اخیراً، همهٔ هایپرکارهایی که معرفی میشوند با اسب بخارهای چهاررقمی همراه هستند اما یک شرکت ایتالیایی تازه تأسیس بنام برمات (Bermat) با اولین محصول خود رویکرد متفاوتی را دنبال کرده است. این خودرو که برمات GT نام دارد، قصد دارد گرند توریسمو به سبک ایتالیایی را با طراحی قابل سفارشیسازی، نسخههای مختلف و ارقام پرفورمنسی مناسب احیا کند. برمات که دفتر مرکزی آن در شهر روورتو واقع است، نام خود را از ابتدای نام مؤسس خود یعنی «متیو برتزولو» گرفته است. این خودرو با همکاری JAS Motorsport توسعه پیدا کرده و توسط استودیوی کامال طراحی شده است.
برمات فعلاً فقط نسخهٔ مخصوص پیست سوپراسپرت خود را با نام GT پیستا معرفی کرده است که در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد اما پسازآن نسخهٔ خیابانی در دو مدل بنزینی و تمام الکتریکی هم ارائه خواهد شد. به گفتهٔ طراح برمات GT، این خودرو با الهام از یک شیء پرندهٔ ناشناس الهام گرفته که به زمین بازگردانده شده است. بااینحال، طراحی بخش جلوی این سوپراسپرت جدید تا حدودی به آسکاری شبیه به نظر میرسد و در عقب هم شباهتهایی به مکلارن P1 GTR و لافراری دارد. درمجموع اما برمات GT یک سوپرکار خوش استایل است که دماغهٔ تیز و کمارتفاع، درهای گالوینگ، قطعات فیبر کربنی فراوان و ورودیهای هوای جانبی زردرنگ لز ویژگیهای آن هستند.
نسخهٔ مخصوص پیست این خودرو یعنی GT پیستا با رنگآمیزی مسابقهای و اسپویلر عقب ثابت ارائه میشود. این ماشین ۴,۶۰۰ میلیمتر طول، ۲,۰۰۰ میلیمتر عرض و ۱,۲۰۰ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۰۰ میلیمتر است. به لطف بدنهٔ فیبر کربنی و مونوکوک سبکوزن T-MM، وزن برمات حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم بوده و با مقررات ایمنی فیا برای گروه CN هم مطابقت دارد.
GT پیستا به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سوپرشارژ مجهز است که بهصورت طولی نصب شده و بین ۳۲۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت و تا ۴۵۰ نیوتن متر گشتاوری تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال به چرخهای عقب منتقل میشود و به کمک دیفرانسیل قفل شونده، خودرو در حدود ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. این سوپراسپرت جدید روی رینگهای ۱۹ اینچی OZ با لاستیکهای پیرلی ۲۴۵ در جلو و ۲۶۵ در عقب قرار گرفته و ترمزهایی با دیسکهای ۳۸۰ میلیمتری خنک شونده و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و ۳۵۵ میلیمتری با کالیپرهای چهار پیستونه در عقب هم وظیفهٔ متوقف کردن آنرا بر عهده دارند.
در داخل خودرو یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی دیده میشود که توسط دریچههای تهویه احاطه شده و طراحی داخلی جدیدترین مدلهای فراری را به یاد میآورد. نسخهٔ پیستا غربیلک فرمان مسابقهای با دکمههای فراوان دارد درحالیکه غربیلک نسخهٔ جادهای از نوع معمولی بوده و دکمههای کمتری روی آن به چشم میخورد. هرچند برمات به امکان شخصیسازی بالای سوپراسپرت خود اشاره کرده اما به نظر میرسد این سفارشیسازی صرفاً به رنگ بدنه و تریمهای داخلی محدود باشد.
برمات فعلاً اطلاعاتی در مورد GT خیابانی و همینطور نسخهٔ الکتریکی آن منتشر نکرده اما انتظار میرود این نسخه در سال ۲۰۲۲ از راه برسد. قیمت و تیراژ تولید این سوپراسپرت تازهوارد ایتالیایی هم هنوز اعلام نشده است.
ممد ژانگولر
۱۹ مهر ۱۴۰۰عجب ظاهر تی بیستی داره دمشون گرم
سلطان طراحین
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۰از Apollo Arrow الهام گرفتن و خوب از آب دراومده
MC20
۱۹ مهر ۱۴۰۰چرا نام ایتالیا رو خراب می کنین ؟ این طراحی کجاش جی تی هست؟ و هزار چرا و اما و اگر دیگر ، که اینجا جایش نیست . برمات اگر نباشه کجای کار دنیا ، لنگ می مونه ؟ بازهم می گم چرا با نام ایتالیا بازی می کنین ؟ اگر مازراتی ، فراری ، لامبورگینی ، بوگاتی ، آلفا ، لانسیا ، دتوماسو ، پاگانی ، فیات ، اتوبیانکی ، دالارا و . . . . مثل فوتبالیستهای حرفه ای و ملی پوش سابق ( و نسل های جدید شون ، اکنون ) ، باشن این بابا ، مثل یک فوتبالیست گمنام نیمه حرفه ای لیگ های پایین تر می مونه یک با در عمرش توو جام حذفی با قهرمان لیگ برتر بازی کرده و هشت گل خوردن و به پیراهنی که از کاپیتان حریف گرفته و عکس های یادگاری افتخار می کنه و . . . . این موتور های بی رمق ، این طراحی های نپخته ی بی اصالت ، برای چه کسی مهیج ومهمه ؟ چرا نام ایتالیا رو خراب می کنین ؟
تفاوت برای تفاوت بی معنی است . یا نسازید یا ایتالیایی بسازید ، پرچمدار ، مسحورکننده ، دست نیافتنی ، اغواگر و رشک برانگیز .
Mad.z.Max
۲۱ مهر ۱۴۰۰شما رو به سمت پایین فرامیخونم
UNAS
۲۱ مهر ۱۴۰۰شوما ببخش حالا !
خود تیفوسی های ایتالیا اینقدر تعصب ندارن …
بدبخت جهان سومی
MC20
۲۲ مهر ۱۴۰۰بد بخت جهان سومی کسی است که زیر بار فشار زندگی و در نتیجه بی پولی و بی سوادی و بی فرهنگی و بی سلیقه گی به دیگران توهین می کنه . برات از صمیم قلب آرزوی آرامش درونی دارم .
Aran+Milan
۱۹ مهر ۱۴۰۰قدرتش یکمی در مقایسه با قیافش کم نیس?
ARMAN
۱۹ مهر ۱۴۰۰تیتر یه جوری نوشته بود فک کردم از چهار سیلندر 1000 اسب گرفته
MC20
۱۹ مهر ۱۴۰۰کاش می شد که تو پرواز کنی رسم پروانگی آغاز کنی
کرم ابریشم و پیله ، بد نیست مگرت بانگ پریدن ، نو ، آواز کنی
محمد امین
۱۹ مهر ۱۴۰۰طراحی اش واقعا خوب شده ، ولی اول از همه همونطور که در متن گفته شده, طراحی عقبش شباهت زیادی با p1 و مخصوصا لافراری داره
نکته ی دوم طراحی جانبی این ماشین که مخصوصآ در قسمت عقبش یاد آور 296 gtb هست
همچین رنگش که نقره ای و زرد هست که جزو دیزاین های اختصاصی فراری هست
فکر میکنم به قول دوستان قدرتش در مقابل قیافش کم باشه ، ولی وزن کمی داره …
اگر حدود ۶۰۰ اسب قدرت داشت ، عالی میشد
امیرحسین
۱۹ مهر ۱۴۰۰این ایتالیایی ها
خدای طراحی هسن
اصن از بافت شهری تا پوشاک و فشن و ظاهر پیتزا ها شون و کلان هنر طراحی که عالی هسن
اینم از این شاهکار خیلی زیبا
فقط با طراحی برف پاک کن ماشین حال نکردم مث اسب تک شاخ کردنش
M.K karimi
۱۹ مهر ۱۴۰۰آخرالزمان شده :|
سوپر کار 4 سیلندر باز چه سیقه ایه :|
AMG GT R
۱۹ مهر ۱۴۰۰خیلی راحت از روما و db11 توی درگ میخوره
۴۰۰ اسب اونم سوپر اسپرت اگه اینجوری هوراکان هایپر کار هست