گوردون موری اعلام کرد نسخه مخصوص پیست T.50s که با نام نیکی لائودا شناخته میشود به پیشرانه ۱۲ سیلندر با حدود ۷۷۰ اسب بخار قدرت مجهز می شود.
فرایند توسعه سوپر اسپرت پیست محور T.50s نیکی لائودا شروع شده و این شرکت اولین ویدئو از محصول خود را منتشر کرده است. اولین بار در سال ۲۰۲۱ بود که رونمایی رسمی T.50s انجام شد اما موری از آن زمان تاکنون عمده تمرکز خود را صرف توسعه و تولید نسخه جادهای T.50 کرده است. همچنین این برند روی عرضه محصول ارزانقیمتتر T.33 کار میکند.
البته علیرغم پروژههای زیاد در دست اقدام، گوردون موری توسعه مدل T.50s نیکی لائودا را فراموش نکرده و حجم تغییرات رخ داده در آن به حدی بوده که میتوان آن را خودرویی کاملاً متفاوت دانست. موری در تولید این خودرو خواهان چیزی سبکتر و قویتر از نسخه جادهای بوده است. اگرچه پیشرانه بکار رفته در T.50s همان نسخه ۱۲ سیلندر ۳.۹ لیتری تنفس طبیعی مدل استاندارد است اما قدرت آن به ۷۷۲ اسب بخار میرسد که بسیار بیشتر از ۷۲۵ اسب بخار اعلامی در ماههای قبل خواهد بود.
از جمله تغییرات پیشرانه میتوان به افزایش نسبت تراکم، حذف زمانبندی متغیر سوپاپ، بازنگری در سر سیلندر، استفاده از یاتاقانهای جدید و توسعه سیستم ورودی متفاوت اشاره کرد. این پیشرانه همچنین از دریچه گازهای متفاوت استفاده میکند و تعداد آنها نیز بیشتر است. نیروگاه آهنین موری حتی ردلاین ۱۲۱۰۰ دور در دقیقه را داراست. روشهای زیادی هم برای کاهش وزن به کار گرفته شده و بنابراین با خودرویی که ۸۵۲ کیلوگرم وزن دارد روبرو هستیم. T.50s نیکی لائودا حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از نسخه جادهای است.
یکی از فاکتورهای کلیدی در کاهش وزن خودرو استفاده از ترمزهای فیبر کربنی بجای نمونه کربن سرامیکی T.50 استاندارد است. البته باید دانست ترمزهای یاد شده مناسب سواری روزمره و ترددهای جادهای نیست زیرا در هوای سرد و بارانی کاملاً بیفایده هستند اما در پیست قدرت توقف بالایی دارند. در نهایت باید گفت گوردون موری اتوموتیو تنها ۲۵ دستگاه از T.50s را با قیمت حدود ۳.۹ میلیون دلار تولید خواهد کرد.
مازیار
۱۱ دی ۱۴۰۲تو صد سال موتوراسپرت درونسوز، این کلام آخر از صفحه آخره
GMA
۱۱ دی ۱۴۰۲و با این کلام، چه خوش به پایان آمد این دفتر…
علی آقایی
۱۱ دی ۱۴۰۲12سیلندر 770اسب بخار! اونم با اون آیرودینامیک
بیا بهت 4سیلندر بدم 200اسب بخار البته چینی
گوردون موری با آیرودینامیک ترین خودروی جهان معروف شد.
مگر نه کسی بهش بهایی نمیداد.
blackwing
۱۲ دی ۱۴۰۲همین که ۵۰تا دیسلایک گرفتی و فقط ۲تا لایک نشون میده ارزش حرفی که زدی چقدره… 😉
OM.01
۱۱ دی ۱۴۰۲772 اسب بخار…
852 کیلو گرم وزن…
قابلیت ایجاد 1200کیلوگرم دانفورس…
رکوردهای زیادی رو جابجا خواهد کرد.
به شخصه مدلهای گوردون موری رو به اکثر سوپر اسپرتا و هایپر کارها ترجیح میدم. حیف که تولید محدود بودن. T33 و T50 هردو واقعا شاهکارن. شاید قیافه و کابین مدرنی نداشته باشن. شاید موتور قدرتمند توئین توربو و گیربکس اتومات نداشته باشن…اما چیزهایی دارن که بقیه ندارن…
حالا که داریم وارد عصر خودروهای برقی میشم خدارا شکر کتاب خودروهای بنزینی با چنین شاهکارهایی از گوردون موری به اتمام برسه🤩
محمدهادی
۱۱ دی ۱۴۰۲حتی پراید هم اگه فقط فاکتور وزن گوردن موری(۸۵۰کیلوگرم) رو برخوردار باشه تو خیابو مثل موشک
میشه!
دیگه ببین این اعجوبه با اون موتور و طراحی بدنه و آئرودینامیک و تعلیق های مسابقه یی چی ازاب دراد!!
بنظرم باس همین الان برده بشه به جهنم سبز
همین شبانه
معطلش نباید کرد…
corvette
۱۱ دی ۱۴۰۲۸۵۲ کیلوگرم
باور نکردنیه
محمدهادی
۱۱ دی ۱۴۰۲به این میگن کارستان
اسب بخارو که دیگه چینی هام بلد شدن برسونن تا ۲هزار!!
به چه درد میخوره وقتی ماشین مثل گاو سنگینه
پرفورمنس ینی وزن
نه توان موتور
همایون
۱۱ دی ۱۴۰۲این لعنتی چه جوری انقدر سبکه؟یعنی راحت میشه با یه توربو قدرت رو رسوند به هزار و وزن رو هم زیر یک تن نگه داشت تا ماشین پرواز کنه هرچند لذت تنفس طبیعی واسه عاشقان بیشتره
کاثورث واقعا در پایان عصر درون سوزها ترکوند و شاهکار موتورهای درون سوز رو برای آستون والکری و گورد موری ساخت حتی فکر کردن به موتور دوازده سیلندر با ردلاین بالای دوازده هزارتا اونم تو یه خودرو جادهای ادمو کیفور میکنه🤣 واقعا غم انگیزه که حالا که فناوری ساخت موتورهای درون سوز به این سطح رسیده باید باهاشون خداحافظی کرد فکر کن تولیدکنندگان موتور سالهای سال قدم به قدم جلو رفتن و با تلاش و آزمون و خطا تونستن یه همچین موتورهایی بسازن خیلی دوست داشتم ببینم اگه هیبریدها و برقیها نبودن رقابت ساخت موتورهای سوپرکارها تا کجا پیش میرفت،ولی حالا موتورسازهایی مثل کاثورث باید تمام این تجربیات گرانبها رو کنار بزارن تا خودرو سازهر آرمیچر وصل کنن سر چرخها
محمدهادی
۱۱ دی ۱۴۰۲باید به این نکته اشاره کرد که اساسا بریتانیایی ها تو سبک وزن ساختن های فوق عادی اسسستااادن
شما به ساخته های مک لارن،لوتوس،TVRو نوبل نگاه کن
قشنگ متوجه قضیه میشی
Siyavash
۱۱ دی ۱۴۰۲نمیدونم چی بگم ولی خودتون مشخصات رو بخونید ……
حس میکنم قرار خیلی از رکورد ها جا به جا بشن.💯💯💯
مجتبی .
۱۱ دی ۱۴۰۲منتظریم یک طوفان به پا کنی واین آخر قصه درونسوزهارو شیرین به پایان برسونی. به قول دوستان واقعا حیف که توهمچین شرایطی باید بادرونسوزها خداحافظی کنیم.
محمدهادی
۱۱ دی ۱۴۰۲این دیگه با این فاکتورها رسما یک خودروی مسلبقه ییه
این دیگه حتی پیست محور هم نیست…
گوردون موری داره نزدیک میشه به شاهکارهای گذشته ش
(F1)
Royal Driver
۱۱ دی ۱۴۰۲دیگه این یکی از آخرین ماشین های خوب توی صنعت خودروسازیه. به معنای واقعی شاهکاره یک ماشین بی نقصه.استاد گوردون موری هرچیزی رو طراحی کنه اون ناب درمیاد، اسم کاسورث هم باشه که دیگه چه بهتر موتوری که عجیب سبک، کوچیک و قدرتمنده! اسم ماشین هم بی نقصه! نیکی لائودا اسطورهای!! راننده فرمول یک موردعلاقم، روحش شاد❤️ اون فن عقب ماشین هم داونفورس رو چند برابر میکنه، عین برابهام BT46B که سال ۱۹۷۸ مسابقه میدادن و یک فن بزرگ عقبشون بود که بعدا بن شدن، همونم گوردون موری طراحی کرد..
M.Kkarimi
۱۱ دی ۱۴۰۲صبحی که با همچین مطلبی شروع بشه …🔥❤️
LAMBORGHINI
۱۱ دی ۱۴۰۲ترسناک و زیبا 🔥🔥❤️
Hamilton1970
۱۱ دی ۱۴۰۲۷۷۳ اسب بخار قدرت
۸۵۲ کیلوگرم وزن
۱۲۱۰۰ دور بر دقیقه ردلاین
داونفورس هیولا
این ماشین واقعا خداوندگاره…
heshmat021
۱۱ دی ۱۴۰۲نه شتابش مهمه
نه قدرتش
نه تایم پیست
فقط صدای موتور تو دور ۱۲ هزار، دنده دستی و لذت ناب
فرزاد افشار
۲۱ دی ۱۴۰۲از قدیم ندیم گفتن کار بده دست کاردان. عجب شاهکاری ساخته آقای گوردون موری.نسبت وزن به حجم موتور عجیب قریبه. کاملا مشخصه رکوردهایی میزنه که تا الان ندیدیم.