هایپرکار گوردون موری T50 بیش از هر زمان دیگری به خط تولید نزدیک شده است اما قبل از آنکه خودروی موردبحث به دست مشتریان برسد، این خودروساز باید نگرانیهای ایمنی درباره T50 را رفع کند. کاری که موری میکند بسیار سخت و طاقتفرسا است و این خودرویی که مشاهده میکنید طی تستها شکنجههای زیادی را تجربه میکند. داریو فرانچیتی میخواهد ما را با تستهای این خودرو آشنا کند و این بار قرعه به نام تست و کالیبراسیون سیستمهای ایربگ افتاده است. قطعاً همه ما میزان حساسیت کیسههای هوای برخی خودروهای اسپرت در سالهای گذشته را به یاد میآوریم. یکی از ویدئوهای مشهور دراینباره به کیسههای هوای جانبی کامارو مربوط میشود که در پیست باز شدند و این یک اتفاق معمول در پیست بود.
به همین خاطر است که انجام چنین تستهایی اهمیت و ضرورت فراوانی دارد. همین موضوع نشان میدهد که چرا بسیاری از تستهای این ویدئو روی تأثیرات سیستم تعلیق و زیر بدنه خودرو تمرکز دارند. T50 با سرعت از روی دستاندازها، جادههای ناهموار و… رد میشود و مهندسان دادهها را جمعآوری میکنند. حتی در یکی از تستها این خودرو روی صفحه فلزی سختی رانده میشود و نتیجه آن نیز شکستن یکی از قطعات خودروست. البته سختترین و دراماتیکترین لحظه این ویدئو به روبرو شدن T50 XP1 با یک تپه شنی بلند مربوط میشود که در نتیجه خودروی تست با چرخ های جلوی خود در بالای تپه متوقف میشود و لاستیکها در هوا میچرخند و دماغه خودرو رو به آسان قرار میگیرد.
در یکی از تصاویر هم شاهد پرواز کوتاه T50 از بالایی مانعی هستیم که فرانچیتی از آن به عنوان رمپهای چوبی دوچرخهها نام میبرد. خوشبختانه آسیب مهمی به هیچ نقطهای از این خودرو وارد نمیشود. زمانی که تستها کامل شد، خودروی تست XP1 به عنوان ابزار تمرین تیم مهندسی عمل میکند و در نهایت هم روانه موزه خودرویی گوردون موری خواهد شد.
مازیار
۳ خرداد ۱۴۰۱جالبه که این و والکری هردو باهم دارن عرضه میشن
دو غول مرحله آخر موتوراسپرت درون سوز
هردو توسط بزرگترین اساتید زمان خود
و هردو دارای پیشرانه ای از یک برند
والکری عملکرد و T50 خاص تر
واقعا چه شود
RezaRs
۳ خرداد ۱۴۰۱بشدت دوستداشتنی و فوق العادست
matin
۳ خرداد ۱۴۰۱جلوش خیلی شبیه مکلارن اف وان قدیمی هست تعجبی هم نداره چون طراح هردوشون موری هست
این تست ها هم دقیقا تست هایی هست که باید روی ماشین سوپر اسپرت انجام بشه مطمعنم خیلی از ماشینای لامبورگینی و… نمیتونن از این تست ها جون سالم به در ببرن لامبورگینی دیگه الان بیشتر لوکسه با ظاهر ماشین سوپر اسپرت
akrh78
۳ خرداد ۱۴۰۱این بار یادت رفت بگی “شرکتی که همیشه اسمش جلوتر از عملکردش بوده”
بگو شاید جبران عقده های بیشمار زندگیت بود
Lamborghini
۳ خرداد ۱۴۰۱از اون ماشین های ناب ماندگار فقط نویز وی ۱۲ که ساخت کازورث چقدر هم زیباست عاشقشم
فیلم رو که دیدم من هم شکنجه شدم
مهدی
۳ خرداد ۱۴۰۱مطمئنا همه سوپراسپرت سازها این مشابه این تست ها رو بارها انجام میدن اصلا چیز عجیبی نیست . در مورد ظاهر هم اگر دقیقا همین باشه که اصلا جذاب نیست
GMA
۳ خرداد ۱۴۰۱💎 مطلق، خودروسازی دیگه چنین جواهری نخواهد داشت
Regra loaded
۳ خرداد ۱۴۰۱هعییی روزگار
برقیه جارو برقی
۳ خرداد ۱۴۰۱دقیقا جمله همیشه منو گفتی
قلبببببببببببببببب
تحت پیگرد
۳ خرداد ۱۴۰۱دل آدم ریش میشه ولی این خودرو بیشتر سوپرکاره تا هایپر هم از لحاظ طراحی هم فنی
Alan.r
۳ خرداد ۱۴۰۱هیچوقت به گرد پای F1 هم نمیرسه چه از نظر طراحی چه از نظر عملکرد فنی
مازیار
۳ خرداد ۱۴۰۱طراحی که سلیقه هست
اما عملکرد قطعا از هر لحاظ بهتر از F1 خواهد بود
به اندازه سی سال اختلاف تکنولوژی
وزن سبک تر
موتور قوی تر
آئرودینامیک شتاب جانبی و داون فورس بسیار بهتر
چه چیزی میتونه جلوی عملکرد بهترش رو بگیره؟
درسته که الان کاریزما و محبوبیت F1 رو نداره اما
به فاصله کوتاهی بعد از معرفی و بازخوردها خواهد داشت بدون تردید
اتومبیل ۶۰۰ اسبی دو میلیون دلاری (نسخه T35) که چند روزه تمامش پیش خرید بشه!
این یک جواهر در دنیای خودرو هست
Jdm باز
۳ خرداد ۱۴۰۱از اون معدود خودرو های جذابی هست که خیلی کم تو تاریخ ممکنه ساخته بشن 👌👌👌
فرحان نصیری
۴ خرداد ۱۴۰۱ظاهرش برای من جذاب نیست
بهنام
۴ خرداد ۱۴۰۱قسمت عقب توربین مانند رو نمی پسندم