دیترویت الکتریک بهتازگی ساخت اولین نمونه تولیدی خودروی اسپورت الکتریکی SP:01 را به پایان رسانده است. با دیدن عنوان این برند، شاید تصور کنید که SP:01 محصولی از امریکاست، ولی در واقع، این خودروی الکتریکی پرفورمنس مبتنی بر لوتوس اگزیج و در کارخانه مونتاژ لیمینگتون Spa در بریتانیا ساخته میشود. این مدل، قرار است به زودی روانه بازار آسیا و اروپا شود و این اولین نمونه تولیدی، برای بازار صادرات درنظر گرفته شده است.
SP:01 به عنوان «سبکترین و سریعترین خودروی اسپورت ۲ سرنشینه تمامالکتریکی دنیا» مطرح است و از نظر نسبت قدرت به وزن، سرآمد کلاس خود است. همچنین این خودرو دارای یک «شتاب سرسامآور» است و هنگامی که مجهز به گیربکس دستی ۶ دنده باشد، میتواند در عرض ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته در حالت استاندارد، SP:01 میتواند با یک سیستم انتقال قدرت مستقیم یک سرعته اتوماتیک همراه باشد، ولی مشتریان آن میتوانند یک گیربکس ۲ سرعته اتوماتیک یا دستی نیز سفارش دهند. این زمان شتابگیری با استفاده از قدرت سطح بالاتر ۲۸۲ اسببخار در SP:01 پرفورمنس ممکن میگردد. این در حالی است که در مدل SP:01 پیور، قدرتی به میزان ۲۰۱ اسببخار در اختیار قرار میگیرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز در این مدل برابر ۵/۶ ثانیه است. گشتاور تولیدی در هر دو مدل برابر ۲۸۰ نیوتنمتر و یک باتری ۳۷ کیلووات ساعت در آنها مشترک است. دامنه مسافت SP:01 بر اساس تست چرخه NEDC به میزان ۲۸۸ کیلومتر تخمین زده شده است. در مورد اینکه چقدر برای شارژ کامل این باتریها زمان لازم است، اطلاعات خاصی در دست نیست، ولی دیترویت الکتریک اشاره کرده است که این خودرو از قابلیت شارژ و دیسشارژ دو جهته از طریق یک سیستم اختصاصی شارژ و پشتیبان خانگی موسوم به “۳۶۰-Powerback” بهره میبرد که میتواند آن را به یک منبع نیرو برای خانه تبدیل کند. به گفته دیترویت الکتریک، بهزودی اطلاعات مربوط به قیمت این مدل در بازارهای اروپایی و آسیایی ارائه خواهد شد.۱۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
sina
۹ آبان ۱۳۹۴جالبه !!! وزنش چقدر بود ؟
1A1
۹ آبان ۱۳۹۴جلوش خوبه.در کل لوتوس خان
king 918
۹ آبان ۱۳۹۴توجه کردین داشبورد همه ی ماشین های جدید داره شبیه هم میشه …..
یه صفحه ی تاچ بزرگ که تمام کارایی از تهویه تا تنظیم ارتفاع ماشین رو داراست ……………….
به نظر شما خوبه این طوری یا داشبورد هایی مثل s500 یا پانامرا………………………..
Mst
۹ آبان ۱۳۹۴درکل ماشین خوبیه وخیلی بهتراز ماشینهای الکتریکی تویوتاس
محمد
۹ آبان ۱۳۹۴ماشینه خیلی خوبیه..
هرچند دیتروت با ماشینای برقی به نظرم خیلی به هم نمیان ولی درکل خوبه!
حالا یه چیزه دیگه::
دقت کردید خیلی از ماشینای اسپرت از طرح لوتوس اگزیج استفاده کردن؟؟
به نظر من طرحش شاهکاره…
Archi KHAN
۹ آبان ۱۳۹۴یه جورایی ژنتیک وایپر تو طراحی خارجی اش نمود نداره عایا ؟!
شوقی
۹ آبان ۱۳۹۴البته طراحی پشتش هم خیلی شبیه TVR شده
ali a.j
۹ آبان ۱۳۹۴آقای انیس حسینی دستتون درد نکنه
لطفا مطلبی را به بررسی دوره اول فعالیت detroit electric { که از سال ۱۹۰۷ شروع شد و در سال ۱۹۳۹ به پایان رسید } اختصاص دهید
احمد باقری
۹ آبان ۱۳۹۴دامنه مسافت خوبی در مقابل رقبا نداره، ولی ظاهر باحالی داره.
یاسین
۱۰ آبان ۱۳۹۴چرا من باهاش ارتباطت برقرار نمیکنم
قاقالی
۱۰ آبان ۱۳۹۴وایپر+لوتوس+…
امیرحسین
۱۰ آبان ۱۳۹۴من با داشبورد و نمایشگر آنالوگ بیشتر ارتباط برقرار میکنم،اصلاً دوست ندارم یک صفحه تاچ بزرگ همه کارها رو انجام بده
سجاد
۱۱ آبان ۱۳۹۴امثال این خودروى تمام الکتریک که روز به روز در حال اضافه شدن هستند، یعنی خداحافظی بزودی فروش نفت و بزودی دولتهای متکی به نفت باید کاسه گدایی دست بگیرن!!!
فعلا که سرها زیر لحافه????