سایر خودروهای اروپاییگوردون موری

صدای جذاب پیشرانه 12 سیلندر گوردون موری T.33 در دور بالا!

گوردون موری T.33 به پیشرانه ۱۲ سیلندر بکار رفته در سوپر اسپرت T.50 مجهز شده و صدایی فوق‌العاده دارد.

گوردون موری با تولید T.50 ثابت کرد چه اعجوبه‌ای را توسعه داده است. در کنار پیشبرد اهداف توسعه T.50S پیست محور، این شرکت مشغول توسعه سوپر اسپرت پایه خود با نام T.33 نیز هست. این خودرو اندکی سنگین‌تر و کم‌رمق‌تر از T.50 الهام گرفته از مک لارن F1 خواهد بود اما هنوز هم در بطن خود از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری کازورث با ۶۰۷ اسب بخار قدرت و ردلاین ۱۱۱۰۰ بهره می‌برد.

گوردون موری به دنبال دستیابی به وزن حدود ۱۰۹۰ کیلوگرم است و به تازگی اولین نسخه پیش‌تولیدی T.33 را تست کرده است. اگرچه این خودرو با نسخه تولیدی فاصله دارد اما پیشرانه ۱۲ سیلندر آن صدایی فوق‌العاده ارائه می‌کند. داریو فرانچیتی راننده تست شرکت و قهرمان ایندی ۵۰۰ با T.33 پیش‌تولیدی که جیمز نام دارد هنرنمایی می‌کند. او کاملاً مراقب خودروست و به نظر می‌رسد دمای هوا نیز پایین است هرچند او از جرات کافی برای شتاب دادن به خودرو برخوردار است.

پیشرانه T.33 از نظر ردلاین کاملاً به مدل T.50 با ردلاین ۱۲۱۰۰ نزدیک است هرچند با تنظیمات اعمالی، سوپرکار جدید موری گشتاور بیشتری را در دورهای پایین تولید می‌کند. حداکثر گشتاور ۴۵۱ نیوتون متری این نیروگاه پرقدرت در دور ۹۵۰۰ حاصل می‌شود. نسبت تراکم نیز به رقم قابل‌توجه ۱۴ به ۱ می‌رسد و شرکت موردبحث در ابتدا تلاش داشت T.33 را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا سکونشئال تولید کند اما همه خواهان گیربکس دستی بودند و به همین خاطر عرضه آن با گیربکس سکونشئال لغو شد.

طبیعتاً یک خودروی پیش‌تولیدی از نظر تجهیزات کابین کامل نخواهد بود و در گوردون موری T.33 نیز برخی دکمه‌ها و پانل‌ها را می‌بینیم. در پایان ویدئو نیز فرانچیتی دور پیشرانه را به ۹ هزار دور در دقیقه می‌رساند تا صدای تولیدی متفاوت نسبت به T.50 را بشنویم. با این تفاسیر بی‌صبرانه منتظر معرفی سوپر اسپرت جدید گوردون موری خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (603 ديدگاه)

    این همه جزئیات رو فقط درون سوزها ارائه میدن،حالا اگه این ماشین الکتریکی بود کل پست میشد این خودرو از باتری فلان کیلووات استفاده میکنه و تمام😂

    موافقم 12
    مخالفم 1
  2. فرزند ایران

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    با اینکه به نظرم طراحی T50 قشنگ تره
    ولی T33 رو از این می پسندم که نشون میده گوردون موری توانش بیشتر از فقط طراحی مک‌لارن F1 هست
    (منظورم این نیست که طراحی بدیه فقط این که بیشتر از اون طراحی رم می تونن ادامه بده)

    موافقم 10
    مخالفم 1
  3. ژاندارم

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    صداش خوبه
    ولی فراری F12
    و جگوار F Type
    به چیز دیگست

    موافقم 1
    مخالفم 6
  4. امیرحسین

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (448 ديدگاه)

    سلام
    تشکر ازجناب احمدزاده
    از SSC چه خبر؟!😂😂
    اصالت چیز مهمیه.

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. فرزند ایران

      ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (106 ديدگاه)

      SSC فعلا بیشتر کری خوندن بلده

      موافقم 4
      مخالفم 2
  5. Grant

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    تنها سوپرکار خالص دهه ۲۰ تا الان

    موافقم 13
    1. محمدهادی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      پسسر چه زووززه یی میکشه
      این صدا روح از تن ادم میبره

    2. محمدهادی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      ببین کاثورث وقتی موتور میزنه ینی چی و درچه سطح خصوصیاتی…

    3. محمدهادی

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      این صدا صدای گوردون موری نیست
      این صدا درواقع صدای کاثورث از داخل پیست اتوموبیلرانی ست❤️❤️
      این ماشین دقیقا مارو میبره به قلب پیست مسابقات اتوموبیلرانی
      فقط اونجا میشه ازینجور صداها شنید

  6. Siyavash

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (797 ديدگاه)

    عاشقانه این‌t33 رو دوس دارم طراحی عالی..موتور عالی..همه چیز عالی نمیشه ازش ایرادی گرفت…

  7. Siyavash

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (797 ديدگاه)

    لعنتی صداش بیشتر به موتور هایه ۱۰۰۰ سی سی ریس شبیع هست …آدرنالین خالص هست سواری این زیباه…💥💥💥💥

  8. SamZ

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به عنوان یه ماشین ۱۲ سیلندر حجم موتور کمی دارع که البته با دور بالا بودنش مرتبطه
    میدونستید فراری 125 F1 در مسابقات دهه ۵۰ ، موتور ۱۲ سیلندر ۱.۵ لیتری داشته ؟

  9. amirboss

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    نسبت تراکم ۱۴ به ۱ !!!!!
    دور موتور ۱۱۱۰۰ دور بر دقیقه
    قدرت موتور ۶۰۷ اسب بخار
    گشتاور ۴۵۱ نیوتن متر

    این اعداد دوراز واقعیته

    اولا این نسبت تراکم برای موتوری با سوخت بنزین غیرعادیه مگه این که سوخت دیگه ای داشته باشه.

    حجم این موتور ۳.۹ لیتر هست یعنی هر سیلندر 325 سی سی و این نسبت تراکم بالا یعنی ۳۲۵ واحد در۲۷ واحد فشرده بشه که اگه سوخت بنزین باشه دچار خودسوزی میشه و نایک اتفاق میفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا