی سوار نمیشم.
    به برقی ها یه کم زمان بدید ببینید چه جوری پیشرفت میکنن و بهتر میشن.

    البته من معتقدم تا دهه های آینده خودرو های پرنده هم وارد کار خواهند شد. شاید باید دوباره یه نیم نگاهی به بنزین داشته باشیم.

    ولی مهم نیست اون وسیله حمل نقل چی باشه یا با چی حرکت کنه یا چه مدلی به حرکت در بیاد . مهم اینه اونو دوست داشته باشید و ازش لذت ببرید

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      رامین برای من و خیلی ها مثل من مهم ترین فاکتور صداهست ، نمیدونم چه قدر صدای آمریکایی شنیدی که میگی …..

        1. محمد . فقط دوج . فقط آمریکا

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          ببین من حاضر نیستم عقاید خودم رو با عادت کردن از بین ببرم.

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          ″باید کمی عادت کرد…″
          آقا رامین میشه توضیح بدی برای چی؟فیلمه رو نگاه کردی؟آدم یاد صدای جاروبرقی می افته!
          اونوقت رفتی صداشو با اسطوره مقایسه کردی و میگی عادت میشه!
          رامین جان به زور که نباید به چیزی عادت کرد،من یکی خودم جز ماشین های قدیمی خصوصا آمریکایی ها دیگه چیزی دوست ندارم هنوزم ندارم چرا باید به مشت جاروبرقی های امروزی عادت کنم؟اینو شنیدی که میگن ترک عادت موجب مرضه…

    2. Tesla ?

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (487 ديدگاه)

      بله سیت electrek هم مطلبی این چنینی گذاشته بود
      بذلیل لابی های بزرگ نفت بطور کل بساطشون جمع میشه
      البته زیر ساخت برقی هم نقشهایی داشته اما خب بزرگترین دلیلش همون لابی بوده

    3. حسین

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      بله رامین.اون موقع برقیا گرون بودن ولش کردن.جای پیشرفت دارن.مثلا باتری‌های الان برای محیط زیست مضر هستند ولی باتری های خشک سال ۲۰۳۰میان اونا ضرر ندارن.بردشون خیلی پیشرفت کرده.

    4. Amir

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اگه گوش جان به صدای لامبورگینی و چلنجر آمریکایی (موتور بنزینی)می سپردی همچین حرفی نمی زدی که چرا از خودرو های برقی بدمون میاد
      خودرو برقی صدا نداره استارت نداره در واقع روح نداره و بدرد نمی خوره

  3. Ninja

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    نه میتونم بگم برقی شدنش خوبه نه میونم بگم بد ولی ای کاش کنار مدل برقی یه مدل بنزینی هم داشته باشن ولی اگه برقی شه با این وزن شتابش خیلی پایین میاد اگه هندلینگ خوب هم داشته باشه به راحتی میتونه رکوردایی تو نوربر بزنه

    1. mahan

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اصل اصالت کاترهام گیربکس دستیش هست. این ماشین کلاسیک هست و باید حس کلاسیک رو القا کنه.یک پیشرانه قوی و یک گیربکس دستی مچ با موتور از ملزومات کاترهام هستن.این خودرو خودروی ارزونی نیست و اون قدر ها هم کاربردی نیست بیشتر برای تفریح و لذت هستش و جامعه هدفش اکثرا ثروتمند هایی هستن که عاشق رانندگی هستن و فکر نکنم همچین مدلی رو بپذیرند

      1. Ninja

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        پس الان میتونم بگم امیدوارم یه مدل برقی بقل بنزینی بیاد رکورد بزنه تو نوربر ?

      2. Amin

        ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        کاترهام که تولید بالایی نداره ،همون بنزینی هم بسازه جوابه، لازم نیست به سمت برقی بره، میتونه از هیبرید استفاده کنه،البته میل خودش هست ،ولی جذابیتش کمتر میشه
        مثل این میمونه فیلم مورد علاقه ات رو بدون صدا ببینی، مگه میشه

  4. GT

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    چه مسخره! اسپورت های سبک بریتانیایی از اول برای لذت خالص رانندگی طراحی شدند، اونوقت صدای جارو برقی چه لذتی داره؟!

  5. Sina10

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    اولش با یه خبر بد شروع شد ولی آخرش با یه خبر خوب تموم شد ، حداقل تا 2026 خبری از کاترهام برقی نیست و نسخه بنزینیش رو ادامه میدن

  6. برقیه جارو برقی BG

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (256 ديدگاه)

    الان نون تو برقیه

    به رئیسش گفتن نسل بعدیو چطور بسازیم
    اونم با طبعی شاعرانه گفته
    برقی
    الان نون تو اونه
    راه ایلان جونه
    یکی نیست بهش بگه اخه مگه
    مگه راه همونه
    مگه ایلان. جونه
    #حرف چرت

  7. محمد مختاری آذر

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    این خودروی جذاب نباید الکتریکی بشه
    همچنین آریل اتم هم خوب هستش
    از همه این ها بهتر رضوانی بیست آلفا هستش که از روی آریل اتم ساخته شده

  8. PHILIPP

    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    اینکار مثل اینه که پیتزا رو با اون بشقاب چینی های مادربزرگامون که کلی قیمتشه بزاری تو فر تا گرم شه :|

    طراحی کلاسیک کاترهام باید با موتور بنزینی باشه
    ماشینای برقی هم باید زبان طراحی مختص به خودشونو پیدا کنن نه اینکه گند بزنن به طراحی بنزینیا

  9. Amirreza

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    این برند ماشیناش مال ده هزار سال پیشن بعد زودتر از خیلی ماشینای دیگه داره برقی میشه ، برام جالبه ، ولی کلا ماشینای کاترهام دوست داشتنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا