گوردون موری ظرف تنها دو سال دومین سوپرکار خود را معرفی کرده است. این مدل جدید که T.33 نام دارد، یک سوپراسپرت موتور وسط دونفرهٔ جدید است که گوردون موری آن را بهترین سوپرکار GT جهان توصیف کرده و نسبت به مدل قبلی T.50 تمرکز بیشتری روی استفادههای جادهای دارد. از T.33 تنها صد دستگاه ساخته میشود که اولین نمونههای آن در اوایل سال ۲۰۲۴ به خریداران تحویل داده خواهد شد. این مدل ۱.۳۷ میلیون پوند قیمت دارد که هرچند هنوز هم خودروی بسیار گرانی است اما از T.50 با قیمت ۲.۳۶ میلیون پوندی به میزان قابلتوجهی ارزانتر است.
T.33 پلتفرم مشترکی با T.50 دارد و از همان پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 تنفس طبیعی ساخت کاسورث استفاده میکند اما این پیشرانه در اینجا میل بادامک جدید و سیستم ورود هوا و اگزوز متفاوتی دارد. درنتیجه، درحالیکه سوپرکار قبلی ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۶۷ نیوتن متر گشتاور داشت و به ردلاین ۱۱,۵۰۰ rpm میرسید، این اعداد در T.33 به ۶۱۵ اسب بخار قدرت، ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۱۱,۱۰۰ rpm کاهش پیدا کردهاند. بااینحال، این خودرو با تنها ۱۱۰۰ کیلوگرم وزن که حدود ۳۰۰ کیلوگرم از سوپرکارهای سبکوزن معمول بازار سبکتر است، هنوز هم هنگام فشردن پدال گاز هرگز راننده را ناامید نخواهد کرد. البته گوردون موری فعلاً هیچ اعدادی در مورد پرفورمنس این خودرو منتشر نکرده است.
برای انتقال نیروی پیشرانه خریداران میتوانند از بین گیربکسهای دستی یا پدال شیفت یکی را انتخاب کنند که هردو شش سرعته بوده و ساخت Xtrac هستند. این گیربکسها نیرو را از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب تحویل میدهند. برخلاف خودروهای جادهای و مثل خودروهای مسابقهای، در T.33 قوای محرکه بخشی از ساختار خودرو بوده تا به افزایش استحکام آن کمک کند. ازاینرو سیستم تعلیق عقب مستقیماً روی پوستهٔ گیربکس نصب شده است. خود شاسی هم یک مونوکوک فیبر کربنی است که پانلهای کربنی روی آن قرار گرفتهاند. این ترکیب هم از نظر هندلینگ و هم ایمنی مزیتهایی به همراه دارد.
T.33 مطابق با استانداردهای ایمنی ایالاتمتحده طراحی شده و بنابراین علاوه بر اروپا در آمریکای شمالی هم عرضه خواهد شد. سیستم تعلیق این خودرو در هر چهارچرخ از نوع دو جناقی است و وظیفهٔ متوقف کردن آنهم بر عهدهٔ ترمزهای کربن سرامیکی برمبو خواهد بود که پشت رینگهای ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب پنهان شدهاند. برای نیروی کمکی فرمان هم از همان سیستم هیدرولیک قدیمی استفاده شده است زیرا نسبت به نمونههای برقی جدید احساس بهتری دارد.
طبیعتاً در طراحی بیرونی T.33 آئرودینامیک نقش بسیار مهمی داشته است. البته در این سوپرکار جدید خبری از آن فن زشت عقب T.50 نیست و در عوض برای چسباندن خودرو به زمین از یک اسپویلر فعال در عقب و همینطور تکنولوژیهای اثر زمین (Ground Effects) استفاده شده است. به گفتهٔ گوردون موری، در T.33 هوا از طریق کانالهای روی دماغه در امتداد کف خودرو هدایت میشود و ۳۰ درصد راندمان آئرودینامیکی بهتری را نسبت به سوپرکارهای سنتی به همراه خواهد داشت.
داخل T.33 بسیار لخت و ساده است. در اینجا هیچ نمایشگر لمسی، دسته برفپاککن و جزئیات خاصی به چشم نمیخورد و همهچیز در کنترلرهای دوار و یک سرعتسنج آنالوگ خلاصه میشود. البته کابین T.33 کاملاً خالی از تکنولوژی نیست و اپل کارپلی و اندروید اتو را ارائه میکند اما تمرکز اصلی آن روی لذت رانندگی است. در اینجا به کیفیت هم توجه ویژهای شده بهگونهای که بهعنوانمثال، تمام کنترلهای اصلی بجای پلاستیک از آلومینیوم ساخته شدهاند. در این خودرو همچنین کارایی هم نادیده گرفته نشده و یک صندوق بار جلو به همراه دو صندوقعقب در آن تعبیه شده است.
T.33 در مقر جدید ۵۰ میلیون پوندی گوردون موری اتوموتیو در ساری انگلستان ساخته میشود. این مرکز که هماکنون در حال ساخت است، شامل تمام بخشهای موردنیاز برای توسعه و فروش یک خودرو مثل طراحی، مهندسی، تولید، خدمات و حتی پیست آزمایشی خواهد بود.
NAVID۰۰۹۸
۸ بهمن ۱۴۰۰از جلو پورشه
از عقب زاگاتو
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ بهمن ۱۴۰۰خیلی زیباست
انگار پورشه و فراری محصول مشترک دادن
محمد امین
۸ بهمن ۱۴۰۰دقیقا ، چراغ های گرد عقب شباهت زیادی با v8 های فراری دارن
و از نیمرخ و جلو کمی شبیه به پلتفرم ۹۱۸ هست ، البته یکمی
GMA
۸ بهمن ۱۴۰۰فرم چراغ های جلو خیلی شبیه نمونه نهایی و تولیدی استون مارتین والهالا هست
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/07/Aston_Martin-Valhalla-2022-1024-07.jpg
محمد امین
۸ بهمن ۱۴۰۰خیلی ماشین زیبا و جالبی شده ، واقعا طراحی خوبی داره ، با وجود وزن پایین و موتور تنفس طبیعی v12 و ۶۱۵ اسب قدرت ، به نظر منم بسیار سریع خواهد بود
یه نکه هم بگم که در فستیوال پاریس ، فراری دایتونا sp3 به عنوان زیباترین و بهترین طراحی سال ۲۰۲۲ انتخواب شد
این توی استوری خود فراری گذاشته بود
فراری همیشه در اوج هست از هر نظر
Lamborghini
۸ بهمن ۱۴۰۰خیلی خوب به نظر میاد طراحی زیبایی داره از نظر پیشرانه هم اسم کاسورث همه چیز رو تضمین می کنه یه v12 با دور ۱۱۰۰۰ و صدای عالی ساخته شده برای لذت بردن
Milo
۸ بهمن ۱۴۰۰از کی بود از این مطلب ها نخونده بودم(تنفس طبیعی، گیربکس دستی، سیستم تعلیق جناغی دوبل،آنالوگ و…)
کیف کردم..😍👍
جناب ایکس
۸ بهمن ۱۴۰۰بسیار عالی طراحی بسیار جالب و زیبا، خیلی هم شبیه آلفا رومئو 8C شده
مسعود
۸ بهمن ۱۴۰۰طراحیشو دوس نداشتم
GMA
۸ بهمن ۱۴۰۰من اصلا به عشق گوردون موری عکس و اسم پروفایلم را تغییر دادم❤️
به الماس متولد شده، برای معرفی اش لحظه شماری میکردم، چیزی که باعث شده عاشقش بشم نه طراحی، بلکه اینه که یه خودرو اسپرت خالص با قدرت مناسب، وزن بسیار پایین، عدم زرق و برق و پیچیدگی اضافی و اون پیشرانه دور بالا هست، اینها چیز هایی هستند که گوردون موری را از دیگر خودرو ها متمایز میکنه
GMA
۸ بهمن ۱۴۰۰«درحالیکه سوپرکار قبلی ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۶۷ نیوتن متر گشتاور داشت و به ردلاین ۱۱,۵۰۰ rpm میرسید»
ردلاین T50، ۱۲.۱۰۰ rpm هست.
مهدی
۸ بهمن ۱۴۰۰اگر ده سال پیش معرفی میشد خوب بود
مهردادکمال
۸ بهمن ۱۴۰۰سوال اینجاس که ماشینی که این همه الومنیوم داره و شیشه هاشم بزرگه توی روز افتابی بازتاب نور خورشید با این همه الونیوم چشم رو ازار نمیده؟؟؟؟
و این که چرا موتور با گشتاور بیشتری استفاده نشده اخه کم پولی هم از مشتری طلب نمیکنه!!!
GMA
۸ بهمن ۱۴۰۰وزن ناچیز همه چیز را جبران میکنه، مثلا نسبت قدرت به وزن این فکر کنم حدود ۵۰۰ اسب بخار به تن باشه، یا نسبت قدرت به وزن T50 حتی از سنا هم بهتره! گوردون موری به جای افزایش قدرت، وزن را پایین میاره، مثل پاگانی
حسین دهمرد
۸ بهمن ۱۴۰۰موتورش احتمالا با الهام از انجین موتورسیکلتهای ایتالیایی ساخته شده
مهدی
۸ بهمن ۱۴۰۰یه سری چیزا دودوتا چهارتای فیزیکه . وقتی شما موتور با دوران بالا و کورس کوتاه میسازی ناخداگاه گشتاور کمتر اما توی دور بالاتر میگیری و دور بالاتر یعنی هورس پاور بیشتر
Philipp
۸ بهمن ۱۴۰۰جرمش از پراید کمتره
قطعا جبران میشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ بهمن ۱۴۰۰خیلی طراحیش چشم نوازه، بدون ذرهای شلوغ کاری یه چیز لوتوس مانند درآورده اما خاصه، من یکی خیلی این گوردون مورای رو قبول دارم…
تحت پیگرد
۸ بهمن ۱۴۰۰طراحی خارجی ضعیفه
زده رو دست چین تو کپی
طراحی داخلی عالی
کیفیت ساخت بدنه بیشتر به ماشین های homemade میخوره
فنی خوبه البته اگه قیمت پایین باشه
با این قیمت قطعا ارزش نداره
کلا ماشین 1.5 میلیون دلاری رو میبینی باید بگی wow که در مورد این ماشین قطعا این اتفاق نمیفته
مهدی موتور
۸ بهمن ۱۴۰۰الان به به چه چه
اونوقت استون مارتین ماشین می سازه می گین ترجیح میدم چیزی رو بخرم که کارخونه همه چیزشو ساخته باشه🤣
Philipp
۸ بهمن ۱۴۰۰وقتی یک طراح کاردرست دست بکار بشه
حتی با وجود کلی دردسر مثل آیرودینامیک و تست های تصادف هم میتونه اثر هنری خلق کنه
Mahdi
۹ بهمن ۱۴۰۰طراحی این ماشین واقعا دل نواز چون خیلی ساده و تمیز کار شده
BENZ
۹ بهمن ۱۴۰۰این باید اسمش پوفرا بود ، ترکیب پورشه و فراری 🤣🤣
از جلو خیلی شبیه پورشه 918 هست
Porsche 911
۱۱ بهمن ۱۴۰۰از زیباترین و به صرفه و ترین و پر لذت ترین سوپرکار هایی هست که میشه خریداری کرد یه سوپرکار خالص واسه لذت رانندگی ساخته شده و به دست جادوگر معروف گوردون موری ساخته شده
Ferrari
۲۱ بهمن ۱۴۰۰گوردون موری امتحانش رو پس داده
واقعا حرف نداره این بشر تمام نشدنی