سایر خودروهای اروپایی

معرفی هایپرکار برتونه GB110 با پیشرانه V10 و 1100 اسب بخار قدرت

هایپرکار GB110 برتونه که به پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 توئین توربو مجهز است و فقط ۱۴۲۳ کیلوگرم وزن دارد، تنها در ۳۳ دستگاه ساخته خواهد شد.

برتونه اولین هایپرکار خود را با نام GB110 در رویداد Top Marques در موناکو رونمایی کرده است. این خودرو که فقط در ۳۳ دستگاه ساخته خواهد شد، یک ماشین بسیار انحصاری برای کلکسیونرهای ثروتمند است که می‌خواهند در مجموعهٔ خود چیزی متفاوت از فراری‌ها و لامبورگینی‌های معمولی داشته باشند. GB110 به یک پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 توئین توربو مجهز است که خروجی فوق‌العاده‌ای برابر با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

هایپرکار برتونه در کنار این قدرت چشمگیر، تنها ۱۴۲۳ کیلوگرم وزن دارد. هرچند شتاب صفرتاصد GB110 اعلام نشده است اما به گفتهٔ برتونه، این ماشین ظرف ۱۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نیروی پیشرانه هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. امروزه اکثر هایپرکارهایی با این سطح از قدرت از سیستم هیبریدی استفاده می‌کنند اما GB110 این‌طور نیست و در عوض، به گفتهٔ برتونه این اولین هایپرکاری است که با استفاده از سوخت حاصل از زباله‌های پلاستیکی کار می‌کند.

برای مهار کردن این هیولای قدرتمند به ترمزهای قدرتمندی نیاز است و به همین دلیل پشت رینگ‌های فورج‌کاری شدهٔ ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب ترمزهای کربن سرامیکی پنهان شده‌اند. هرچند قبلاً پیش‌نمایش GB110 ارائه شده بود و از طراحی آن خبر داشتیم ولی هنوز هم بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. به گفتهٔ برتونه، طراحی این خودرو مجموعه‌ای از عناصری است که خطوط سیال و روان دههٔ ۵۰ را با اشکال برجسته و زاویه‌دار دههٔ ۷۰ ترکیب می‌کند. البته هرچند طراحی GB110 متمایز است اما شباهت‌هایی با لامبورگینی هوراکان و مک‌لارن MP4-12C در ظاهر آن دیده می‌شود.

مثل اکثر خودروهای گران‌قیمت و تولید محدود، برتونه هم برنامهٔ سفارشی‌سازی گسترده‌ای را برای خریداران GB110 ارائه خواهد کرد. خریداران می‌توانند از این طریق خودروی خود را با بدنهٔ تمام فیبر کربنی یا نیمه فیبر کربنی، بال عقب و ترکیب‌های رنگی فراوان برگرفته از محصولات قبلی برتونه سفارش دهند. GB110 برای جشن ۱۱۰ سالگی برتونه ساخته شده و همچنین ادای احترامی به «جووانی برتونه» بنیان‌گذار شرکت است. متأسفانه این شرکت طراحی در سال ۲۰۱۴ ورشکست شد اما بعداً توسط شرکت Ideactive متعلق به برادران ریچی نجات پیدا کرد. برتونه هنوز قیمت GB110 را اعلام نکرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. nardo

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    درسته ظاهرش میتونست بهتر باشه و برندش هم یه برند تازه وارده ولی انجین V10 با 1100 اسب بخار همشو جبران میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 11
    1. ! i M α η δ υ α R

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      ناردو جان …

      اینکه شما هنوز برتونه رو نمیشناسی هیچ عیبی نداره …

      اما حداقل لطفا متن رو بخون …

      برای ترجمه و انتشارش زمان و زحمت زیادی کشیده شده …

      یه توصیه برادرانه هم از من دهه شصتی بپذیر لطفا ( باز گفتم دهه شصتی ، البته اگه آقا ماشاءالله ناراحت نمی شه ) :

      توی زندگی از روی هیچ چیزی سرسری رد نشو …

      موفقیت ، دقیقا اونجایی پنهان شده که دیگران خیال می کنن هیج خبری نیست و ازش سرسری رد میشن …

      موافقم 13
      مخالفم 0
  2. Taha Ayoobi

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4321 ديدگاه)

    موتور و گیربکسش مال کجاس؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. POUYAN

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (200 ديدگاه)

      به احتمال زیاد لامبورگینی هوراکان و آئودی R8

      موافقم 18
      مخالفم 1
    2. C4

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      موتور مگناموتور N20 تویین توربو + گیربکس dae چین

      موافقم 8
      مخالفم 2
  3. amir

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    شبیه یه لامبورگینی هوراکانه که عینک طبی زده مجله بخونه

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Amir

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (68 ديدگاه)

      آره تو ذهن منم اومد😂

      موافقم 9
      مخالفم 1
  4. C4

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ابن شرکت که از ورشکستگی نجات پیدا کرده پلتفرم و انجین رو از کی گرفته ؟
    حس میکنم پلتفرم و انجین هوراکان رو برداشتند و دو تا توربو زدند
    در نمای جانبی اون خط C شکل که از سقف میاد و تا نردیکی چرخ جلو میره منو یاد بوگاتی میندازه . فقط یکم بهش زاویه دادن تا شباهتش کم شه
    به مکلارن هم خیلی شباهت داره . در کل بدک نیست

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1542 ديدگاه)

      خیلی تصادفی اسمش هم شبیه بوگاتی EB110

  5. مازیار

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    نسبت به هایپرکارهای گمنام دیگه ظاهر بهتری داره. مشخصاتش هم که اغوا کنندست.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. جمشید

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (440 ديدگاه)

      کمپانی برتونه کمپانیه گم نامی نیست و صد سال قدمت داره

      1. مازیار

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        درسته منظورم از گمنام هایپرکارهای تولید محدود کمتر شناخته شده بود

    2. JaMsHiD-R1988

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2758 ديدگاه)

      جزو با اصالت هاست
      مثل پینین فارینا هست فقط ورشکسته شده بود چند روز پیش هم مقاله راجعش زده بودن که دیگه نیست ولی این از کجا یهویی اومد نمیدونم

      1. ! i M α η δ υ α R

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        جمشید جان اتفاقا دیروز داشتم به آقا ماشاءالله میگفتم که از این دست مقاله ها برای بالا کشیدن یخچال سازان ، با پایین آوردن اروپاییان ، زیاد نوشته شده در طول تاریخ ، ولی خوشبختانه تنها روی نوجوانان 14 یا 15 ساله موبایل به دست تاثیر می گذاره …

        1. JaMsHiD-R1988

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2758 ديدگاه)

          دقیقا
          اروپا همه چیش ثابت شده هست و بهترین هست
          از موسیقی و هنر و معماری غربی گرفته تا صنعت و خودرو سازی . همش با ظرافت و زیبایی و اصالت همراه شده
          موسیقیش که یه دنیایی هست که دوران اوجش هم دوران کلاسیک و رنسانس بوده . همین موسیقی یه دریای بی کران هست . حالا باقیش رو کاری ندارم !
          این هم بر هیچکس پوشیده نیست اصالت و هویت با جنگ و قدرت و جنگ افزار به وجود نمیاد . اصالت و هویت با فرهنگ و تمدن و ساخته های با ارزش گذشتگان و بنا های با ارزش از گذشته به وجود میاد . دقیقا همینجا هست که فرق آمریکا و اروپا ، و فرق همین کشور خودمون با کشور های دور و بر پیدا میشه

          موافقم 4
          مخالفم 4
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1542 ديدگاه)

    به نظرم ظاهر جلوش برای یه هایپر کار مناسب نیست

    موافقم 2
    مخالفم 3
  7. sinasvj

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    خوشگله بنظرم و موتور خوبی داره و از همه مهمتر برتونه ست

  8. زیزیگولو

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    تعداد انگشت‌ شماری از سوپراسپرتها از طرح مشابه دربهای لامبورگینی استفاده کردن ولی انصافاً هیچ‌ کدوم به محبوبیت درهای قیچی شکل لامبورگینی نیستن

  9. ! i M α η δ υ α R

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    اتفاقا دیروز همین لحظات بود تقریبا که داشتیم از بیانات گوهر بار مجله وزین ” Hagerty ” در باب تموم شدن دوران برتونه و دیگر استودیوهای طراحی ایتالیایی بهره می بردیم !!!!

    دنیای غریبی است …

    میگن شیر وقتی پیر شد هر کفتاری که از کنارش رد میشه ، با تمام شجاعتش یه لگد به شیر می زنه و عوعو کنان پا می گذاره به فرار …

  10. ! i M α η δ υ α R

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    درسته که بنیانگذار برند ، جیووانی برتونه فقید هست اما همه دنیا برتونه رو با خلاقیت و نبوغ و پشتکار ابر مردی چون نوچیو ( جوزپه ) برتونه می شناسند که بعد از جنگ دوم جهانی شرکت رو از پدر تحویل گرفت تا با موهبتی چون نبوغ خدادای ، به کسب و کار پدری ، روح و جان تازه ای ببخشه و گزافه نیست اگر بگیم اولین طراحی نوچیو جوان ، طراحی آینده درخشان برند ، ابتدا ، در ذهن خودش بود …

    برتونه با نوچیو بود که برتونه شد و تاریخ خودش رو طراحی کرد ….

    یادگاری برتونه در کشور ما هم سیتروئن زانتیاست که هنوز هم پس از 30 سال از تولدش ، نبوغ بکار رفته در خلقت خودش رو به رخ می کشه …

    بعد از مرگ نوچیو در 1997 سکان هدایت برتگنه به دست همسرش لیلی و دخترش باربارا سپرده شد …

    متاسفانه و حقیقتا هدایت برندی مثل برتونه که با نبوغ و پشتکار نوچیو به این جایگاه رسیده بود برای این مادر و دختر ، اونهم در دریای طوفانی و متلاطم صنعت مردانه خودرو در دهه 90 کاری بسیار دشوار بود …

    هرچند که این مادر و دختر کج دار و مریض تا سالها بعد ، از غرق شدن این کشتی جلوگیری کردند اما در سال 2014 این کشتی بالاخره به گل نشست …

    پر بیراه نیست اگر برتونه را صاحب جاه طلبانه ترین و خلاقانه ترین و یونیک ترین طراحی های دوران طلایی ” هنر صنعت ” طراحی خودرو بدانیم …

    برندی که اصالتا و اصولا با محافظه کاری و پیروی برده وار از قواعد سنتی و دست و پاگیر طراحی های کلاسیک ، نه تنها بیگانه ، که دشمن بود …

    برتونه همیشه ابتدا کارش رو با خم کردن قوانینی که تابوی برندهای محافظه کار بودند شروع میکرد و با عبور از خط قرمزهای ذهنی برندهای جاه طلب به ساحل لذت بخش و پر از آرامش هنر می رسید …

    به ساحلی که در اون تنها خودش بود و خودش بود و خودش …

    ساحل نبوغ رشک برانگیز ژنتیک ایتالیایی …

    به ساحل برتونه …

    1. الف.ی

      ۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      متن ارزش مقاله شدن داشت👏👏👏👏

      1. ! i M α η δ υ α R

        ۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        سپاس عزیزم …

        نظر لطف شماست …

  11. JaMsHiD-R1988

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2758 ديدگاه)

    برتونه راجعش تحقیق کردم ، واقعا انقلابی کار میکرد . همیشه طراحی‌اش قابل تحسین بوده و یه جور هنجار شکن که واقعا قشنگ بودن کار میکرد . مثل سیتروئن XM و آلفا رومئو کانگورو و آلفا رومئو ۲۰۰۰ اسپرتیوا که از نظر من بهترین هاش هستن
    از اون طرف هم پینین فارینا هم هست که تقریبا محافظه کارانه کار می‌کنه . البته خودش سبک خودش رو داره : سادگی هر چه تمام تر و زیبایی بسیار. زیاد
    ماشینایی مثل پژو ۴۰۵ و ۲۰۵ و ۵۰۴ کابریوله هم واقعا افسانه ای بودن البته فقط از برند پژو گفتم

      1. JaMsHiD-R1988

        ۶ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2758 ديدگاه)

        عالی و فوق العاده🔥
        ایتالیایی ها و فرانسوی ها توی طراحی خودرو حرف اول رو میزنم
        البته نه تمام فرانسوی های الان ، فرانسوی های قبل دهه نود میلادی…

  12. الف.ی

    ۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    قیافش خود هوراکانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا