سایر خودروهای اروپاییگوردون موری

صدای جذاب پیشرانه V12 گوردون موری T.50s را بشنوید

در ویدئوی جدیدی از آزمایش داینوی T.50s نیکی لائودا، می‌توانیم صدای جذاب پیشرانهٔ آن را بشنویم که شبیه صدای خودروهای فرمول یک V10 و V8 قدیم است.

گوردون موری T.50s نیکی لائودا که نسخه‌ای فقط برای پیست است، برای آتش‌بازی در پیست‌های جهان آماده می‌شود و با توجه به ویدئویی که از آزمایش داینوی پیشرانهٔ V12 آن منتشر شده، صدای منحصربه‌فردی هم خواهد داشت. این نسخه از همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی T.50 جاده‌ای استفاده می‌کند که ساخت کاسورث است اما با ایجاد یک سری تغییرات، این پیشرانه در T.50s می‌تواند تا ۱۲,۱۰۰ rpm دور بگیرد و ۷۷۲ اسب بخار قدرت تولید کند. ارتقاءهای این پیشرانه شامل نسبت تراکم بالاتر، اصلاح سرسیلندرها، میل‌ بادامک‌های اختصاصی، سیستم ورود هوای منحصربه‌فرد با رم ایر روی سقف و حذف سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ است.

این ویدئو نشان می‌دهد صدای پیشرانهٔ T.50s هنگام یک دور شبیه‌سازی‌شده در پیست Circuit De La Sarthe فرانسه چگونه خواهد بود. این همان پیستی است که هرسال مسابقات لمانز در آن برگزار می‌شود. صدای جیغ این موتور در دورهای بالا نزدیک‌ترین صدا به چیزی است که در دوران شکوه خودروهای فرمول یک با پیشرانه‌های V10 و V8 می‌شنیدیم. این صدا باعث می‌شود بهترین سوپراسپرت‌های بازار با موتورهای توربوشارژ و هیبریدی کاملاً بی‌روح به نظر برسند.

ویدئوی دوم از این خودرو نیز به‌وضوح ویژگی‌هایی که T.50s نیکی لائودا را از نسخهٔ معمولی متمایز می‌کند نشان می‌دهد. درحالی‌که گوردون موری می‌توانست خیلی راحت با اضافه کردن چند بال به T.50 معمولی آن را نسخه‌ای مخصوص پیست بنامد، T.50s نیکی لائودا نسخه‌ای کاملاً جدید است. به‌عنوان‌مثال، این نسخه از مونوکوک فیبر کربنی اختصاصی بهره می‌برد که به دریچهٔ هوای سقفی جدیدی مجهز است. بدنهٔ خودرو نیز با پانل‌های فیبر کربنی نازک‌تر و بدون رنگ، منحصربه‌فرد خواهد بود. از T.50s نیکی لائودا تنها ۲۵ دستگاه ساخته می‌شود که هرکدام ۳.۱ میلیون پوند قیمت دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. kawaki

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (93 ديدگاه)

    این یک ماشین روح دار در سال 2024 هستش

    موافقم 54
    مخالفم 2
    1. علی

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (292 ديدگاه)

      خدایی این صدا شبیه دریله تو طولانی مدت باعث لمس شدن بدن و صوت کشیدن گوش میشه فقط ۱۵ ثانیه اولش قشنگه

      موافقم 17
      مخالفم 44
      1. Amir

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        عزیزه دلم فکر کردی سایپا هستش !
        شما وقتی داخل این ماشین هستی به هیچ عنوان صدای موتور ماشین رو نمیشنوی.
        و این صدا همون‌طور که تو تصویر بالا دیدی روی هواست ماشین ، یعنی چرخ نداره.
        صداشو باید با چرخ رو اسفالت گوش کرد .و بازم میگم اونایی که داخل ماشین هستند هیچ صدایی نمی‌شنون.

  2. مازیار

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    امیدوارم یه پیست گردی جانانه داشته باشه

    موافقم 34
    مخالفم 1
  3. yaghoub

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    لذت ناب

    موافقم 28
    مخالفم 1
  4. مهراد

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (862 ديدگاه)

    دور موتورش اینقدر زیاده انگار دور گرفتنش هیچوقت تموم نمیشه 😂

    واقعا شاهکار صنعت خودرو ، اینا دیگه حاصل ۱۳۰ سال تکاملن

    موافقم 32
    مخالفم 1
  5. مهراد

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (862 ديدگاه)

    شبیه ماشینای LMP1 میمونه 🥲

    موافقم 28
    مخالفم 1
  6. ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    این یک خودروی زنده است

    موافقم 24
    مخالفم 2
  7. R@min

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    دقیقا صدای موتورهای DFV فورد-کاسورث هست !

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. Royal Driver

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      به نکته خوبی اشاره کردید اما برای من بیشتر شبیه ماترا وی۱۲ هست. شاید نام ماترا برای خیلی ها آشنا نباشه اما این شرکت فرانسوی جذاب که ۳ بار لمانزو دائم برد و یک قهرمانی با فرمول یکم داشت توی دهه ۶۰، یکی از خوش صدا ترین موتورهای V12 کل تاریخ رو ساخت. اگر برید ماشینای پروتوتایپش و فرمول یکشون رو گوش کنید اونم مجهز به وی۱۲ ۳ لیتری خود ماترا (نه کاسورث-فورد V8)، حکم فراری FXX رو برای دوره خودش داشت. اونم دهه ۶۰-۷۰.
      https://youtube.com/shorts/kt4dH2mUz6k?si=AtJoOjRXQXJ9t5RV

      موافقم 13
      1. R@min

        ۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        متاسفانه این بخششون تعطیل شد هر چند ماترا تو خیلی صنایع دست داشته.

        این صدا بیشتر به DFV میخوره مثل ماشینای لوتوس و تایلر البته شبیه ماترا هم هست ولی اون صدای شلاقی DFV که انگار موتور داره منفجر میشه شناسنامه کاسورثه. DFV نه سمفونی فراری هارو داره نه شکوه آمریکایی ها مثل یه دیوونه زنجیری فقط فریاد می زد و همه رو قلع و قمع می کرد.

        موافقم 18
  8. BMW

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    یاد مک لارن اف یک افتادم🥲😁✌️

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. F

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (223 ديدگاه)

    دوستان این ماشین دنده دستی تولید میشه درسته؟ آخه تعویض دنده هاش که انگار دنده دستی بود.

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      نه پدال فرمون هست

      موافقم 13
      مخالفم 4
    2. Taha Malek

      ۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (916 ديدگاه)

      بله گیربکس دنده دستی تیتانیومی!
      گیربکس دو کلاچه هم به سفارش مشتری نصب میکنن

      موافقم 7
      مخالفم 5
  10. parhamiof

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (752 ديدگاه)

    عجب غوغایی به پا کرد گوردون موری.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  11. داریوش فدایتشوم

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (68 ديدگاه)

    نیچه درست میگفت:
    کسانی که می رقص اند
    دیوانه به نظر می آیند
    نزد کسانی که موسیقی را نمی شنوند(در این مثال : الکتریک فن ها)

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. MTHZ

      ۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (16 ديدگاه)

      اخ که گل گفتی

    2. خاص

      ۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (239 ديدگاه)

      هرچند مطلب‌ت درسته برقی روح نداره و تنفس‌طبیعی، زنده‌ست، ولی هیچ اعتباری با جمله‌ی نیچه برای این قضیه به‌وجود نمیاد.

      یعنی حرف نیچه درست نیست.

      ولی اینکه ماشین فقط باید تنفس‌طبیعی باشه تا لذت‌بخش باشه، درسته.

  12. جرمی کلارکسون

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (977 ديدگاه)

    اون فن عقب ماشین خیلی خاصش می‌کنه

    موافقم 13
    مخالفم 2
  13. Taha Malek

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (916 ديدگاه)

    صدای زندگی میده.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. Royal Driver

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    این ویدیو باعث شد جمعم ساخته بشه. واقعا صدایی که این موتور داره با سایر وی۱۲ های ۲۰ سال اخیر فرق میکنه واقعا یک حس عجیب داره این صدا. کاسورث هیچوقت توی مهندسی کم نمیاره. همین شاهکار های وصف ناپذیرش منو دیوونه میکنه.

    موافقم 12
  15. الف.ی

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    آقا چرا نگفتین صداش انقد زیاده گوشم درد گرفت😰

  16. Dan

    ۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    بلاخره بعد این همه سال یه طراحی به سبک سوپراسپرت های دهه ۲۰۰۰ دیدیم

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. مهردادکمال

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    گوردون موری بیشتر جایگزین معنوی مکلارنf1افسانه ای هست تا محصولات امروزی مکلارن
    این رقم فوق العاده بالای قیمت رو همین موضوع توجیه میکنه! چون الان هر مکلارن ازf1 بیست میلیون به بالا قیمت داره

  18. AydinRazi

    ۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    انقد خفن بود یه لحظه فکر کردم یه ماشین توی یه بازی کامپیوتریه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا