گوردون موری T.33 به پیشرانه ۱۲ سیلندر بکار رفته در سوپر اسپرت T.50 مجهز شده و صدایی فوقالعاده دارد.
گوردون موری با تولید T.50 ثابت کرد چه اعجوبهای را توسعه داده است. در کنار پیشبرد اهداف توسعه T.50S پیست محور، این شرکت مشغول توسعه سوپر اسپرت پایه خود با نام T.33 نیز هست. این خودرو اندکی سنگینتر و کمرمقتر از T.50 الهام گرفته از مک لارن F1 خواهد بود اما هنوز هم در بطن خود از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری کازورث با ۶۰۷ اسب بخار قدرت و ردلاین ۱۱۱۰۰ بهره میبرد.
گوردون موری به دنبال دستیابی به وزن حدود ۱۰۹۰ کیلوگرم است و به تازگی اولین نسخه پیشتولیدی T.33 را تست کرده است. اگرچه این خودرو با نسخه تولیدی فاصله دارد اما پیشرانه ۱۲ سیلندر آن صدایی فوقالعاده ارائه میکند. داریو فرانچیتی راننده تست شرکت و قهرمان ایندی ۵۰۰ با T.33 پیشتولیدی که جیمز نام دارد هنرنمایی میکند. او کاملاً مراقب خودروست و به نظر میرسد دمای هوا نیز پایین است هرچند او از جرات کافی برای شتاب دادن به خودرو برخوردار است.
پیشرانه T.33 از نظر ردلاین کاملاً به مدل T.50 با ردلاین ۱۲۱۰۰ نزدیک است هرچند با تنظیمات اعمالی، سوپرکار جدید موری گشتاور بیشتری را در دورهای پایین تولید میکند. حداکثر گشتاور ۴۵۱ نیوتون متری این نیروگاه پرقدرت در دور ۹۵۰۰ حاصل میشود. نسبت تراکم نیز به رقم قابلتوجه ۱۴ به ۱ میرسد و شرکت موردبحث در ابتدا تلاش داشت T.33 را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا سکونشئال تولید کند اما همه خواهان گیربکس دستی بودند و به همین خاطر عرضه آن با گیربکس سکونشئال لغو شد.
طبیعتاً یک خودروی پیشتولیدی از نظر تجهیزات کابین کامل نخواهد بود و در گوردون موری T.33 نیز برخی دکمهها و پانلها را میبینیم. در پایان ویدئو نیز فرانچیتی دور پیشرانه را به ۹ هزار دور در دقیقه میرساند تا صدای تولیدی متفاوت نسبت به T.50 را بشنویم. با این تفاسیر بیصبرانه منتظر معرفی سوپر اسپرت جدید گوردون موری خواهیم بود.
Joker
۲۱ فروردین ۱۴۰۳این همه جزئیات رو فقط درون سوزها ارائه میدن،حالا اگه این ماشین الکتریکی بود کل پست میشد این خودرو از باتری فلان کیلووات استفاده میکنه و تمام😂
فرزند ایران
۲۱ فروردین ۱۴۰۳با اینکه به نظرم طراحی T50 قشنگ تره
ولی T33 رو از این می پسندم که نشون میده گوردون موری توانش بیشتر از فقط طراحی مکلارن F1 هست
(منظورم این نیست که طراحی بدیه فقط این که بیشتر از اون طراحی رم می تونن ادامه بده)
ژاندارم
۲۱ فروردین ۱۴۰۳صداش خوبه
ولی فراری F12
و جگوار F Type
به چیز دیگست
امیرحسین
۲۱ فروردین ۱۴۰۳سلام
تشکر ازجناب احمدزاده
از SSC چه خبر؟!😂😂
اصالت چیز مهمیه.
فرزند ایران
۲۱ فروردین ۱۴۰۳SSC فعلا بیشتر کری خوندن بلده
Grant
۲۱ فروردین ۱۴۰۳تنها سوپرکار خالص دهه ۲۰ تا الان
محمدهادی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳پسسر چه زووززه یی میکشه
این صدا روح از تن ادم میبره
محمدهادی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳ببین کاثورث وقتی موتور میزنه ینی چی و درچه سطح خصوصیاتی…
محمدهادی
۲۴ فروردین ۱۴۰۳این صدا صدای گوردون موری نیست
این صدا درواقع صدای کاثورث از داخل پیست اتوموبیلرانی ست❤️❤️
این ماشین دقیقا مارو میبره به قلب پیست مسابقات اتوموبیلرانی
فقط اونجا میشه ازینجور صداها شنید
Siyavash
۲۱ فروردین ۱۴۰۳عاشقانه اینt33 رو دوس دارم طراحی عالی..موتور عالی..همه چیز عالی نمیشه ازش ایرادی گرفت…
Siyavash
۲۱ فروردین ۱۴۰۳لعنتی صداش بیشتر به موتور هایه ۱۰۰۰ سی سی ریس شبیع هست …آدرنالین خالص هست سواری این زیباه…💥💥💥💥
SamZ
۲۱ فروردین ۱۴۰۳به عنوان یه ماشین ۱۲ سیلندر حجم موتور کمی دارع که البته با دور بالا بودنش مرتبطه
میدونستید فراری 125 F1 در مسابقات دهه ۵۰ ، موتور ۱۲ سیلندر ۱.۵ لیتری داشته ؟
amirboss
۲۲ فروردین ۱۴۰۳نسبت تراکم ۱۴ به ۱ !!!!!
دور موتور ۱۱۱۰۰ دور بر دقیقه
قدرت موتور ۶۰۷ اسب بخار
گشتاور ۴۵۱ نیوتن متر
این اعداد دوراز واقعیته
اولا این نسبت تراکم برای موتوری با سوخت بنزین غیرعادیه مگه این که سوخت دیگه ای داشته باشه.
حجم این موتور ۳.۹ لیتر هست یعنی هر سیلندر 325 سی سی و این نسبت تراکم بالا یعنی ۳۲۵ واحد در۲۷ واحد فشرده بشه که اگه سوخت بنزین باشه دچار خودسوزی میشه و نایک اتفاق میفته.