احتمالاً نام آلینو Alieno به گوشتان نخورده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده و مقر آن در نزدیکی شهر اسلیون بلغارستان قرار دارد. حدود ۴ سال پیش بود که آلینو رندرهایی از اولین محصول خود با نام آرکانوم را منتشر کرد اما این خودرو هرگز به خط تولید راه نیافت. حالا رندرهایی از خودروی جدیدی به نام یونوم منتشر شده که حس میکنیم این خودرو نیز همانند محصول اول آلینو در فضای مجازی باقی خواهد ماند. این هایپرکار در طراحی ظاهری خود به وضوح از لامبورگینی الهام گرفته است. نام خودرو هم از واژه لاتین یونوم به معنی “یک” گرفته شده است. آلینو از محصول خود به عنوان هایپرکار الکتریکی دو درب، دونفره و رباتیک نام میبرد و همان تکنولوژیهای محصول اول این برند یعنی آرکانوم در آن دیده میشوند.
خودروی موردبحث در دو نسخه تجسم میشود. نسخه اول THF نام دارد و این حروف مخفف عبارت The Heavenly Founder هستند. مدل موردبحث از قوای محرکه الکتریکی استفاده میکند و چهار پکیج مختلف برای آن وجود دارد که مدل پایه قدرت ۲۶۱۰ اسب بخاری دارد! قدرت مدلهای بعدی به ترتیب به ۳۴۸۲، ۴۳۵۱ و ۵۲۲۱ اسب بخار میرسد! اگر این ارقام هنوز شما را تحت تأثیر قرار ندادهاند آماده شنیدن این خبر باشید که طبق گفته آلینو، این هایپرکار حداکثر سرعت فراتر از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت!
این انرژی الکتریکی از سلولهای LiPo گرافن و ابر خازنها که سه ظرفیت مختلف ۱۸۰، ۱۲۰ و ۶۰ کیلووات ساعتی دارند به دست میآید. معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی نیز باعث میشود شارژ ۰ تا ۱۰۰ درصد باتری فقط ۳۰، ۲۰ و ۱۰ دقیقه طول بکشد. اگرچه یونوم THF دیوانه کننده به نظر میرسد اما مدل TRS وارد دنیای عجیبی میشود. برای اینکه فهمیم منظور آلینو از این خودرو چیست باید بیانیه خبری آن را دوباره بخوانیم زیرا فکر میکنیم سیستم بکار رفته در این خودرو از ۲۴ رانشگر هوای سرد تشکیل شده و آلینو نام آن را سیستم همافزایی اختاپوس گذاشته است. طبق گفته این شرکت، سیستم یاد شده از گاز فشرده شده برای رانش هایپرکار به جلو استفاده میکند.
مشخصات عملکردی این مدل منتشر نشده اما آلینو میگوید هوای فشرده شده در فشاری تا ۷۰۰ بار و در سیلندر هوای ساخته شده از متریال کامپوزیتی ذخیره میشود. یک کمپرسور الکتریکی فابریک یا بیرونی نیز سیلندر را شارژ میکند. میدانیم که به چه چیزی فکر میکنید! این هایپرکار وجود ندارد و اصلاً تولید هم نخواهد شد. ما بسیار تردید داریم اما آلینو با افتخار میگوید قبلاً پیش سفارشهایی را دریافت کرده و یونوم را فقط بر اساس سفارش خریدار تولید خواهد کرد. یونوم THF قیمت پایه ۱.۸۴ میلیون دلاری دارد درحالیکه برای مدل TRS باید حداقل ۳.۰۷ میلیون دلار پرداخت کرد. بسته به مشخصات، قیمت این خودرو تا ۴.۶۱ میلیون دلار نیز افزایش پیدا میکند. زمان تحویل این خودرو بین ۱۸ تا ۳۰ ماه اعلام شده است.
مازیار
۴ مرداد ۱۴۰۱جدا از مسائل حاشیه ای همچین خبرهایی
طراحی بدنه اش _ عکس اول _ نسبت به بقیه هایپرکارهای بی نام و نشان خوب بنظر میرسه
یه لامبورگینی تهاجمی تر
meysam
۴ مرداد ۱۴۰۱یا موسی بن جعفر
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۴ مرداد ۱۴۰۱جلوش کپ لامبورگینیه
AMANTE
۴ مرداد ۱۴۰۱هر کی بلده با 3D Max کار کنه میاد و در دنیای مجازی یک هایپرکار معرفی میکنه با قدرت و عملکرد فلان فلان که هیچ وقت ساخته هم نمیشه.
اینجوری باشه منم میرم طراحی یاد میگیرم و اولین هایپرکار ایران با ۱۰,۰۰۰ اسب بخار قدرت و موتور جت روسی معرفی میکنم.
Radmehr
۴ مرداد ۱۴۰۱منم دارم 3D max یاد میگیرم
یادم بندازید یه رندر از یه ابرخودرو بسازم بگم ۱۰۰۰۰ اسب قدرت داره تا ۸۰۰ کیلومتر بر ساعتم میره
محمد هادی
۴ مرداد ۱۴۰۱😂😂😂😂
Amir ali
۶ مرداد ۱۴۰۱نه خیر آقای محترم اینجوریا نیست
اولا که با تری دی مکس نمیشه
دوما اینکه شما باید کل انجین و شاسی و حتی جنس بنده رو با بیشترین جزئیات طراحی کنی بعد میان طبق طراحیت میگن که این ماشینی که شما طراحی کردی چقدر قدرت میتونه داشته باشه، چقدر وزن داره، چقدر شتاب داره.
این کار خیلی کار پیچیده ای هست هر کسی نمیتونه انجام بده.
پارسا
۴ مرداد ۱۴۰۱با اینهمه اسب بخار نمیدونم چطور کنترل میکنن
M.Kkarimi
۴ مرداد ۱۴۰۱دیگه این چند ساله گوشمون پر شده از این ادعا های پوچ !! دیگه از وقتی موج الکتریکی سازی ها هم راه افتاد هر چند هفته یه بار باید منتظر همچین اخباری بود … !!! اوووو تا حالا چند تا کمپانی بی نام و نشون از بلغارستان و یونان و امارات و… از این ادعا ها کردن و اینجا هم مطالبشون منتشر شد و سالها گذشت و هیچ خبری نشد ؟!؟
Turkmen.bk2l
۷ مرداد ۱۴۰۱راست میگه مورچه چیه کله پاچه داشته باشه.باز ایران خودرو سایپا دزدو میگفتین ی چیزی خوب بلد بودن ماشین بامیانگین قدرت قتل ۶۰۰۰۰۰هزار نفر درسال تولید میکنند.بیان یاد بگیرن اول.نباید با قتل چندتا اسب شروع کرد که
SRT
۴ مرداد ۱۴۰۱اینم یکیه مث دویل موتورز از امارات.گوش مون پره ازین حرفا
AMD
۴ مرداد ۱۴۰۱اینم مثل بقیه …
JDM lover
۴ مرداد ۱۴۰۱والا تا حالا که از این برند ها بخاری بلند نشده
منم به این یکی امید ندارم
الکی نیست که یه شرکت بتونه در عرض هفت هشت سال بتونه هایپرکار 5000 اسب بخاری درست کنه !
یوسف
۴ مرداد ۱۴۰۱به قول دوستان فقط ادعا میکنن این شرکتها
…. حداکثر سرعت ماشین 5000 اسب بخاری با ماشین 1500 تایی که همون شیرون باشه فقط 10 کیلومتره…. اونم در حد ادعا
واقعا نقش این همه نیروی اضافه چیه…..
والا من سوار ماشین 550 اسبی شدم. نمیشه کنترل کرد.. وای به حال این
MAHDI
۴ مرداد ۱۴۰۱سیویک تقویتی شاید حدود 350 اسبی سوار شدم موتور b18 توربو اصلا شوخی نیست ، ساعت بدون ترافیک تو شهر نمیشد کنترلش کرد نمی شد حتی یه ذره گاز داد تاکید میکنم حتی یه ذره این عددا همش تبلیغ و حرف زدن الکیه در واقعیت شتاب زیر 6 ثانیه حتی توی بزرگراه خیلی قابل استفاده نیست فقط برای کل کل کاربرد دارن نه استفاده شخصی یا حتی برای تفریح و فان
این همه ادعا سرعت و اسب بخار میکنن اما یکیشون نمیتونن یه ماشین واقعی بدن بیرون با قابلیت اطمینان بالا ترمز قوی سیستم تعلیق نرم هندلینگ خوب ایمنی بالا کیفیت ساخت و مونتاژ درست خلاصه بگم یه ماشین واقعی که مصرف کننده قراره هر روز سوارش بشه ، فقط میزنن رو کیبورد هر عدد و حرفی دراومد میشه اسب بخار و اسمش دوتا تکنولوژی من دراوردی با اسمای قلمبه سلمبه هم براش میبافن که مثلا ما خیلی خفنیم
Amin
۶ مرداد ۱۴۰۱خیلی ها ۲۰۶ صد اسبی رو نمیتونن کنترل کنند باهاش چپ میکنن چه برسه به ۵۰۰۰ 🤣
تحت پیگرد
۴ مرداد ۱۴۰۱سنگ بزرگ نشونه ی نزدنه مدیرعامل این شرکت ها هیچ آگاهی نسبت به ساخت ابرخودرو ندارن و فقط بلند پروازن وبرای برطرف کردن حس بلندپروازیشون از این عدد و رقمهای تخیلی و یه رندر رو میچسبونن به هم بعدم خیال میکنن ابرخودروساز شدن
رامتین
۴ مرداد ۱۴۰۱بنظرم ادعایی پوچ هست.
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ مرداد ۱۴۰۱باش.
arshia
۴ مرداد ۱۴۰۱باز یکی ا.ب شن.گ.و.ل.ی زیاد خورد
ولی اگه بسازنش چی؟!
مجید
۵ مرداد ۱۴۰۱بیشتر شبیه کروت C8 ه تا لامبورگینی
ایلیا
۶ مرداد ۱۴۰۱جدا از بحث اسمش رو کی رو این گذاشته ؟ چرا آلمینیوم رو م رو حذف کرده بجاش و گذاشته
ARMAN
۶ مرداد ۱۴۰۱خیلی مسخره شده
هر کی از راه می رسه سریع یه هایپر کار میزنه.
چون تولید موتورای برقی هنر نمی خواد
Bmw
۷ مرداد ۱۴۰۱قدرتش به نطر عجیب میاد ۵۰۰۰کم نیست
iranarmy25789
۷ مرداد ۱۴۰۱سلام،این چیه دیگه حداقل5000اسب بخار قدرت داره، مگه میخواد چیکار کنه، میخواد باهاش پرواز کنن، اخه یچیزی بگید که واقعا بشه، زیر2000تا میشه باور کرد یا نهایت اون نسخه پایه که 2600 اس بخار قدرت داره هم یجورایی میشه قبول کرد ولی 5000 واقعا خیلی بیش از حد هستشو و نمیشه باور وقبول کرد، قیمتشم که ماشاله وحشتناکه،با این پول میشه رفت بهترین نسخه و قویترین نسخه بوگاتی رو خرید، یا مثلا کوینیخزگ اگه اسمشو درست نوشته باشم، یا پاگانی زوندا یا پاگانی هوآیرا، یا حتی لامبورگینی، خب اینا خودروهای پرحجمی هم هستن، منظورم قدرت موتورشونه،زیبا و البته با اصالت ترم هستن، تا این خودرو بقول خودشون 5000 اسبی از بلغارستان، جالب اینه که حتی پیش فروش هم کردن این خودرو رو،حالا بعدأ معلوم میشه که حرفشون درسته یا نه
ح
۱۰ مرداد ۱۴۰۱از بشر دو پا هیچی بعید نیستش آرزوی ساخت هر چیو داشت بهش رسید الآنم واسه ساخت هر مدل ماشین محدودیتی نداره بنظرم
مهدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۱یه لامبورگینیه پیشرفتس همین
Hamed
۵ شهریور ۱۴۰۱صرف چنتا عکس و رندر 3 بعدی و یکسری مشخصات تخیلی ارزش خبری برای سایتی مثل پدال ندارد