سایر خودروهای اروپایی

معرفی نسخه جدید آزنوم پالادیوم با پیشرانه 6.4 لیتری همی 850 اسب بخاری

درست زمانی که فکر می‌کردیم آزنوم پالادیوم نمی‌تواند مضحک‌تر از این باشد، این شرکت کوچک ایتالیایی یک نمونهٔ خاص از خودروی خود را با پیشرانه‌ای قوی‌تر معرفی کرده است. پالادیوم بر اساس رم ۱۵۰۰ ساخته شده و در نسخهٔ معمولی از پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تقویت‌شدهٔ توئین توربو با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو برای اینکه این سدان-شاسی‌بلند عظیم را ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم کند کافی است.

بااین‌حال، برای یک خریدار این کافی نبوده و به همین دلیل به آزنوم سفارش تجهیز پالادیوم به نسخه‌ای تقویت‌شده از پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی را داده است. این اما یک موتور همی عادی نیست و به لطف برخورداری از دو توربوشارژر، ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور اما مثل همان ۵.۷ لیتری قبلی توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ صورت می‌گیرد. آزنوم شتاب این نسخهٔ ۸۵۰ اسب بخاری پالادیوم را اعلام نکرده ولی احتمالاً در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حداکثر سرعت این نسخه نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری اما علاوه بر تجهیز به دو توربوشارژر، به اینترکولرهای هوا به آب، پیستون‌های فورج‌کاری شده، شاتون‌های فولادی H شکل، انژکتورهای ارتقاءیافته، واشر سرسیلندر اختصاصی و میل بادامک و میل‌لنگ جدید هم مجهز شده است. این موتور همچنین از قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندرها هم برخوردار است و می‌تواند کل سیلندرهای یک ردیف را خاموش کند.

هرچند از آزنوم پالادیوم ۱۰ دستگاه ساخته می‌شود اما این تنها نمونه با پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری خواهد بود. همان‌طور که انتظار می‌رود، چنین خودروی خاصی هرگز ارزان نخواهد بود و سفارش آن برای خریدار ۱.۵ میلیون دلار آب خورده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Yasin

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    جلوش خود رولزرویس شده 😐

    موافقم 17
    مخالفم 6
  2. امیر

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    ۱.۵ میلیون دلار!!!!!
    بابت چی دقیقا؟!
    طراحی داخل و بیرون ک از رم الهام گرفته شده
    پلت فرم هم احتمالا شباهت زیادی به رم داره
    موتورشم‌ ک در حد رم تیرکسه!

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. کافر مقدس

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      به همون بابت که خیلی کمپانی های چیزه دیگری رو به اسم چیزه دیگر میفروشن

      موافقم 10
      مخالفم 2
  3. Jdm باز

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    و کسایی که یک و نیم میلیون دلار میدن برای این 🗿

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. بهنام

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    😐
    خدایی خودت بخوای آستین بالا بزنی و همچین چیزی درست کنی خیلی کم تر برات آب میخوره و قطعا چیز زیبا تری نسبت به این میشه
    1.5 میلیون دلار ؟ پولت رو آتیش بزنی هم بهتره تا خرج این کنی

    موافقم 16
    مخالفم 2
  5. Alan.r

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    نمای داخلی کاملا کپی شده از رم تی از ایکسه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  6. احمدرضا

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (878 ديدگاه)

    یه تنه کل طراحی های ایتالیایی ها رو خراب کرده😐
    صد رحمت به لانچیا اپسیلون

    موافقم 17
    مخالفم 1
  7. مسعود

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    کسی هم هست که اینو خریده باشه؟؟
    فکر کن محصولات میباخ با یک هفتم/هشتم قیمت رو ول کنی بری سراغ این که معلوم نیست چیه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  8. مهتی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رولز‌رویس + بنتلی + رم رو ریختن تو ظرف‌به هم زدن شده این .

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    ولی داخلش خیلی خوفه.و انجینش.

  10. ARMAN

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چرا یکی باید به اینو بخره؟

  11. Reza Waffen SS

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    حالم بهم خورد

  12. Aran+Milan

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    با این قیمت چه ماشینایی که نمیشه خرید

  13. arshiaSVJ

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    چه بگویم نگفته هم پیداست
    غم این دل مگر یکیو دوتاست
    🗿🗿🗿

  14. TmL

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چقد زشته😬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا