دتوماسو P900 ابرخودرویی مخصوص پیست است که ویژگیهای چشمگیر متنوعی دارد.
این هیولای پرقدرت به سیستم اگزوز بسیار زیبایی مجهز است که میتوان آن را در موزه هنر به نمایش گذاشت. البته این اگزوز که اخیراً تصاویر آن منتشر شده بجای حضور در موزه به یک پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی پرهیجان متصل خواهد شد.
دتوماسو P900 نسخه مخصوص پیست از هایپرکار P72 محسوب میشود، خودرویی که از محصولات کلاسیک الهام گرفته و فرایند تولید آن پس از مدتها انتظار در نیمه دوم سال جاری میلادی کلید خواهد خورد. اگزوز و هدرز این خودرو کاملاً متقارن طراحی شدهاند و به یک جمع کننده تکی و نهایتاً به دو خروجی میرسند. هنوز مشخص نیست که دتوماسو این سیستم اگزوز را از چه مادهای تولید کرده اما با توجه به قیمت ۳ میلیون دلاری خودرو احتمالاً از تیتانیوم یا اینکول استفاده شده است.
دتوماسو اولین بار در اواخر سال ۲۰۲۲ خبر از تولید P900 داد و اظهار داشت مشتریان قادر خواهند بود این خودرو را با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۲ لیتری ساخت شرکت مهندسی آلمانی کاپری کورن یا پیشرانه ۱۰ سیلندر خودروی فرمول یک B197 بنتون ۱۹۹۷ سفارش دهند. تیزرهای منتشر شده تنها به پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی اشاره دارند و شاید این به معنی عدم ارائه پیشرانه ۱۰ سیلندر باشد. بههرحال احتمال دارد مدلهای مجهز به پیشرانه دوم دارای اگزوز متفاوتی باشند.
صرفنظر از این موضوع، ابرخودروی ۱۲ سیلندر دتوماسو یک اثر هنری خواهد بود. شرکت موردبحث میگوید پیشرانه تنها ۲۲۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و تا ۱۲۳۰۰ دور در دقیقه دوران خواهد کرد که این رقم ۲۰۰ دور در دقیقه بیشتر از پیشرانه ۱۲ سیلندر گوردون مورای T.50 است. نیروگاه موردبحث از سوخت مصنوعی کربن خنثی نیز استفاده میکند و نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس سکونشئال Xtrac راهی چرخهای عقب میشود. قدرت تولیدی پیشرانه دتوماسو P900 به ۸۸۸ اسب بخار میرسد که با توجه به وزن ۹۰۰ کیلوگرمی خودرو رقم بسیار خوبی خواهد بود. خودروی موردبحث تابستان سال جاری میلادی بهصورت رسمی رونمایی میشود.
parhamiof
۱۳ فروردین ۱۴۰۳تو دنیایی که داره قدرتای ۴ رقمی عادی میشه به نظرم به بیشتر از ۸۸۸ اسب بخار نیاز داره برای جلب توجه،هرچند که همین قدرت هم قطعا در کنار این وزن میدرخشه.
Taha Malek
۱۳ فروردین ۱۴۰۳قدرت به وزن یک به یک هم کشکه!!!
حیف که چشم همه دنبال اسب بخارن اینطوریه که یه خودرو برقی با اسب بخار ۴ رقمی بیشتر از ۸۸۸ اسب با ۹۰۰ کیلو وزن بازتاب مثبت میگیره
NAVID۰۰۹۸
۱۳ فروردین ۱۴۰۳!(((سوخت مصنوعی کربن خنثی)))!
این دیگه چه کوفتیه!
اصلاً گیریم صد میلیون دلار و زیباترین ساختهی دست بشر ، وقتی نمیشه استفادش کرد و نیاز به یه نیروگاه اختصاصی داره فقط سوختِ اینو تامین کنِ ، پس No!!!
اونی که میخواد اینو بخره ، اینفدر هیولا جلو پاش ریخته که خرید این اصلاً معنایی نداره!
من باشم یه مدل پاگانی میخرم!
کوئنگزگها هستند!
لامبورگینیها فراریها هستند!
بوگاتی که به کنار!
سستوالمنتو که ۹۹۹ kg که تکرار نشدنیست و….!
زیزیگولو
۱۳ فروردین ۱۴۰۳شدیداً موافقم👍👍
Joker
۱۳ فروردین ۱۴۰۳چرا اینقدر شر و ور به هم میبافی،داره میگه در کنار سوخت معمولی میشه از سوخت مصنوعی هم درش استفاده کرد،مثلا کونیگ زگ که میشه از سوخت اتانول هم واسه محصولاتش استفاده کرد که گزینه دوم واسه راندمان بالاتر به حساب میاد،کسایی که این ماشین رو میخرن دنبال یه اثر هنرین که کمتر مشابه داشته باشه،یعنی تو اگه زیر هر پستی یه چرند نبافی روزت شب نمیشه،واقعا که ترول سایت خودتی تمااااام…
افشار
۱۳ فروردین ۱۴۰۳خیلی وقته نبودی ؟ کجا بودی ؟
بیژن
۱۳ فروردین ۱۴۰۳احتمالا اونی که اینو میخره همه اونایی که نام بردی رو داره به اضافه یه دوجین هایپرکار سفارشی دیگه.
M
۱۴ فروردین ۱۴۰۳منظور از کربن خنثی سوختی هست که انتشار دیاکسید کربن اون صفر باشه و این نوع سوخت گستره وسیعی رو شامل میشه که دقیقا معلوم نیست میخوان از کدوم استفاده کنن
البته گفته شده به جز سوخت معمولی میشه از این استفاده کرد یعنی بنزین هم میشن به عنوان سوخت استفاده کرد
و از نظر قیمت هم کسی که هزینه خرید این رو داره صد درصد هزینه تامین سوخت رو هم داره دیگه😅
Moro
۱۷ فروردین ۱۴۰۳دیس لایک ها چی میگن 😁😁
آرش
۱۳ فروردین ۱۴۰۳باید خوشحال بود که هنوز همچین شاهکارهایی تولید میشن.
محمدهادی
۱۴ فروردین ۱۴۰۳این ماشین حال آدمو شدیداً خوب میکنه
آدمو میبره به دنیای نچندان دوری که موسلر،نوبل،ونتوری،تی وی آر،سالین، Xjr 15 ,کالاوای،فولکس ناردو،مکلارن اف وان،دیابلو اس وی و فراری اف ۵۰ و ۹۵۹ و تامی کایرا ها وجود داشتند
زیباترین دوران…
مهدی
۱۳ فروردین ۱۴۰۳خوش به حال کسی که میتونه بخره این ماشین رو
🥺🥺🥺
محمد ۱
۱۳ فروردین ۱۴۰۳سلام
لایکها و دیسلایکها درست عمل نمیکنه….
انگار گیر داره…
برای همینه که ظاهرا تعدادشونا بیش از حد کم نشون میده… با توجه به اینکه ایام سال نو بوده.. ولی بازم ظاهرا طبیعی نیستن…
من که به دفعات اتفاق افتاده که نمیتونم لایک کنم… جواب نمیده…
البته این اتفاق فقط برای سایت شما رخ نداده.. و اینکه شاید خودتونم میدونستید…
و یه چیز دیگه…
مدتهاست ایمیل اصلی خودما میزنم میگه ایمیل معتبر نمیباشد… اما با یه ایمیل من در آوردی کامنت بذارم.. و مشکلی ایجاد نمیشه..!!!
علیرضا
۱۳ فروردین ۱۴۰۳دقیقا هم من همین مشکل دارم
کاوه
۱۴ فروردین ۱۴۰۳سر فیلتر گذاری هوشمنده از هوش مصنوعی کمک گرفتن جدیدا برای کمتر کردن دسترسی ها.حتی دسترسی به لایک و دیسلایک!!!!.تقریبا تمام سایتها لایک و دیس لایک هاشون به مشکل خورده.توی یه سایت کامنت موافق مواضع اساتید رو بخوای لایک کنی نمیشه ولی عین اب خوردن میشه دیس زد بهش!!!یا کامنت موافق رو میشه لایک کرد برعکسش رو نه!!!!
amir-mr
۱۳ فروردین ۱۴۰۳دقیقا این مشکل برای من هم هست متاسفانه لایک و دیسلایک ها درست عمل نمیکنه
amir-mr
۱۳ فروردین ۱۴۰۳طراحی بشدت زیبایی داره
ایتالیایی وار طراحی شده 💯
froG-driVer
۱۴ فروردین ۱۴۰۳چرا طراحیش اینقدر خفنه!!!؟؟؟؟عین ماشین های کانسپت بعد از سال2000 شده واقعا عالیه
حسین دهمرد
۱۳ فروردین ۱۴۰۳با این حجم چنین ردلاینی شاهکاره. حتی موتور t50 در مقابل این کم میاره
مهراد
۱۳ فروردین ۱۴۰۳اینو دیگه باید با انجین والکری مقایسه کنی
البته متن با تی ۵۰ مقایسه کرده
انجین والکری تقریبا همین ستاپه ، فقط ردلاینش یخورده کمتره ولی قدرتش ۱۰۰ اسب بیشتره
تابحال اسم این تولید کننده موتور آلمانی رو نشنیده بودم ولی اگر اعداد درست باشه یعنی خیلی طراز اوله کما اینکه بجز کازوورث تز تمام انجین سازای دیگه اعداد اعجاب آور تری داره
مازیار
۱۳ فروردین ۱۴۰۳نه میشه قاطعانه گفت زیباست نه برعکس
اجزاء قشنگی کنار هم قرار گرفته فرم کلی هم خوبه اما انگار یه چیزیش میشه😄