شرکت فرانسوی دولاژ معتقد است میتواند با هایپرکار D12 رکورد خودروهای جادهای نوربرگرینگ را بشکند. دولاژ D12 که نسخهٔ تولیدی آن برای اولین بار در فستیوال گودوود رونمایی شد، هایپرکاری با ظاهر آیندهنگر و پیشرانهٔ قدرتمند است. به گفتهٔ دولاژ، این یک خودروی نمایشی نبوده و واقعاً کار میکند. دولاژ در گفتگو با اتوکار گفته است که نسخهٔ وحشیتر D12 که کلاب نام دارد، باید بتواند یک دور پیست نوربرگرینگ را در ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه طی کند. اگر این ادعا درست باشد، هایپرکار فرانسوی خواهد توانست رکورد ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیهای که در اختیار مرسدس AMG GT بلک سریز است را بشکند. دولاژ قصد دارد در سال ۲۰۲۳ برای رکورد زنی با D12 راهی نوربرگرینگ شود.
این خودرو در دو نسخهٔ D12 GT و D12 Club ساخته خواهد شد که هردو از یک پیشرانهٔ ۷.۶ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۹۹۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند. در نسخهٔ GT، این پیشرانه با یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری همراه میشود که مجموع خروجی را به ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۷۵ نیوتن متر گشتاور میرساند. وزن خشک این نسخه ۱۳۹۰ کیلوگرم خواهد بود. در نسخهٔ کلاب اما یک موتور الکتریکی کوچک با تنها ۲۰ اسب بخار قدرت در کنار موتور بنزینی قرار میگیرد که فقط برای رانندگیهای سرعت پایین، پارک کردن و دندهعقب رفتن استفاده میشود. این نسخه مجموعاً ۱۰۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد اما ۹۰ کیلوگرم از GT سبکتر است.
به گفتهٔ دولاژ، D12 GT ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید درحالیکه D12 Club برای انجام این کار به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز دارد.
Nima
۸ تیر ۱۴۰۱اگر تایم بنز رو بزنه، بازم ارزش بنز بیشتره.
چون عملا این ماشین نیس!!
مگر این که با اختلاف بسیار زیادى بزنه.
به جز اون توان و وزن بنز هم هست که اعدادش نسبت به این ضعیفه.
درکل اگر با اختلاف کم بزنه. هنرى نکرده!
محمد هادی
۹ تیر ۱۴۰۱دقیقا!
محمد هادی
۹ تیر ۱۴۰۱جالبه که نسخه کلابش شتاب کمتری داره
درحالی که میگن نسخه وحشی تریه و وزنش پایینتره
کلا این چرا اینجوربه؟
یاد کارتونای آدم آهنی ژاپنیا کره ییا افتادم قیافشو دیدم
حالا دولاژ ینی چی؟؟؟
همون دولاب علیییی خودمون نیست؟
استاد علیفر میگفت؟
AMANTE
۸ تیر ۱۴۰۱رکوردی که بنز با AMG GT BS ثبت کرد یک رکورد زمانی خالی نبود، بلکه رکورد اولین ماشین لوکس نسبت به بقیه ماشین ها که رکورد زدن، رکورد سریعترین ماشین دیفرانسیل عقب موتور جلو که عملا نباید میتونست رکورد خوبی ثبت کنه و……
در کل چه ایشون و چه ماشین های دیگه از AMG GT BS سریعتر یک دور رو برن هیچ وقت جایگاه بنز رو نمیتونن داشته باشن مگر اینکه یک ماشین دقیقا با سبک AMG GT BS که بالا کمی گفتم بیاد و رکورد بزنه.
محمد هادی
۹ تیر ۱۴۰۱آره
این بلک سری واقعا با اون رکوردش بدجوری بدقلق شد
باید فقط وایستیم ببینیم کرایسلر کی چراغ سبز وایپر جدید رو میده
شاید اونجوری یه فرجی بشه!
MAJking2
۸ تیر ۱۴۰۱انجینش بسیار باحال بنظر میاد
TML BN
۸ تیر ۱۴۰۱این دیگه چیه با این قیافش
Reza Waffen SS
۹ تیر ۱۴۰۱بیشتر شبیه پشه هستش
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۸ تیر ۱۴۰۱اگر ماشین قابل تردد تو شهر باشه رکورد گشتاور وایپر رو با اختلاف13 نیوتن متر میزنه اگر مخصوص پیست باشه که همچنان وایپر با بیش از 860 نیوتن متر رکورد داره.ولی خیلی دوست دارم راجب انجینش بیشتر بدونم درست مثل انجین زیگنر که اون هم اطلاعات کمی ازش هست.
GMA
۸ تیر ۱۴۰۱چرا اینقدر سنگینه با این طراحی😐😐😐
Aliakbarkhoei
۸ تیر ۱۴۰۱همهچی رکورد نیست.
به نظر من طراحی مهمتر هم هست حتی.
وحید اسماعیل نسب
۸ تیر ۱۴۰۱از این جور ماشین ها خوشم نمیاد شاید برای رکورد زدن سریع باشن ولی کاربردی و جذاب نیستن
JDM lover
۸ تیر ۱۴۰۱رکورد amg gt bs ارزش بالاتری داره
چون یه خودروی موتور جلو و لوکس و دیفرانسیل عقبه و تایمی که زده شاهکاره
این جور خودرو ها فقط به درد تایم زدن میخورن در حالی که amg gt bs خودروی کاربردی تری هشت