در اواخر دههٔ ۸۰ و اوایل دههٔ ۹۰ شاهد انفجار سوپرکارها بودیم که افسانههایی مثل پورشه ۹۵۹، فراری F40 و بوگاتی EB110 را به ارمغان آورد. علاوه بر این، در آن دوران شرکتهای نوپایی مثل سیزتا (چیزتا) و ویکتور هم سعی کردند وارد این بازار شوند که البته هیچکدام چندان موفق نشده و نتوانستند خودرو را در بین نامهای بزرگ مطرح کنند. تنها محصول سیزتا مدلی بنام V16T بود که یکی از افراطیترین خودروهای دوران خود محسوب میشد. این سوپرکار ایتالیایی به یک پیشرانهٔ شانزده سیلندر با ۵۶۰ اسب بخار قدرت مجهز بود و در جلو چهار چراغ مخفی داشت. از این خودرو اما تنها ۱۲ دستگاه ساخته شد که یکی از آنها به دست سلطان برونئی رسید.
حال شرکتی قصد دارد این خودرو را احیا کند. این شرکت که EMA Group نام دارد، متعلق به یک ایتالیایی مقیم آلمان بنام «آنتونیو ماندلی» است. برای این هایپرکار حتی یک وبسایت رسمی هم وجود دارد که در حال حاضر در آن فقط عبارت «رؤیا بازگشته است» به چشم میخورد. گفته میشود این شرکت برای آغاز کار خود منتظر تائید مارچلو گاندینی است. ماندلی قصد دارد از همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V16 اصلی برای نسخهٔ جدید هایپرکار سیزتا استفاده کند اما این موتور را به چهار توربوشارژر مجهز خواهد کرد؛ بنابراین میتوان انتظار داشت که V16T جدید بسیار سریعتر از نسخهٔ اصلی خود باشد. این ماشین ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسید و میتوانست به حداکثر سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای سال ۱۹۹۱ اعداد چشمگیری هستند اما در حال حاضر یک لامبورگینی اوراکان پایه هم سریعتر از این عمل میکند.
به گفتهٔ EMA Group، توسعهٔ V16T جدید در حال انجام است و نمونههای آزمایشی آن در دست بررسی هستند. بدنهٔ این خودرو روی یک مونوکوک فیبر کربنی قرار میگیرد و پیشرانهٔ آن توسط یک تأمینکنندهٔ محلی فرمول یک ساخته و به یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی متصل میشود.
A ... She just reminds Me of love ... A
۱۰ بهمن ۱۴۰۰سلطان بروئنی میشه گفت تمام خودرو های جهان رو داره حتی آنهایی که فقط و فقط یک دستگاه ازشان وجود دارد.
جناب ایکس
۱۰ بهمن ۱۴۰۰فقط تو کف اون کامیون غول پیکرم که توش خونه هست😥😥😥
TOM KRISTENSEN
۱۰ بهمن ۱۴۰۰برگگگاااام
محمدهادی
۱۱ بهمن ۱۴۰۰آخ آخخخ
من عااااشق احیا و زنده کردن دوباره نام های با سابقه ام
خیلی این کار کار پرهیجانیه
ببینیم سیزتای جدید چطوری ازاب درمیاد
امیدوارم برای عقب نموندن از فناوری های روز،به یک موتور برقی برای کمک به گشتاور و خروجی نهایی بالاتر هم مجهزش کنن
BENZ
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ماشین خیلی زیبای، تو اون دوران دسترسی به سرعت ۳۲۸ کیلومتر خیلی حرفه
BENZ
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ولی خیلی شبیه لامبورگینی کانتاش
محمدهادی
۱۱ بهمن ۱۴۰۰دیابلو داداش
دیابلو
طراح جفتشون یک نفر بوده
مسعود
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ترکیبی از کانتاش و دیابلو هست
ارش
۱۰ بهمن ۱۴۰۰عالی میشه یه بار دیگه این جواهر احیا بشه.
مهردادکمال
۱۰ بهمن ۱۴۰۰خیلی جرات میخواد تو این عصر بیای موتور 16 سیلندر رو ماشینت ببندی 🏅🏅