مرسدس بنز G کلاس و لادا نیوا جزو شناخته شده ترین آفرودرهای دنیا هستند و این کانسپت که توسط الکساندر ایسائف طراحی شده ترکیبی از طراحی دو خودروی یاد شده میباشد.
شاید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند ابعاد و تناسبات جمعوجور رندر موردبحث میباشد. بجای استفاده از ابعاد مشابه G کلاس، طراح تصمیم گرفته ابعاد مشابه نیوا را در G نیوا به کار ببرد. اگرچه این امر به معنی کاهش فضا در کابین و بار بوده اما فاصلهی بین محوری کوتاهتر باعث بهبود آفرود خودرو شده است.
الهام گرفتن از G کلاس را میتوان به وضوح در بخش جلو دید جایی که سپر و جلوپنجره شکل مشابهی به مرسدس دارند اما چراغهای جداگانه شبیه لادا نیوا هستند. همچنین G نیوا از کاپوت مشابه G کلاس سود برده و چراغهای راهنما هم بیرون از بدنه دیده میشوند.
با نگاهی به پروفایل جانبی میبینیم علیرغم وجود فریمی کوچک، G نیوا از چهار درب سود برده هرچند صندلیهای عقب درست بالای اکسل عقب جای گذاری شدهاند و بنابراین فضای سر چندانی وجود ندارد. ما همچنین میتوانیم یک جفت پانل شیشهای را بجای سقف ببینیم که جذابیت این کانسپت مجازی را بیشتر کردهاند.
شاید بخش عقب G نیوا دلپذیرترین قسمت آن باشد زیرا بسیار ساده کار شده و شامل چراغهای LED و یک خروجی اگزوز کوچک در وسط میباشد.
داخل این آفرود کوچک نیز ترکیبی مناسب از طراحی مدرن و قدیمی است. برای مثال پشت آمپرهای تمام دیجیتالی و صفحهنمایش بزرگی وجود داشته و البته ورودیهای هوای گرد آن حس و حالی کلاسیک دارند.
محمد
۳۱ فروردین ۱۳۹۹شیطونه میگه با چکش بیفتم به جون هاچبکم یه G_back ازش درآرم?
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۳۹۹جالب و متفاوت از آب در اومده
حسین
۳۱ فروردین ۱۳۹۹در اینده با گسترش فناوری هایی مثل چاپ سه بعدی بعید نیست هرکس ماشینش یک طراحی خاص داشته باشد!
مثلا همین طرح را ایمیل میکنی برای بنز و چند روز بعد تحویل میگیری!
تازه قسطی?
NAVID۰۰۹۸
۳۱ فروردین ۱۳۹۹حسین به نکته خیلی جالبی اشاره کردی .
دقیقاً چاپ سه بعدی و شخصی سازی در آینده حتماً شک نکن اتفاق میوفته ولی بستگی به این داره مافیای خودروسازی چه زمانی کنتدل این تکنولوژی از دستشون در بره و همگانی حتی داخل یک گاراژ کوچیک باشه .
قبلاً در این مورد گفته بودم در کامنتها که اگر خودروهای قدیمی را نگهداری میکنید و مشکل تامین قطعه دارید ، میشه در آینده روی چاپگرها حساب کرد و دیگه سر درد سفارش و هزینههاشو نداشته باشیم که مثلاً یه موستانک ۶۹ در ایران دو سال بازسازی حرفهایش حداقل طول بکشه .
فرهاد
۳۱ فروردین ۱۳۹۹حالا اگه تسلا این طراحی رو ارائه کرده بود همه تعریف و تمجید میکردند فارغ از کیفیت که نمیدونیم در چه سطحی باشه فکر نمیکنم از طراحی صددرصد چهار گوش تراک تسلا بدتر باشه فقط قدرت تبلیغات و بازاریابی باعث میشه برای اون صف بکشن برای این هزار جور اما و اگر باشه.
Just bentley continental
۳۱ فروردین ۱۳۹۹چه ماشین باحالیه طراحیش خیلی خوبه.
مسعود
۳۱ فروردین ۱۳۹۹بعضی از این رندر ها چقدر واقعی هستن !!! دیگه مرز بین رندر و واقعیت رو نمیشه تشخیص داد !!!
سعید(تهران)
۳۱ فروردین ۱۳۹۹من جای لادا بودم این بابارو استخدام میکردم…
Malt hill
۳۱ فروردین ۱۳۹۹عالی ???
حالا یکی
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹حال عجیبی داره
با دست پس میزنه
با پا پیش میکشه