شرکت اسپانیایی هیسپانو سوئیزا جدیدترین محصول خود با نام کارمن ساگررا و قدرت ۱۱۰۰ اسب بخار را تولید کرده است.
برند هیسپانو سوئیزا چندین سال پیش و پس از وقفهای طولانی احیا شد هرچند همین روند نیز با تردیدهای بسیاری همراه بوده است. اولین خودروی مدرن این شرکت یعنی کارمن بولون در سال ۲۰۲۱ تست شد، خودرویی که از قوای محرکه برقی با ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکرد و حدود ۲ میلیون دلار قیمت داشت. هماکنون نسخه جدیدی از همان خودرو با نام کارمن ساگررا تولید میشود که به منظور گرامی داشت ۱۲۰ سالگی این برند توسعه یافته و قیمت بالاتری دارد.
ساختار اصلی خودرو تغییری نکرده و هم مونوکوک و هم بدنه از فیبر کربن ساخته شدهاند. البته کارمن ساگررا دارای مجموعه باتری ارتقا یافته با ظرفیت ۱۰۳ کیلووات ساعت است و وزن آن با کاهش قابلتوجه از ۷۹۴ به ۶۱۲ کیلوگرم رسیده است. همچنین توانایی شارژ این خودرو نیز بهبود یافته هرچند به نظر میرسد در مقایسه با استانداردهای کلاس خود عقبتر از رقباست. هیسپانو سوئیزا ادعا میکند این خودرو با یکبار شارژ مسافت ۴۸۳ کیلومتری را طی خواهد کرد.
باتری سبکتر خودرو روی توزیع وزن آن نیز تأثیر مثبت گذاشته و از ۴۰/۶۰ مدل قبلی به ۵۰/۵۰ رسیده است. ساگررا همچنان از پیکربندی عجیب قوای محرکه سود میبرد به گونهای که ۴ موتور برقی با ۲۷۵ اسب بخار قدرت فقط چرخهای عقب را به حرکت درمیآورند. برای هر چرخ دو موتور برقی در نظر گرفته شده و این موتورها با یک گیربکس تک سرعته مشترک کار میکنند. حداکثر قدرت قوای محرکه نیز به ۱۱۰۰ اسب بخار میرسد که مشابه مدل کارمن بولون است. حداکثر گشتاور نیز ۱۱۵۹ نیوتون متر خواهد بود. نکته دیگر اینکه هیسپانو سوئیزا کارمن ساگررا به دیفرانسیل مجازی مجهز شده است. این ویژگی در واقع یک الگوریتم نرمافزاری است که میزان مختلف گشتاور فرستاده شده به چرخها را مدیریت میکند.
ساگررا قرار است عملکرد بهتری در پیست داشته باشد و تفاوت ظاهری مشهود دو مدل را میتوان در بخش عقب دید جایی که یک اسپویلر متفاوت در مدل ساگررا بکار رفته است. همچنین اضافه شدن ورودیهای هوای جدید به جلو و عقب خودرو باعث بهبود فرایند خنک کاری آن شده است. نتیجه این تغییرات قطعاً نظرات را به خود جلب خواهد کرد مخصوصاً اینکه رنگ بدنه برنزی نیز کاملاً به چشم میآید. شرکت یاد شده در سیستم تعلیق کارمن ساگررا از تنظیمات دوبل جناغی سبکوزن و دامپرهای تطبیقی استفاده کرده و ترمزهای کربن سرامیکی نیز دارای کالیپرهای مونو بلاک هستند.
داخل کابین ساگررا هم نسبت به مدل بولون تغییر کرده و ظاهراً شرکت ایتال دیزاین به طراحی کابین مدل جدید کمک نموده است. کنسول مرکزی جدید به همراه دکمههای فیزیکی جزو همین تغییرات هستند. سرجیو مارتینز مدیرعامل هیسپانو سوئیزا میگوید این کمپانی قبلاً چهار دستگاه از کارمن را تحویل داده و چهار مدل دیگر نیز در حال ساخت هستند. فرایند تحویل مدل ساگررا به مشتری حدود نه ماه طول میکشد و قیمت خودرو قبل از مالیات هم حدود ۳.۲ میلیون دلار است. با اینکه خودروی موردبحث توانایی تردد در معابر عمومی را ندارد و تنها میتواند در برخی رویدادهای خودرویی شرکت کند اما ظاهراً تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد و شرکت نیز به دنبال تأسیس یک نمایندگی در میامی آمریکاست.
𝐀𝐥𝐢
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اسم کوتاه تر نمیشد بذارن؟ در کل از ظاهرش هم خوشم نیومد زیادی هم گرون
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۳تعداد زیادی از این نوع مثلاً و به اصطلاح ابرخودروها رو میبینیم که هیچ محتوا و مفهومی ندارن ……… انگار هر کی از راه رسیده یا هر کی با مادرش قهر کرده یه هایپر کار یا ابرخودرو واسه خودش ساخته!!!!!
اکسل
۲۶ خرداد ۱۴۰۳مزخرف
تنر
۲۶ خرداد ۱۴۰۳همه چیز خوبه تا میرسه به جلوش
۲۶ خرداد ۱۴۰۳مخصوص ایران…
Amirsh
۲۶ خرداد ۱۴۰۳بسیار زشت
مهدی
۲۶ خرداد ۱۴۰۳نمای جانبی بینظیره 😏
جرمی کلارکسون
۲۶ خرداد ۱۴۰۳This Is Rubbish
AMANTE
۲۶ خرداد ۱۴۰۳این ماشین با الهام از مدل H6B Dubonnet Xenia
طراحی شده که کمی و بیش شبیه هست ولی H6B یک چیز دیگست.
خیلی دوست دارم کمپانی دوباره بتونه مثل قبل بشه و ماشین های جذابی تولید کنه و فقط به فکر ساخت مدل های تولید محدود نباشه.
لینک مطلبی از تاریخچه این کمپانی پایین میزارم.
https://sportscardigest.com/hispano-suiza-a-brief-history/
پیام۲
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اون جلوپنجره کرایسلر ۳۰۰ نیست؟
Cert
۲۷ خرداد ۱۴۰۳خیلی خوب است باله های عقب آن خاص است
Siyavash
۲۶ خرداد ۱۴۰۳به شدت شلخته و ناهماهنگ هست در طراحی…
Amir
۲۶ خرداد ۱۴۰۳جلوش شبیه کرایسلر c 300 شده
A Sus man
۲۶ خرداد ۱۴۰۳استون مارتین مناطق سیل زده
pouyan-h808
۲۹ خرداد ۱۴۰۳قیمت 😐