سایر خودروهای اروپایی

هیسپانو سوئیزا کارمن ساگررا؛ ابر خودروی برقی با 1100 اسب بخار قدرت

شرکت اسپانیایی هیسپانو سوئیزا جدیدترین محصول خود با نام کارمن ساگررا و قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار را تولید کرده است.
hispano-suiza-carmen-sagrera


برند هیسپانو سوئیزا چندین سال پیش و پس از وقفه‌ای طولانی احیا شد هرچند همین روند نیز با تردیدهای بسیاری همراه بوده است. اولین خودروی مدرن این شرکت یعنی کارمن بولون در سال ۲۰۲۱ تست شد، خودرویی که از قوای محرکه برقی با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد و حدود ۲ میلیون دلار قیمت داشت. هم‌اکنون نسخه جدیدی از همان خودرو با نام کارمن ساگررا تولید می‌شود که به منظور گرامی داشت ۱۲۰ سالگی این برند توسعه یافته و قیمت بالاتری دارد.

ساختار اصلی خودرو تغییری نکرده و هم مونوکوک و هم بدنه از فیبر کربن ساخته شده‌اند. البته کارمن ساگررا دارای مجموعه باتری ارتقا یافته با ظرفیت ۱۰۳ کیلووات ساعت است و وزن آن با کاهش قابل‌توجه از ۷۹۴ به ۶۱۲ کیلوگرم رسیده است. همچنین توانایی شارژ این خودرو نیز بهبود یافته هرچند به نظر می‌رسد در مقایسه با استانداردهای کلاس خود عقب‌تر از رقباست. هیسپانو سوئیزا ادعا می‌کند این خودرو با یک‌بار شارژ مسافت ۴۸۳ کیلومتری را طی خواهد کرد.

باتری سبک‌تر خودرو روی توزیع وزن آن نیز تأثیر مثبت گذاشته و از ۴۰/۶۰ مدل قبلی به ۵۰/۵۰ رسیده است. ساگررا همچنان از پیکربندی عجیب قوای محرکه سود می‌برد به گونه‌ای که ۴ موتور برقی با ۲۷۵ اسب بخار قدرت فقط چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورند. برای هر چرخ دو موتور برقی در نظر گرفته شده و این موتورها با یک گیربکس تک سرعته مشترک کار می‌کنند. حداکثر قدرت قوای محرکه نیز به ۱۱۰۰ اسب بخار می‌رسد که مشابه مدل کارمن بولون است. حداکثر گشتاور نیز ۱۱۵۹ نیوتون متر خواهد بود. نکته دیگر اینکه هیسپانو سوئیزا کارمن ساگررا به دیفرانسیل مجازی مجهز شده است. این ویژگی در واقع یک الگوریتم نرم‌افزاری است که میزان مختلف گشتاور فرستاده شده به چرخ‌ها را مدیریت می‌کند.

ساگررا قرار است عملکرد بهتری در پیست داشته باشد و تفاوت ظاهری مشهود دو مدل را می‌توان در بخش عقب دید جایی که یک اسپویلر متفاوت در مدل ساگررا بکار رفته است. همچنین اضافه شدن ورودی‌های هوای جدید به جلو و عقب خودرو باعث بهبود فرایند خنک کاری آن شده است. نتیجه این تغییرات قطعاً نظرات را به خود جلب خواهد کرد مخصوصاً اینکه رنگ بدنه برنزی نیز کاملاً به چشم می‌آید. شرکت یاد شده در سیستم تعلیق کارمن ساگررا از تنظیمات دوبل جناغی سبک‌وزن و دامپرهای تطبیقی استفاده کرده و ترمزهای کربن سرامیکی نیز دارای کالیپرهای مونو بلاک هستند.

داخل کابین ساگررا هم نسبت به مدل بولون تغییر کرده و ظاهراً شرکت ایتال دیزاین به طراحی کابین مدل جدید کمک نموده است. کنسول مرکزی جدید به همراه دکمه‌های فیزیکی جزو همین تغییرات هستند. سرجیو مارتینز مدیرعامل هیسپانو سوئیزا می‌گوید این کمپانی قبلاً چهار دستگاه از کارمن را تحویل داده و چهار مدل دیگر نیز در حال ساخت هستند. فرایند تحویل مدل ساگررا به مشتری حدود نه ماه طول می‌کشد و قیمت خودرو قبل از مالیات هم حدود ۳.۲ میلیون دلار است. با اینکه خودروی موردبحث توانایی تردد در معابر عمومی را ندارد و تنها می‌تواند در برخی رویدادهای خودرویی شرکت کند اما ظاهراً تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد و شرکت نیز به دنبال تأسیس یک نمایندگی در میامی آمریکاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1604 ديدگاه)

    اسم کوتاه تر نمیشد بذارن؟ در کل از ظاهرش هم خوشم نیومد زیادی هم گرون

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. زیزیگولو

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (6010 ديدگاه)

      تعداد زیادی از این نوع مثلاً و به اصطلاح ابرخودروها رو میبینیم که هیچ محتوا و مفهومی ندارن ……… انگار هر کی از راه رسیده یا هر کی با مادرش قهر کرده یه هایپر کار یا ابرخودرو واسه خودش ساخته!!!!!

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. اکسل

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    مزخرف

    موافقم 7
    مخالفم 2
  3. تنر

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (282 ديدگاه)

    همه چیز خوبه تا میرسه به جلوش

    موافقم 3
    مخالفم 3
  4. ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5020 ديدگاه)

    مخصوص ایران…

    موافقم 1
    مخالفم 2
  5. Amirsh

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (209 ديدگاه)

    بسیار زشت

    موافقم 8
    مخالفم 2
  6. مهدی

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    نمای جانبی بینظیره 😏

    موافقم 3
    مخالفم 4
  7. جرمی کلارکسون

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    This Is Rubbish

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. AMANTE

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    این ماشین با الهام از مدل H6B Dubonnet Xenia
    طراحی شده که کمی و بیش شبیه هست ولی H6B یک چیز دیگست.
    خیلی دوست دارم کمپانی دوباره بتونه مثل قبل بشه و ماشین های جذابی تولید کنه و فقط به فکر ساخت مدل های تولید محدود نباشه.
    لینک مطلبی از تاریخچه این کمپانی پایین میزارم.
    https://sportscardigest.com/hispano-suiza-a-brief-history/

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. پیام۲

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    اون جلوپنجره کرایسلر ۳۰۰ نیست؟

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Cert

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      خیلی خوب است باله های عقب آن خاص است

  10. Siyavash

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (898 ديدگاه)

    به شدت شلخته و ناهماهنگ هست در طراحی…

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. Amir

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جلوش شبیه کرایسلر c 300 شده

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. A Sus man

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (45 ديدگاه)

    استون مارتین مناطق سیل زده

    موافقم 2
    مخالفم 3
  13. pouyan-h808

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    قیمت 😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا