سایر خودروهای اروپایی

کووینی C6W، سوپراسپرت شش چرخ 640 هزار دلاری

کووینی C6W تنها سوپراسپرت شش چرخ جاده‌ای قانونی روی کرهٔ زمین است. این خودرو با طراحی منحصربه‌فرد خود زمانی که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد بسیار موردتوجه قرار گرفت اما امروزه به‌سختی می‌تواند چیزی در مورد آن شنید. کووینی یک شرکت سوپراسپرت‌سازی ایتالیایی کوچک با رؤیاهایی بزرگ است. همان‌طور که گفته شد، C6W بیش از ۱۰ سال پیش معرفی شد اما هنوز هم امکان سفارش و خرید نمونه‌های صفرکیلومتر آن از طریق وب‌سایت کووینی وجود دارد.

البته C6W هرگز خودروی ارزان‌قیمتی نیست زیرا قیمت پایهٔ آن بدون سفارش آپشن‌ها از ۶۴۰ هزار دلار آغاز می‌شود؛ اما وجود چهارچرخ در جلوی خودرو چه مزیتی دارد؟ در درجهٔ اول دو چرخ اضافی موجب چسبندگی بیشتر می‌شود که این چسبندگی سرعت و پایداری بیشتر در پیچ‌ها را به همراه دارد. داشتن شش چرخ همچنین به معنای برخورداری از شش دیسک ترمز و شش کالیپر ترمز است که موجب ترمز گیری بهتر و کاهش سریع‌تر سرعت می‌شود.

C6W به یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 ساخت آئودی مجهز است که گفته می‌شود بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی سنتی یا یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک تک کلاچهٔ پَدل شیفت مشابه گیربکس‌های مورداستفاده در فراری‌ها و لامبورگینی‌های دههٔ ۲۰۰۰ صورت می‌گیرد. برای C6W گیربکس دستی مناسب‌تر به نظر می‌رسد زیرا گیربکس‌های اتوماتیک تک کلاچهٔ قدیمی طبق استانداردهای امروزی منسوخ و از رده خارج محسوب می‌شوند.


درمجموع برای کسانی که به دنبال یک سوپراسپرت منحصربه‌فرد و خاص هستند، کووینی C6W گزینهٔ مناسبی است اما اگر خودروهایی که با پرداخت ۶۴۰ هزار دلار می‌توان خرید در نظر گرفته شوند، فکر کردن به این سوپراسپرت شش چرخ ایتالیایی سخت خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    حیف پول.

    1. هادی نجفی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (168 ديدگاه)

      چراغ های جلوش ۲۰۶ هست?

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    مسخرست

  3. Khosrow

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    ایده و طراحی صفر / معایب روهم بنویسید که خیلی بیشتراز محاسن نداشته ش هست / 6تا لاستیک – 6تا دیسک – زشتو – نامانوس / یادم میاد نسل اول اس ال کا – رو که لاستیک های عقب 4 تا بودن یعنی 2 تا لاستیک با عرض کمتر روی هر رینگ / که اگریکیش پنچرشد باز بتونه ادامه بده / اون خیلی طرح بهتری بود ..

  4. احمدرضا

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    دوستان پراید سوار
    کارشناسان بی نام و نشان
    این ماشین در درجه اول خیلی خاصه و در درجه دوم اینکه در سال 2008 تولید شده
    من نمیگم من دیدم و فلان
    ولی ایتالیایی ها خودشونو توی ماشین سازی نشون دادن چه شرکتای بزرگشون چه شرکت های کوچیکشون
    باید از نزدیک دید تا بفهمی چیه چون حتمن اونیکه این متنو نوشته حتمن سوارش شده

  5. Alireza

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    اگه شش تا چرخ واقعا این خوبی هارو داشت الان خیلیا به فکرش میفتادن

    1. مانی

      ۲۶ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      از این ترکیب تو بعضی‌ از ماشینهای مسابقه‌ای کلاسیک هم استفاده میشد
      منتها یسری معایب مثل وزن و پیچیدگی‌ بیشتر هم داره
      احتمالا جریانات هوایی هم آشفته تر بشه

  6. Farzad

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با ۶۴۰ هزار دلار چه ماشینایی که نمیشه خرید
    این چیه آخه .

  7. behrouz

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جالبه

  8. RECO

    ۲۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر طرحی که پیاده میشه د ر واقع زمینه ای برای تکامل نسل بعد خودرو ها میباشد.
    استفاده از چند چرخ هم در اکثر موارد برای خودروهایی با توان و سرعت بالا لحاظ میگردد.

  9. محمد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (226 ديدگاه)

    اگه قرار باشه با افزودن تعداد لاستیک پایداری ماشین رو افزایش داد که خودروسازها اینهمه روی سیستم های الکترونیکی افزایش پایداری کار نمیکردن. واقعا این بزرگوار نمای ظاهری رو فدای پایداری کرده تا همچین اعجوبه ی زشتی رو تولید کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا