کاترهام برای کاهش هزینهها، در نسخهٔ تولیدی کوپهٔ برقی خود از دیافراگم درهای آئودی TT و صندلیهای مازراتی استفاده خواهد کرد.
یکی از مهمترین خودروهایی که در فستیوال سرعت گودوود امسال رونمایی شد کاترهام پروجکت V بود. در حال حاضر این خودرو یک کانسپت است اما برند بریتانیایی قصد دارد نسخهٔ تولیدی آن را در اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل ۲۰۲۶ به بازار عرضه کند. این خودرو اما هرگز شبیه محصولات قبلی کاترهام نیست زیرا پروجکت V یک کوپهٔ تمام الکتریکی با ترکیب صندلیهای ۱+۲ است که توسط ایتالدیزاین ساخته شده است.
اما کاترهام یک خودروساز کوچک است و همه میدانیم که برای شرکتهای کوچک توسعهٔ قطعات لازم برای یک خودروی جدید چقدر سخت است. به همین دلیل، برای سرعت بخشیدن به فرآیند مهندسی و کاهش هزینهها بدون افت کیفیت، کاترهام در پروجکت V از دیافراگم درهای آئودی TT استفاده میکند و صندلیها از مازراتی گرفته میشوند. این موضوع را بهتازگی مدیر اجرایی کاترهام «باب لیشلی» در مصاحبهای بیان کرده است. این یعنی پروجکت V همان استراتژی کاترهام سون را دنبال میکند که از پیشرانهٔ فورد، گیربکس مزدا و دیفرانسیل بامو استفاده میکند. قرض گرفتن قطعات از شرکتهای بزرگ به برندهای کوچک کمک میکند تا مقدار زیادی در هزینههای خود صرفهجویی کنند.
برای کاهش بیشتر هزینهها، کاترهام قید صندوق بار جلو را هم در کوپهٔ الکتریکی خود زده است. این کار با حذف قفل و لولاها، دماغهٔ خودرو را ساده و در همین حال، ۱۰ کیلوگرم از وزن کم میکند. کاترهام در این خودرو با استفاده از شاسی فیبر کربنی و آلومینیومی، وزن ۱۱۹۰ کیلوگرمی هدف قرار داده است. پروجکت V به یک موتور الکتریکی با ۲۶۸ اسب بخار قدرت در عقب مجهز است که توسط یک پکیج باطری ۵۵ کیلووات ساعتی تغذیه میشود. به گفتهٔ برند بریتانیایی، این کوپهٔ الکتریکی در کمتر از ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
برد پروجکت V هم با شارژ کامل باطریها طبق معیارهای WLTP اروپا ۴۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است. این کوپهٔ بریتانیایی همچنین از قابلیت شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی هم برخوردار است که از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطریها را ظرف ۱۵ دقیقه شارژ میکند. پروجکت V اما بهعنوان جایگزین سون در نظر گرفته نشده و مکمل آن خواهد بود. اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، نسخهٔ تولیدی این خودرو ۸۰ هزار پوند معادل ۱۰۴ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
AMANTE
۷ مرداد ۱۴۰۲قدرت و سرعت اش کمه و صفر تا صد اش بالاست.
این ماشین حداقل ۳۵۰ تا ۴۰۰ اسب، تقریبا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت و صفر تا صد ۳ یا ۳.۵ ثانیه ی لازم داره تا بتونه با این قیمت فروش کنه.
البته کاترهام کمپانی که مشتری خاص خودش رو داره و احتمالا این مدل هم فروش خوبی در حد خود کاترهام میکنه.
M.83
۷ مرداد ۱۴۰۲فقط مشخصات روی کاغذ قیمتو تعیین نمیکنه
اسم و طراحی و متریالن ک قیمتو افزایش میدن تازه این تریم و آپشن ویا حتی تیپ خاصی هنوز نداره !
ی ماشین تک ساخته ک قرار یکبار تو تاریخ تکرار شه
وزن ۱۱۹۰ کیلوگرم با قدرت ۲۶۰ اسب بخار کاملا بهتر از ماشین دو تنی و قدرت ۵۰۰ ۶۰۰ اسب بخار یعنی دو برابر همین
من حداقل اینو به آلپاین و سی فور ترجیح میدم
OldBoy
۷ مرداد ۱۴۰۲با دیدن این ماشین حس میکنم آلفارومئو و آستون مارتین با همکاری هم اینو ساختن
آرین
۷ مرداد ۱۴۰۲+آلپاین
Siyavash
۷ مرداد ۱۴۰۲از نمای پشت انگار بنتلی هست..ولی کلا ماشین خوبی هست..وزن کم..قدرت مناسب.البته کاشکی یه موتور چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب یا ۳۵۰اسب قدرت بهش اضافه میکردن نهایتا ۱۰۰تا ۱۳۰ کیلو وزنش بیشتر میشد ولی قدرتش نزدیگ ۶۰۰ اسب میشد و خیلی هیجان انگیز میشد…
*ALI*
۷ مرداد ۱۴۰۲یجورایی عین ماشین های خودمونه که با قطعاته مختلف ساخته میشه این ماشین یجورایی میشه شتر گاو پلنگ قطعاتش که از شرکت دیگس صندلیش هم از شرکت دیگس
Yasin
۷ مرداد ۱۴۰۲ماشین عجیب و جالبیه…
مجتبی .
۷ مرداد ۱۴۰۲وقتی طراحی بیرونی اینقدر جذابه چرا داخل تا این حد ساده؟؟ به قول آقاسیاوش کاش یک موتور درون سوز هم میداشت.
SENIOR
۳۰ مرداد ۱۴۰۲این انگلیسیا چشون شده موتورای انگلیسیا همش از اینو اونه😕
SENIOR
۳۰ مرداد ۱۴۰۲انگلیس دیگه محصولاتش همش از اینو اونه چرا