هوپیوم ماکینا ویژن یک خودروی هیدروژنی است که دو سال پیش بهصورت مفهومی به نمایش درآمد و حالا در نمایشگاه خودروی پاریس بهصورت تولیدی خودنمایی میکند. این شرکت فرانسوی از چند روز پیش سفارشهای خرید محصول خود را آغاز کرده است. اولیویر لومبارد مؤسس این شرکت که سابقه حضور در مسابقات موتور اسپرت را نیز دارد از فرصت حضور امانوئل مکرون رئیسجمهور فرانسه در نمایشگاه خودروی پاریس استفاده کرد تا بتواند سدان لوکس خود را معرفی کند. هوپیوم ماکینا جدید در ورنون فرانسه تولید خواهد شد.
اگرچه این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار دستگاه خودرو را دارد اما انتظار نمیرود تا آغاز سال ۲۰۲۵ بتواند با ظرفیت کامل خود فعال شود. البته شرکت موردبحث پیشفروش ماکینا را با سپرده ۶۵۶ یورویی شروع کرده است. رقم ۶۵۶ نشان دهنده طولموج اتمی هیدروژن بوده و این موضوع جالبی به نظر میرسد. هوپیوم با دریافت پیش سفارشهای مشتریان قادر خواهد بود ارتباط نزدیکی با آنها داشته باشد و مشتریان بتوانند خودروی مدنظر خود را شخصیسازی کنند. اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست اما میدانیم که هیدروژن موردنیاز ماکینا در تانکهای استوانهای طویل ذخیره خواهند شد. این تانکها در کف خودرو جای میگیرند یعنی همانجایی که تونل گیربکس خودروهای بنزینی و دیزلی وجود دارد.
به گزارش پدال و به نقل از carscoops، هوپیوم ماکینا میتواند تنها در عرض ۳ دقیقه سوختگیری کرده و الکتریسیته تولید نماید. این الکتریسیته در باتریهای کوچکی ذخیره شده و پیشرانههای الکتریکی را فعال میسازند. شعاع حرکتی خودروی موردبحث به ۱۰۰۰ کیلومتر هم میرسد. پیشرانهها نیز قدرت ۴۹۳ اسب بخاری دارند و باعث میشود ماکینا در زیر ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
داخل این خودروی لوکس و چهار نفره طراحی مینیمالیستی بکار رفته که حاصل ذهن خلاق فلیکس گادارد است. او همچنین مسئول طراحی داخلی شرکتهایی همچون پورشه، لوسید و تسلا بوده است. در بخش داخلی هوپیوم ماکینا میتوانیم نمایشگری را ببینیم که داشبورد را تحت سلطه خود قرار داده است. این خودروساز میگوید محصول جدیدش قیمت حدود ۱۲۰ هزار یورو معادل ۱۱۸۱۳۴ دلار خواهد داشت هرچند گفته شده این قیمت قطعی نیست و احتمالاً افزایش خواهد یافت. در آینده اطلاعات بیشتری از این خودروی فرانسوی را منتشر خواهیم کرد.
Khosrow
۲۷ مهر ۱۴۰۱بالاخره یک طراحی زیبا و خوف دیدیم ..
net
۲۷ مهر ۱۴۰۱طراحی بیرونی و قوص سقف خوبه.چراغ جلو و چراغ عقب و رینگ بد هست.اگر صندوق عقب کشیده تر بود قشنگتر میشد
ماهوش
۲۹ مهر ۱۴۰۱هیدروژن یعنی یک بمب بسیار قوی قابل توجه سوخت هیدروژن که با فرایندی الکتریسیته تولید میکند و ثمره خروجی آن آب مقطر به جای دود است اما خدا نکند تصادف کند
محمد ملکی
۲۹ مهر ۱۴۰۱ها!!؟؟ چراغ ها بد است؟؟ چی شد فکر کردی نظر بدی؟؟
محمد ملکی
۲۹ مهر ۱۴۰۱فکر نکنم با هر تصادفی هیدروژن منفحر بشه برای انجارش باید گرمای خیلی شدیدی وجد داشته باشه.البته دقیق نمیدونم
فريد
۲۷ مهر ۱۴۰۱۱۰۰۰ کیلومتر ۳ دقیقه خیلی خوبه 😍
NAVID۰۰۹۸
۲۷ مهر ۱۴۰۱ای کاش اونهایی که تویوتا را محکوم به کمکاری میکنند ببینند که چرا تویوتا به جای سرمایهگذاری روی برقیها داره روی هیدروژنیها سرمایهگذاری میکنه !
خداوکیلی من نوستروداموس زمانه هستم 😂👋🏻 !
از همون اول هم میگفتم اگر قرار باشه جایگزینی برای سوخت فسیلی پیدا کنند ، اون هیدروژن هست و مطمئناً تویوتا میدونه داره چیکار میکنه و تا به امروز دست به هر قُماری زده در آن برنده بوده !
Iman99
۲۸ مهر ۱۴۰۱از بدیهیاتی که هرکسی از اون اطلاع داره خرف میزنی
بعد اسم خودتو می زاری نوستراداموس
خداوکیلی نیستی
حافظ
۲۸ مهر ۱۴۰۱عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی مطمئن باشید نیو فیسش ظرف ۳ دقیقه ۳۰۰۰ کیلومتر برد خواهد داشت البته نیو فیسش ۳الی ۴ سال طول میکشه رونمایی شود بمب های اتمی از نسل سوم هیدروژن را با پلوتونیم و اورانیوم مخلوط کردند و قدرت تخریب را ۴۷ برابر بیشتر کردند تازه نسل ۳ الآن دارن رو بمب های اتمی نسل ۶ کار میکنند و اعلام سازمان اتمی آمریکا میگه تا حداقل اوایل سال ۲۰۳۰ میلادی به تولید انبوه میرسد حالا چرا از هیدروژن این سوخت ۱۰۰ درصد پاک برای خودروسازی و ابر کارخانجاتمون استفاده نکنیم چون سوخت الکتریکی را هم باید از کارخانجاتی که با سوخت فسیلی کار میکنند به دست بیاوریم که اینهم افتضاح است فقط هیدروژن
کیانوش
۲۸ مهر ۱۴۰۱به نظرم در نهایت هیدروژنه که انجین های برقی رو تغذیه میکنه در اینده نه ششصد کیلو باطری ،باطری ها نهایت پیشرفتی که واسشون میشه متصور شد تا دهه پنجاه میلادی اینه که نسبت انرژی در وزنشون سه برابر بشه که بازم سنگیه و شاید فقط به کار خودرو های زیر یک و نیم تن بیاد چون خودرو های سبک با پنجاه کیلو وات باتری هم برد چهارصد تا پونصد کیلومتری میدن که کافیه اما اینکه بیایم روی هامر چهار تنی که یک تن و صد کیلو فقط وزن باتریسه و درواقع یک چهارم انرژی مصرفیش فقط و فقط صرف حمل باتری ها میشه اینه بنظرم اصلا کارایی نداره و الان چون جور بازاره خودروساز ها به ناچار به سمت باتری میرن چون هنوز تولید هیدروزن به صورت انبوه و ارزان ممکن نیست اما تا ده اینده هر کیلو هیدروژن سبز قیمتش به دو یورو خواهد رسید و هر کیلو میتونه ی سدان رو دویست کیلومتر جابه جا کنه
Alan.r
۲۷ مهر ۱۴۰۱طراحی و نیرو محرکش عالیه کابینشم خیلی خوبه فقط کاش از یه رنگ دیگه برای تودوزی استفاده میکردن
محل قرارگیری مانیتور ردیف عقبشم خیلی جالبه
Afg
۲۷ مهر ۱۴۰۱با این چراغ مسیر هیدروژن سازی خودروها روشن تر میشه هرچند که این روش با روشی که در تویویا میرای استفاده میشه فرق داره
net
۲۷ مهر ۱۴۰۱رویای من در کامنتها به حقیقت پیوست و میگفتم زمانی که تولیدکنندگان ماشین برقی بتوانند ماشینی اختراع کنند که برای هر بار شارژ بتواند ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت طی کند و زمان شارژ کردن در ایستگاه شارژ ۵ دقیقه باشد ان وقت مردم راضی می شوند ماشین برقی بخرند جالبه این ماشین حتی ۳ دقیقه شارژ میشود
AMANTE
۲۷ مهر ۱۴۰۱این درواقع میشه گفت پلاگین هیبرید یا هیبرید هست، هیدروژن باعث شارژ باتری میشه و اینجوری میتونه هزار کیلومتر رو بره.
net
۲۷ مهر ۱۴۰۱amante
نظرت درسته من اول فکر کردم این ماشین برقی هست بعد متوجه شدم این ماشین هیدروژنی هست. ای کاش نسخه برقی این ماشین با برد ۱۰۰۰ کیلومتر برای یکبار شارژ و زمان شارژ در ایستگاه زیر ۵ دقیقه تولید شود
دانیال
۲۷ مهر ۱۴۰۱امیدوارم به همه رویاهات برسی رفیق
meysam
۲۷ مهر ۱۴۰۱طراحی عالی
زمان سوخت گیری عالی
سوخت هیدروژن هم عالی
AMANTE
۲۷ مهر ۱۴۰۱چه عجب یک کمپانی بجای اینکه بیاد صفر تا صد ۲ ثانیه و قدرت ۲۰۰۰ اسبی و…. در اولویت قرار بده.
برد بیشتر و زمان سوخت گیری کمتر رو در اولویت قرار داده و حداقل رو کاغذ موفق شده.
مهران
۲۷ مهر ۱۴۰۱چرا طراحیای جدید و اکثرا برقی ها داخلش عین صندلی انتظار فرودگاهه!!!
“به قول رایان رینولدز هر چه کسل کننده تر بهتر”
امیرحسین
۲۷ مهر ۱۴۰۱خیلی قشنگه جز ساده بودن طرح چراغ ها خدا کنه چراغ عقب کامارو جدید این نباشه
سیاوش
۲۷ مهر ۱۴۰۱باریکلا فرانسه
بی خیال اسم
۲۷ مهر ۱۴۰۱جالبه
Sobhan
۲۷ مهر ۱۴۰۱خیلی خوشگله 😭
RezaRs
۲۸ مهر ۱۴۰۱خیلی خوشکله
آرش
۲۸ مهر ۱۴۰۱لوگوش شبیه لوگوی جدید کرمان موتور هست (:
....
۲۸ مهر ۱۴۰۱هرجور حساب کردم دیدم لوگوی کرمان موتور رو کپی کردن چسبوندن🤣🤣🤣🤣🤣
Hadi
۲۸ مهر ۱۴۰۱هیدروژنی و هیبریدی گزینه منطقی تریه نسبت به الکتریکی و پاک تره ولی متاسفانه به راحتی در دسترس نیست…
این ماشین طراحیش عالیه سوختگیری ۳ دقیقه ای
خیلی خوبه…
وحید
۲۸ مهر ۱۴۰۱همه طرح مهندس های فرانسوی رو زیر سوال بردی عزیز تو دنا پلاس مد نظرته حتما میخوای رینگ خرچنگی هم بندازه واسه صندوق همین اندازه هم کافیه دوست داری واسه خودت باربند ببند ..
پدرام
۲۹ مهر ۱۴۰۱لوگوش شبیه لوگو جدید کرمان خودرو هست :)
عباس
۲۹ مهر ۱۴۰۱سلام…ما تماشا گران این بستانیم….حالا حالا ها باید بنزین یورو سه و چهار استفاده کنیم اونم با پراید و سمند و چهارصدوپنج ..ما رو چه به هیدروژن…
کامران
۲۹ مهر ۱۴۰۱استفاده از هیدروژن با محاسبه درست و دقیق مطمئنا خطرناک نخواهد بود بعد از آن تصور بکنید خروجی لوله اگزوز شما چه خواهد بود اگر ماشینی با سوخت هیدروژن داشته باشید؟
فقط بخار آب درسته فقط بخار آب. در نظر بگیرید تو ایران این اتفاق بی افته. خوب حداقل برای آب و هوا و طبیعت خشک ایران عالی میشه.