کالوم در تلاش است تا با عرضه محصولات بیشتر، در بخشهای مختلف نوآوری کند.
چند سال پیش بود که طراح سابق برند جگوار و آستونمارتین، شرکت خودروسازی خود را باز کرد و از نخستین محصول خود بر پایه ونکوئیش رونمایی کرد. کالوم کار خود را با تولید نسخه خیابانی کانسپت مشهور جگوار C-X75 ادامه داد و سرانجام از یک کوپه ۲+۲ رونمایی کرد که نخستین محصول مستقل آن به شمار میرود. این کوپه مفهومی یک خودروی خیابانی-باگی با ظاهر اسپرت را به نمایش میگذارد که میتواند شکلی تازه به خیابانهای آینده بدهد.
مقالات مرتبط:
- معرفی کانسپت جگوار تایپ ۰۰، پیشنمایش تحول برقی برند بریتانیایی
- استون مارتین ونکوئیش ۲۵، اولین پروژه مستقل یان کالوم
- معرفی جگوار C-X75 جادهای با پیشرانه V8 سوپرشارژ
این مدل تازه که تنها چند سانتیمتر از کیا سول کوچکتر است، از دو موتور برقی سود میبرد که توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت را دارند. یک باتری ۴۲ کیلوواتی ساعتی وظیفه نیروبخشی این موتور را برعهده دارد. کالوم مدعی شده که اسکای با هر بار شارژ کامل، مسافتی ۲۷۲ کیلومتری را میپیماید. مشتریان کالوم میتوانند برای بهرهمندی از شارژ فوقسریع، از بسته ویژه این شرکت هم استفاده کنند که امکان شارژ کامل باتری در عرض ۱۰ دقیقه را فراهم میکند.
بدنه این کانسپت از جنس فیبرکربن ساخته شده است؛ به این ترتیب وزن آن به ۱,۱۷۹ کیلوگرم رسیده که رقمی تحسین برانگیز محسوب میشود. کالوم مدعی است که خودروی تازهاش میتواند درعرض ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. راحتی راندمان بهوسیله سیستم تعلیق کاملا مستقل تامین میشود. راننده میتواند فنربندی را بسته به شرایط روی یکی از حالتهای تماما آفرودی یا سواری عادی تنظیم کند.
کالوم درباره فضای داخلی کوپه مفهومی اسکای میگوید:
هر چند کابین ساده است اما مطمئن میشویم که حس کیفیت را (به سرنشینان) القا کند.
تنها با یک نگاه به تصاویر کابین این خودرو میتوان دریافت که کالوم تلاش زیادی برای طراحی آن کرده تا هم حس آیندهنگری و هم کیفیت مناسب را به مشتریانش القا کند. فلسفه ساخت اسکای باعث میشود که این خودروی شهری کوچک برای استفاده سنگین در مسیرهای خارج از جاده هم آماده باشد درتمام طول این مدت، حس راحتی را از سرنشینانش دریغ نکند.
صندلیهای اسپرت، فضای جلوی نیمکت جداشونده عقب را پر کردهاند. هر چند نشستن یک انسان بالغ در آن ممکن نیست اما میتواند فضایی دمدستی را برای جمل وسایل سبک فراهم کند. کالوم فضای دو صندلی جلو را با یک صفحه کربنی از هم جدا کرده تا بتواند کلیدهای گوناگون کنترلی را روی آن کار کند. بالای این حائل، یک نمایشگر میانی و کلیدهای چرخشی لمسی سیستم تهویهمطبوع قرار گرفتهاند.
نظر شما درباره کالوم اسکای چیست؟ باگی خیابانی چقدر شانس موفقیت دارد؟
froG-driVer
۲۴ آذر ۱۴۰۳حس موتور چهار چرخ بهم میده
Aj23
۲۴ آذر ۱۴۰۳من که از طراحی بدنه خودرو خوشم اومد اما طراحی داشبورد اش یکم برام عجیب اومد.