سایر خودروهای اروپایی

کانسپت خودروی هوشمند شهری ZF

نام ZF را بیشتر با سیستم‌های گیربکس اتوماتیک با کیفیت بالا می‌شناسیم، ولی این تأمین‌کننده قطعات آلمانی اخیراً نشان داده که می‌تواند یک وسیله نقلیه را به صورت کامل و به‌تنهایی تولید کند.

ZF Smart Urban Vehicle
ZF Smart Urban Vehicle
نمونه اولیه‌ای با عنوان «خودروی شهری هوشمند»، نمایشگاهی از تکنولوژی‌های جدیدی است که توسط ZF توسعه داده شده‌اند؛ از جمله یک کانسپت خلاقانه اکسل جلو، سیستم‌های دستیار نیمه‌اتوماتیک، یک غربیلک فرمان چندمنظوره با قابلیت تشخیص قرار گرفتن دست‌ها (HOD) و نمایشگر دیود نورانی اورگانیک (OLED)، و همین‌طور یک سیستم «پرتو دَوَرانی الکتریکی» یا eTB برای آکسل عقب همراه با موتورهای الکتریکی قرار گرفته در نزدیکی چرخ‌ها.
ZF Smart Urban Vehicle
ZF Smart Urban Vehicle
ZF Smart Urban Vehicle
ZF Smart Urban Vehicle
مطابق گفته ZF، این خودروی شهری هوشمند (Smart Urban Vehicle)، قابلیت مانور بسیار بالایی دارد که ناشی از زاویه قابل‌توجه فرمان تا ۷۵ درجه است. همچنین به لطف تنظیمات قرارگیری چرخ‌ها، قطر دایره گردش SUV به زیر ۷ متر کاهش یافته است. بنابراین در یک جاده استاندارد دو خطه، امکان دور زدن وجود خواهد داشت. قلب این خودروی کانسپت در پیشرانه محور عقب تمام الکتریکی eTB است؛ جایی که موتورهای الکتریکی در نزدیکی چرخ‌ها قرار داده شده‌اند و امکان تجدیدنظر در طراحی پایه خودروی SUV را فراهم می‌کنند. موتورهای الکتریکی، نیروی خود را از یک باطری دریافت می‌کنند که در سه ناحیه بر روی محورهای جلو و عقب تعبیه شده است. این موتورها، هرکدام ۵۴ اسب‌بخار پیشرانه برای هر چرخ تأمین می‌کنند و موجب می‌شوند تا این خودرو بتواند به سقف سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این نمونه اولیه با دو عملکرد دستیار راننده نیمه‌اتوماتیک نیز همراه است؛ اولی سیستم دستیار اسمارت پارکینگ یا پارکینگ هوشمند است که به راننده اجازه می‌دهد که با استفاده از ابزاری مانند گوشی موبایل یا ساعت‌مچی هوشمند بتواند خودرویش را کنترل کرده و در محل مناسب در پارکینگ جای دهد. این سیستم نه‌تنها می‌تواند به پیدا کردن جای پارک مناسب به راننده کمک کند، بلکه می‌تواند به صورت کاملاً اتوماتیک و با جهت مناسب، خودرو را در جای خود پارک کند. دومین ابزار، سیستم دستیار پریویژن کلود یا پیش‌بینی ابری است که با کاهش گشتاور حرکتی در هنگام لزوم، به‌عنوان مثال قبل از ورود به یک پیچ، بیشترین دامنه مسافت و ایمنی رانندگی را ایجاد می‌کند. در نتیجه، بدون اینکه نیاز به ترمزگیری مکانیکی باشد، این سیستم به‌صورت خودکار از سرعت خودرو می‌کاهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Lord Cezar

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عجب تکنولوژی هایی داره . دمشون گرم. zf گیربکس هاش جزو بهترین هاس واقعا کیفیت عالی داره . ماشینشم مطمئنا اینجور خواهد بود.

  2. AHMADREZA

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    باحال بود

  3. آربن

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دمش گرم اما این کانسپتای شهری انقدر دارن کوچیک میشن که ترجیح میدم برم تو بیابون زندگی کنم

  4. ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حرف نداره.فقط ماله چه کشوریه؟؟؟؟؟؟

    1. HILUX

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (251 ديدگاه)

      آلمان

    2. ALL CARS

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      توهمون خط اول گفته شد دیگه آقا ارشیای عزیز : ( این تأمین‌کننده قطعات *آلمانی*)

    3. Xman

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      بچه ها چون ارشیاست بگین ژاپنیه! میخاست ببینه که کسی نمیدونه ماله کدوم کشوره بگه ژاپنیه!!!!!!!!!!!!!!

  5. ALL CARS

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خیلی عالی

    سپاس از مسعود انیس حسینی

  6. Ali.Q

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (124 ديدگاه)

    اینم ببینید باحاله
    http://www.aparat.com/v/mpTQD

    1. Xman

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      قشنگ بود. دستت درد نکه داش علی.

  7. Xman

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    قدرت مانورش تکه! فک نکنم هیچ ماشینی یه همچین قدرت مانوری داشته باشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا