رونابوت از سال ۲۰۲۶، در تعداد محدود و با قیمت ۳۷۸ هزار دلاری به دست مشتریان خاص میرسد.
شرکت طراحی خودروی برتونه از جدیدترین محصول خود رونمایی کرده است تا یاد یکی تاثیرگذارترین کانسپتهای کلاسیک خود در سال ۱۹۶۹ را گرامی بردارد. این شرکت دهه ۶۰ میلادی خودروی اتوبیانچی A112 رونابوت کانپست را طراحی کرد که بعدها به ریشه دو مدل مشهور فیات X1/9 و لانچیا استراتوس تبدیل شد. با وجود فرارسیدن عصر خودروهای برقی، برتونه تصمیم گرفته تا رونابوت را اینبار هم با پیشرانهای درونسوز معرفی کند اما این پیشرانه تازه با نمونه گذشته تفاوتی دارد؛ درحالیکه نسخه اصلی این خودرو یک محصول شهری به شمار میرفت، نسل تازه آن به یک موتور V6 قدرتمند مجهز شده است تا عملکرد یک سوپراسپرت را از خود به نمایش بگذارد.
برتونه برنامه دارد که رونابوت تازه را بهطور محدود وارد خط تولید کند و مسیری تازه را برای این شرکت آغاز کند؛ به این ترتیب برتونه به یک خودروساز کوچک تبدیل میشود که محصولاتی خاص را با طراحی جذاب و عملکرد سطح بالا ارائه میکند.
رونابوت تازه مانند نسخه کلاسیک از فرمت بدنه کوچک، شیشه بدونحاشیه کوتاه جلو، ارتفاع کم بدنه و جایگاه پایین و مناسب سرنشینان، رنگبندی دوگانه بدنه بههمراه خط سرخرنگ جداکننده آنها، رینگهای زیبای طرح کلاسیک با لوگوی برتونه در مرکز آنها و فرمپردازی تارگا در بخش ستون عقب خودرو استفاده میکند که آن از سایر سوپراسپرتهای حال حاضر بازار متمایز میکند.
نمای جلوی خودرو میزبان یک ورودی هوای بزرگ در بخش میانی سپر، یک چراغ سراسری LED روی نوار جداکننده سپر از کاپوت، دو چراغ جمعشونده، لوگوی برتونه روی دماغه و کاپوت زیبای آن شده است که خود با قوس طاق چرخهای جلو و فرورفتگی سرخ-سیاه مرکزی مزین شده است. نمای جانبی هم با بهرهمندی از دقیقا رونابوت کلاسیک را یادآوری میکند. بخش پشتی هم از همین روند طبعیت میکند و درکنار یادآوری چهره گذشته این خودرو، جلوهای تازه دارد.
سرطراح بخش طراحی برتونه درباره طراحی این محصول مفهومی میگوید:
چالش اصلی ما نگهداشتن روح و حالوهوای مدل ۱۹۶۹ درکنار فناوری مدرن بود. برتونه رونابوت جدید ترکیبی بینظیر از پیشینه طراحی و عملکرد مدرن است… .
خریداران میتوانند از میان دو نسخه موجود بارکتا (بدون شیشه جلو) و تارگا (با سقف جداشونده) یکی را انتخاب کنند. هر دو نمونه یادشده، صندلیهایی با دوخت چرمی دو رنگ و کابین مزین شده با قطعات آلومینیوم دارند.
موتور V6 تماما درونسوز روتابوت که در بخش میانی بدنه قرار گرفته است، توان تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت را دارد که نسبت به موتور ۴ سیلندر ۱.۱ لیتری ۵۴ اسبی ساده کانسپت اصلی، ارتقای خوبی محسوب میشود. این خودرو از سال ۲۰۲۶ وارد خط تولید خواهد شد و نهایتا با قیمت ۳۷۸ هزار دلار به فروش خواهد رسید. برتونه ایتالیایی امید دارد که با ترکیب و گرامیداشت سبک طراحی کلاسیک، استفاده از المانهایی مدرن بههمراه تکنولوژی بهروز مشتریانی جذب کند که محصولی متمایز را میخواهند و البته با پرداخت مبالغ بالا هم مشکلی ندارند. نظر شما درباره برتونه رونابوت کانسپت چیست؟ آیا طراحی مدرن-کلاسیک را به طراحی پستمدرن ترجیح میدهید؟
amirkhanzadeh
۱۱ آبان ۱۴۰۳چه چیز حقی شده
انگار سیقلش دادن
Sara
۱۱ آبان ۱۴۰۳بسیار زیبا و چشم نواز
🇰🇷
۱۱ آبان ۱۴۰۳این ماشین وقتی سال ۱۹۶۹ طراحی شد بسیار آینده نگر و زیبا بود . پایه و اساسی شد برای فیات X1/9 . یک اسپرت موتور وسط با موتور کوچک ۴ سیلندر ۱.۳ تا ۱.۵ لیتری . طراحی شده با دستان توانای گاندینی . بعد از فیات هم چندسالی برتونه مونتاژش کرد
برتونه برای من بیشتر یادآور طراحی های گوه ای شکل ، خطوط تیز ، متریال سبک وزن و طرح های آینده نگر و خیال انگیزه
البته مواردی هم هست که بسیار نرم و پرداخته طراحی کرده مثل شوی Testudo و میورا
برای شخص خود من یکی از زیباترین آثار برتونه که واقعا چشم نوازه ، آلفا مونتراله . بسیار زیباست
پدال هم این اواخر فکر کنم پستی گذاشت راجبش
حسین
۱۱ آبان ۱۴۰۳موتور ۴ سیلندر ۱.۱ لیتری V6 ؟؟؟ چی شد الان ؟
Cehx
۱۱ آبان ۱۴۰۳اومدم بگم سوپاپاشه دیدم 6 تاست احتمالا همون 4 سیلندر 1.1 هسته من همون amg one هم 6 سیلندر 1.6 در متعجبم حجم هر سیلندر به سه دهم لیتر هم نمیرسه این که دیگه 1.1 هسته تقریبا میشه سیلندری 0.18 لیتر که خیلی کمه
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳بخاطر اینه که ماشین هایی که خیلی دور میخورن عموما حجم پایینی نسبت به تعداد سیلندر دارن