یک سال پس از رونمایی GMA T.33 کوپه، امروز مدل اسپایدر به شاهکارهای گوردون موری اضافه شد. این سوپراسپرت انگلیسی، سقفهای فیبرکربن با قابلیت جداسازی دارد.
برند خودروسازی گوردون موری، با دو محصول اصلی فعالیت میکند. اولین مدل مستقل ساخته شده توسط گوردون موری اتوموتیو، با کد T50 در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. این سوپراسپرت فرمان وسط، با آستانه قیمت ۳ میلیون دلار، تیراژ تولید محدود به ۱۰۰ دستگاه داشت. با گسترش فعالیت GMA در مکانی به وسعت ۵۴ هکتار، خودروهای جدید به فهرست محصولات، اضافه میشوند. همزمان با آغاز سال ۲۰۲۲، فرایند تولید T50 و تحویل آن به مشتری، توسط مهندسان و تنکسینهای شرکت گوردون موری شروع شد. وزن T50 تنها ۹۸۶ کیلوگرم است و یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۵۴ اسب بخار و گشتاور ۴۶۷ نیوتون متر دارد.
دیگر محصول گوردون موری اتوموتیو با کد T33 بهمن ماه ۱۴۰۰ معرفی شد. این مدل، پیشرانه V12 کازورث مشابه T.50 دارد اما قدرت ۶۰۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۱ نیوتنمتر تولید میکند. همچنین T.33 خودرویی دو صندلی با فرمان کنار کابین (مثل خودروهای معمولی) است که گیربکس دستی ۶سرعته دارد. قیمت T.33 با تیراژ محدود به ۱۰۰ دستگاه، ۱/۷ میلیون دلار تعیین شده است.
مدل اسپایدر T.33 که ساعاتی پیش رونمایی شد؛ پنلهای فیبرکربن قابل جداسازی برای سقف دارد. این ادوات میتوانند در رنگهای متنوع سفارش داده شوند. جالبتر اینکه جایگاه ویژه برای حمل سقف، داخل صندوق جلو وجود دارد.
طراحی بدنهی T.33 کوپه و اسپایدر، کاملا یکسان نیست. با هدف تامین ایمنی و بهبود شرایط فنی، ستون جلو برای مدل اسپایدر، تقویت شده و کمی پهنای بیشتر دارد. همچنین در قسمت پشت کابین نیز، تغییراتی اعمال شده است تا بدنه خودرو، تحمل شرایط واژگونی را داشته باشد. همچنین راننده میتواند شیشه عقب را پایین دهد و عبور هوا از پشت کابین را احساس کند.
در کابین، تفاتی بین T.33 سقف فلزی و کروک دیده نمیشود. پشت فرمان، نشاندهنده دور موتور با ساختار آنالوگ و عدد ۱۱ هزار برای نهایت rpm مجاز وجود دارد. دو مانیتور دیجیتال برای کنترل سیستم سرگرمی، مسیریابی و پیشبینی آب و هوا، در طرفین صفحه عقربهای هستند. فرمان و صندلیها از فیبرکربن ساخته شده و مجهز به چرم آلکانتارا هستند.
در عقب و نزدیک پیشرانه، دو محفظهی ۹۰ لیتری برای حمل بار وجود دارد. همراه با فضای موجود در صندوق جلو، جمعا ۲۹۵ لیتر برای جاسازی وسایل مختلف، قابل استفاده خواهد بود. طبیعتا اگر نیاز به حمل ادوات سقف با ماشین باشد، صندوق جلو قابل استفاده نیست.
وزن خالص T.33 اسپایدر فقط ۱۸ کیلوگرم بیشتر از مدل کوپه است. با این شرایط، T.33 جدید ۱۱۱۸ کیلوگرم وزن خواهد داشت. سوپراسپرت T.33 اسپایدر رینگهای سبکوزن آلومینیوم ۱۹ و ۲۰ اینچ با طراحی ویژه و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S دارد. همچنین ترمزهای ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب، نصب خواهند شد.
قیمت نهایی T.33 اسپایدر هنوز مشخص نیست اما باتوجه به هزینه خرید ۱/۷ میلیون دلار برای مدل کوپه، احتمالا قیمت ۲ میلیون دلار برای T.33 اسپایدر پرداخت خواهد شد. تیراژ تولید این خودرو، ۱۰۰ دستگاه خواهد بود تا مجموعا ۲۰۰ نمونه T.33 عرضه شود.
مازیار
۱۶ فروردین ۱۴۰۲وقت بخیر جناب اشتری
قدرت موتور T50 ، ۶۵۴ اسب بخار هست احتمالا با T33 که قدرت کمتری داره اشتباه شده
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۲بله درست فرمودین
تصحیح شد
GMA
۱۶ فروردین ۱۴۰۲سلام جناب اشتری
اول تشکر میکنم بابت پوشش این خبر
دوم اینکه پیشرانه این خودرو V12 هست. گویا اشتباه نوشتید V6
« دیگر محصول گوردون موری اتوموتیو با کد T33 بهمن ماه ۱۴۰۰ معرفی شد. این مدل، پیشرانه V6 کازورث مشابه T.50 دارد اما قدرت ۶۰۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۱ نیوتنمتر تولید میکند.»
مجتبی .
۱۶ فروردین ۱۴۰۲واقعا شاهکاره. تشکر جناب اشتری بابت زحماتتون
A.Az
۱۶ فروردین ۱۴۰۲یه سوال
با ۱.۷ میلیون دلار پاگانی میخرین یا این ماشینو؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۲17 تا پورشه 911 می خرم
Reza Waffen SS
۱۶ فروردین ۱۴۰۲درووووود به شرفت 👍
از هر نسخش یدونه میخرم
Reza Waffen SS
۱۶ فروردین ۱۴۰۲دروووووووود به شرفتون 👍
از هر نسخش یدونه میخرم باهاشون بهشتمو میسازم 💖
رامین
۱۶ فروردین ۱۴۰۲😅😅👌👌
Hamilton1970
۱۶ فروردین ۱۴۰۲یه پورشه ۹۱۱ با یه خونه که گاراژ داشته باشه روش کار کنم:)
R
۱۶ فروردین ۱۴۰۲پاگانی هوایرا bc با چهار اگزوز آتشین که مثل دوتا تفنگ دولول بعد هر برداشتن پدال گاز شلیک میکنن
Nima
۱۸ فروردین ۱۴۰۲من سه تا اونتادور svjمیگیرم
احمد
۱۶ فروردین ۱۴۰۲مه قیافه داره نه قدرت خیلی زیاد ونه امکانات
واقعا 2میلیون زیاده براش خیلی ام زیاده
مازیار
۱۶ فروردین ۱۴۰۲قدرت خیلی زیاد …
صد دستگاه مدل کوپه ششصد اسبی به قیمت ۱/۷ میلیون دلار ظرف چند روز پیش خرید شد درحالی که نمونه هایی سرشناس با دو برابر قدرت و نصف قیمت کم نیستن
پس حتما پای فاکتورهای دیگه ای در بین هست
silent
۱۶ فروردین ۱۴۰۲موضوع این نیست،اینگونه مدل ها شبیه تابلو نقاشی هستند و بدرد مصرف نمیخوره بلکه برای سرمایه گذاری البته برای قشر فوق ثروتمند هست.
مازیار
۱۶ فروردین ۱۴۰۲موافقم بیشتر بدرد سرمایه گذاری میخوره و البته اینگونه نمونه ها کم نیستن
اما وقتی معروف ترین و خوشنام ترین فرد فعال حال حاضر دنیای موتوراسپرت بیاد ماشین ایده آل خودشو بسازه با درخشان ترین موتور فعلی دنیا اونم با وزنی کمتر از یک تن، اونوقت تو جمع کلکسیونی ها هم از بقیه جدا میشه
ضمن اینکه به لحاظ عملکرد هم قطعا حرفهای زیادی خواهد داشت
مجتبی .
۱۶ فروردین ۱۴۰۲قرار نیستهمه چیرو به چشم خریداری ببینیم من خیلی ازش خوشم اومد ولی درآمد بیست سال گذشته خودمو بزارم هم نمیتونم بخرمش. وحتی همون ۹۱۱ هم برا هممون قفله. پس فقط از هنرومهندسی لذت میبرم همین. البته هرگز ناامید نیستم وآرزو دارم باشجاعت جوونا وحمایت بزرگترا شرایط عوض بشه.
Hamilton1970
۱۶ فروردین ۱۴۰۲درود به شرفت
حسین دهمرد
۱۶ فروردین ۱۴۰۲این چرا اون فن پشت رو نداره؟
ARIAN
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ماشین خوبیه و مهندسیش خیلی رده بالاس مخصوصا انجینش. منتها دو میلیون دلار واسش خیلی خیلی زیاده چون نه ظاهر خیلی زیبایی داره نه قدرت آنچنانی گشتاورش هم که ول معطله. با این پول میشه بوگاتی ویرون دسته دوم خرید که اصلا تو یه لیگ دیگس
امین
۱۶ فروردین ۱۴۰۲آقای اشتری ، نسبت وزن t50 بهتر هست یا مک لارن f1؟
مهردادکمال
۱۶ فروردین ۱۴۰۲الکی گرونه
R@min
۱۶ فروردین ۱۴۰۲چی میشه گفت در وصف این شاهکارهای موری اونم وقتی دست کازورث مقدس روش کشیده شده.
حرف راجبشون زیاده که قطعا در فرصت مناسب بهش می پردازیم البته تیم پدال هم راجب جزئیات فنیش چند تا مقاله بزاره خیلی بهترم میشه.
مازیار
۱۶ فروردین ۱۴۰۲منتظریم
از هردوتون
Mf1
۱۶ فروردین ۱۴۰۲تعجبه دوستان میگن جنسیس خوشکله طراحی خوبی داره
ولی نوبت به این ماشین میرسه نه بد نیست طراحیش !کسی که پول داشته باشه فکر نکنم قیمت براش مهم باشه
محمد
۱۶ فروردین ۱۴۰۲خیلی منتظر معرفی این ماشین بودم ، با تشکر از زحمات آقای اشتری عزیز برای ساخت دوباره ویدئو های جذابشون
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ فروردین ۱۴۰۲سلامت باشید
این ویدئو بهمن ماه سال ۱۴۰۰ صداگذاری شد و جدید نیست
ماکسیمیلیان
۱۷ فروردین ۱۴۰۲عمر شوریده در شورهزار به بطالت گذشت
شوق شیرین ما را در تُنگ تَنگ گرفتار ساختند…
پوریا چالش
۱۶ فروردین ۱۴۰۲واقعا رینگاش و نمایی بالاش منو دیوانه کرد 😄
پوریا چالش
۱۶ فروردین ۱۴۰۲واقعا رینگاش و نمایی بالاش منو دیوانه کرد
پوریا چالش
۱۶ فروردین ۱۴۰۲رینگاش و نمایی بالاش منو دیوانه کرد
Yasin
۱۶ فروردین ۱۴۰۲به دلم ننشست
تحت پیگرد
۱۶ فروردین ۱۴۰۲طراحی صفر فنی در حد ماشین 200 هزار دلاری قیمت دو میلیون دلار🤦♂️
ماکسیمیلیان
۱۷ فروردین ۱۴۰۲بار الهی! بار الهی! هوش از سرم پراند!
BPN
۱۷ فروردین ۱۴۰۲جواهر ناب،یه ماشین چقدر میتونه خوب باشه آخه؟V12 با دنده دستی با این وزن پایین و طراحی شده توسط یه اسطوره.مگه میشه عاشق این ماشین نشد؟