سایر خودروهای اروپایی

تولید اولین محصول از دیترویت الکتریک

دیترویت الکتریک به‌تازگی ساخت اولین نمونه تولیدی خودروی اسپورت الکتریکی SP:01 را به پایان رسانده است. با دیدن عنوان این برند، شاید تصور کنید که SP:01 محصولی از امریکاست، ولی در واقع، این خودروی الکتریکی پرفورمنس مبتنی بر لوتوس اگزیج و در کارخانه مونتاژ لیمینگتون Spa در بریتانیا ساخته می‌شود. این مدل، قرار است به زودی روانه بازار آسیا و اروپا شود و این اولین نمونه تولیدی، برای بازار صادرات درنظر گرفته شده است.

Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01
SP:01 به عنوان «سبک‌ترین و سریعترین خودروی اسپورت ۲ سرنشینه تمام‌الکتریکی دنیا» مطرح است و از نظر نسبت قدرت به وزن، سرآمد کلاس خود است. همچنین این خودرو دارای یک «شتاب سرسام‌آور» است و هنگامی که مجهز به گیربکس دستی ۶ دنده باشد، می‌تواند در عرض ۳/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته در حالت استاندارد، SP:01 می‌تواند با یک سیستم انتقال قدرت مستقیم یک سرعته اتوماتیک همراه باشد، ولی مشتریان آن می‌توانند یک گیربکس ۲ سرعته اتوماتیک یا دستی نیز سفارش دهند.
Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01
این زمان شتاب‌گیری با استفاده از قدرت سطح بالاتر ۲۸۲ اسب‌بخار در SP:01 پرفورمنس ممکن می‌گردد. این در حالی است که در مدل SP:01 پیور، قدرتی به میزان ۲۰۱ اسب‌بخار در اختیار قرار می‌گیرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز در این مدل برابر ۵/۶ ثانیه است. گشتاور تولیدی در هر دو مدل برابر ۲۸۰ نیوتن‌متر و یک باتری ۳۷ کیلووات ساعت در آنها مشترک است. دامنه مسافت SP:01 بر اساس تست چرخه NEDC به میزان ۲۸۸ کیلومتر تخمین زده شده است.
Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01
در مورد اینکه چقدر برای شارژ کامل این باتری‌ها زمان لازم است، اطلاعات خاصی در دست نیست، ولی دیترویت الکتریک اشاره کرده است که این خودرو از قابلیت شارژ و دیس‌شارژ دو جهته از طریق یک سیستم اختصاصی شارژ و پشتیبان خانگی موسوم به “۳۶۰-Powerback” بهره می‌برد که می‌تواند آن را به یک منبع نیرو برای خانه تبدیل کند.
Detroit Electric SP:01
Detroit Electric SP:01
به گفته دیترویت الکتریک، به‌زودی اطلاعات مربوط به قیمت این مدل در بازارهای اروپایی و آسیایی ارائه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    جالبه !!! وزنش چقدر بود ؟

  2. 1A1

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    جلوش خوبه.در کل لوتوس خان

    1. king 918

      ۹ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      توجه کردین داشبورد همه ی ماشین های جدید داره شبیه هم میشه …..
      یه صفحه ی تاچ بزرگ که تمام کارایی از تهویه تا تنظیم ارتفاع ماشین رو داراست ……………….
      به نظر شما خوبه این طوری یا داشبورد هایی مثل s500 یا پانامرا………………………..

  3. Mst

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    درکل ماشین خوبیه وخیلی بهتراز ماشینهای الکتریکی تویوتاس

  4. محمد

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (125 ديدگاه)

    ماشینه خیلی خوبیه..
    هرچند دیتروت با ماشینای برقی به نظرم خیلی به هم نمیان ولی درکل خوبه!
    حالا یه چیزه دیگه::
    دقت کردید خیلی از ماشینای اسپرت از طرح لوتوس اگزیج استفاده کردن؟؟
    به نظر من طرحش شاهکاره…

  5. Archi KHAN

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    یه جورایی ژنتیک وایپر تو طراحی خارجی اش نمود نداره عایا ؟!

  6. شوقی

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (33 ديدگاه)

    البته طراحی پشتش هم خیلی شبیه TVR شده

  7. ali a.j

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (722 ديدگاه)

    آقای انیس حسینی دستتون درد نکنه

    لطفا مطلبی را به بررسی دوره اول فعالیت detroit electric { که از سال ۱۹۰۷ شروع شد و در سال ۱۹۳۹ به پایان رسید } اختصاص دهید

  8. احمد باقری

    ۹ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دامنه مسافت خوبی در مقابل رقبا نداره، ولی ظاهر باحالی داره.

  9. یاسین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا من باهاش ارتباطت برقرار نمیکنم

  10. قاقالی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (150 ديدگاه)

    وایپر+لوتوس+…

  11. امیرحسین

    ۱۰ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    من با داشبورد و نمایشگر آنالوگ بیشتر ارتباط برقرار میکنم،اصلاً دوست ندارم یک صفحه تاچ بزرگ همه کارها رو انجام بده

  12. سجاد

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    امثال این خودروى تمام الکتریک که روز به روز در حال اضافه شدن هستند، یعنی خداحافظی بزودی فروش نفت و بزودی دولتهای متکی به نفت باید کاسه گدایی دست بگیرن!!!
    فعلا که سرها زیر لحافه????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا