درحالیکه از اواسط سال ۲۰۲۲ به خاطر تحریمها علیه روسیه، ترمز ABS از لادا نیوا حذف شد، در بهروزرسانی مدل ۲۰۲۴ این سیستم دوباره بازگشته است.
لادا نیوا هم مثل تویوتا لندکروزر سری ۷۰ که اخیراً مورد بهروزرسانی قرار گرفته است، قصد خداحافظی با خط تولید را ندارد. این شاسیبلند روسی با اینکه در سال ۱۹۷۷ به بازار آمده، هنوز هم در حال تولید است و حتی برای سال ۲۰۲۴ یک بهروزرسانی را تجربه کرده است. یکی از مهمترین اتفاقات برای نیوا در سال ۲۰۲۴، بازگشت ترمز ABS است. از اواسط سال ۲۰۲۲، پس از وضع تحریمها علیه روسیه، لادا مجبور شد موقتاً ترمز ABS، ایربگ و دیگر ویژگیهای ایمنی ضروری که سالها است در خودروها میبینیم را از نیوا حذف کند.
حال اما ترمز ABS در هردو مدل نیوا کلاسیک (که با نام نیوا لجند عرضه میشود) و نیوا تراول بازگشته است. نیوا تراول مدل جدیدتری است که از سال ۱۹۹۸ ابتدا با نام واز ۲۱۲۳ به بازار آمد و در سال ۲۰۰۳ به شورلت نیوا تغییر برند داد. سپس زمانی که جنرال موتورز در سال ۲۰۲۰ به همکاری خود با آوتوواز پایان داد، این خودرو بار دیگر به لادا نیوا تراول تغییر برند داد. نیوا تراول در بالاترین تیپ با تجهیزاتی مثل کروز کنترل با محدودکنندهٔ سرعت، کامپیوتر سفری و رینگهای آلیاژی دورنگ عرضه میشود و طبق گزارشها، سیستم کنترل پایداری یا ESP هم اواخر همین ماه بازخواهد گشت.
برای مدل ۲۰۲۴، پیشرانهٔ نیوای قدیمی (کلاسیک یا لجند) هم بروز شده و حالا با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ مطابقت دارد. البته این استاندارد که از سال ۲۰۰۹ اجرایی شده، اصلاً جدید نیست. در سال ۲۰۱۴ استاندارد یورو ۶ اجرایی شد و در سال ۲۰۲۵ هم شاهد اجرا شدن یورو ۷ خواهیم بود. بااینحال، برای نیوا که تا به امروز با موتور یورو ۲ تولید میشد، ارتقاء به یورو ۵ پیشرفت بزرگی محسوب میشود.
تولید هردو مدل نیوا با بهروزرسانیهای ۲۰۲۴ هماکنون آغاز شده است اما همانطور که انتظار میرفت، هردو خودرو افزایش قیمت قابلتوجهی را تجربه کردهاند. قبلاً قیمت نیوا لجند از ۸۲۹,۹۰۰ روبل معادل ۹,۱۴۰ دلار آغاز میشد اما حالا این رقم به ۹۲۷,۵۰۰ روبل معادل ۱۰,۲۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است. قیمت پایهٔ نیوا تراول مدرنتر هم که قبلاً ۱,۱۹۸,۹۰۰ روبل معادل ۱۳,۲۰۰ دلار بود حالا به ۱,۲۱۵,۰۰۰ روبل معادل ۱۳,۴۰۰ دلار رسیده است.
آوتوواز قصد داشت با همکاری رنو، نیوای کاملاً جدیدی را توسعه دهد. کانسپت این مدل جدید در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد اما جنگ روسیه و اوکراین که باعث شد رنو سهام خود در آوتوواز را بفروشد، همهٔ برنامهها را به هم زد. در سال ۲۰۱۴ نیز کانسپتی بنام شورلت نیوا برای جایگزینی با نیوا تراول معرفی شد اما جنرال موتورز در اواسط سال ۲۰۱۸ تمام برنامههای جایگزینی نیوا را متوقف کرد.
Kimmy
۱۴ آذر ۱۴۰۲کاش میشد دانش خودروسازی روس ها به کشور راه پیدا میکرد . همین لادای جدید شرف داره به کل خودروسازی ما که همش مونتاژ آشغاله .
اینا حداقل تا همین چند سال اخیر داشتن با برند های روز دنیا کار میکردن .
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۲اتفاقا در زمینه تکنولوژیک و صنایع نیمه هادی و بحث semiconductors روس ها خیلی هم عقبن چیزی که باعث میشه خودروهای روسی اعم از لادا و …. جان سخت باشن اقلیم قلدر روسیه است که در سرمای تا منفی ۶۰ درجه لایه ای ضخیم از یخ روی ماشیناشون میبنده و مجبور میشن با چکش بیوفتن به جونش و همچنین سرزمین پهناورشون جنگل و جلگه های زیادی داره پس باید آفرود و دوام پلت فرم زیاد باشه
Genius
۱۴ آذر ۱۴۰۲بعیده خیلی بعیده تو دمای امبینت ۵۰ درجه سانتیگرادی اغلب شهرهای مرکزی و جنوبی ایران وسط چله تابستون این ماشینها مرخص نشن. آپشن هاشون هم غالبا برای یخ و یخ بندون روسی منظور شده مثلا گرمکن فرمون و صندلی دارن ولی سردکن نه طبیعیه تو مسکو و سن پترزبورگ از سرما انگشتات میچسبه به فرمون سردکن فرمون واسه چی ولی تو خاورمیانه داستان کاملا متفاوته
علی
۱۴ آذر ۱۴۰۲چقدر دوست داشتنی نوستالژیک این خودرو ها برای عموم مردم فوقالعاده کاربردیه مخصوصا ماها که دنبال خودرو بدون اصتحلاک هستیم
Genius
۱۴ آذر ۱۴۰۲پارسال همین موقع ها لادا اومده بود التماس سایپا رو میکرد کوئیک و ساینا بده بهش از ویرانخودرو هم تارا رو برده بود باسم لادا وستا میفروخت حالا چطور ظزف یکسال کار بحدی بیخ پیدا کرده که شرکت نیکا خودرو ایران همین دیشب رفته محصولات لادا اورده ایران!!!!مگه میشه؟؟چی به چیه؟؟ایران وسط جنگه یا روسیه؟؟؟!!!!
علی
۱۴ آذر ۱۴۰۲خیلی ربط داشت 😏
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۲هیچکدام
در ایران بیگ بنگی عظیم رخ داده در پایبست ها
Anti Tesla
۱۴ آذر ۱۴۰۲شاید خودرو تبادل می کنند.
محمود
۱۵ آذر ۱۴۰۲کجا خونده بودی که لادا اومده التماس ایران خودرو و سایپا کرده؟ دو شرکت ما خواستن از فرصت تحریم روسیه استفاده کنن تا شاید بالاخره یک خریدار برای محصولاتشون پیدا کنن که اونهم نشد و چینیها خیلی زود بازار خودرو و قطعات یدکی روسیه رو گرفتن دستشون. گفته شده در چند شهر قراره از تعدادی تارا بعنوان تاکسی استفاده بشه که اونهم بخاطر پلتفرم پژو ۳۰۱ تارا هستش
محسن
۲۰ آذر ۱۴۰۲اینا که نمیتونن عرضه داخلی رو تامین کنن بعضی ها چند ساله منتظر ماشینشونن چه به صادرات خودرو اونم به روبل
NAVID۰۰۹۸
۱۴ آذر ۱۴۰۲دیروز مراسم رونمایی از چند خودروی لادا توسط اتو خسروانی بود !!!
اگر وسط کار تِر نزنند به عرضه و خدمات و قیمت محصولات نزدیک به قیمت ایرانخودروییها باشه ، به خریدشون میشه فکر کرد !
لادا یه جورایی از محصولات داچیا رنو کپیبرداری شده و روسها هم به دوام معروفند !
یه نمونه هم دو دیفرانسیل عرضه شده بود که به نوعی داستر روسی به حساب میومد که فکر میکنم چیز بدی نباشه !
من به شخصه دوسال صبر میکنم تا ببینم وضعیت خدمات و فروشش چطوری میشه و بعدش مطمئناً به ایرانیها و چینیها ترجیهشون میدم !
این لادا نیوا هم دیگه شده مثل نیسان گاوی خودمون ، جزو شناسنامه روسهاست ، درسته به درد مناطق سرد روسیه میخوره اما فقط همونجا نه جایی دیگر !
روسها هیچگاه روحی در محصولاتشون نداشته و ندارند و صرفاً جنبهی کارایی محصول اهمیت پیدا میکنه !
بعد از جنگ با اوکراین هم که محصولات برتر جهانی یکی یکی رفتن ، چین دوقبضه کرده بازارشون رو ، کلاً چین عاشق تحریم همهی دنیاست تا از آب گلالود دلار پارو کنه و میبینید که اول ایران و حالا روسیه به چنگال چین افتاده و چیزی نمانده به جا برادران افغانی در آینده از برادران چینی پذیرایی کنیم و ژنها را مخلوط کنیم یه چیزی بشیم تو مایهها آنجلیناجولی یا بِرَدپیت !
در تمام این سالها کارگرانی داشتم از پدر افغانی ولی با مادران ایرانی ، خداشاهده اینقدر خوشچهره هستند که بیشتر فکر میکنید روس هستند نه ایرانی افغانی با لحجهی فارسی ، نمیدونم چطور بَیان کنم ولی در کل مخالف ۱۰۰ ازدواج ایرانی افغانی هستم و این هم دلیلی نداره جز فقر مالی و فرهنگی پدر ایرانیای که دخترش را میده به برادر افغانی !
موضوع نژادپرستی نیست ، بلکه موضوع اون فرزندانی هستند که به این دنیا میآیند و زجر میکشند تا لحظهی مرگ !
یکبار داشتم به این فکر میکردم که در آینده برخورد با فرزندان متولد شده از تجاوز داعشیها چطور باید باشه ، چون مطمئناً هیچ جامعهای قبولشان نمیکنه ولی چه گناهی داشتند که به سبب یه مشت حیوان پا به این جهان گذاشتند !
جدی یه چیزهایی موضوعاتی جواب نداره تا به وقت و زمان خودش برسه و ببینیم زمانه با آن چهها میکند !!!
amir
۱۴ آذر ۱۴۰۲مطمئن باش به داخلی ها نزدیکه اگه هرگونه شکی داری برو قیمت یواز پاتریوت رو نگاه کن حساب کار دستت میاد
H2
۱۴ آذر ۱۴۰۲خیلی از قطعاتی که قبلا از برندهای مطرح میگرفتن و تحریمشون کردن رو الان با قطعات چینی جایگزین کردن
datsun
۱۴ آذر ۱۴۰۲همه برندهای معتبر هم با شرکتهای چینی شراکت دارن و از طریق چین با روسیه تجارت میکنن !! شوآف خوبیه نه!
pezhman
۱۴ آذر ۱۴۰۲یه مشت ماشین از رده خارج و فسیل
ماشینای اروپایی ول شد ، رفت سمت چینی
حالا بدتر داره میره سمت روسی😤
علی
۱۴ آذر ۱۴۰۲باید دید کارایی این خودرو چطوریه نباید بیخود ایراد گرفت
pezhman
۱۴ آذر ۱۴۰۲برای مدل تراول
موتور خروجی ۸۰ اسب توی دور ۵۰۰۰
۱۲۷ تا گشتاور تو دور ۴۰۰۰
این دیگه صبر کردن نمیخواد که مشخص بشه چطور ماشینی هست
JaMsHiD
۱۴ آذر ۱۴۰۲اینا هم مثل ما صنعت خودرو سازی ندارن
ولی همه مردمشون بنز و ب ام و سوار هستن !
ای بسوزه پدر زندگی روسیه هم نیستیم
محمد
۱۴ آذر ۱۴۰۲همینم از سر روس ها زیاده
قادری
۱۴ آذر ۱۴۰۲روسیه تنها نکته ی خوبش داشتن مردمان سخت کوش و با تحمل است به ویژه بانوان هستند که اگر میشد ازدواج کرد ، نوید یک زندگی خوب را میدهد .
حمید
۱۴ آذر ۱۴۰۲خیلی با عشقه ، تو المان با ۸ هزارتا میشه تمیز کم کارش و پیدا کرد ، رنگ سبزش تو دست دوم هاش ، خیلی گرونتر از رنگ های دیگه است. خیلی ام خوب قیمتش و نگه میداره چون چیزی نداره که بخواد خراب بشه
datsun
۱۴ آذر ۱۴۰۲مگه تو آلمان هم لادا وجود داره!! طبق گفته کارشناسان پدال مردم آلمان زیر g واگن شش چرخ سوار نمیشن و قبول ندارن
Anti Tesla
۱۴ آذر ۱۴۰۲ولی اگر از این لادا استقبال بشود کار به مونتاژ می رسد و این روسها به آرزویشان می رسند.
اسماعیل شریفی
۱۵ آذر ۱۴۰۲بخاطر تحریم ترمزهای ABS حذف شدن
تحریم چه ربطی به ترمز داره
Arash IV
۱۸ آذر ۱۴۰۲داخلش شبیه پراید صبا عه ولی ماندگاری و استقامتش فوق العادس
ماهان
۱۸ آذر ۱۴۰۲قیمتشو ۱۲ هزار دلارم در نظر بگیریم میشه ۶۰۰ میلیون. ولی اینا برمیدارن میارن با برچسب قیمتی ۱.۵ میلیارد. بد تو بازارم آگهی میشه ۳ میلیارد. سیرکه