شرکت اینیوس فروش آفرودر خود، گرنادیر را از ماه آینده با قیمت پایهٔ ۴۹ هزار پوند در بریتانیا آغاز خواهد کرد. این قیمت متعلق به ارزانترین نسخهٔ گرنادیر یعنی مدل دونفرهٔ واگن باری است که از فضای بار بزرگی با کف مسطح بهره میبرد و برای رقابت با نسخههای تجاری لندروور دیفندر در نظر گرفته شده است. هرچند قیمت ارزانترین دیفندر در نسخهٔ دودر ۹۰ با پیشرانهٔ ۲۰۰ اسب بخاری بیش از ۳ هزار پوند از گرنادیر کمتر است اما نمونهای که از لحاظ فضا و قدرت پیشرانه با گرنادیر چهاردر قابلمقایسه باشد، دیفندر ۱۱۰ است که قیمت آن از ۵۳,۷۴۵ پوند آغاز میشود.
گرنادیر با دو پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو به بازار عرضه میشود که یکی بنزینی و دیگری دیزلی است و انتخاب هرکدام، تغییری در قیمت خودرو ایجاد نمیکند. هردوی این پیشرانهها ساخت بیامو هستند. موتور B57 دیزلی ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور B58 بنزینی ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی هردو موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ منتقل میشود.
گرنادیر با موتور بنزینی ظرف ۸.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه نسخهٔ دیزلی برای انجام این کار به ۹.۹ ثانیه زمان نیاز دارد. حداکثر سرعت هردو مدل اما روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. علاوه بر این موتورها اما اینیوس قصد دارد در آینده یک نسخهٔ هیدروژنی را هم برای گرنادیر ارائه کند و سرمایهگذاری زیادی روی آن کرده است.
فضای بار در گرنادیر واگن باری ۲۰۸۸ لیتر است درحالیکه ظرفیت یدک کشی آن ۳۵۰۰ کیلوگرم بوده و به یک وینچ ۵۵۰۰ کیلوگرمی هم مجهز است. در نسخهٔ پنجنفره اما فضای بار به ۱۱۵۲ لیتر کاهش پیدا میکند. همچنین قیمت نسخهٔ مسافری هم گرانتر بوده و از ۵۲ هزار پوند شروع میشود. گرنادیر در کارخانهٔ سابق اسمارت در فرانسه تولید میشود و جالب اینکه اینیوس قصد دارد آن را در بریتانیا از طریق نمایندگیهای آئودی، فورد، بیامو و حتی فراری برای فروش عرضه کند. در بریتانیا مجموعاً ۲۴ نمایندگی این خودرو را عرضه خواهند کرد.
گرنادیر سال آینده راهی بازار ایالاتمتحده هم خواهد شد اما هنوز اینیوس قیمت آن را برای این بازار اعلام نکرده است. گفته شده جزئیات این آفرودر جدید برای بازار آمریکا اواخر امسال اعلام خواهد شد.
AMANTE
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی شبیه ی لندروور دیفیندر کلاسیکه، کسی خبر داره لندروور از این شرکت شکایتی کرده یا نه؟
بیژن
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱https://www.caranddriver.com/news/a33552851/ineos-grenadier-legal-challenge-land-rover-defender/
ظاهرا شکایت کرده ولی بعلت اینکه ساختار بدنه هیچوقت ازسوی سازنده بعنوان طرح انحصاری ثبت نشده, دادگاه به نفعش رای نداده.
بخش دیگری از حکم دادگاه هم میگه ازآنجاییکه همه مردم فرم لندرور رو نمیشناسن یا براشون اون فرم اهمیتی نداره, ساخت ماشین اینیوس با اون شکل ایرادی نداره!
GMA
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بله دوست عزیز شکایت کردند ولی بی نتیجه موند
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pedal.ir/landrover-rangerover/%25D8%25B4%25DA%25A9%25D8%25B3%25D8%25AA-%25D9%2584%25D9%2586%25D8%25AF%25D8%25B1%25D9%2588%25D9%2588%25D8%25B1-%25D8%25AF%25D8%25B9%25D9%2588%25D8%25A7-%25D9%2582%25D8%25B6%25D8%25A7%25DB%258C%25DB%258C-%25D8%25A7%25DB%258C%25D9%2586%25DB%258C%25D9%2588%25D8%25B3/&ved=2ahUKEwj0pquAqL73AhWLzKQKHYJgAQYQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw3BP4Eqr6xFmcR3w196Mypn
مارکوپولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱مثال معرف هست که جنگ هاروبایدباشمشیرهای نووجدیدامادرغلاف به ظاهرکهنه وقدیمی پیروزشد قیافه این ماشین غلط اندازه،اماقابلیتهایی میتونه درخارج ازجاده داشته باشه که یه جیپ چروکی رابه راحتی شکست میده علیرغم تمام قابلیتهای آفرودی که جیپ چروکی داره
Iman99
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱شما از سال چند اومدی؟
جیپ چروکی کجا بود
اینیوس گردنایر رو میتونیم بگیم یک آفرودر کلاسیک هست که در دوران مدرن ساخته شده و در نوع خودش بهترین هست
این ماشین یه چیزی تو مایه های لندکروز سری ۷۰ هست ولی خیلی بهتره و با کارایی بالاتر از سری ۷۰ هم هست و لندکروز سری ۷۰ اگه باهاش مقایسه شه کم میاره و اصلا به پای این نمیرسه چون اینیوس گردنایر مهندسی و طراحی و کارایی و کیفیت خیلی بهتری داره
به اینها میگن آفرودر کلاسیک که در ظاهر و ساختاری کلاسیک برای کاربرد های اقتصادی و اولیه مناسب هستن
و برای پرکردن خلاء موجود در بازار برای کاربرد های مورد نیاز در زمینه خودشون هستن
درکل آفرودر های مدرن میتونن خیلی بهتر از اینها باشن ولی مهم نیست چون اینها در کاربرد و جایگاه خودشون مناسب هستن
بنیامین
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱اینا چی فکر میکنن؟ فروش میکنه؟
GMA
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱کاری به این ندارم که کپی هست یا نه، البته معتقدم ترکیبی از دیفندر قدیم و G واگن هست ولی من واقعا ازش خوشم اومد، البته که در طراحی کابین کم و کاستی داره ولی خیلی کیف میکنم از دیدنش
مارکوپولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تاحالااصلااین دیفندرارتقاءیافته توشرایط سخت خارج از جاده مثل گرندکنیون یامواب سنگ محک خورده؟نبردی جانانه وسخت درکنارجیپ رانگلر،فوردبرانکو،تویوتالندکروز باگرنادیرجدیدبرگزارکنندعالی وپربیننده میشه
Jdm باز
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این که کاملا کپیه😐
مارکوپولو
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آیاامکان بارگذاری عکس هاوتصاویربارزولوشن وکیفیت تصویربسیاربالاتروفیلمهای8Kدرمجله پدال هست جهت دانلود؟
Amard
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱یه کپی بی ارزش با قیمت به مراتب کمتر میشه ماهیندارا طاهر یا بایک bj40 خرید این موارد از بابت گفتم که اونها هم شکل شمایل یه ماشین دیگرو با کمی تغییرات دارند و قیمت به مراتب کمتری دارند توان موتور شون هم نزدیک به این
ADAK
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا باید یه نفر 50 هزارتا بده این رو بخره ! و دینفدر یا رانگلر نخره ؟!!