هایپرکار ردبول RB17 خودرویی مخصوص پیست با قوای محرکهٔ V8 توئین توربوی هیبریدی خواهد بود که احتمالاً در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.
RB17 اولین خودروی تولیدی ردبول خواهد بود یعنی شرکتی که در حال حاضر بر مسابقات فرمول یک سلطه دارد. این هایپرکار توسط نابغهٔ آیرودینامیک ردبول، «آدریان نیوی» طراحی شده و نام آن قرار است خلأ بین نام خودروهای مسابقهای فرمول یک این تیم را پر کند. به دلیل شیوع بیماری کرونا، فیا تصمیم گرفت تیمها در فصل ۲۰۲۱ فرمول یک از همان طرح خودروهای فصل ۲۰۲۰ با تغییراتی جزئی استفاده کنند و بنابراین، درحالیکه خودروی فصل ۲۰۲۰ ردبول RB16 نام داشت، خودروی فصل بعدی RB16B نام گرفت. سپس این تیم خودروی فصل ۲۰۲۲ خود را RB18 نام گذاشت و به همین دلیل، نام RB17 مورداستفاده قرار نگرفت. حال قرار است از این نام برای یک هایپرکار جادهای استفاده شود.
از این هایپرکار تنها ۵۰ دستگاه ساخته میشود و تقریباً بهطور کامل توسط خود ردبول توسعه پیدا خواهد کرد. RB17 احتمالاً افراطیترین پرفورمنسی که تاکنون در یک خودروی تولیدی دیده شده را ارائه خواهد کرد زیرا نیوی و ردبول میخواهند پرفورمنسی نزدیک به فرمول یک را داشته باشند. البته RB17 حداقل در ابتدا خودرویی جادهای نخواهد بود و صرفاً برای استفاده در پیست در نظر گرفته شده است. به همین دلیل، هایپرکار ردبول که روی یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی ساخته میشود، میتواند از راهحلهای مهندسی فرمول یک بهرهمند شود. به گفتهٔ ردبول، در این ماشین از گراند افکت یا اثر زمینی پیشرفتهای استفاده خواهد شد. علاوه بر این، بهاحتمالزیاد، تیم اتریشی از دیگر ویژگیهای آیرودینامیکی افراطی که مدتها است در مسابقات ممنوع شدهاند هم در هایپرکار خود استفاده خواهد کرد. بنابراین، باید انتظار دیدن ویژگیهایی مثل دیفیوزر دمنده را در RB17 داشته باشیم.
در بخش قوای محرکه هم شاهد یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو به همراه سیستم هیبریدی خواهیم بود که بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. ردبول نگفته که این پیشرانه در کجا و توسط چه کسی ساخته خواهد شد اما به همکاری با شرکتی دیگر اشاره کرده است. بااینحال، مشخص نیست که همکاری فورد و ردبول برای ساخت پاوریونیت فرمول یک به RB17 هم کشیده خواهد شد یا نه. درهرحال، این هایپرکار هرگز ارزان نخواهد بود و قیمتی ۵ میلیون پوندی معادل ۶.۲ میلیون دلاری خواهد داشت. زمان احتمالی معرفی RB17 سال ۲۰۲۵ پیشبینی شده است.
Reza Waffen SS
۱ مرداد ۱۴۰۲طراحیش محشره
Hamidreza
۱ مرداد ۱۴۰۲جلوش شبیه والکری شده… ولی خیلی خشگله.
Amin
۲ مرداد ۱۴۰۲والکری رو هم در اصل ردبول ساخته ، در دورانی که استون و ردبول همکاری اسپانسری داشتن
مازیار
۱ مرداد ۱۴۰۲به نظرم فقط همین پتانسیل شکست دادن والکری رو داره
BMW
۱ مرداد ۱۴۰۲خدایی خوشگل شده و جذاب با این رنگ آبیش به به ولی الان تو این زمونه 1100 اسب بخار کم نیست کم کم 1300 باید باشه راحت
R@min
۱ مرداد ۱۴۰۲اگر گزینه های موتور بیاریم وسط یه گزینه موتور RS27 رنو هست که روی ماشین RB9 ده سال قبل بود، گزینه بعدی بخاطر همکاری با فورد کایوت هست و گزینه آخر هم یه موتور ریبیلد یا د استروک شده مسابقه ای از برندهای دیگه.
بنظر که دنبال دوام و این قضایا نیستن، موتور رنو گزینه خوبیه با دور موتور 18000 و سیستم KERS. حالا اینکه مالکیت اون موتور برای رنو هست و اجازه استفاده میدن رو بشخصه نمی دونم ولی موتورهای مجولار فورد هم گزینه خوبی هست و کونیگزگ و… این موضوع رو ثابت کردن.
mercedes-benz-sl300
۱ مرداد ۱۴۰۲انجین rs27 خیلی انتخاب غیرمحتملیه مگر اینکه بخوان حسابی خرج کنن که بعید میدونم ، با توجه به اینکه جدیدا فورد داره با ردبول روی فرمول یک سرمایه گذاری میکنه ، انجین فورد محتمل تره
R@min
۱ مرداد ۱۴۰۲۶ میلیون دلار پول ماشینه !!! ردبول هم مشکل مالی نداره.
xeno
۱ مرداد ۱۴۰۲خیلی قشنگه ترکیب رنگ آبی و قرمز خیلی بهش میاد
GMA
۱ مرداد ۱۴۰۲احتمالا عملکردش فک بر انداز باشه
فقط حیف که مجوز تردد جاده نداره، همین باعث میشه دیگه قابل مقایسه با رقبای جاده ای نباشه.
خیلی مشتاقم طراحیش رو ببینم
mercedes-benz-sl300
۱ مرداد ۱۴۰۲احتمالا با انجین f1 عرضه نمیشه ولی خب امکانش هست ، ایکاش amg one با اون همه پتانسیل برای افسانه شدن فقط در یک نسخه عرضه شه امیدوارم یه نسخه قدرتمندتر و سبک تر با تمرکز بیشتر روی پیست ، با یک اپگرید حسابی به رقابت مجدد با amr pro و rb17 و دیگر خودروهای این دسته بپردازه
OTTOMAN
۱ مرداد ۱۴۰۲نمیدونم چرا به این جور ماشینی نایی که اصلات ندارن نمیتونم اطمینان کنم
Scuderia Ferrari
۱ مرداد ۱۴۰۲جنگ هیبریدی ها در آینده دیدن داره و این هیولای گران قیمت ردبول باید بره به جنگ جانشین “بوگاتی شیرون” که اونم V8 هیبریدی هست 🤛🤜
گرچه فلسفه متفاوتی دارن ، بوگاتی مسیر مستقیم رو هدف قرار میده و ردبول پیست رو
آتش بازی یعنی اینکه پورشه ، فراری و مکلارن هم سر کیسه رو شل کنن و یه ماشین برای رقابت با این دو توسعه بدن
مازیار
۱ مرداد ۱۴۰۲پورشه فراری و مک لارن که بعیده نمونه های چند میلیون دلاری عرضه کنن با اینحال رقابت بین خودشون دیدنی تر از هر رقابتی میشه
Scuderia Ferrari
۱ مرداد ۱۴۰۲آقا مازیار عزیز
جانشین پورشه ۹۱۸ که تکلیفش روشن شد و هدفش سریع ترین الکتریکی تاریخ نوربرگ رینگ هست
جانشین LaFerrari هم با V6 هیبریدی برگرفته از 499P لمانز عرضه میشه
جانشین مکلارن P1 هم احتمالاً V8 هیبریدی خواهد بود با پرفورمنسی خیره کننده
از نظر قیمتی هیچ کدومشون بالای ۱.۵ میلیون دلار قیمت نمیخورن ولی به قول شما رقابتشون همیشه جذاب و هیجان انگیزه
در مجموع اگه بخواهیم نگاهی به تاریخ و سابقه این سه تا برند داشته باشیم اگه اراده ای به ساخت ماشینی به قیمت ردبول کنن بی شک میتونه نتیجه خوفناک تری داشته باشه
LAMBORGHINI
۱ مرداد ۱۴۰۲جنگ آینده با فراری و پورشه و مکلارن و همچنین لامبورگینی واقعن جذاب میشه
Enzo Ferrari 2008
۱ مرداد ۱۴۰۲ماشین جالبی هست اما ولکری هستش ؟
ehsan
۱ مرداد ۱۴۰۲خودرو زیبایی هست انجین v8 اون صدای زیبا و هیبریدی ، فکر کنم بتونه رکورد خوبی رو در نوربرگرینگ بزنه شاید ۶.۲۵