کارور وان ساخت شرکتی هلندی، وسیلهای سهچرخ است که میتواند مثل موتورسیکلت در هنگام پیچیدن به چپ یا راست خم شود.
قطعاً تاکنون موتورسیکلتهای سهچرخ را دیدهاید. این وسایل برای کسانی که امکان استفاده از پاهای خود را ندارند اما نمیخواهند موتورسواری را کنار بگذارند و یا کسانی که خواهان سواری مطمئنتری با موتورسیکلت هستند و دوست ندارند پشت چراغ قرمز برای نگه ثابت داشتن موتورسیکلتهای دوچرخ معمولی پای خود را به زمین بگذارند، انتخابی منطقی خواهند بود اما چیزی که نمیتوان در موتورسیکلتهای سهچرخ تجربه کرد، خم شدن به چپ و راست هنگام پیچیدن است. وسیلهٔ دیوانهواری بنام کارور وان (Carver One) که در اینجا میبینید اما میتواند این کار را انجام دهد.
کارور وان که در سال ۲۰۰۷ توسط یک شرکت هلندی معرفی شد، هرچند سهچرخ دارد اما به لطف یک سیستم هیدرولیکی میتواند بدنهٔ خود را تا ۴۵ درجه به چپ یا راست خم کند درحالیکه محور عقب همواره ثابت و عمودی باقی میماند. این وسیله در داخل نیز با غربیلک فرمان، سه پدال و دستهدنده گیربکس پنج سرعتهٔ دستی در سمت راست، کاملاً مشابه خودرو است. البته چیدمان صندلیها بهصورت پشت سر هم است و سرنشین پشت راننده مینشیند.
کارور از یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سیسی ۱۶ سوپاپ چهار سیلندر خطی دایهاتسو استفاده میکند که متعلق به کی کارهای ژاپنی بوده و در عقب نصب شده است. هرچند این پیشرانه تنها ۶۵ کیلوگرم وزن دارد اما از سوی دیگر، وزن One هم فقط ۶۷۰ کیلوگرم است و به همین دلیل میتواند ظرف ۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته هرچند این اعداد قابلتوجه به نظر میرسند اما One نسبت به خودرویی مثل لوتوس الیزه که میشد با همین قیمت در اواخر دههٔ ۲۰۰۰ خرید پرفورمنس ضعیفتری دارد.
از One تنها حدود ۲۰۰ دستگاه ساخته شد زیرا عرضهٔ پیشرانههای دایهاتسو پایان یافت و شرکت سازنده را به ورشکستگی کشاند. البته بعداً کارور دوباره احیا شد و هماکنون وسیلهای مشابه One را در نسخههای سواری و باری تولید میکند با این تفاوت که این خودروها الکتریکی هستند و حداکثر سرعت آنها روی ۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. هماکنون، یک دستگاه کارور وان مدل ۲۰۰۸ در بریتانیا به حراج گذاشته شده که ۳۲,۸۰۰ کیلومتر کارکرد دارد و بالاترین قیمتی که تا این لحظه برای آن پیشنهاد شده ۱۴,۲۵۰ پوند است.
F22RAPTOR
۶ دی ۱۴۰۱من بشخصه اصلا هوس داشتن چنین ماشینیو ندارم
مردیم از خوشی
۶ دی ۱۴۰۱دوستان کمپین تحریم خودرو را شروع کنید تو فضای مجا،ی هر جا که می تونید حتی یه گروه هزار نفری
#تحریم خودروسازان
برقیه جارو برقی
۶ دی ۱۴۰۱دقیقا دوستان بدون توجه از این مسئله رد نشید
من از امروز به این کمپین میپیوندم میهن و دیجی کالارو که یادتون نرفته
درسته این موضوع سود داره برای بعضی ها اما کار های بزرگ از خودگذشتگی نیاز داره
با احترام به ارزش انسان و انسانیت
مهردادکمال
۶ دی ۱۴۰۱دیس دادن برخی افراد از دو راه خارج نیست یا این وضع بازار به سودشون هست و اینکه احتمالا مشکل روانی دارن
وسلام
SLR _ 722
۷ دی ۱۴۰۱سلام دوست عزیز
من دیسلایک دادم نه اینکه از این قضیه سود میبرم بلکه چون جریان تحریم قبلی خودرو و هزاران کامنت دیگر این سایت در رابطه تحریم و
در ادامه خرید چهل تومانی پراید بیست تومانی رو به یاد دارم .
الان هم اگر تحریمی صورت بگیرد آخرش کافی هست تا پارس رو با ده تومان وام بی بهره بدهند تا مثل جواهر دریای نور روی هوا بخرند
هرچی بیشتر میگذره به این نتیجه بیشتر میرسم که مشکل ما خود همین مردم هست ( من جمله خود من ) تا بقیه چیزا ، وقتی مردم بههم رحم نمی کنند از بیگانه و دولت و غیره چه انتظاری میشه داشت . اینکه یک نفر درست کار کند واقعا به غیر خودش به هیچ عامل بیرونی وابسته نیست با این حال یک گرم صداقت در این اوضاع از یک گرم طلا پیدا کردنش سخت تر هست
امیدوارم روزی خودرو مثل خیلی چیز های دیگه وضعیتش سامان پیدا کنه
dian
۶ دی ۱۴۰۱قضیه دیجیکالا چیه دقیقا؟
مردیم از خوشی
۶ دی ۱۴۰۱مشخص شد به دولت وصله و توسط مردم تحریم شد
معین
۷ دی ۱۴۰۱تحریم دیجی کالا به جز ضربه زدن بیشتر به فروشنده های آنلاینی که از فیلتر اینستاگرام ضربه خوردن و به اجبار رو آوردن به دیجی کالا منفعت دیگه ای نداره! تحریم دیجی کالا یعنی تحریم فروشنده دیجی کالا که خود مردمن! تحریم دیجی کالا در واقع تحریم فروشندگان بدبخته چون خود دیجی کالا دیگه تقریبا فروشندگی نمیکنه!
❤BMW❤
۷ دی ۱۴۰۱من رد میشم
J.L.A
۶ دی ۱۴۰۱عجیبه پدال میزاره اینجور کامنت ها منتشر بشه
باعث تاسفه
AHMADREZA
۶ دی ۱۴۰۱دستم خورد لایکت کردم
دلم میخاد دستمو با اره قطعه قطعه کنم 🙂
shayan1renault
۷ دی ۱۴۰۱دقیقا اینجا یه سایت سیاسی نیست
واینکه دیجی کالا از فروشنده ها ارزون تر میده همیشه
بازم عیب نداره شما تحریمش کنین تخفیف بزارن من ازش خرید کنم
❤BMW❤
۷ دی ۱۴۰۱آره 😆
shetab_car
۷ دی ۱۴۰۱دقیقا بخاطر همینه پدال رو انتخاب می کنیم چون آزادی بیان داره نه مثل برخی سایتها که کامنت مخالف رو می بندن
....
۸ دی ۱۴۰۱اتفاقاً خوبه
❤BMW❤
۷ دی ۱۴۰۱اوه
با این کمپین تو ، خودروسازان در جا منفجر میشن
آخه خوشتیپ…
علی جردن
۶ دی ۱۴۰۱یوز اونا
Zonda R
۶ دی ۱۴۰۱شاید ایده جالبی برای شهرهای پر جمعیت باشه
ولی تو بریتانیا انگیزه ای برای خریدش نیست
اگر هند بود بازاریابی خوبی براش میشد البته با قیمت ارزان جایگزین موتور, سیکلت میشد ایده جالبیه
amirboss
۶ دی ۱۴۰۱نباید انتظار زیادی ازش داشته باشیم چون مرکز ثقل بالا و ایمنی ضعیف و عدم پایداری در سرعت های بالا دلیل محدودیت سرعت این وسیله شده.
احسان
۸ دی ۱۴۰۱من به شخصه با گرانی خودرو هیچ مشکلی ندارم دلیلشم اینکه همین الان جای پارک داخل کوچه و خیابان پیدا نمیشه خیابونها از شلوغی و ترافیک جای سوزن انداختن ندارند
تازه شانس آوردیم قیمت خودرو این چنین بالا هست که وضعیت به اینگونه هست
مشکل اصلی قیمت بنزین هست اگر قیمت بنزین بالا برود مردم بجای خرید ماشین از موتور سیکلت استفاده میکنند یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده میکنند من بارها دیدم که بیشتر ماشینهایی که در خیابان هستن و باعث ایجاد ترافیک هستن تک سرنشین هستند
اکثر جوانانی هستند که از سر بیکاری در خیابانها ماشین سواری میکنند، خب اگر بنزین ارزان قیمت نباشد بجای ماشین سواری و آلوده کردن هوا،مردم سرگرمی دیگری پیدا میکنند
گلاب
۹ دی ۱۴۰۱دقیقا بعد آزادی با واردات خودرو های هایبرید و برقی برای عموم مردم و عرضه بنزین با کیفیت و قیمت جهانی مشکل آلودگی هوا تقریباً حل میشه
نوید A.J
۱۰ دی ۱۴۰۱ببینین، مردم نیازهای اولیه ای برای زندگی دارن، که خودرو هم یکی از اونهاست. دولت باید همون شهرسازی و جاده سازی و توسعه ی راه ها رو انجام بده. حتی هر خانواده دو تا ماشین هم داشته باشه باز کمه.
هموطن
۱۲ دی ۱۴۰۱من راننده اسنپم. اصلا از ماشین خوشم نمیومد. ولی الآن مجبورم. به امید روزی که اینا برن و بشه یه کاسبی شروع کرد.
علی
۸ دی ۱۴۰۱من یاد وانت پراید افتادم
تلفیق پراید و فرغون
و بعد بچپون به مردم