هایپرکار تولید محدود دتوماسو P900 با پیشرانه V12 تنفس طبیعی معرفی شد. این خودرو فقط مخصوص پیست است و ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد
دتوماسو از هایپرکار خود با نام P900 رونمایی کرده است. این خودرو که فقط مخصوص پیست است، در تعداد محدود ۱۸ دستگاه با قیمت هرکدام ۳ میلیون دلار تولید خواهد شد. P900 در بیرون به فرمول موفق سوپرکار P72 که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد وفادار مانده و برخی قطعات آن مثل چراغهای جلو و کاناپی شیشهای را از آن قرض گرفته است ولی بااینحال، اکثر قسمتهای بدنهٔ P900 جدید هستند و از ویژگیهای آئرودینامیکی بسیار افراطی بهره میبرد.
در جلوی خودرو شاهد اسپلیتری با بالههای بزرگتر، ورودی هوای جدید روی کاپوت و آبششهای یکپارچه روی گلگیرها هستیم اما عقب خودرو تغییرات بیشتری را نسبت به P72 تجربه کرده است. در اینجا بال بسیار بزرگی با چراغهای LED و آئرودینامیک فعال به چشم میخورد که از طریق یک بالهٔ مرکزی به کاور پیشرانه با دریچههای هوا متصل شده است. چراغهای عقب LED دایرهای با طراحی توربین مانند و سر اگزوزهای گرد طلایی هم تکمیلکنندهٔ ویژگیهای این قسمت هستند. این هایپرکار نهتنها روی شاسی فیبر کربنی ساخته شده بلکه بدنهٔ آنهم از همین مادهٔ سبکوزن ساخته شده است. دتوماسو هنوز تصویری از داخل P900 منتشر نکرده است.
درحالیکه این روزها هایپرکارهای الکتریکی را زیاد میبینیم، دتوماسو به خودروهای بیصدا علاقهای ندارد و به همین دلیل، P900 را به یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی ساخت شرکت مهندسی آلمانی Capricorn مجهز کرده است. این شرکت تجربهٔ زیادی در موتوراسپرت دارد. به گفتهٔ دتوماسو، این پیشرانه با ۲۲۰ کیلوگرم وزن، سبکترین و کوچکترین موتور V12 دنیا محسوب میشود. این پیشرانه که تا رقم فوقالعادهٔ ۱۲,۳۰۰ rpm دور میگیرد و توانایی کار با سوختهای مصنوعی را دارد، ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این قدرت در کنار وزن خشک ۹۰۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن یک به یک را فراهم میکند. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس سکوئنشال به چرخهای عقب منتقل میشود.
البته توسعهٔ این پیشرانهٔ V12 همچنان ادامه دارد و در سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد شد. به همین دلیل، برای خریدارانی که تمایل دارند P900 خود را زودتر تحویل بگیرند، یک پیشرانهٔ V10 جایگزین ارائه میشود که متعلق به خودروی فرمول یک بنتون B197 سال ۱۹۹۷ است. این پیشرانه بهاحتمالزیاد ضعیفتر از موتور V12 بود زیرا در نسخهٔ مسابقهای ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد اما همچنان شگفتانگیز به نظر میرسد.
اولین نمایش عمومی دتوماسو P900 در تابستان ۲۰۲۳ صورت خواهد گرفت و مشخصات بیشتری در مورد آن اعلام خواهد شد. ۱۸ خریدار خوششانس این خودرو با تیم پشتیبانی مهندسان دتوماسو در ارتباط خواهند بود تا خودرو را طبق خواستههای خود برای پیست تنظیم کنند. به گفتهٔ این شرکت، هنوز تعدادی P900 برای سفارش باقی مانده اما علاقهمندان باید عجله کنند.
TML BN
۹ آذر ۱۴۰۱V12 تنفس طبیعی خوشم اومد
ولی دوباره قیمت فضایی
ممد ژانگولر
۹ آذر ۱۴۰۱یادش بخیر شاید خیلیهاتون طفلی بیش نبودین
اون موقع پلی استیشن نبود بجاش کارت بازی میکردیم
هر کی کارت دی توماسو داشت همیشه برنده میشد و بقیه انگشت به سولاخ میموندن
یکی از برندهای محبوب خودم بود کافیه برید محصولات قدیمشو ببینید به قدری زیباست که حتی از محصولات فراری هم زیباتر بود
حیف که مشکلات مادی جلوی پیشرفتشو گرفت آخر سر هم فکر کنم یک میلیاردر باهوش آمریکایی خریدش اگه اشتباه نکنم
TML BN
۹ آذر ۱۴۰۱بله دتوماسو واقعا ماشیناش شاهکارن از پنترای بگیر تا P72 و منظور شما همون کارت زرد هاست؟؟؟
ما خودمون از اون کارت ها داشتیم خیلی باحال بود فراری ۳۰۸ هم خیلی شاخ بود
ممد ژانگولر
۹ آذر ۱۴۰۱اره داداش یادش بخیر
علی
۹ آذر ۱۴۰۱بله فکر کنم تو کارت به نام توماس پانترا بود
ارش
۹ آذر ۱۴۰۱اون دتوماسوی زرد رنگ که با ۲۵۴ کیلومتر سرعت تو یه مدل پاسور بود ولی تو پاسورهای دیگه لامبورگینی کانتاچ شاخ بود با ۳۰۲ کیلومتر سرعت .حجم موتور و طول کادیلاک و باک بنزین آستون مارتین هم برگ برنده بودن
ممد ژانگولر
۹ آذر ۱۴۰۱آرش داداش من همیشه با کارت ویکتوریا پوز همرو به خاک میمالیدم
برو ی چک کن از اون بالاتر نداشتیم اگه اشتباه نکنم
خبرشو بهم بده
shayan1renault
۱۰ آذر ۱۴۰۱با سه میلیون دلار چند تا تویوتا کرولا ۲۰۲۲میشه خرید؟😦
ehsan.fa
۹ آذر ۱۴۰۱پول پول پول ، تنها دلیل خرید این ماشین بی مصرف ، طراحیش مثل اینکه از برنامه طراحی ماشین خواستی آئرودینامیک ترین حالت ممکن یک بدنه رو برات ارائه بده.
Ferrari 🇮🇹
۹ آذر ۱۴۰۱عجب هیولایی
Reza Waffen SS
۹ آذر ۱۴۰۱بالاخره یه خبر خوبی از این برند محبوب و دوست داشتنی شنیدیم
AMANTE
۹ آذر ۱۴۰۱شبیه ماشین یا بهتر بگیم سفینه ی آدم فضایی ها شده.
به شخصه نسخه ی استاندارد رو بیشتر دوست دارم.
فقط چین
۹ آذر ۱۴۰۱این خودرو عالی اشت من عاشق هایپر کار با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی چانگان هستم.
شاهرخ
۹ آذر ۱۴۰۱وااااااااااای چه خوشگله چه مشخصات عالی داره عشق کردم
راستی تبریک میگم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ آذر ۱۴۰۱متاسفم برات هرچقدر بد باشه ایرانه ، وطن
phonix
۹ آذر ۱۴۰۱وای از انهایی که نمیدونن وطن پرست واقعی الان طرف کیو باید بگیره
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۹ آذر ۱۴۰۱با باخت (ایران) نمی گن خودت میدونی باخت می گن ایران باخت یکم تفکر مگر اینکه ایرانی نباشی بخوای یه کشور دیگه برنده بشه
phonix
۹ آذر ۱۴۰۱بردن یه بازی فوتبال انقدر مهمه؟
مگه ما تا الان نمی باختیم؟
چند بار دیدی ایران تو فوتبال حرفی قدری باشه؟
hamid-rs
۹ آذر ۱۴۰۱فقط وی ۱۲ تنفس طبیعیش😍
خشگل و با پرفورمنس بالا
احمدرضا
۹ آذر ۱۴۰۱فکر کنم V10 خوش صداتر و جذابتر باشه
حتی اگه ضعیفتر باشه
phonix
۹ آذر ۱۴۰۱وی شیش ها هم صداشون عالیه
توش ماشین با پرفورمنس بالا نباید موتور وی 12 گذاشت خیلی حجیم و سنگین در میاد
البته که هزینه توسعه موتور های کوچیک اما قوی از پس هر شرکتی بر نمیاد
فکر هم نکنم این ماشین خیلی دنبال سرعت و یا هندلینگ عجیب باشه
سهیل
۹ آذر ۱۴۰۱واقعا می ارزه به اسباب بازی های لامبورگینی
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۹ آذر ۱۴۰۱عالی عاشق طراحیش هستم
جبار محمد علیزاده
۹ آذر ۱۴۰۱امیدواریم حواسمون باشه تولید هر یک از این به اصطلاح غولها ، چه بلایی سر طبیعت میاره ، البته فاصله بین فقیر و غنی که بحران امروز انسانیت است را هم ندیده نگیریم.
R
۹ آذر ۱۴۰۱شمام فاز اندیشمندای طبیعت دوستو نگیر خیلی چیزا به طبیعت آسیب میزنه پلاستیکای تو دریا و شکار بی رویه ی ماهی ها و نهنگا رو جلوشو بگیری نصف جهانو نجات دادی
matin
۹ آذر ۱۴۰۱این غولها مگه چقدر تو عمرشون حرکت میکنن که بخوان محیط زیستو خراب کنن؟؟
Lamborghini
۹ آذر ۱۴۰۱الهه ی زیبایی از یه برند اصیل ایتالیایی البته نسخه عادی یه خورده زیبا تره.
این ماشین مثل ساعت های اتوماتیک اسکلتون لوکس می مونه که سیستم داخلی شون معلوم و از تکنولوژی های قدیمی بهره می برند ولی همچنان یه حس خوبی بهت میدن که تو ساعت های مدرن نیست این ماشین هم دقیقا همین حس متفاوت خودش رو داره.
ارش
۹ آذر ۱۴۰۱به به بازگشت هیولا رقیب قدیمی فراری و لامبو
یک ایرانی اصیل
۱۰ آذر ۱۴۰۱دورود. ببینید دوستان این تکنولوژی خیلی سال پیشه خوش
حالی نداره.چرا راحت گول میخورین!
منم یک انجین V12طراحی کردم که خیلی بهتر از موتور این ماشینه دو سال هم واسش وقت صرف کردم البته برقی اما خیلی قوی تر.واقعیت ها چیز دیگریست.
با تشکر.
کیانوش
۱۱ آذر ۱۴۰۱واقعا زیبا ترین هایپر کاریه که تو این دوه دوازده سال طراحی شده طراحیش خیلی دوست دارم بین میلیون دلاری ها بنظرم اول این بعدم پاگانی ،واسم مهم هم نیست اگر به اندازه مرسدس وان یا لافراری سریع نباشه بخوای خودروی سوپر اسپورت واسه نهایت اسپورت بودن خودرو بخری باید یا ی نسخه پایه از ۹۱۱ یا ای ام جی جی تی رو بگیری و با کمک ی تیونر واقعا اسپورت نه مثل منصوری لاکچری ساز تقویتش کنی یا اینه مستقیما مدل های مخصوص مسابقات پورشه یا بنز امی ام جی جی تی رو بخری با قیمت حدود چهارصد پونصد هزار تا نه اینکه بیای چند میلویون دلار بدی هایپر کاری بخ ی که خیلی زور بزنن بتونه فقط تو شتاب از ۹۱۱ و دیگر سوپر اسپورت ها جلو بی افته یا تاپ اسپید
میلیون دلاری ها باید مثل این و پاگانی ی اثر هنری بی نظیر باشن که انگار از کل تاریخ صنعت خودرو گل چین کردن قطعات و طراحی هارو و جمعش کردن تو ی محصول
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱۱ آذر ۱۴۰۱عالی عاشق طراحیش هستم عالی