هرچند گوردون موری T50 خودرویی نیست که پس از خرید توسط مالکین زیاد با آن رانندگی شود اما این هایپرکار بریتانیایی هنوز هم باید در خیابانهای عمومی خودروی راحتی باشد. به همین دلیل، رانندهٔ آزمایشی تیم توسعهٔ T50 «داریو فرانچیتی» یک T50 پروتوتایپ را قرض گرفته تا با آن در خیابانهای ایتالیا رانندگی کند و ببیند این ماشین در خارج از پیست چگونه خواهد بود. نتیجهٔ این کار بسیار خوب است. فرانچیتی که یکی از اعضای تالار مشاهیر اتومبیلرانی آمریکا است، در این ویدئو در ناردوی ایتالیا یعنی نزدیک پیست دایرهای معروف فولکسواگن دیده میشود.
وی T50 را برای یک رانندگی کوتاه قرض گرفته اما خیلی دوست دارد که مدت بیشتری پشت فرمان این ماشین بنشیند زیرا میگوید:
ما اینجا در جنوب ایتالیا هستیم و با خودم فکر میکنم که آیا گوردون موری به من اجازه میدهد خودرو را به شلفورد بریتانیا بازگردانم زیرا فکر میکنم این یک سفر جادهای حماسی باشد. البته با توجه به اینکه هنوز فرایند توسعه به پایان نرسیده، هنوز کاملاً از خودرو راضی نیستم.
فرانچیتی علاوه بر اینکه یکی از اعضای تیم توسعهٔ T50 است، یکی از طرفداران سرشناس این خودرو هم بهحساب میآید و پیش از این در ویدئوی دیگری که توسط شرکت گوردون موری اتوموتیو منتشر شده بود با یک نمونهٔ آزمایشی آن رانندگی کرد. وی در آن زمان گفت:
این بهترین پیشرانهای است که تاکنون با آن رانندگی کردهام. این حتی در ابتداییترین شرایط خود هم بهترین است.
در این ویدئوی جدید نیز پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 کاسورث بهطور باورنکردنی دور میگیرد. این موتور که میتواند به دور ۱۲ هزار rpm برسد، ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند هرچند که آزمایشات نشان دادهاند که توان تولید قدرتی در حدود ۶۷۰ اسب بخار را هم دارد. از T50 تنها صد دستگاه به همراه ۲۵ دستگاه نسخهٔ مخصوص پیست T50S نیکی لائودا ساخته خواهد شد و این ویدئو نشان میدهد که خریداران باید بسیار هیجانزده باشند.
OM.01
۶ شهریور ۱۴۰۱وزن پراید،قدرت فراری روما، گیربکس دنده ای، موتور تنفس طبیعیV12، نسبت قدرت به وزن نزدیک به بوگاتی شیرون. قابلیت حمل 3 نفر. فن عقب نوآورانه. قابلیت شخصی سازی بینهایت! (تاپ گیر قدیم ویدئو شخصی سازی شو گذاشته بود)
واقعا شاهکاره.
Reza Waffen SS
۶ شهریور ۱۴۰۱اتفاقاً همون فن عقب کاملا . . . . . به طراحیش
OM.01
۶ شهریور ۱۴۰۱@Reza Waffen SS
(اتفاقاً همون فن عقب کاملا . . . . . به طراحیش)
طراحی سلیقه ای هست دوست من🙂
جناب ایکس
۶ شهریور ۱۴۰۱فوق العاده
Reza Waffen SS
۶ شهریور ۱۴۰۱پرفورمنس خوبی بجا میزاره به لطف یه رژیم سخت، طراحیش رو مخه ولی صداش محشره
Elemento
۷ شهریور ۱۴۰۱طراحی جلوش هم خوبه ها ولی اون پنکه ی عقبی نمای خلفی ش رو خیلی زشت کرده
Yasin
۶ شهریور ۱۴۰۱جذاب نیست بنظرم
خصوصا طراحیش
مازیار
۶ شهریور ۱۴۰۱من هنوز در عجب اون پاسخگویی 0/3 ثانیه از دور درجا تا 12100 هستم
Taha Malek
۶ شهریور ۱۴۰۱واقعا خیلی خیلی جذاب این ماشین
و تجربه رانندگیش شدیدا خاصه و و فوق العاده جذاب
شخصیت این ماشین همینطور مشخصاتش بر اساس mclaren f1 , Brabham BT46B
هست که طراح جفتش گوردن موریه این ماشین هم قطعا یه اسطورس .همچی داره
وزن کم صدای فوق العاده کرکتر خیلی خاص پرفورمنس خیلی خوب و …
منکه عاشقشم
Si
۶ شهریور ۱۴۰۱شاهکار با این معنا پیدا میکنه
JDM lover
۶ شهریور ۱۴۰۱واقعا فوق العاده است
خوش بحال خریداراش
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۶ شهریور ۱۴۰۱چه رقابت هیجان انگیزی بین این و والکری ، وان بشه خیلی منتظر نسخه نهایی این و بنزم
GMA
۶ شهریور ۱۴۰۱شاهکار مطلق،بنظرم اونقدر پتانسیل داره که بهترین سوپرکار حال حاضر باشه،گوردون موری واقعا نابغست
تحت پیگرد
۶ شهریور ۱۴۰۱فقط اون فن کامپیوتر رو باید از پشتش حذف کنه چیه آخه اون🤮
Payfast
۶ شهریور ۱۴۰۱زشت به روایت تصویر
Elemento
۷ شهریور ۱۴۰۱چنین موزیک بلندی رو باید روی ویدئوی معرفی گوشی موبایل یا لپتاپ یا لباس زیر گذاشت آخه کدوم آدم کم خردی روی ویدئوی ماشین که نصف تبلیغش به خاطر موتور کازورث و صدای موتور و دور بالاش هست؛ چنین صدای پس زمینه اون هم با این شدت زیاد میذاره که سازنده ی این ویدئو گذاشته
تمام فیلم رو اسکرول کردم عقب جلو 20 ثانیه نتونستم درست حسابی با صدای موتور حس بگیرم
عضو انجمن اتومبیل رانان هستی یا هر چی؛ این کاره نیستی داداش! یه کلیپ بلد نیستی درست کنی
SRT
۷ شهریور ۱۴۰۱وای من تا حالا به طراحی این ماشین دقت نکرده بودم
اون فن اونجا چیکار میکنه؟/:
GMA
۷ شهریور ۱۴۰۱این فن اثر زمینی قابلیت تولید داون فورس بسیار زیادی داره،حتی در حالت ایستاده هم میتونه داون فورس تولید کنه!
Reza Waffen SS
۷ شهریور ۱۴۰۱اگه مفهوم داون فورس رو میفهمیدین هیچوقت همچین چیزی نمیگفتین
GMA
۷ شهریور ۱۴۰۱دوست عزیز غیر ممکن بنظر میرسه، ولی واقعیت داره،باور کنید!
امین
۷ شهریور ۱۴۰۱برای کاهش درگ هست عزیز پر کردن خلا پشت ماشین که درگ تولید میکنه داون فورس نمیدونی یعنی چی
Reza Waffen SS
۷ شهریور ۱۴۰۱اره داون فورس چه ربطی داره به فن عقب آخه ؟؟؟
میدونی دان فورس یعنی چی ؟؟؟
GMA
۷ شهریور ۱۴۰۱https://www.google.com/url?q=https://www.pedal.ir/european/%25D9%2585%25D8%25B9%25D8%25B1%25D9%2581%25DB%258C-%25DA%25AF%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2586-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25A7%25DB%258C-t-50/&sa=U&ved=2ahUKEwiH45Ortuz5AhUJrKQKHc7HCycQFnoECAYQAg&usg=AOvVaw0CKVbS9R6er5R-TIVR2HN6
در بخشی از متن نوشته:
«پنکه یا دمنده ۴۰۰ میلیمتری عقب خودرو جزو جالبترین ویژگیهای T.50 محسوب میشود. این پروانه بزرگ ما را به یاد خودروهای بتمن میاندازد. این پروانه تا ۷ هزار دور در دقیقه دوران کرده و از یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی تغذیه میشود. نتیجه عملکرد این دمنده هوا کاهش ۱۲.۵ درصدی ضریب درگ است که باعث میشود تا خروجی پیشرانه را تا حدود ۴۹ اسب بخار افزایش دهد. این پروانه با اسپویلر و دیفیوزر عقب فعال همکاری کرده تا در حالت عادی تا ۵۰ درصد و در حالت ترمز تا ۱۰۰ درصد بر نیروی داون فورس اضافه کند.»
علاوه بر اینکه در کاهش ضریب درگ موثر هست،داون فورس بسیار زیادی تولید میکنه،اینم مدرکش
GMA
۷ شهریور ۱۴۰۱https://www.google.com/url?q=https://www.pedal.ir/european/%25D8%25B1%25D8%25A7%25D9%2586%25D8%25AF%25D9%2586-%25D8%25A8%25D8%25B1%25D8%25B9%25DA%25A9%25D8%25B3-%25DA%25AF%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2586-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25A7%25DB%258C-t-50s/&sa=U&ved=2ahUKEwiMm9nZt-z5AhUNtKQKHR6_DFgQFnoECAkQAg&usg=AOvVaw1FQBruZCRf07WZVYtdTR7G
اینم یه مطلب کامل درباره داون فورس T.50s
Hamed
۷ شهریور ۱۴۰۱هربار یه مطلبی از این ماشین میبینم میگم یعنی واقعا هنوزم هستن کسایی که تو این دوره زمونه تسلاها و جاروبرقی ها و خودرانها همچین ماشینی تولید کنن؟
دست مریزاد
بعید میدونم کسایی که سرشون خیلی تو حساب کتابو عدد رقمو رکورده خیلی درکی ازش داشته باشن
مهردادکمال
۷ شهریور ۱۴۰۱چراغ جلو و طراحی عقبشو دوست ندارم
Swedish Arrogant Tiger
۷ شهریور ۱۴۰۱اون از دیروز که زیر پست وان شنیدیم اون فن ماشین رو شلیک میکنه این از الان که میگید تو حالت درجا داون فورس تولید میکنه! کاش خود موری بیاد شخصا براتون توضیح بده تا انقدر افسانه سرایی نکنید راجع به اون فن.
در کل ماشین جالبیه از نظر فنی، گرچه طراحی سلیقه ایه اما ظاهرش به یه هایپر کار 2-3 میلیون دلاری نمیخوره و جای کار خیلی بیشتری داشت.