آرینرا هوساریا در سال ۲۰۱۱ با موتور سوپرشارژ ۸۰۰ اسب بخاری معرفی شد ولی یک دهه بعد به دلیل مشکلات مالی این پروژه متوقف شد.
وقتی حرف از صنعت خودروسازی در اروپا میشود، معمولاً کشورهایی مثل ایتالیا و آلمان به ذهن میرسند ولی اگر کمی عمیقتر شویم، به خودروهایی برمیخوریم که ساخت کشورهای فاقد صنعت خودروسازی قدرتمند و مشهور هستند. نزدیک به پانزده سال پیش، یک شرکت لهستانی تصمیم گرفت وارد این عرصه شود و اولین سوپراسپرت لهستانی را بسازد. نتیجهٔ این پروژه خودرویی بنام آرینرا هوساریا بود. هرچند این پروژه درنهایت حدود یک دهه پس از معرفی به دلیل مسائل مالی متوقف شد و هوساریا هیچگاه به تولید کامل نرسید ولی نگاهی به خودرویی از کشوری که صنعت خودروسازی مشهوری ندارد خالی از لطف نخواهد بود.
مشخصات آرینرا هوساریا
اولویت شماره یک در توسعهٔ هوساریا آیرودینامیک بود و درنتیجه، سوپراسپرتی طراحی شد که حسی پویا و مملو از خطوط شکسته به سبک لامبورگینی داشت. بدنهٔ خودرو هم از فیبر کربن و کولار ساخته شده بود تا وزن را کاهش دهد. آرینرا برای توسعهٔ سوپراسپرت خود از شاسی فریم فضایی استفاده کرد که با همکاری یکی از نامهای مشهور جهان خودرو «لی نوبل» توسعه پیدا کرد یعنی کسی که در سال ۲۰۰۸ شرکت بریتانیایی نوبل را تأسیس کرد. سازندهٔ لهستانی برای پیشرانهٔ سوپراسپرت خود هم سراغ یکی از جانسختترین و مشهورترین موتورهای V8 جهان یعنی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری LS3 جنرال موتورز رفت که در خودروهایی مثل کوروت C6 و کامارو SS استفاده میشد. قدرت این موتور در هوساریا با استفاده از سوپرشارژر به ۸۰۰ اسب بخار رسیده بود.
نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ AMT ساخت شرکت ایتالیایی CIMA به چرخهای عقب منتقل میشد یعنی شرکتی که گیربکس هایپرکارهای مشهوری مثل SSC تواتارا و هنسی ونوم F5-M را تأمین کرده است. کابین هوساریا کاملاً روی پرفورمنس تمرکز داشت و بهجز سیستم صوتی و سیستم تهویه، امکانات دیگری را ارائه نمیکرد. البته آرینرا در داخل سوپرکار خود از چرم باکیفیت و متریال کامپوزیتی استفاده کرده بود.
تاریخچه و توسعهٔ هوساریا
هوساریا اولین بار در سال ۲۰۱۱ در قالب یک پروتوتایپ برای سرمایهگذاران و سهامداران معرفی شد. در آن زمان، هنوز نام نهایی خودرو مشخص نبود و یک سال بعد، آرینرا نام هوساریا را اعلام کرد که به تاریخ نظامی لهستان ارتباط داشت. بااینحال، اندکی بعد، پروژهٔ این سوپراسپرت درگیر جنجالهایی شد زیرا یک روزنامهنگار لهستانی اعلام کرد که هوساریا سوپراسپرتی واقعی نیست و درواقع یک ماکت ارزانقیمت لامبورگینی است که با استفاده از قطعات اوپل کورسا و آئودی A6 ساخته شده است. این ماجرا درنهایت فیصله پیدا کرد و چند سال بعد، هوساریا در فستیوال سرعت گودوود ظاهر شد و در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در مسابقهٔ تپهنوردی این فستیوال شرکت کرد.
در همان سالها، آرینرا نسخهٔ مسابقهای GT4 سوپرکار خود را هم با نام هوساریا GT4 رونمایی کرد که بهطور گستردهای توسط رانندگان مسابقه در پیستهای بریتانیا آزمایش شد. طی یک دههٔ بعد اما آرینرا با مشکلات مالی مواجه شد که تولید سری هوساریا را غیرممکن کرد. این شرکت لهستانی در ابتدا قصد داشت سالانه ۱۰۰ دستگاه از نسخهٔ استاندارد این سوپراسپرت را بهعلاوهٔ ۳۳ دستگاه از نسخهٔ تولید محدود لانچ ادیشن با نام سری ۳۳ با ویژگیهای ظاهری منحصربهفرد تولید کند. بااینحال، چالشهای مالی آرینرا غیرقابلحل بودند و درنهایت پروژهٔ هوساریا در پاییز ۲۰۲۱ یعنی دقیقاً ۱۰ سال پس از ساخت پروتوتایپ اولیه متوقف شد.
Titanium
۲۰ اسفند ۱۴۰۳پیشرانه امریکایی؟؟؟