شرکت «گوردون موری اتوموتیو» هنوز تحویل هایپرکار T.50 را به خریداران آغاز نکرده اما این شرکت اعلام کرده است که در حال کار روی یک سوپرکار دوم است که در بسیاری از قطعات با T.50 اشتراک خواهد داشت. این خودرو که هماکنون بهعنوان «پروژه دو» شناخته میشود، ساختار فیبر کربنی متمایزی خواهد داشت و نمیتوان در آن از معماری T.50 استفاده کرد زیرا این سوپرکار جدید دونفره خواهد بود درحالیکه T.50 طرح منحصربهفرد سهنفره دارد. علاوه بر این، سوپرکار دوم گوردون موری از فن گرانقیمت اثر زمینی هم بیبهره خواهد بود و تنظیمات آئرودینامیکی سادهتری خواهد داشت.
بااینحال، پروژه دو از همان قوای محرکهٔ T.50 استفاده خواهد کرد که شامل پیشرانهٔ ۴ لیتری V12 دور بالای ساخت کاسورث و گیربکس شش سرعتهٔ دستی میشود. هنوز مشخص نیست که این پیشرانه در محصول جدید تضعیف خواهد شد یا نه اما هماکنون در T.50 این موتور ۶۶۳ اسب بخار قدرت تولید میکند و تا ۱۱,۵۰۰ rpm دور میگیرد. همچنین نباید به این زودیها منتظر عرضهٔ پروژهٔ دو باشیم زیرا این خودرو قرار است در همان تأسیسات تولید T.50 و T.50s ساخته شود و احتمالاً گوردون موری تولید محصول دوم خود را تا زمانی که تولید دو محصول قبلی به پایان برسد آغاز نخواهد کرد و انتظار نمیرود این اتفاق تا ابتدای سال ۲۰۲۳ رخ دهد.
اما علاوه بر پروژه دو، چندی پیش گوردون موری اتوموتیو اعلام کرد که برای طراحی یک پلتفرم الکتریکی بسیار انعطافپذیر، ۳۰۰ میلیون پوند سرمایهگذاری خواهد کرد که این پلتفرم برای ساخت یک خودروی سگمنت B طراحی میشود.
مهیار . فقط ژاپن . فقط نیسمو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خیلیم عالی
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای گوردون مورای
که در ۷۴ سالگی همتی بلند به خرج دادی و شاهکار بی مانند دیگری همچون F1 خلق کردی
دنیای خودرو مدیون امثال توست دمت گرم
AHMET 2002
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰البته اگه بتونن تحویلشون بدن
מקסימיליאן, רק מקלארן.ماکسیمیلیان، فقط مکلارن
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آقای گوردون مورای بریتانیایی ، هر چه باشند به پروفسور بالتازار نمیرسند?
SF90 STRADALE
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰افکار گوردون مورای رو دوست دارم
تجربه رانندگی با T.50 خیلی هیجان انگیز باید باشه
انجین V12 ، ردلاین ۱۱.۵۰۰ و دنده دستی اوج لذت رانندگیه
بهنام
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰همه جوره این ماشین جذابه
فقط من با قسمت عقبش نمیتونم کنار بیام
سلیقه س دیگه ?
Aliasn
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰پس گوردون موری نسخه قرن بیستویکمی f1 رو به اسم خودش داد بیرون کارش خوب در اومده 40 اسب بخار هم تقریباً رفته رو موتور،عقب ماشین هم که خوب شده از عقب هر کسی ببینتش با جنگنده f16 اشتباهش بگیره،در کل خوبه .
Hamid
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰به به خیلی عالیه
درسته T50 به زیبایی اسپیدتیل نیست اما دوست دارم نام F1 رو زنده کنه!
R@m!n
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰رقفا کسی راجب موتورش اطلاعات یا لینکی داره ممنون می شم اینجا به اشتراک بزاره
Hami
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰Engine Spec
No. cylinders: 12
Capacity: 3,994cc
V-angle: 65°
Power: 652 bhp
Aspiration: Naturally aspirated
Bore: 81.5 mm
Stroke: 63.8 mm
Compression ratio: 14:1
Max power: 663 PS @ 11,500 rpm
Power to weight ratio: 672 PS per tonne
Weight to power ratio: 150 kg per 100 PS
Max torque: 467 Nm @ 9,000 rpm
Flexibility: 71% of max torque @ 2,500 rpm
Maximum rpm: 12,100 rpm
Valve train: Gear driven double overhead camshafts
Inclined axis 4 valves per cylinder – variable valve timing on inlet / exhaust
Induction system: RAM induction airbox – 4 throttle bodies – Direct Path Induction Sound
Exhaust system: Inconel and Titanium
Lubrication system: Dry sump
Cooling system: Water-cooled – twin aluminium front radiators
Oil cooling system: Single aluminium rear radiator
Ignition system: 12 individual coils 12-volt
Starter/alternator: 48-volt gear driven integrated starter / generator
Exhaust emission control: 4 catalytic convertors with Lambda sensors and secondary air injection
Engine block: Aluminium alloy
Cylinder heads: Aluminium alloy
Connection rods: Titanium
Valves: Titanium
Total engine weight: 178 kg
Engine mounting: Semi-structural-inclined axis shear mounting (IASM)
Power density: 166 PS-per-litre
R@m!n
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰انگاری همون موتور F1 هست که بروز رسانی شده جالبه !!!
چطوری به 12 هزار دور رسیدن ؟؟ به قول آقا شاهین احساس برانگیزه
ولی فکر نکنم با این مشخصات جواز تردد تو خیابون بدن عملا یه موتور مسابقه ای هست.
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان همینجا هم درباره موتورش مطلب بود
https://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%DA%A9%D8%A7%D8%B1-t-50-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C/
به چند دلیل در نظرم این ماشین برتر از F1 هست
خالق هردو یک نفر هست اما با اختلاف سی سال تجربه بیشتر و استفاده از تکنولوژی جدیدتر
تمام فاکتورهای متمایز کننده F1 رو داره در مقیاسی بالاتر یعنی وزن کمتر موتور با بازدهی هفتاد درصد بالاتر – حدود ۱۷۰ اسب بر هر لیتر بدون پرخوران که واقعا شگفت انگیزه – شتاب جانبی و داون فورس بهتر
و به اعتقاد من این پتانسیل رو داره که رکورد نوربرگ رینگ رو حدود ۱۰ ثانیه کمتر کنه
البته مدل مسابقه ای هم ازش به نام نیکی لائودا قراره تولید بشه
R@m!n
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عجیبه پست برای 10 ماهه پیشه من چطور ندیدم !!! شرم بر من ?
چه بحث خوبی هم شکل گرفته بود تو کامنتا !!! میل لنگش به طرز عجیبی سبکه تعادل موتورو چطوری به دست میارن ؟؟
من زیاد تو گیر و دار این ماشین نبودم مثله اینکه اشتباه بزرگی کردم. با این مشخصات فکر کنم یه چیز شاهکار ببینیم که فک ها آویزون می کنه. امیدوارم تو توسعش به مشکل نخورن.
ولی ظاهرشو دوست ندارم طراحیش مقداری دمده هست، در کل خیلی مشتاقش شدم.
تشکر مازیار جان ❤
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰عزیزی❤
من که خیلی مشتاق ورود به بازار این مدل هستم و اینکه بقول عادل ببینم چه میکنه مخصوصا نسخه پیست محورش که فقط ۸۵۲ کیلو وزن داره !!
Milo
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خدا کنه تا ۱۰۰ سالگی عمر کنه،
چیزای خفنی تو ذهنشه….?
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰خب من نظر مجله ماشین رو در مورد این ماشین خوندم ، خیلی ازش تعریف نشده بود
درضمن من از شما سوال دارم ، شما بین این ماشین و مکلارن اسپیدتیل کدام رو ترجیح میدین، یا بین این ماشین و آن مدل پیست محور همین ماشین و سنا ، کدوم رو ترجیح میدین، این آقا ۴ تا۵ میلیون دلار ازتون میگیره ، از اسپیدتیل و سنا هم پایین تر هست ار لحاظ مهندسی
تازه ، قیمتش هم اندازه لامبورگینی وننو هست زمانی ، اون هم ۴تا۵ میلیون دلار بود .
خدایی بین این ماشین با قیمت ۴تا۵ میلیون دلار برای فروش از کارخانه و لامبورگینی وننو با قیمت ۴تا۵ میلیون دلار برای فروش از کارخانه، شما کدوم رو ترجیح میدین؟
porsche
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰لامبورگینی ونوو
اما به سنا ترجیهش میدم
""new ""RAMIN
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰اقای رستمی نژاد. گفتید مجله ماشین.
یادم نمی آید کدام شماره ولی یه قسمتی من این مطلبو خوندم.
(( ای کاش اقای گوردون مجله ماشین را میخواند. میخواستم به وی پیامی برسانم.
اقای گوردون. پیشنهاد میکنم یک سری به اقای کونیگزگ بزنید تا نحوه ساختن ابر خودرو قرن 21 را به شما اموزش دهد تا دیگر برای 650 اسب برای خودرو خود از مشتری مبلغ 4 میلیون دلار درخواست نکنید))
نمیدونم دقیق گفتم یا نه ولی یه شماره ای از مجله ماشین اینو نوشته بود.
واقع T 50 هیچ ارزشی نداره تنها ویژگیش اینه کسی ساختتش که f1 رو ساخته.
ولی به نظرم اصلا خوب نیست. کلی ابر خودرو بهتر از T 50 وجود داره. دلیلی برای خرید T 50 نمیبینم. به قول خودم! پول برندش رو میگیره. مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید.
تنها اسپید تیل لایق جانشینیf1 هست.
البته کونیگزگ جمرا هم شاهکار قرن 21 به حساب میاد (البته فعلا)
.
ولی من خودم عاشق اسپید تیل و جمرا هستم. اونم به 1 علت! اسپیدتیل 3 و جمرا 4 نفرس ! با خانواده میشینی تو ماشین ، کیفیت هم در حد بنز !! قدرت در حد تریلی… شتاب در حد میگ میگ? طراحی در حد سفینه فرازمینی… ایمنی در حد ولوو!
آپشن هم در حد چینی ها ! ( مخصوصا جمرا ) دیگه چی بهتر از این؟
فقط قیمت 2 میلیون دلاریش زیادی گرون هست. ولی خب، سفینه فضایی گرونه دیگه.
یعنی ابرخورویی بهتر از اسپیدتیل و جمرا هم داریم ؟؟
هم خانوادگی هستن هم فوق سریع…
مازیار
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰چند اسب بخار داره؟
یاد کارتهای بازی دوران کودکی می افتم !!
قطعا فراهم کردن یک پیشرانه هزار اسبی برای گوردون مورای کار سختی نبوده اما رسوندن وزن یه سوپراسپرت به زیر هزار کیلو برای دیگر سازندگان چرا
امروز این یک تحفه واقعی در دنیای موتوراسپرت هست آنالوگ اتمسفریک فوق سبک راننده محور
فقط تصور کنید سه دهم ثانیه از دور درجا تا ۱۱۵۰۰
اگه مثل اغلب هایپرکارها ۱۳۰۰ اسب بخار داشت با ۱۷۰۰ کیلو وزن اونوقت بهتر بود؟
نه برادر جان اینه که شاهکاره
HamiD
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰مازیار جان یه عده با کمال پر رویی درباره چیز هایی که نمیدونن نظر میدن و اتفاقا اصلا هم قبول نمیکنند که دارن اشتباه میکنند! چه انتظاری داری وقتی یه نفر هونگچیه هونگکیه کیه رو به اس کلاس ترجیح میده بیاد بگه این ماشین واقعا عالیه …
هیچی ولش ولی این ماشین واقعا با ارزشه هر چند بنظرم به زیبایی اسپیدتیل نیست
محمد . فقط دوج . فقط آمریکا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ایول رامین ، ثابت کردی مجله ماشین خوان درجه یکی هستی
اتفاقا دارم آرشیو مجله ماشین ام را کامل میکنم
از شماره ۹۵ تا شماره ۴۴۵
Amin
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰به نظرم گوردن موری خیلی حق گردن مک لارن داره ،آخه ماشین های جاده ای رو با اون شروع کردن و به خاطر فعالیت های زیادش و پر کار بودنش واقعا شایسته ی تقدیر و شاید بهترین مهندس جهان نباشه ولی از خلاق ترین هاست و خیلی خوب بلده کمک بگیره از بقیه
دمش گرم ماشین هم خوب شده ،با اینکه شکوه f1 و موتور حجیم که با طلا خنک میشد رو نداره ولی بازهم آدم رو یاد دوران اوج خودرو سازی میندازه،مثل 812 competizione
البته ببخشید که اینجا اسم فرلری رو بردم،لطفا فیدبک بد ندید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰من که چیز جدیدی نمیبینم،یه f1 بزک شده…
البته موتورش جالبه…
Hamed
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی هنوزم کسی هست تو این دوره زمونه اینطوری ماشین بسازه
بله خالق F1 دمش گرم خدایی
یاس ی
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نمای جلوش تداعی کننده f1 هستش. یکم نمای جلوی ماشین خصوصا چراغها برای یک خودروی امروزی قدیمی هستش، ولی در عوض نمای پشتش جذاب و خاصه.
Sina10
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰نسل جدید واقعی F1 همینه
موتورش واقعا جالبه!!
England
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰من که باهاش حال نکردم یعنی طراحی در حد سال 2020-2021 نداره
و هنوزم معتقدم اینم نمیتونه جانشین اف وان باشه.