کووینی C6W تنها سوپراسپرت شش چرخ جادهای قانونی روی کرهٔ زمین است. این خودرو با طراحی منحصربهفرد خود زمانی که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد بسیار موردتوجه قرار گرفت اما امروزه بهسختی میتواند چیزی در مورد آن شنید. کووینی یک شرکت سوپراسپرتسازی ایتالیایی کوچک با رؤیاهایی بزرگ است. همانطور که گفته شد، C6W بیش از ۱۰ سال پیش معرفی شد اما هنوز هم امکان سفارش و خرید نمونههای صفرکیلومتر آن از طریق وبسایت کووینی وجود دارد.
البته C6W هرگز خودروی ارزانقیمتی نیست زیرا قیمت پایهٔ آن بدون سفارش آپشنها از ۶۴۰ هزار دلار آغاز میشود؛ اما وجود چهارچرخ در جلوی خودرو چه مزیتی دارد؟ در درجهٔ اول دو چرخ اضافی موجب چسبندگی بیشتر میشود که این چسبندگی سرعت و پایداری بیشتر در پیچها را به همراه دارد. داشتن شش چرخ همچنین به معنای برخورداری از شش دیسک ترمز و شش کالیپر ترمز است که موجب ترمز گیری بهتر و کاهش سریعتر سرعت میشود.
C6W به یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 ساخت آئودی مجهز است که گفته میشود بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی سنتی یا یک نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک تک کلاچهٔ پَدل شیفت مشابه گیربکسهای مورداستفاده در فراریها و لامبورگینیهای دههٔ ۲۰۰۰ صورت میگیرد. برای C6W گیربکس دستی مناسبتر به نظر میرسد زیرا گیربکسهای اتوماتیک تک کلاچهٔ قدیمی طبق استانداردهای امروزی منسوخ و از رده خارج محسوب میشوند.
درمجموع برای کسانی که به دنبال یک سوپراسپرت منحصربهفرد و خاص هستند، کووینی C6W گزینهٔ مناسبی است اما اگر خودروهایی که با پرداخت ۶۴۰ هزار دلار میتوان خرید در نظر گرفته شوند، فکر کردن به این سوپراسپرت شش چرخ ایتالیایی سخت خواهد شد.
مصطفی
۲۵ آذر ۱۳۹۸حیف پول.
هادی نجفی
۲۵ آذر ۱۳۹۸چراغ های جلوش ۲۰۶ هست?
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آذر ۱۳۹۸مسخرست
Khosrow
۲۵ آذر ۱۳۹۸ایده و طراحی صفر / معایب روهم بنویسید که خیلی بیشتراز محاسن نداشته ش هست / 6تا لاستیک – 6تا دیسک – زشتو – نامانوس / یادم میاد نسل اول اس ال کا – رو که لاستیک های عقب 4 تا بودن یعنی 2 تا لاستیک با عرض کمتر روی هر رینگ / که اگریکیش پنچرشد باز بتونه ادامه بده / اون خیلی طرح بهتری بود ..
احمدرضا
۲۵ آذر ۱۳۹۸دوستان پراید سوار
کارشناسان بی نام و نشان
این ماشین در درجه اول خیلی خاصه و در درجه دوم اینکه در سال 2008 تولید شده
من نمیگم من دیدم و فلان
ولی ایتالیایی ها خودشونو توی ماشین سازی نشون دادن چه شرکتای بزرگشون چه شرکت های کوچیکشون
باید از نزدیک دید تا بفهمی چیه چون حتمن اونیکه این متنو نوشته حتمن سوارش شده
Alireza
۲۵ آذر ۱۳۹۸اگه شش تا چرخ واقعا این خوبی هارو داشت الان خیلیا به فکرش میفتادن
مانی
۲۶ آذر ۱۳۹۸از این ترکیب تو بعضی از ماشینهای مسابقهای کلاسیک هم استفاده میشد
منتها یسری معایب مثل وزن و پیچیدگی بیشتر هم داره
احتمالا جریانات هوایی هم آشفته تر بشه
Farzad
۲۵ آذر ۱۳۹۸با ۶۴۰ هزار دلار چه ماشینایی که نمیشه خرید
این چیه آخه .
behrouz
۲۶ آذر ۱۳۹۸جالبه
RECO
۲۶ آذر ۱۳۹۸هر طرحی که پیاده میشه د ر واقع زمینه ای برای تکامل نسل بعد خودرو ها میباشد.
استفاده از چند چرخ هم در اکثر موارد برای خودروهایی با توان و سرعت بالا لحاظ میگردد.
محمد
۲۸ آذر ۱۳۹۸اگه قرار باشه با افزودن تعداد لاستیک پایداری ماشین رو افزایش داد که خودروسازها اینهمه روی سیستم های الکترونیکی افزایش پایداری کار نمیکردن. واقعا این بزرگوار نمای ظاهری رو فدای پایداری کرده تا همچین اعجوبه ی زشتی رو تولید کنه.