سایر خودروهای اروپایی

آغاز تولید هایپرکار فرانسوی 2.3 میلیون دلاری دولاژ D12 با 1100 اسب بخار

شرکت فرانسوی دولاژ تولید هایپرکار D12 را آغاز کرده است. این خودرو به پیشرانهٔ ۷.۶ لیتری V12 تنفس طبیعی هیبریدی مجهز است.

پیشینهٔ نام دولاژ به اوایل دههٔ ۱۹۰۰ بازمی‌گردد یعنی زمانی که محصولات این برند فرانسوی به‌اندازهٔ نام‌هایی مثل بوگاتی و فراری در پیست‌ها موردتوجه بودند. پس از ۷۰ سال وقفه، دولاژ در سال ۲۰۱۹ دوباره تأسیس شد و حالا رسماً تولید هایپرکار D12 را آغاز کرده است. مدیرعامل این شرکت «لوران تاپی» در مصاحبه‌ای با اتوکار اعلام کرده که دولاژ تاکنون چهار دستگاه از D12 ساخته است. مجموعاً تنها ۳۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که در مرکز اختصاصی دولاژ در فرانسه تولید می‌شوند. البته ساخت تمام ۳۰ دستگاه مدتی طول خواهد کشید و این کار ممکن است پنج سال زمان ببرد.

D12 به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است که از یک پیشرانهٔ ۷.۶ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت فرانسه به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دولاژ از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی با صندلی‌های مرکزی پشت‌هم استفاده می‌کند. این خودرو همچنین به سیستم تعلیق برگرفته از فرمول یک مجهز است که آنتی‌رول بارها را به‌طور کامل حذف کرده است. این همان ترکیبی است که در دههٔ ۹۰ توسط تیم‌های فرمول یک مک‌لارن و فراری استفاده می‌شد و حالا در انحصار برند دولاژ قرار دارد.

دولاژ D12 در ایالات‌متحده حدود ۲.۳ میلیون دلار قیمت خواهد داشت که آن را به یکی از گران‌ترین خودروهای جهان تبدیل می‌کند. فعلاً مشخص نیست که تاکنون چند دستگاه از این خودرو فروخته شده است. تاپی همچنین در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که دولاژ سخت در حال کار روی محصول دوم خود است که کمی دست‌یافتنی‌تر از D12 خواهد بود:

این مدل کاملاً متفاوتی خواهد بود و بیشتر شبیه یک گرند تورر دونفره مثل شیرون است. این خودرو جاده‌ای و بسیار سریع خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ARIAN

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    فرمون اینطوری تاحالا ندیده بودم! داخلش شبیه جت جنگیه.

    موافقم 32
    مخالفم 1
    1. محسن

      ۱ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (162 ديدگاه)

      ولی نیست

  2. Deadman95

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (335 ديدگاه)

    باحاله و خاص. موتور v12 هم داره. دوس داشتنیه

    موافقم 19
    مخالفم 3
  3. فرشاد

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    بازم سرعت
    بازم شتاب
    بهترین گزینه واسه اینک یه کمپانی جدید بگه منم هستم
    چی میشه بجای سرعت رو اپشن و راحتی و صندلی ها کلا بهتر کردن کابین کارکنن
    والا شتاب زیر پنج ثانیه واسه من هضم نشده کمپانیا میخوان نزدیک 1بشن

    موافقم 14
    مخالفم 11
    1. M

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      داداش چرا به سلیقه ها احترام نمیداری
      همین که اینقدر تنوع وجود داره خوبه دیگه
      هر کسی مطابق با بودجه و سلیقه ای که داره انتخاب می‌کنه
      نمیشه همه هر چی شما دوست داری بسازن که
      راحتی صندلی میخوای bmw سری ۷ و اس کلاس بخر

      موافقم 11
      مخالفم 7
  4. P

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    چیزی که بیشتر از همه در مورد این ماشین باید منتظر بود ،تایم تو پیست های مختلفه ،جایی که با فرمول یک و dtm و … مقایسه بشه

  5. مازیار

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (850 ديدگاه)

    اگه مجموع قدرت پیشرانه ۷.۶ لیتری V12 و هیبرید ۱۱۰۰ اسبه پس موتورش نباید خیلی در خور توجه باشه (البته تو این زمونه)

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. مهردادکمال

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1984 ديدگاه)

      لابد هیبرید خیلی ملایمی هست

  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲۵ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    کوئنیگزگ جسکو از این قوی تر و زیبا تره
    و حتی بوگاتی و ریک و توتارا

    موافقم 8
    مخالفم 3
  7. محسن

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    مگه خودروی جی تی نباید نرم ایمن و راحت باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا