سایر خودروهای اروپاییگوردون موری

فروش تمام نمونه‌های گوردون موری T.33 باوجود قیمت 1.37 میلیون پوندی

گوردون موری اتوموتیو هفتهٔ گذشته از سوپرکار جدید خود با نام T.33 پرده‌برداری کرد و حالا این شرکت اعلام کرده که تمام صد دستگاه تولیدی این خودرو فروخته شده است. هرچند از همان ابتدا شکی وجود نداشت که T.33 با تقاضای بالایی مواجه می‌شود اما این دستاورد چشمگیری است زیرا سوپرکار جدید گوردون موری ۱.۳۷ میلیون پوند قیمت دارد و تا قبل از سال ۲۰۲۴ روی خط تولید نخواهد رفت.

گوردون موری دراین‌باره گفته است:

کل تیم GMA از اینکه تمام صد دستگاه T.33 کمی بیش از یک هفته پس از رونمایی جهانی به این سرعت خریدار پیدا کردند هیجان‌زده هستند. من به تیم خود بسیار افتخار می‌کنم که بی‌وقفه برای تحویل این خودروی شگفت‌انگیز تلاش می‌کنند

T.33 برای ارائهٔ ترکیبی نهایی از پرفورمنس، راحتی و قابلیت استفادهٔ روزانه طراحی شده است. این سوپرکار دونفره به یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث مجهز است که تا ۱۱,۱۰۰ rpm دور می‌گیرد و تنها ۱۷۸ کیلوگرم وزن دارد. مهم‌تر از این‌ها، خروجی ۶۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور این پیشرانه است. این پیشرانه به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده تا نیروی خود را به چرخ‌های عقب برساند. گوردون موری اما هنوز اعداد پرفورمنس سوپرکار جدید خود را اعلام نکرده است.

T.33 به لطف برخورداری از یک معماری کربن و آلومینیومی که تازه توسعه پیدا کرده است، تنها ۱۰۹۰ کیلوگرم وزن دارد. این یعنی نسبت قدرت به وزن سوپرکار گوردون موری حتی از مک‌لارن F1 هم بهتر خواهد بود. T.33 قرار است در سراسر جهان عرضه شود و بنابراین در هردو نسخهٔ فرمان راست و فرمان چپ ساخته خواهد شد. همچنین به گفتهٔ گوردون موری، هرکدام از خریداران T.33 خودرویی سفارشی تحویل خواهند گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    اسباب ، بازی در دنیا فرموش کردیم خودرا

    موافقم 3
    مخالفم 31
    1. حسین

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      روشن تر حرف بزن.

      موافقم 17
    2. ماکسیمیلیان

      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      اسباب بازی! در دنیا خود را فراموش کردیم ،
      تعبیری از دیدگاه جنابعالی.

  2. GMA

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    وقتی چنین جواهر نابی باشه انتظاری غیر از این هم نمیره ازش، عشق خالص هست
    نمیدونم T.33 هم دارای این سیستم هست یا نه ولی T.50 سیستمی به نام V-Max Boost داره که بالاترین عملکرد ممکن را به نمایش میزاره و با افزایش ۴۰ اسب بخاری قدرت اون را به ۶۹۰ اسب بخار میرسونه

    موافقم 17
    مخالفم 3
  3. مسعود

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    از طراحیش خوشم نیومد

    موافقم 6
    مخالفم 26
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آقا مسعود
      من هم با شما موافقم و در سال ۲۰۲۲ این طراحی قدیمی به نظر میرسد و گویی بین زمان حال و گذشته گیر کرده و هر قسمتش یاد محصولی از شرکت‌های دیگر است !
      درک نمیکنم که چرا باید به این سرعت و به این تعداد و به این قیمت فروخته شود !

      تنها مزیت این خودرو ، وزن بسیار کم و قدرت بالا همراه این وزن با آیرودینامیک بالایش هست !

      اگر اشتباه نکنم ، با این قیمت میشه پورشه کررا GT گرفت که مثل الماس میدرخشد و کلکسویونی بودنش هم تظمین شده هست یا لکسوس LFA و یا مکلارن SLR افسانه‌ای که مانی خوشبین یکی دیگر هم خریده و به مجموعه‌اش اضافه کرده و الان ۸تا SLR داره ( خوش به سعادتش ، خدا قوت پهلوان ، شیر پدر نان مادر حِلالت 😂 )!

      دوستان ، در نظر بگیرید که نظر شخصی در مورد طراحی و فروش این خودرو دادم و اصلاً دلیلی بر بد بودن یا درست بودن نظر من نیست !

      موافقم 6
      مخالفم 18
      1. مازیار

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        تنها نام گوردون مورای کافیه که محصولش با این سرعت و قیمت و تعداد فروخته بشه (البته که منظورم فقط اسم نیست بلکه دنیایی از اعتبار هست که پشت اون اسم قرار داره)
        چه کسی رو میتونیم نام ببریم که در حال حاضر در دنیای خودرو فعال باشه با این حسن سابقه؟
        و نکته مهمتر اینکه همچین نابغه ای بطور مشخص با نگاه رترو به موتوراسپرت دهه ۶۰ محصول خودش رو تولید کرده و این چیزی هست که در این سالهای آخر درون سوزها یک تحفه و غنیمت واقعی بحساب میاد واسه همینم براش سرودست شکوندن و به اصطلاح روی هوا زدنش

        CARRERA GT و LFA و SLR که خودم عاشق هر سه شون هستم الان شاید حدود یک میلیون ارزش داشته باشن اما مطمئن باشید که این و T50 در آینده نه چندان دور از لحاظ قیمت حکم همین F1 امروز رو خواهند داشت

        موافقم 13
        مخالفم 3
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          با احترام به نظر شما ، فکر نمیکنم در آینده ارزش خودش را حفظ کند و حدود قیمتی خودش واگذار میشود !

          یعنی واقعاً به نظر شما ، این خودرو نام و آوازه‌ای در حد بزرگان این صنعت دارد ؟!

          موافقم 4
          مخالفم 13
        2. مازیار

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          به نظر من این خودرو – و حالا مدل اصلی یعنی T50 – دقیقا پا در جای پای F1 گذاشته و هر اون چه که وجه تمایز F1 بوده در این مدل وجود داره و البته وجه تمایزی نسبت به همه خودروهای فعلی
          یعنی وزن فوق سبک و خصوصیت راننده محور خالص و ذاتی آنالوگ با پیشرفته ترین موتور اتمسفریک، و از این لحاظ بین تولیدات فعلی دنیا یه جورایی تافته جدا بافته بحساب میاد
          به نظر من T50 دقیقا همون F1 دهه دوم قرن بیست و یکم هست به همین دلیل حدس میزنم خیلی ارزشمند خواهد بود

          موافقم 9
          مخالفم 2
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          عزیزان
          قضیه‌ و ارزشمندی مکلارن F1 فرق میکنه با این خودرویی که سال ۲۰۲۲ ساخته شده !
          مکلارن F1 یک خودرو از سال‌های دهه ۹۰ میلادی و تیراژ تولید حدود ۱۰۰ دستگاه بوده که برای آن زمان حکم بوگاتی شیرون در این زمان را داشته و حتی بسیار ارزشمندتر !

          ارزش‌گذاری خودرو‌های کلاسیک و کلکسیونی اول از همه به اصالت و افتخارات شرکت سازنده بستگی دارد و بسیاری از پارامترهایی خاص و شاخص !

          موافقم 5
          مخالفم 6
        4. مازیار

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          وقتی خااق هر دو اتومبیل یک نفر هست اونم با همون تفکر، اونوقت تنها اختلاف T50 با F1 اختلاف سی سال تکنولوژی هست حالا خودتون که بیشتر وارد هستید حساب کنید که چقدره
          و گذشته از همه اینها در بحث قیمت
          اتومبیل دو میلیون دلاری که ظرف چند روز تمام صد دستگاهش پیش خرید میشه ندید هرچی که باشه بعد چند سال قیمت چند برابری خواهد داشت این حرف من نیست بلکه امری هست که همیشه اتفاق افتاده

          موافقم 5
          مخالفم 2
      2. 1123

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        کررا جی تی چقدر میخواد رشد قیمت داشته باشه؟
        این تازه کف قیمت t33 هست در سالهای آتی میتونه به بالای 3 میلیون دلار هم برسه

      3. Philipp

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        البته SLR انقدر گرون نیست نسخه ۷۲۲ تا ۷۰۰ هزاردلار میره
        اما SLS BLACK SERIES توی همین حدود هستش

  4. hummer

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    (با شکوه) همین کلمه برای این ماشین شایسته است
    ترکیبی از استون مارتین و فراری های ده 80 هست ولی بارگه هایی از گذشته
    میشه گفت به دلیل شکل بدنه اش

    ولی خیلی حیفه توی گاراژ های خاص دور از چشم مردم قرار داره

    GMA عشق کن

    موافقم 14
    مخالفم 4
  5. Arman

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    خدایی این همه خبر خودرویی جذاب تو این چند وقته اومده که خیلی هارو کار نکردین جاش یه سری خبر که ارزش چندانی ندارن مثل این رو کار میکنین چرا؟
    قاعدتا نباید پیج های خودروی سریع یا کامل تر از شما اخبار رو اعلام کنن! یه سری خبر هارو بعد از اینکه پیج دنده پنج و کیش کار میزارن شما گاهی اوقات میزارین گاهی هم کلا نمیزارین! موتور ترند و کار اند درایور کلی مقابسه و تست و بررسی کار کردن تو این یکی دو ماه که شما نصفشم نزاشتین
    الان اخرین پست پیج کیش کار رو چک کنین،ببینین چقدر سریع کار کرد
    بنظرم این ایراد بهتون وارده

    موافقم 7
    مخالفم 28
    1. 1123

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      با توجه به سابقه ای که از شما دیدیم میشه حدس زد یکی از محصولات کیا هیوندای تو یه مقایسه ای چیزی اول شده.( احتمالا کراس اووری چیزی باشه)
      یه سوال از شما و سایرین بپرسم، شما ترجیح میدید که در مورد یه سوپرکار عملکردی با پیشرانه 12 سیلندر دور بالای هیجان انگیز مطلب بخونید یا یه کراس اوور خانوادگی با انجین 4 یا 6 سیلندر که هرروز هم و خیابون میبینید ( سوار میشید)؟

      موافقم 11
      مخالفم 2
    2. امیر دهقان

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (743 ديدگاه)

      دوست گرامی
      ما هرروز سایت‌های خودرویی معتبر دنیا مثل همون موتورترند و کارانددرایور رو چک میکنیم و اتفاقاً اخیراً این دو سایت هیچ مقایسه یا بررسی قابل‌توجهی کار نکردن!
      بررسی‌های مهمی هم اگه بوده کار کردیم مثل هوندا NSX تایپ S
      پدال همیشه یکی از اولین سایت‌های ایران هست که خبرهای مهم دنیای ماشین رو منتشر میکنه
      ضمناً آماده کردن یک مطلب کامل برای یک سایت تخصصی مثل پدال خیلی بیشتر پیج‌هایی که معمولاً کل اطلاعاتشون از ماشین‌ها در فقط در مشخصات فنی و چندتا عکس خلاصه میشه زمان میبره

  6. مازیار

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    همچین پیش فروشی با این قیمت گمون نکنم سابقه داشته باشه البته بایدم همینطور بشه این جواهر نایاب

    موافقم 10
  7. امین

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (464 ديدگاه)

    پس این هم مثل مرسدس ای ام جی پروجکت وان به خاطر دوران موتور بالا، هر پنجاه الی صدهزار کیلومتر نیاز به تعمیر اساسی موتور داره.چون این قدرت از این حجم موتور بدون پرخوان یکم غیر معمول هست.

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      از کاسورث غیر معمول نیست
      گذشته از اون پورشه و فراری هم به نزدیکی های این بازدهی رسیدن

      1. امین

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (464 ديدگاه)

        والکری هم موتورش ساخت کاسورث هست.اون هم گفته شده در صدهزار کیلومتر نیاز به بازسازی اساسی موتور داره

  8. ماکسیمیلیان

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (646 ديدگاه)

    سلام و درود.
    انشاالله مکلارن f1 و جانشین آن تا قیامت در یادها ماندگار خواهند شد.
    یا علی🌷

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. مهردادکمال

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    طراحی هوشمندانه ای داره یجورایی برای کمپانی تازه تاسیس که گذشته خاصی نداره و تمام دار و ندارش بر میگرده به یک نابغه، با این طرح شبه رترو یجورایی برای خودش پیشینه ای ساخته و در کل هم با یک طراحی کاملا متوازن و هماهنگ و زیبا طرفیم نتیجشم که معلومه!!! همه ۱۰۰ دستگاه دو سال قبل از تحویل به فروش رفته!!!!

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (646 ديدگاه)

      سلام و درود!
      احسنت!مرحبا برادر!
      یاعلی🌷

  10. NAVID۰۰۹۸

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    عزیزان
    قضیه‌ و ارزشمندی مکلارن F1 فرق میکنه با این خودرویی که سال ۲۰۲۲ ساخته شده !
    مکلارن F1 یک خودرو از سال‌های دهه ۹۰ میلادی و تیراژ تولید حدود ۱۰۰ دستگاه بوده که برای آن زمان حکم بوگاتی شیرون در این زمان را داشته و حتی بسیار ارزشمندتر !

    ارزش‌گذاری خودرو‌های کلاسیک و کلکسیونی اول از همه به اصالت و افتخارات شرکت سازنده بستگی دارد و بسیاری از پارامترهایی خاص و شاخص !

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. Mf1

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    اگه من میلیاردر بودم تمامی ۱۰۰ دستگاه میخریدم مثل گوهر نایاب میمونه زمانی که برقی ها بازار گرفتن قدر این دوازده سیلندر محبوب با طراحی خاص و زیبا بیشتر میدونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا