تخت گاز رفتن با ابر خودروها در اتوبان هیجان خاصی دارد اما شتابگیری با یک مدل سبک وزن تک صندلی مثل بیاِیسی (BAC) مونو، هیجانانگیز و فراتر از تصور است.
در حال حاضر چندین و چند خودروی اسپرت و گیرا در بازار حضور دارند و اگرچه اکثر آنها خودروهایی سنگینوزن و تکنولوژیک به شمار میروند اما برخی نمونههای انگشت شما نیز وجود دارند که هیجان رانندگی در فضای نسبتاً آزاد را ارائه میکنند و یکی از آنها باک مونو است. این خودرو در سال ۲۰۲۰ بهروز شد تا سریعتر، پرشتابتر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری باشد. البته خودروی قبل از فیس لیفت نیز محصول کندی نبود و در بحث پرفورمنس حرفهای زیادی برای گفتن داشت. هماکنون کانال یوتیوب AutoTopNL با این خودروی هیجانانگیز راهی اتوبان شده تا عملکرد آن را بسنجد.
برای یادآوری باید گفت باک مونو مدل ۲۰۱۸ حاضر در این ویدئو از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده میکند. نیروگاه آهنین یاد شده قدرت ۳۰۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۸ نیوتون متر را از طریق گیربکس ۶ سرعته سکونشئال به چرخ های عقب میفرستد. علیرغم سن خودرو باید در نظر داشته باشید که باک مونو توانسته در سال ۲۰۱۸ رکورد ۴۹.۱۳ ثانیه را در مسابقات تپه نوردی گوودوود ثبت کند و بنابراین از این نظر کاملاً دست پر وارد میدان میشود. خودرویی که مشاهده میکنید دقیقاً همان نسخهای از باک مونو است که سال قبل نیز در اتوبان برای ثبت حداکثر سرعت حضور یافته بود. در آن زمان خودروی یاد شده به سرعت ۲۳۳ کیلومتر در ساعت رسید که اندکی کمتر از رقم رسمی اعلامی بود. آیا این خودرو سرانجام میتواند به حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعت دست یابد؟ متأسفانه خیر.
البته در جدیدترین تلاش برای ثبت این سرعت، باک مونو اندکی سریعتر از قبل بوده و به سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت رسیده که تنها یک قدم با سرعت نهاییاش فاصله دارد. اگرچه این خودرو در تلاش خود ناموفق بوده اما نباید ارزش کار راننده را نادیده گرفت چراکه در چنین سرعتی شاهد برخورد شدید باد با صورت او هستیم. نظر شما درباره این خودرو و تست سرعت و شتاب آن چیست؟
GMA
۲۰ آذر ۱۴۰۱عاشق BAC Mono هستم،بسیار جذاب و چشم نوازه👌
mahan
۲۰ آذر ۱۴۰۱یه لحظه فقط جاده ای که داره توش میره رو ببنین…و حالا قیاس کنید با جاده های کشورمون.بخوای تو جاده های ایران با این ماشین 230 تا بری،ماشین نابود میشه.
TESLA
۲۰ آذر ۱۴۰۱این از نظر من بیش تر به درد بچه پولدار های زیر ۱۸ سال میخوره که میخوان تا قبل از اینکه گواهینامه بگیرن و خانواده براشون لامبورگینی و پورشه بخره تجربه سواری و کنترل ماشین پر شتاب رو یاد بگیرن و البته باهاش تو جا های خلوت و امن ویراژ برن و حرکت نمایشی انجام بدن ، البته کلکسیونر ها هم از این چیز های عجیب غریب خوششون میاد و مثلا اینو میخرن فقط برای این که تو حیاط خونشون اینور اونور برن یا تو پیست شخصی که دارن لذت سرعت در هوای آزاد رو تجربه کنن ، این آقا تو این ویدئو واقعا کار خیلی خطرناکی انجام داد که با وسیله ای که چیزی به اسم ایربگ و سیستم های پیشگیری از تصادف توش تعریف نشده وارد اتوبان های بدون محدودیت سرعت آلمان شد ، یه شاسی بزرگی مثل g کلاس موقع تند رفتن تو اتوبان اینو رو نبینه از روش رد میشه
هیچکس
۲۱ آذر ۱۴۰۱305 اسب و فقط 234 کیلومتر در ساعت؟؟؟
مبین
۲۳ آذر ۱۴۰۱۴۰۵,موتور زانتیا۳۰۰۰ این هم رد میکنه
ولی این پیشرفته تر و صدای این ماشین آدم دیوانه میکنه
آقای همساده
۲۳ آذر ۱۴۰۱همه جا یه نفر پیدا میشه که وقتی حرف یه ماشین خفنه اسم غارغارک هایی به نام 405 و مخصوصا پارس رو بیاره…زانتیا هم دیگه فقط یه خاطرس