سایر خودروهای اروپایی

رونمایی از FV فرانجیونتو سورپاسو GT3 جدید

شرکت FV فرانجیونتو پس از انتشار بیانیه‌ای در ماه آوریل از نسخه تولیدی جدیدترین سوپرکار خود یعنی سورپاسو GT3 رونمایی کرد. در رویداد معرفی این خودرو شخصیت‌های مختلفی از جمله اولین مالک سوپرکار سورپاسو GT3 حضور داشتند. این فرد جراح قلب مشهور در جهان یعنی دکتر عبدالله راوه می‌باشد.

سورپاسو GT3 کاملاً شخصی سازی شده است. خریدار برای این کار وارد دو برنامه شخصی‌سازی با نام Programma Sviluppo و Programma Ego شده و به مدت ۳۰ روز با تیم طراحی همراه می‌شود تا خودرویی باب میل خود را تحویل بگیرد.

همان‌گونه که در تصاویر دیده می‌شود، رنگ غالب در اولین مدل تولیدی قرمز است. این خودرو به‌صورت کامل از فیبر کربن تولید شده و کابین نیز دارای پوشش چرم اعلا و آلکانترا می‌باشد.

سورپاسو برادر هایپرکار آسفن است هرچند آسفن فعلاً به‌صورت فیزیکی دیده نشده است.

نیروبخش این سوپرکار ایتالیایی پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری است که دارای دو کمپرسور حجمی بوده و قدرتش به ۸۸۰ اسب بخار می‌رسد. این نیرو به تمامی چرخ ها فرستاده شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر در ساعتی می‌شود.

فعلاً قیمت سورپاسو GT3 اعلام نشده اما با توجه به وضعیت خاص و انحصاری این خودرو میزان فیبر کربن بکار رفته در ساختار می‌توان انتظار قیمت بالایی را داشت.

FV فرانجیونتو در ابتدا اعلام کرد تحویل این خودرو به مشتریان از جولای شروع می‌شود هرچند به نظر می‌رسد این کار با تأخیر همراه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    از کابینش خوشم اومد ، اما در طراحی خارجی اش اصلا تناسب خاصی وجود نداره ، و خیلی شلوغ کاری کردن ، البته بیس طراحی شون بد نیست ، اما در کل جالب نشده
    فکر‌میکنم پرفورمنس خوبی داشته باشه، اما تا وقتی شرکت های معتبر تر هستند در این زمینه ، من این ماشین رو پیشنهاد نمی‌کنم
    اما یه نکته‌، من تا اونجایی که اطلاعاتم قد میداد، تا به حال هیچ موتور v10 رو ندیده بودم که پرخوران شده باشه، آخه دلیلی تا به حال برای اینکار پیدا نشده ، پرخوران موتور v10 رو بهبود نمی بخشه ، خرابش میکنه ، توضیحاتش خیلی پیچیده هست ، اما هیچ‌جوره نمیتونم این کارشون رو درک کنم

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Ali_x76

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      آئودی RS6 اوانت مدل ۲۰۰۹ از موتور V10 تویین توربو استفاده میکرد

      1. محمد امین

        ۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        اره ، این رو یادم نبود
        ولی خود آئودی هم در ادامه گفت که این بهترین انتخواب نبود و بعدا پشیمان شدا ، و فراخوان هم داشت به خاطر یه سری مشکلات موتوری
        ب هر حال ممنون که اشاره کردین

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. MC20

          ۱۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          به تعداد انگشتان دو دست اگر نگاه کنیم به عدد 10 می رسیم . وقتی قراره برمبنای اصول متفاوت طراحی ، موتور متعادل 10 سیلندر رو در سال 2020 استفاده کنن و می خوان به پرفورمنس رقابتی بیش از 800 اسب برسن ، تنها راهش چیه ؟ پرخوران کردن موتور . البته به نظر من و با احترام به محمد امین عزیز و بسیار مطلع .

    2. حسین دهمرد

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      این کمپرسور حجمی منظورش توربوعه؟ چرا ننوشته توربو؟
      چه دلیلی داره استفاده نکنن؟ حتی بوگاتی 16 سیلندر هم توربوعه

    3. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      دلیل خاصی به ذهنم نمیرسه برای قطعیت استفاده یا عدم استفاده توربو در موتور هایی با تعداد سیلندر متفاوت.
      میتونید بیشتر توضیح بدید؟

  2. محمود

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام چرا دیگه دوئل ها برگزار نمی شه

  3. Reza Waffen SS

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    چقدر زشته حالمو بهم زد بخصوص عقبش

    موافقم 2
    مخالفم 3
  4. Sina10

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    نتیجه زیاده روی در قطعات اضافه ظاهری
    پشتش فاجعه است

  5. مسعود

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    طراحش رقابت تنگاتنگی با منصوری در شلوغ کاری و گند زدن داره 😂

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. AMG GT R

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    طراحی ظاهری افتضاح تمام داخلش هم بد نیست

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. Mf1

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    طراحی شاید زیاد خوب نباشه امیدوارم که بتونهدر تمامی پیست ها به آتیش بکشه و ایتالیای از این خواب طولانی بیدار کنه
    بعضی خودروها فقط طبل تو خالی هستن که فقط صدا دارن اگه صدا براشون اینقدر اهمیت داشت پیست هم براشون اهمیت داشت خیلی بهتر میشد و رقابت های جذابتری میدیم

    1. محمد امین

      ۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      وضعیت ایتالیایی ها توی پیست خوبه
      خوب است و خیر

  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    چقد شبیه این ماشین باحالای داخل بازیاس ، درسته قشنگ نیست ولی باحاله

  9. amir???

    ۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    این ماشین با آئودی ارتباطی داره؟
    شکل داشبورد و فرمون و صفحه نمایشش کاملا مثل r8 هست

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. - A M I R -

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    توصیف این ماشین ساده است. تیون آئودی R8 به بی تناسب ترین حالت ممکن.

  11. محمد مختاری آذر

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا خیلی زیبا هستش شاید یک مقدار به نظر شما تناسب نداره ولی زیبا هستش یک ایتالیایی اصیل هستش با موتور 10 سیلندر قدرت 880 اسب بخار رقیب اصلی پاگانی هوایر آر هستش

  12. Asghar

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    با توجه به به کیلومتر شمار، و موتورش که V10 هست، حس میکنم یه R8 با پوشش فرانجینتو هست.

  13. مهدی

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    معلوم شد فقط چینیا اشغال نمی سازن

  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تنها بخش جذابش بنظرم موتور شه، از طراحیش حرفی زده نشه بهتره!

  15. آریا ماشین

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    باید یکی رو استخدام کنی اسم اینو بهت یاد بده انقد که سخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا