برای خرید یک خودرو حاضرید چه مبلغی بپردازید؟ ۵۰ هزار دلار؟ ۵۰۰ هزار دلار؟ یک نفر بیش از ۱۳ میلیون دلار را صرف خرید این خودروی زیبا و کمیاب تالبوت لاگو T150-C-SS تیردراپ کوپه کرده است! این خودرو چند روز پیش در حراجی گودینگ و کمپانی در آملیا آیلند فروخته شده است. چکش قیمت نهایی برای این خودرو ۱۳,۴۲۵,۰۰۰ دلار بوده است و به این ترتیب تالبوت لاگو عنوان گرانقیمتترین خودروی تاریخ فرانسه را به دست آورده است.
این خودرو با شماره شاسی ۹۰۱۰۷ برجسته میشود و بدنه آن توسط فیوجونی فالاشی طراحی شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، این شرکت بین ۱۰ تا ۲۰ دستگاه از تیردراپ کوپه را طراحی کرده است و در دو نسخه ناچبک کوپه ژان کارت و فست بک مدل نیویورک تولید شدهاند. از خودروی مدل نیویورک تنها دو دستگاه تولید شده است. این خودرو دارای ساختار تمام آلومینیومی است و خودروی موردبحث ما تنها نمونه موجود با این نوع بدنه است.
تالبوت لاگو ۱۹۳۷ حاضر در حراجی دارای رنگ بدنه آبی و گلگیرهای خاکستری است. این خودرو از اگزوز با استایل مسابقهای، چرخ های رنگآمیزی شده و سانروف است. رنگ خودرو برای حضور در رویداد خودرویی Concours d’Elegance Fémina سال ۱۹۳۸ به کرم با گلگیرهای قرمز رنگ تغییر یافته بود و دو نمونه دیگر از تالبوت لاگو T150-C-SS کوپه نیز در آن رویداد حضور داشتند. این خودرو سپس به توماس استوارت لی در لسآنجلس فروخته شد. استوارت لی علاوه بر این خودرو دو نمونه دیگر از T150-C-SS کوپه را نیز در اختیار داشت. او سپس خودرو را به رنگ قرمز تیره درآورد.
این خودرو چندین بار بین افراد مختلف چرخید و به مدت ۴۰ سال با رنگ سفید در کالیفرنیا حضور داشت تا اینکه در سال ۲۰۰۵ بازسازی شد و در سال ۲۰۰۷ نیز بهترین خودروی رویداد آملیا آیلند لقب گرفت. این خودرو همچنین در پبل بیچ نیز بهترین جایزه کلاس خود را دریافت نمود. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری به همراه سه کاربراتور زنیت استومبرگ است که قدرت ۱۴۰ اسب بخاری تولید میکند. این تالبوت لاگو تیردراپ کوپه از گیربکس ۴ سرعته، ترمزهای مکانیکی در چهار چرخ، سیستم تعلیق مستقل در جلو و… سود میبرد.
خودروی موردبحث بیش از ۸۰ سال پیش خط تولید را ترک کرده است و امیدواریم به سن ۱۰۰ سال هم برسد. البته باید گفت در یک برهه زمانی، این تالبوت لاگو به مدت ۴۰ سال ناپدید شده بود.
Audi
۲۳ اسفند ۱۴۰۰یخورده زیادی ارزون نیست
BMW
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ارزون
BMW
۲۳ اسفند ۱۴۰۰مگه پول علف خرس آدم میره بجای اون یه مکلارن می خره که ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار هستش
hummer
۲۳ اسفند ۱۴۰۰13 میلیون دلار که خیلی هست
می دانم ارزش کلکسیونی داره ولی با این پول میشه
در لاس وگاس خونه که نه قصر 3000 متری با تمام امکانات
تازه 2 میلیون دلار میمونه که میشه
اف۸ تریبوتو
با اونتادور
تازه 1میلیون و 200 هزار دلار میمونه
که میشه یک رولز رویس ریث خرید بازم یک میلیون دلار میمیونه
BMW
۲۳ اسفند ۱۴۰۰راست میگی دوست عزیز
Navid_A.J
۲۳ اسفند ۱۴۰۰اینو میخرن که سرمایه گذاری بشه، گرونتر به یکی دیگه بفروشن. ارزش کلکسیونی برای همینه. البته پولشویی و موارد دیگه هم میتونه دخیل باشه در هراجی ها
علی
۲۳ اسفند ۱۴۰۰مالیاتش رو کی میده
این خودرو واسه فیلم های هالیوودی خدا تومن کرایه داده میشه
Gndf
۲۳ اسفند ۱۴۰۰وقتی اینقد پول داشتی در مورد چطوری خرج کردنش فکر کن. یه هوراکان هم برا من بگیر
40 سال ناپدید شده بوده، صاحبش لای زر ورق گذاشته بوده که فقط گرون بشه حتی نمیبرده گردهمایی پزشو به بقیه بده
viper2
۲۳ اسفند ۱۴۰۰با این پول میرم یه دوج چارجر مدل ۶۸ رنگ silver و pulm crazy و سبز و یه چارجر مدل ۷۰ با همین رنگا میخرم . بعضیاشون فابریک باشن . تمام فابریک بعضیاشونم تقویت . موتور ۴۴۰ رو استروکر میکنم به ۵۱۲ کیوبیک اینچ یعنی ۸۰۰۰ سی سی . هر چی اسفالت رو حامله میکنم. هر چی شیشه هم هست میشکونم با صداش . از اونطرف میرم موتور ۴۲۶ استروکر میکنم ۵۷۲ کیوبیک یعنی ۹۳۰۰ سی سی اونموقع هم بازم اسفالت رو حامله میکنم بعد یه شورلت شول برمیدارم با رنگ قرمز و یکی دیگه هم با رنگ silver . چنتاش فابریک باشه . چنتاشم موتور ۴۵۴ . چنتاشم موتورش ۵۷۲ . چنتاشم موتور ۶۳۲ یعنی ۱۱۰۰۰ سی سی . بعد میرم یه دوج چارجر مدل ۷۳ بر میدارم موتور ۱۰۰۵ کیوبیک اینچی گاد فادر میندازم روش که ۱۶۰۰ اسب بخار داره و اونموقع دیگه اسفالت رو زنده نمیذارم . به این میگن تدبیر درست😎😎😎😁😁😁
SRT
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ای بابا خب اگه انقد پول اضافه دارین بیاین بدینش ب ما چرا دور میندازین
Sina
۲۳ اسفند ۱۴۰۰منم قبلنا میگفتم خب چه کاریه این همه پول واسه یه ماشین مگه چی داره
تا یک روز توی برنامه تخت گاز جرمی کلارکسون یه ماشین دست ساز از یه کارخونه کوچیک ولی با قدمت ایتالیایی آورده بود به قیمت یک میلیون
هموند و مِی کلی ایراد میگرفتن آخه این چیه که سواریش یک میلیون ارزش داشته باشه
جرمی گفت اتفاقا دیروز یه بابایی احمق شد یک میلیون برای یک تابلو توی حراجی داد خب با اون تابلو هم نمیشه رانندگی کرد،،،
منظورش اینه که اینها صرفا ماشین نیستن واسه رانندگی روزمره ، یه اثر هنری هستن که با جای شکل تابلو شکل ماشین هستن
تابلو (بنفش سبز قرمز) اثر مارک روتکو هم ۱۸۶ میلیون دلار غیمتشه هرچی هم نکاهش میکنی نمیفهمی چرا انقدر ارزش داره
من^_^
۲۳ اسفند ۱۴۰۰من تو کار هنرم و خب نمیشه گفت معنی ندارن و ادراک انتزاعی بالا میخواد ولی در واقع هنر چون معیار ندارن همچین اینجوری گرون میشه
1123
۲۳ اسفند ۱۴۰۰بنظر من که همین اندازه می ارزه، ازین نمونه فقط یکی هست
بعلاوه اینکه ارزش معنوی هم داره، شما فقط طراحی شو با بقیه ماشینای دهه 30 قیاس کن میبینی چقدر آینده نگر بودن
اگه فقط 13 میلیوندلار داشتم اینو نمیخریدم ولی ازونجایی که خریدار عزیز حداقل 50 تا ماشین کلکسیونی دیگه داره همینو کم داشته برای تکمیل تر شدن کلکسیونش
مازیار
۲۳ اسفند ۱۴۰۰بوگاتی تیپ ۵۷ آتلانتیک هم دوره همینه با همین سبک طراحی و بنظرم خیلی زیباتر، نمای داخلش هم جذاب تره
البته بعید نیست الان قیمتی همین حدود یا بیشتر داشته باشه
علیآقا
۲۳ اسفند ۱۴۰۰برای پولشویی هم هست و البته سرمایه گذاری. یعنی کسی که اینو میخره امید داره در آینده با قیمت بالاتر بفروشه.
Gndf
۲۳ اسفند ۱۴۰۰حالا ژاپن خودشو کشته با اسم و رسم کارول شلبی ارزشمند ترین ماشینشو رسونده به 2.5 میلیون
یاس ی
۲۴ اسفند ۱۴۰۰قبلا گفتم باز هم میگم خدمت دوستانی که میگن با این پول میشه اینو خرید اونو خرید. عزیزان اونی که همچین پولی بابت این ماشین میده قصر توی بورلی هیلز داره، ماشینهایی که اسم بردین هم چندتا چندتا داره. ببخشید طرف کارمند اداره ای نیست که پولهای پسنداز خودشو داده باشه پای این ماشین. اینجور افراد میانگین پنجاه تا ماشین یدونه جت شخصی و دوتا هلی کوپتر دارن به نظر شما خودش نمیدونست با این پول میشد 100 تا ماشین اقتصادی خرید ولی سود این بیشتر هستش.
اسفندیار
۲۴ اسفند ۱۴۰۰اولش که دیدم فکر کردم بوگاتیه