سایر خودروهای اروپاییگوردون موری

شکنجه‌های سخت گوردون موری T50 قبل از تحویل به مشتریان

هایپرکار گوردون موری T50 بیش از هر زمان دیگری به خط تولید نزدیک شده است اما قبل از آنکه خودروی موردبحث به دست مشتریان برسد، این خودروساز باید نگرانی‌های ایمنی درباره T50 را رفع کند. کاری که موری می‌کند بسیار سخت و طاقت‌فرسا است و این خودرویی که مشاهده می‌کنید طی تست‌ها شکنجه‌های زیادی را تجربه می‌کند. داریو فرانچیتی می‌خواهد ما را با تست‌های این خودرو آشنا کند و این بار قرعه به نام تست و کالیبراسیون سیستم‌های ایربگ افتاده است. قطعاً همه ما میزان حساسیت کیسه‌های هوای برخی خودروهای اسپرت در سال‌های گذشته را به یاد می‌آوریم. یکی از ویدئوهای مشهور دراین‌باره به کیسه‌های هوای جانبی کامارو مربوط می‌شود که در پیست باز شدند و این یک اتفاق معمول در پیست بود.

به همین خاطر است که انجام چنین تست‌هایی اهمیت و ضرورت فراوانی دارد. همین موضوع نشان می‌دهد که چرا بسیاری از تست‌های این ویدئو روی تأثیرات سیستم تعلیق و زیر بدنه خودرو تمرکز دارند. T50 با سرعت از روی دست‌اندازها، جاده‌های ناهموار و… رد می‌شود و مهندسان داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. حتی در یکی از تست‌ها این خودرو روی صفحه فلزی سختی رانده می‌شود و نتیجه آن نیز شکستن یکی از قطعات خودروست. البته سخت‌ترین و دراماتیک‌ترین لحظه این ویدئو به روبرو شدن T50 XP1 با یک تپه شنی بلند مربوط می‌شود که در نتیجه خودروی تست با چرخ های جلوی خود در بالای تپه متوقف می‌شود و لاستیک‌ها در هوا می‌چرخند و دماغه خودرو رو به آسان قرار می‌گیرد.

در یکی از تصاویر هم شاهد پرواز کوتاه T50 از بالایی مانعی هستیم که فرانچیتی از آن به عنوان رمپ‌های چوبی دوچرخه‌ها نام می‌برد. خوشبختانه آسیب مهمی به هیچ نقطه‌ای از این خودرو وارد نمی‌شود. زمانی که تست‌ها کامل شد، خودروی تست XP1 به عنوان ابزار تمرین تیم مهندسی عمل می‌کند و در نهایت هم روانه موزه خودرویی گوردون موری خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    جالبه که این و والکری هردو باهم دارن عرضه میشن
    دو غول مرحله آخر موتوراسپرت درون سوز
    هردو توسط بزرگترین اساتید زمان خود
    و هردو دارای پیشرانه ای از یک برند
    والکری عملکرد و T50 خاص تر
    واقعا چه شود

    موافقم 18
    مخالفم 1
  2. RezaRs

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بشدت دوستداشتنی و فوق العادست

    موافقم 29
    مخالفم 2
  3. matin

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    جلوش خیلی شبیه مکلارن اف وان قدیمی هست تعجبی هم نداره چون طراح هردوشون موری هست

    این تست ها هم دقیقا تست هایی هست که باید روی ماشین سوپر اسپرت انجام بشه مطمعنم خیلی از ماشینای لامبورگینی و… نمیتونن از این تست ها جون سالم به در ببرن لامبورگینی دیگه الان بیشتر لوکسه با ظاهر ماشین سوپر اسپرت

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. akrh78

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      این بار یادت رفت بگی “شرکتی که همیشه اسمش جلوتر از عملکردش بوده”
      بگو شاید جبران عقده های بیشمار زندگیت بود

      موافقم 6
      مخالفم 13
  4. Lamborghini

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (164 ديدگاه)

    از اون ماشین های ناب ماندگار فقط نویز وی ۱۲ که ساخت کازورث چقدر هم زیباست عاشقشم
    فیلم رو که دیدم من هم شکنجه شدم

  5. مهدی

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    مطمئنا همه سوپراسپرت سازها این مشابه این تست ها رو بارها انجام میدن اصلا چیز عجیبی نیست . در مورد ظاهر هم اگر دقیقا همین باشه که اصلا جذاب نیست

    موافقم 6
    مخالفم 9
  6. GMA

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    💎 مطلق، خودروسازی دیگه چنین جواهری نخواهد داشت

    موافقم 6
    مخالفم 3
  7. Regra loaded

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (228 ديدگاه)

    هعییی روزگار

    1. برقیه جارو برقی

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (256 ديدگاه)

      دقیقا جمله همیشه منو گفتی

      قلبببببببببببببببب

  8. تحت پیگرد

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (359 ديدگاه)

    دل آدم ریش میشه ولی این خودرو بیشتر سوپرکاره تا هایپر هم از لحاظ طراحی هم فنی

  9. Alan.r

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    هیچوقت به گرد پای F1 هم نمی‌رسه چه از نظر طراحی چه از نظر عملکرد فنی

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      طراحی که سلیقه هست
      اما عملکرد قطعا از هر لحاظ بهتر از F1 خواهد بود
      به اندازه سی سال اختلاف تکنولوژی
      وزن سبک تر
      موتور قوی تر
      آئرودینامیک شتاب جانبی و داون فورس بسیار بهتر
      چه چیزی میتونه جلوی عملکرد بهترش رو بگیره؟

      درسته که الان کاریزما و محبوبیت F1 رو نداره اما
      به فاصله کوتاهی بعد از معرفی و بازخوردها خواهد داشت بدون تردید
      اتومبیل ۶۰۰ اسبی دو میلیون دلاری (نسخه T35) که چند روزه تمامش پیش خرید بشه!
      این یک جواهر در دنیای خودرو هست

      موافقم 8
      مخالفم 1
  10. Jdm باز

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    از اون معدود خودرو های جذابی هست که خیلی کم تو تاریخ ممکنه ساخته بشن 👌👌👌

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. فرحان نصیری

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ظاهرش برای من جذاب نیست

  12. بهنام

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    قسمت عقب توربین مانند رو نمی پسندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا