سایر خودروهای اروپایی

معرفی سوپراسپرت بیزارینی جوتو با پیشرانه V12 تنفس طبیعی کاسورث

شرکت ایتالیایی بیزارینی سوپراسپرت جذاب جوتو را با پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث و طراحی جوجارو معرفی کرده است.

جورجتو جوجارو در دههٔ ۶۰ زمانی که در برتونه کار می‌کرد، بیزارینی ۵۳۰۰ GT را طراحی کرد و حالا جانشین معنوی خودروی مذکور با نام بیزارینی جوتو و با طراحی جوجارو معرفی شده است. در فوریهٔ امسال تیزرهایی از این خودرو منتشر شده بود و حالا بیزارینی به‌طور کامل پرده‌ها را از چهرهٔ سوپراسپرت خود کنار زده است. جوتو که بیزارینی از آن به‌عنوان هایپر GT یاد می‌کند، بدنه‌ای فیبر کربنی دارد که توسط جوجارو و پسرش فابریزیو در استودیوی طراحی آن‌ها در تورین طراحی شده است.

در ظاهر جوتو عناصری مثل ورودی‌های هوای باریک دوتایی روی کاپوت، ستون B مثلثی و شیشهٔ عقب با الهام از ۵۰۰۰ GT شکل گرفته‌اند اما بااین‌وجود، بدنهٔ خودرو به‌طور دقیق برای بهینه‌سازی جریان هوا طراحی شده است. بدین منظور، یک اسپلیتر دو وجهی در جلو و دیفیوزر برگرفته از فرمول یک در عقب تعبیه شده است. تناسبات کلی خودرو نیز همان چیزی است که از یک سوپراسپرت موتور وسط انتظار می‌رود.

ویژگی جذاب‌تر جوتو اما تجهیز به پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث است. این موتور ۶۶۲۶ سی‌سی حجم دارد که به تاریخ تولد جوتو بیزارینی در ۶ ژوئن ۱۹۲۶ اشاره دارد. این مهندس مشهور دنیای خودرو که اوایل امسال درگذشت، هرچند بنیان‌گذار شرکت بیزارینی بود اما بیشتر به خاطر مشارکت در توسعهٔ فراری ۲۵۰ GTO و پیشرانهٔ V12 لامبورگینی شهرت یافت. به‌منظور ادای احترام به جوتو بیزارینی، برای این سوپراسپرت جدید نام جوتو انتخاب شده است.

بیزارینی فعلاً قدرت و گشتاور این موتور ۶.۶ لیتری V12 را اعلام نکرده اما گفته است که با تمام قوانین آلایندگی در سراسر جهان مطابقت خواهد داشت. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌ها هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. جوتو روی یک شاسی فیبر کربنی شکل گرفته که سازندهٔ آن مشخص نیست ولی از تکنولوژی‌ها و فرایند تولید سطح بالای موتوراسپرت بهره می‌برد. به گفتهٔ بیزارینی، این سوپراسپرت نه برای لپ تایم و شتاب بلکه به‌منظور درگیری احساسی راننده ساخته شده است. توسعهٔ جوتو همچنان ادامه دارد و بیزارینی آزمایش‌های جاده‌ای آن را اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (851 ديدگاه)

    یعنی یه موتور کاملا جدیده؟
    یا با تغییر موتور والکری؟

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      همین که هنوز تنفس طبیعی میگذارند یعنی میدونند عشق ماشین‌ها چی میخواهند ❤😎 !

      موافقم 36
      مخالفم 9
  2. M.83

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    زبان طراحی ماشینای این مدل یادبود و استارت موشن معمولا جالب نیست
    نمونه هاشم کم نیستن نوبل ، آرش ، میلان رد .. یا خود همین
    ولی خیلیاشونم برعکس از سادگی زیبان عینا T50

    موافقم 4
    مخالفم 36
    1. محمدهادی

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      بیزارینی،جورجتو جیاجارو،جوتو یا جوتا،و کاثورث
      هیچکدوم نام هایی نیستن که ازشون کیفیت پایین و دقت پایین دربیاد!
      برعکس این نامها نماد بالاترین دقت و وسواس هستن
      این ماشین یک هیولای بازمانده تنفس طبیعی در این سالهاست که بشدت خاص و معتبره
      بخاطر جمع شدن اون نامها درکنار هم
      چقدر زیبا طراحی شده
      یک اثر هنری ایتالیایی ماندگار
      برخی از المان هاش بشدت آدمو یاد طرح هایی مثل لافراری و FXX میندازه…
      من عااااشق دو نام بیزارینی و کاثورث م

      موافقم 10
  3. R@min

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    فکر می کردم از مرسدس موتور بگیرن که V12 جدید کاسورث فک همه رو انداخت.

    کاسورث بهترین موتورساز تاریخ >>>>>>>>>>>

    موافقم 46
    مخالفم 6
    1. Carbonado Aventador

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      فراری هم این وسط پشمه؟!

      بهترین انجین ساز تاریخ با اختلاف فضایی فراری هست و خواهد بود

      موافقم 16
      مخالفم 36
      1. R@min

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        قطعا که کارایی فراری بیشتر از یه تیکه پشم هست ولی تنوع کار کاسورث خیلی بیشتر بوده.

        جفتشون قابل احترامن.

        موافقم 24
        مخالفم 3
        1. Amin

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          رامین جان بهترین موتور های دنیا توی فرمول یک ساخته میشن ، از این نظر بهترین موتور تنفس طبیعی همون موتور v10 سه لیتری هست که فراری و مرسدس در اوایل هزاره ی سوم ساختن که از این نظر فراری بهتر بود و ریلایبلیتی و توان بیشتر هم داشت ، کاسورث توی فرمول یک اصلا به قدرت فراری و مرسدس نبود در هیچ دورانی
          v12 جاده ای فراری که نسبت به کاسورث قدرت کمتری داره ، اما نشون داده که خیلی کم دردسر تر و با دوام تر و کم هزینه تره ، یه ۸۱۲ بود که حدود ۱۷۰ هزار تا رفته بود و هیچ مشکلی‌ با موتور در این مدت نداشت ، درصورتی که همین کار رو با موتور کاسورث ۱۰۰۰ اسب بخاری کنی ، باید هر ۵۰ هزاره تا یه موتور نو بخری
          و اینکه قیمت هم لحاظ هست ، فراری ۸۱۲ کامپتزیونه قیمتش از موتور کاسورث به تنهایی کمتره….. ، قطعا فراری هم میتونه قدرت ۱۰۰۰ اسب رو بگیره ولی دیگه قابلیت های رانندگی، مصرف سوخت و دوامش رو از دست میده

          موافقم 9
          مخالفم 5
        2. R@min

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          بله بهترین موتورهای دنیا در فرمول ۱ ساخته میشن که باز هم موتورهای DF کاسورث چند ده سال سلطنت کردن !!! هر وری از بهترین موتورهای شهری و مسابقه ای در هر کلاسی بگیری چه ۱.۵ لیتری که برای فورد یا مرسدس ساخت تا بقیه بهترین بودن و هستن.
          تنوع کار کاسورث کی داره که موفق هم باشه ؟؟

          تو موتور پرفرومنس هم دنبال دوام نگردیم خیلی بهتره که دفاع ناشیانه ای هست. فراری اگر میخواد با این موتور رقابت کنه و بهترشو بسازه دیگه به دوام نگاه نمی کنه مگه رقابت تویوتا و هیوندای هست ؟؟؟ بخوایم وارد جزئیات بشیم فراری بیشتر از ۲۰ ساله که موتور جدید نساخته !!! همین شش سیلندر جدیدشم در واقع ورژن نصف شده دوازده سیلندر هست. ابدا این ایراد نیست اما سرمایه برای خلق دوباره یه شاهکار مهندسی نیازمند میلیاردها دلار هزینه هست مثل همون موقعی که فیات یه سرمایه انبوهی ریخت پای فراری تا از شر موتورهای از رده خارج دینو خلاص شه.

          موافقم 12
          مخالفم 3
        3. R@min

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          با این وضعیت الکتریکی هم که فراری دم بقیه رو گرفته به احتمال خیلی زیاد موتور جدیدی نمی سازه و این شش سیلندر که رو محصولات پرچمدار آینده سوار میشه حسن ختام فراری در درون سوزها هست نه فقط فراری بلکه همه، این V12 کاسورث هم صدر هرم می مونه.

          موافقم 10
          مخالفم 1
        4. محمدهادی

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2406 ديدگاه)

          کاثورث ماهیتی مسابقه یی داره
          تخصصشش ساخت موتوره
          موتورهای دوران بالا
          پرقدرت
          باصدای وحشتناک
          و اکثرا ۱۲ سیلندر!
          اما فراری اول خودرو سازه بعدا موتور ساز
          شاید علت خاص بودن نام کاثورت این باشه

          موافقم 13
      2. دانیال_Surrey،England

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        اگه کاسورث اون موتور 1.6 لیتری ((312 اسب بخار به ازای هر لیتر)) رو تولید میکرد شما حرف از فضایی نمیزدی.
        البته تقصیر جگوار بود بیشتر تا کاسورث؛مشکلات مالی و…..
        یادش بخیر اون زمان تو تاپیکای خارجی میخوندم که مهندس کاسورث andy ball ظاهرا قول داده بود که عمر مفید این موتور چیزی حدود 160 هزار کیلومتر باشه که با توجه به ردلاین 10هزار و باز طراحی دوباره یه موتور مشتق شده از اف1، فوق العاده بود برای یه ماشین جاده ای.
        یادمون هم نره که کاسورث دو بخش شده و تازه چند ساله جون گرفته.

        موافقم 24
        1. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          دانیال عزیز ، کانال ” اتو تاپ ان ال ” هم یه 812 سوپرفست عنابی رو از یه رنتال کمپانی ، گرفته و ریویو کرده که کارکرد 165000 کیلومتری داره … خود یارو ” ماکس ” ذوق زده میشه وقتی کارکرد رو می بینه ( تازه ماشینی که هر کی رنت کرده ، مثل سگ دووندتش ) … وقتی خودش با این ماشین ، 355 تا پر میکنه و این پرفورمنس بدون افت عملکرد رو می بینه ، دیگه رسما کف خون قاطی میکنه …

          موافقم 7
          مخالفم 3
      3. MC20

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        کربونادوی عزیز ، توی حرف خیلی ها بهترینند ، اما در عمل یکی مثل شورولت وقتی می خواد واقعا انجین بسازه ، از رو دست فراری تقلب میکنه … روی کره زمین که نه ، اما اون دنیا شاید بقیه به فراری برسند … از قدیم هم گفتند ، در دوصد گفته ، چون نیم کردار نیست …

        موافقم 5
        مخالفم 10
        1. R@min

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          یادته بهت گفتم موتور از یکی دیگه می گیرن طومار نوشتی بیزارینی مرزهای صنعت جابجا می کنه همه رو قلع و قمع می کنه 😄

          هر وقت فراری و هر کس دیگه ای موتوری در حد این نمونه کاسورث ساخت که تو یه سال رو سه تا هایپر کار چند میلیون دلاری سوار شد و پرفرومنسی در این حد نشون داد ما حتما اونجا هستیم و تشویقش می کنیم و هر وقت هم هر کسی تونست موتوری کپی بسازه که همه رقباشو تو جاده و مسابقه بکنه تو لوله اگزوزش باز هم ما اونجا هستیم و تشویقش می کنیم نیازی نیست فراری هم عروج کنه اون دنیا تو همین دنیای بی ارزش بسازه 😉 دنیا با خواب و خیالات شما جلو نمیره تو واقعیت زندگی کن یادته اینم بهت گفتم.

          موافقم 12
          مخالفم 3
        2. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          رامین جون سلام ، صبح شما هم بخیر … 😀😀😀 راستی چرا شوی ، سر امتحان موتورسازی ، موقع تقلب کردن ، از رو دست کاسورث نمی نویسه ؟ کاسورث که به قول تو شاگرد اول مدرسه است !!! رامین جون همین که در مورد فراری ، حرف از خواب و خیال میزنی خوشحالم میکنی … کل صنعت خودروی انگلیس ، توی لوله اگزوز یه فیات 500 هم جا میشه … دیگه به فراری نمیرسه … 😁😁😁

          موافقم 4
          مخالفم 13
        3. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          رامین جون راستی یادم رفت بگم واسه سوپر کار جدید آلفا ، انجین MC20 رو قرض گرفتن و به قیمت 2.6 میلیون پوند هم ، همه نمونه ها رو هم فروختند … دیگه به فراری فعلا نمیرسه … فراری خونه آخره ، اما به هر کسی انجین نمیده … 😉😉😉

          موافقم 4
          مخالفم 7
        4. R@min

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          فراری و هر کسی دیگه ای نه خونه اولن نه خونه آخر این قدرت در هر شاخه ای فقط می چرخه بین بازیگرا !! حالا هم دست برتر با کاسورث هست و از زمانی که تاسیس شد اینطور بود چه زمانی که وارد فرمول 1 شد چه شاخه های دیگه موتور اسپرت که فراری حضور نداشت. کوروت هم دیگه صحبت راجبش شده انقدر این حرف از روی فشار لوسه مثل این می مونه من بگم چرا فراری از تعلیق مگنه راید جی ام تقلب کرد رو ماشیناش در حالی که کالیبراسیون خودشو پیاده کرد !!! الان هم بنچمارکه کلاسش هست هر کسی تونست از همین موتور کپی بزنه بره تمام پیست های دنیا رو با نمونه جاده ای و مسابقه ای فتح کنه باز ما هم تشویقش می کنیم. الانم که می بینی واقعیت اینه که رو ماشین یاد بود بیزارینی موتور فیات نزاشتن یه موتور انگلیسی گذاشتن !!! تو واقعیت باش بیشتر خوش می گذره.

          اون تف سر بالایی که استلانتیس ساخت من نمی دونم چطور میشه مدل دهه 60 ببینی به این بگی جانشین اونم فن ایتالیایی باشی !!!! موتور 8 سیلندر 2 لیتری کارلو چی تی کجا این موتور 6 سیلندر که ده سال از رقبا عقب تره کجا اون دیزاین اسکالیونه کجا این یه وری درب و داغون کجا که طراحش رو سئات و رنو 20 هزار دلاری کار می کرده !!! حالا اصلا دونه ای 60 میلیون بفروشن 30 سال دیگه از این مدل کسی یاد می کنه ؟؟

          موافقم 6
          مخالفم 1
        5. مازیار

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (851 ديدگاه)

          سر امتحان، برا تقلب، پی شاگرد اول کلاس میرن نه شاگرد اول سطح شهر چون دست یافتنی تره

        6. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          مازیار جان قیاس مع الفارق نکن لطفا ، چون مار زیر بغل نداره … در ضمن قبلا هم گفتم که اثبات شی ، نفی ما عدا نمی کنه … کاسورث انگلیسیه ، خوش بحالتون ، ولی دیگه مرزهای توهم رو در داوری ، جابجا نکنین خواهشا …

        7. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          رامین جون ، از قدیم گفتن دیوار حاشا بلنده 😁😁😁 … هر چی بگم می پری یه شاخه دیگه … همین که اهمیت تعلیق مگنه راید رو در حد تکنولوژی ساخت انجین های فراری آوردی بالا ، خودش گویای همه چیز هست 👏👏👏 … در ضمن این تفاله بعد مرگ بیزارینی با موتور انگلیسی ، برای کی مهمه که ناراحت انگلیسی بودن انجینش باشه ؟ به قول خودت 10 سال دیگه کی از این تفاله یادش میاد ؟ در مورد کوروت هم بگم ، هر وقت ملت بیشتر 100k براش پول دادن ، میشه با سوپر اسپرت های اصیل ایتالیایی مقایسش کرد … همین موتور 6 سیلندر عقب مونده MC20 رو استلانتیس داره 2.6 میلیون پوند میفروشه ، ولی چرا آمریکاییها با هم جمع نمیشن همین انجین کوروت قهرمان شما رو روی یه طرح جدید بگذارن و نه 2.6 میلیون ، 600 هزار دلار بفروشن ؟ رامین جون گفتنی زیاده …😀😀😀😀😀😀

        8. مازیار

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (851 ديدگاه)

          خوب شاید جالب باشه اگه بدونی من تا همین دو سه سال قبل نمی دونستم کاسورث انگلیسیه
          فکر میکردم شاخه اسپرت فورد هست

          راجع به زیربغل مار و کل شیء قدیر و اینها هم گمون نکنم موضوع اینقدر پیچیده باشه
          ساده تر ببین بهتره …
          والا😀

        9. R@min

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          اهمیت تعلیق بیشتر از موتور نباشه کمتر نیست باز یادآوری کنم بیا تو واقعیت ؟؟ چند ماه پیش که بیزارینی شیر میدان و افتخار مردم ایتالیا بود والا گفتنی من ندیدم بنده خدا بیزارینی هم شد تفاله ای بابا صد سال ماشین بساز آخرشم بشی تفاله 😄😄 زیر زمان و زمین می زنی ما میشیم حاشا !!! فکر کنم همینطوری بریم جلو تمام مرده های ایتالیا رو می کشی بیرون یه تف میندازی تو صورتشون، اونارو دور ننداز اونا انقدرم بدرد نخور نیستن 😄😄 من ب احترام مهندسای ایتالیایی دیگه حرفی نمی زنم نمیزارم بهشون توهین کنی 😄😄

        10. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          مازیار جان ، کل شی قدیر خوب اومدی ، کلی خندیدم 🤣🤣🤣 …

          خیلی پیچیده نیست فقط خواستم یکم فلسفی اش کنم … 😀😀😀 … انجین بلد نیستیم بسازیم ، فلسفه اش و که بلدیم 😁😁😁

        11. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          بابا ایول … رامین جون ، دیگه داری چراغ خاموش میزنی توو جاده خاکی ، برانکو ام که داری و خیالت راحته …
          😀😀😀😁😁😁😉😉😉
          رامین جونم ، بیزارینی و نبوغش و دستاورداش ، در تاریخ صنعت خودرو جهان بی جایگزینه ، این از این … من تفاله ، به این ماشینی گفتم که نه شبیه افسانه های ایتالیاییه و نه انجین ایتالیایی داره ، اینم از این … زیر زمین و زمان هم نزدم مثل همیشه عاشق سه تفنگدار ایتالیایی هستم … ماشین ایتالیایی یعنی طرح ایتالیایی و انجین ایتالیایی ، از این کوتاه نمیام … 😉😉😉

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. Scuderia Ferrari

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      آنتی فراری های عزیز
      کاسورث تنوع بیشتری در ساخت انجین داره ولی فراری با همین ۳ انجین در حال تولید هرچی جایزه بوده رو به دست آورده
      اعتبار موتور اسپرت فراریه و اعتبار فراری هم انجین هایی هست که میسازه
      فراری هیچ وقت دنبال ساخت انجین های افراطی نمیره چون دنبال دردسر نمیگرده ولی اگه بخواد بسازه هم پولشو داره هم تکنولوژی و مهندسی فوق العاده که میتونه به راحتی کاسورث رو به چالش بکشه

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        جان جان چی شد عمو ایمان !!!!! فراری انجین افراطی نساخته ؟؟؟؟

        F114
        F120
        F130
        F116
        F136
        F154

        قبل دهه هفتاد هم ب کنار !!!!
        اینا همشون موتورهای فرمول ۱ و جی تی هستن که یا دی تیون شدن یا دانگرید. فراری خدای افراطه اصلا فراری یعنی همین !!! با این برقی سازی ها خیلی بعیده فراری سرمایشو بزاره تو اینکار دیگه اون دوران زیبا تموم شده. کاسورث بهتره قبول کنین 😉 هر کی قبول نکنه با جک j4 محشور شه 😄😄

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          جک j4 🤣🤣🤣🤣 … برای همون جک j4 ، کرمان موتور سه چهار سال پیش ، 1300 میلیارد تومن پول داده پلت فرمش رو کامل ، از چینیا خریده … کم الکی نیست برا خودش 👏👏👏

        2. Amin

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          دوباره تکرار میکنم ، بهترین موتور تنفس طبیعی دنیا موتور های v10 اوایل هزاره ی سوم بودن که فراری بهترین اش رو ساخت ( وقتی بهتر از اون نیازهای یعنی بهتر نیست ، مثل این میمونه که ریاضی مدرسه رو ۲۰ بگیری و توقع داشته باشی توی المپیاد ریاضی رتبه ی ۱ بشی)
          موتور جاده ای v12 فراری یا همون f140 ، اصلا روی لیمیت اش نیست ، در این حد که نویتک با یه کیت اگزاز قدرتش رو به راحتی بالا تر میبره
          قرار نیست با تویوتا رقابت کنه ، ولی قراره روی یه ماشین جیتی باشه که هم راحتی و هم مصرف سوخت و دوام از اهمیت برخوردار هست
          هر طور حساب کنیم ، اگر حتی بگیم موتور v12 کاسورث از v12 فراری بهتره ( به قول شما ۲۰ سال پیش هم طراحی شده ) ، بازهم نمیشه گفت که کاسورث بهترین موتور ساز دنیا هست ، نه تاریخ این اجازه رو میده ، نه حد نهایی موتور سازی ، اگر کاسورث اینقدر کاردست و پرطرفدار بود الان جایی در فرمول یک داشت با سابقه ای که می‌دونیم درخشان هست

        3. R@min

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          در وهله اول کاسورث موتورسازه نه خودروساز پس نباید انتظار شهرتی اندازه فراری و غیره داشت.

          اینکه بگیم بهترین موتور فقط فلان بوده بنظرم اصلا درست نیست هیچ کارشناس و اهل فنی هم اینو تایید نمی کنه بهترین صدارو قطعا داشتن ولی توان رقابت با نسل بعد رو داشتن ؟؟ نه !! حالا اینکه چون فراری آخرین نفساشو با اون موتورا زده بهترینه یه بحث دیگه هست.

          کاسورث همیشه موقعی که پول و حمایت داشته باشه خیلی فاصله انداخته. دهه ۶۰ تا ۹۰ فرمول ۱ در انحصار کاسورث بود اون موتورها بهترین زمان خودشون بودن. کاسورث همیشه یه پیمانکار خصوصی بوده برای بقیه.

          واقعا بحث دوام برای V12 که رو سوپر اسپرت سوار شده بیشتر جوکه تا دفاع‌ و خب دیگه جواب خودتم دادی موتوری که رو یه جی تی سوار میشه قابل قیاس با یه نمونه هایپرکار هست ؟؟؟

        4. Scuderia Ferrari

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (4062 ديدگاه)

          آقا رامین
          منظورم انجین های در حال تولید فعلی که روی مدل های جاده ای هستن و نسبت به کاسورث RPM بالایی ندارن و قدرت زیادی ازشون بیرون کشیده نمیشه
          با نظر شما موافقم که انجین های درون سوز دیگه به پایان راه رسیدن و نباید منتظر یه شاهکار دیگه از طرف فراری باشیم که بیاد یه V12 NA با بیش از هزار اسب بخار قدرت و ردلاین ۱۲۰۰۰ بسازه و کاسورث رو از تاج و تخت بیاره پایین
          انجین افراطی جاده ای یعنی همین 🔥🔥

        5. R@min

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          همتون عزیزین ایمان و امین عزیز و بقیه و اون آقایی که تف کرد تو صورت بیزارینی 😄😄 شب بیزارینی بیاد تو خوابت. بحث خوبی بود ❤️❤️

        6. MC20

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          تموم شد دیگه بحث ، بریم خونمون ؟ 😁 😀 😅
          راستی یاد دیالوگ معروف قیصر افتادم که بهمن مفید میگفت : ما به همه گفتیم کاسورث همه رو زده ، شمام بگین زده، آره، خوبیت نداره … 🤣😉😁😜😆
          شب بر همه دوستان خوبم خوش … خوش گذشت 🙏♥️🙏

        7. Amir Machine

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          عزیز میخوای کری بخونی لااقل دو خط مطالعه کن
          اون سوپرکار آلفا که داری پز قیمت میلیون دلاریشو میدی، موتورش مال مازراتی نیست عزیز!
          همون موتور 2.9 لیتری خود آلفاس که تقویت شده که تازه اونم از موتور V8 فراری گرفته شده!
          نگران قیمت آمریکایی‌ها هم نباش، فورد GT با موتور اکوبوست وانت با قیمت 500 هزار دلاری فروخت، موستانگ GTD هم با موتور GT500 با قیمت 300 هزارتایی میفروشه

        8. MC20

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          امیر ماشین جان ، نمیدونم سن شما چقدر هست ولی به نظر نمیاد خیلی پخته و با تجربه باشی … هنوز خیلی مونده تا سیاست های استلانتیس و دروغهای ایتالیایی ها رو کشف کنی … انجینش ، انجین MC20 هست اما اعلام نکردند تا تصویر ذهنی منفی ایجاد نشه … خود MC20 در گرانترین نسخه 263K قیمت میخوره اما همون انجین با یه گیبوکس دیگه ، روی طرح رترو آلفا 33 ، قیمت 2.6 میلیون پوندی میخوره … مشتری از خودش نمیپرسه چرا انجین یه ماشین 200 هزار دلاری رو باید با این طرح مسخره و زشت 2.6 میلیون پول بدم ؟ خیلی تابلو ، اومدن برای بالا بردن وجه این ماشین ، از اعلام کردن اشتراک های فنی اش با MC20 خودداری کردند … در ضمن امیر جان ، حقایق پشت پرده رو در زندگی ، نمیشه با مطالعه کشف کرد … ایتالیایی ها رو هنوز نمیشناسی گل پسر ، از من قبول کن …

        9. MC20

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          در سینهٔ سوپراسپرت آلفارومئو یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو 🧐🧐🧐 قرار گرفته است که بیش از ۶۲۰ اسب بخار 🧐🧐🧐 قدرت را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. هرچند این عدد دقیقاً با قدرت موتور نتونوی مازراتی در سوپرکار MC20 برابر است🧐🧐🧐 اما گفته شده 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️پیشرانهٔ ۳۳ استراداله درواقع تکاملی از موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آلفا است 🤪🤪🤪 که در مدل‌های جولیا و استلویو کوادریفولیو استفاده می‌شود 🤢🤢🤢 🤣🤣🤣 🤐🤐🤐

          علاوه بر این ، آلفارومئو نسخهٔ تمام الکتریکی ۳۳ استراداله را هم با بیش از ۷۵۰ اسب بخار 🧐🧐🧐 قدرت ارائه می‌کند ، 😜😜😜 که این عدد نیز دقیقاً با خروجی سه موتور الکتریکی مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره برابر است 🧐🧐🧐 و مثل مازراتی😵😵😵 🤣🤣🤣 🤪🤪🤪 ، برد سوپراسپرت آلفارومئو هم ۴۵۰ کیلومتر اعلام شده است 🤔🤔🤔. بااین‌حال، 🤫🤫🤫 آلفارومئو حرفی از اینکه ۳۳ استراداله از قوای محرکهٔ الکتریکی گرن‌توریسمو فولگوره استفاده می‌کند یا نه نزده است😵😵😵 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ 🤫🤫🤫 … امیر جان من 39 سالمه و همین جوری رو هوا یه چیزی نمیگم … از طرفی به واسطه کارم ، با ذات آدمها سرو کار دارم و یه چیزایی میدونم که شاید خیلی ها ندونن … از من قبول گل پسر ، زندگی پشت پرده ، زیاد داره که برای کشفشون باید حتما خودت بری پشت پرده و تا روی صندلی تماشاچی نشسته باشی ، چیزی دستگیرت نمیشه جز اون اخبار فیکی که برات آماده کردند ، تا از پشت پرده بی خبر بمونی …

    3. صاحب

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      مگاموتور هم قراره یه V12بزنه 8لیتری کاربرات
      برای پیش فروششم ملت تا2025صف خرید کشیدن🤒

  4. Enzo Ferrari 2008

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بیزاریتی برگشت

  5. مهراد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (862 ديدگاه)

    کازوورث چرا اینقدر خفنه ؟ این غیر قانونیه 😂

    از چند سال پیش تا حالا ۳ ۴ مدل انجین دوازده سیلندر فقط معرفی کرده همه هم سوپر گولاخ

    انجین ۳.۹ لیتری t50 تنفس طبیعی به اضای هر لیتر ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه 😪

    موافقم 18
    مخالفم 1
  6. عباس

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ۵۰۰سال دیگه ب سایپا نمیرسه

    موافقم 1
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا