پاگانیسایر خودروهای اروپاییمشاهیر خودرویی

گفتگو با هوراچیو پاگانی؛ مردی که غیرممکن‌ها را محقق کرد

مراسم رونمایی یوتوپیا رودستر جدید فرصت مناسبی بود تا با هوراچیو پاگانی مؤسس شرکت و اهداف او بیشتر آشنا شویم.


اکثر مهندسان خودروسازی معتقدند در زمان تبدیل یک خودروی کوپه به کانورتیبل، حفظ وزن استاندارد خودرو غیرممکن است. خودروی کانورتیبل یا روباز نیازمند تقویت برخی بخش‌هاست تا نبود سقف برای ایمنی جبران شود. همچنین در بسیاری از موارد سقف‌های روباز خودروهای کانورتیبل دارای مکانیسم‌های سنگین‌وزنی هستند که تمامی این موارد باعث شده‌اند وزن خودروهای کانورتیبل بیشتر از مدل‌های کوپه باشد؛ اما داستان محصولات هوراچیو پاگانی فرق می‌کند. او می‌گوید:

هدف این بود خودرویی بسازیم که بدون وجود سقف هم به اندازه مدل کوپه مستحکم باشد؛ و این خودرو دقیقاً همان استحکام مدل کوپه را بدون سقف دارد

هوراچیو حدود ۴ دهه است با متریال فیبر کربن و کامپوزیت کار کرده و بسیاری از افراد او را پیشتاز به‌کارگیری چنین موادی می‌دانند. علاقه او به فیبر کربن در زمان حضورش در لامبورگینی شروع شد؛ اما پاگانی بی‌شک بیش از هر فرد دیگری استفاده از این متریال خاص را ترجیح داده و از آن در خودروهای خود بهره برده است. یوتوپیا رودستر چنین چیزی را به خوبی اثبات می‌کند. وزن خشک این خودرو به ۱۲۸۰ کیلوگرم می‌رسد که دقیقاً مشابه وزن یوتوپیا کوپه است؛ اما اینکه هوراچیو و تیمش چگونه به این دستاورد رسیده‌اند راز بزرگی ندارد.

شاسی مونوکوک کربن پیشرفته این خودرو ویژگی‌های جذاب یوتوپیا را بیش از پیش نشان می‌دهد. ترکیب کربن تیتانیوم و کربن ترایاکس به حفظ استحکام خودرو کمک کرده و رول بار نیز با ساختار سقف ادغام شده است. ساب فریم‌های لوله‌ای جلو و عقب نیز ترکیبی از آلیاژ فولاد کرومیوم و مولیبدن هستند. نتیجه اینکه یوتوپیا ۱۰.۵ درصد مستحکم‌تر از تمامی محصولات جاده‌ای پیشین پاگانی از جمله هوایرا است. با وجود چنین ساختار مستحکمی، بریدن سقف یوتوپیا مشکلی به وجود نخواهد آورد. تنها چند نقطه جوش اضافی به بدنه اضافه شده تا استحکام این خودرو حفظ شود. یوتوپیا رودستر را می‌توان با سقف فیبر کربن سبک‌وزن یا پارچه سفارش داد که هر دوی آن‌ها باید به‌صورت دستی باز شوند و امکان قرار دادن آن‌ها در خودرو وجود ندارد. چنین کارهایی برای مالکان هایپرکارها یک دردسر لذت‌بخش خواهد بود. هوراچیو ادامه می‌دهد:

هاردتاپ یوتوپیا بسیار سبک‌وزن است و هیچ مزیت ساختاری برای شاسی ندارد زیرا همان‌طور که گفتیم استحکام خودرو بدون سقف چیزی است که به آن اهمیت داده‌ایم؛ بنابراین سقف خودرو بخش زیبایی از مهندسی ماست که بسیار سبک‌وزن بوده اما باید آن را در طول روز در خانه قرار دهید زیرا فضایی در محفظه بار خودرو برای آن وجود ندارد

هوراچیو تأکید دارد که با نصب سقف در خودرو، ظاهر یوتوپیا رودستر کاملاً شبیه مدل کوپه خواهد بود. همانند هر قطعه دیگر خودرو، او خواهان طراحی سقفی بسیار سطح بالا برای خودروی خود بوده است. البته این سقف مهندسی شده می‌بایست در عرض چند ثانیه از خودرو باز شود. به منظور حفظ وزن پایین خودرو، پاگانی مطمئن شده همه بخش‌های یوتوپیا رودستر درست با همان استانداردهای مدل کوپه مهندسی شده‌اند. برای مقایسه باید گفت کونیگ زگ CC850 وزن ۱۳۸۵ کیلوگرمی دارد درحالی‌که وزن مک لارن آرتورا اسپایدر به ۱۴۵۷ کیلوگرم می‌رسد. مؤسس کمپانی پاگانی ادامه می‌دهد:

تنها فیبر کربن نبود که به خوبی مهندسی شد بلکه تمامی قطعات فنی موجود در یوتوپیا رودستر به گونه‌ای طراحی شدند که حداقل وزن را داشته باشند زیرا وزن ۱۲۸۰ کیلوگرمی نتیجه در نظر گرفتن گرم هر قطعه است

برای مثال می‌توانیم فرمان را بررسی کنیم که از یک قطعه آلومینیومی بزرگ به دست آمده و تکمیل آن ۲۸ ساعت زمان برده است. نتیجه نهایی واقعاً برجسته است زیرا قطعه‌ای به دست آمده که با تمامی اتصالات خود تنها ۲.۴ کیلوگرم وزن دارد. دستگیره‌های در، لولاهای سقف و حتی شیفتر گیربکس دستی نیز از فلزات سبک‌وزن تولید شده‌اند. کار با این فلزات یک مفهوم جدید برای پاگانی بود و هوراچیو به‌طور منظم با تأمین‌کننده طولانی‌مدت خود یعنی بوش همکاری کرده است؛ اما کمپانی یاد شده به حدی در ۳۰ سال گذشته رشد کرده که هم‌اکنون می‌تواند بخشی از قطعات خودروهای جدید خود را تولید کند. کریستوفر پاگانی پسر هوراچیو سخنان پدر خود را این‌گونه ترجمه می‌کند:

زمانی که کمپانی ما کار خود را در سال ۱۹۹۸ شروع کرد، محصول زوندا را به‌طور کامل در خود کارخانه طراحی و مهندسی نمود. پیشرانه و گیربکس توسط شرکت‌های دیگر تأمین شدند اما اکثر کارهای طراحی و مهندسی توسط گروه بسیار کوچکی از کارکنان صورت گرفت

او ادامه می‌دهد:

تکامل کمپانی ما در سرمایه‌گذاری روی دانش و تجربه صورت گرفته است. با این تفاسیر اینکه چگونه یک شرکت می‌تواند از خودروسازی کوچک با تیراژ ۲۰ تا ۲۵ دستگاهی در دوران زوندا به تولید حدود ۵۰ تا ۵۵ خودرو برسد جای تأمل دارد

سبک نگه داشتن خودرو یک چیز است و پاس کردن استانداردهای تصادف و رعایت ایمن نکته دیگری خواهد بود؛ اما هوراچیو این کار را انجام داده و به آن افتخار می‌کند. او تصریح می‌کند:

جنبه مهم دیگر ایمنی است. این خودروها با آن قدرت زیاد بسیار خطرناک هستند بنابراین تلاش برای پاس کردن قوانین ایمنی متنوع جزو اولویت‌های ما بوده است. باور کنید استفاده از کربن و تست‌های مختلف تلاش‌های زیادی را طلب می‌کند

پیشرفت‌های فنی ورای درک ماست اما برای هوراچیو، مهم‌ترین چیز احساس خودروست و به منظور اطمینان از وجود بهترین حس، به‌کارگیری گیربکس دستی الزامی بوده است. او می‌گوید:

جنبه دیگری که بسیاری از مشتریان پرسیده بودند گیربکس دستی بود. گیربکس دستی شاید قطعه ساده‌ای به نظر برسد زیرا به مدت بیش از ۱۰۰ سال استفاده شده اما برای خودرویی با ۸۵۲ اسب بخار قدرت، انتخاب این گیربکس گزینه بسیار سختی است. ما باید یک کلاچ جدید طراحی می‌کردیم و می‌ساختیم. ما قبلاً حدود ۱ میلیون کیلومتر با خودروهای مختلف رانندگی کرده بودیم بنابراین تعهد قابل‌توجهی به گیربکس دستی داشتیم و می‌خواستیم خودرویی با سواری راحت تولید کنیم، خودرویی که شما را نترساند و حس ناراحتی نداشته باشد

یوتوپیا اولین محصول پاگانی از زمان زونداست که از همان ابتدا با گیربکس دستی عرضه می‌شود. تصمیم شرکت برای بازگرداندن گیربکس دستی کاملاً جواب داده و حدود ۷۰ درصد مشتریان آن را انتخاب کرده‌اند. ۱۳۰ نفری که پشت فرمان یوتوپیا رودستر خواهند نشست از راندن این خودرو با گیربکس دستی نهایت لذت را خواهند برد؛ اما برای هوراچیو پاگانی، این خودرو چیزی فراتر از یک محصول جدید است. یوتوپیا رودستر ویترینی از ۴۰ سال تجربه مهندسی در زندگی اوست و شاهکارش به شمار می‌رود…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Joker

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (603 ديدگاه)

    درد و بلاش بخوره تو فرق سر اون کچل که با تئوری هاش یه اُمَتی رو حامله کرده،پاگانی نشون داد میشه بدون هارت و پورت اضافه هم درخشید،نه ادعا شتاب داره و نه ادعا تاپ اسپید ولی ماشیناش رو جوری میسازه که امضا کار خودش رو داشته باشن…
    درود بی ‌کران….

    موافقم 37
    مخالفم 23
    1. amirkhanzadeh

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      پاگانی = لئوناردو داوینچی دنیای خودرو ها
      کوینگزگ= نابغه مهندسی دنیای خودرو ها

      موافقم 50
      مخالفم 5
      1. SMS

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (606 ديدگاه)

        همین عکس گویای تمام پاگانی هست
        https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/25-8.jpg

        موافقم 11
        مخالفم 1
      2. HELLO.BROTHERS

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (109 ديدگاه)

        توربوشارژر بندازی رو ماشین تا خرخره از ماشین اسب بخار بکشی نشانه یه نابغه نیست،همه بلدن چنین کاری کنن.

        موافقم 9
        مخالفم 34
      3. mmd@

        ۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (334 ديدگاه)

        امیر بوگاتی یادت رفت🤔😐☣️

    2. 🇰🇷

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (277 ديدگاه)

      کونیگزگ کارش درسته. درد و بلای پاگانی هم فعلا دست بهش نزن من یه گزینه بهتر سراغ دارم که مثل انگل میچسبه به فراری و یتیم خونه‌ی استلانتیس . استلانتیس خودش طویله‌س اون وقت ببین این چیه که تاوارس میگه باید بندازیمش بره😂 . میخوام بزنم تو سر اون 🔱 هیچی ندار

      موافقم 8
      مخالفم 14
      1. car lover

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1470 ديدگاه)

        انگل فقط کره جنوبی که 50 ساله چسبیده به ژاپن و ازش پلتفرم و موتور و گیربکس میگیره
        توروخدا دیگه نظر نده خواستی هم نظر بدی برو زیر پست هیوندا و کیا نظر بده

        موافقم 31
        مخالفم 8
        1. 🇰🇷

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (277 ديدگاه)

          من قبلا جواب تو رو دادم . کاملا معلومه چیزی از دنیای خودرو به جز چارتا سوپرای تیون شده ندیدی . همونجایی که گفتی قرص و محکم نمیسازند معلوم شد از اصول صنعت خودروی امروز بیخبری
          همین ژاپن برای تامین باتری خودروی BEV با LG قرارداد بسته . اونم کی ؟ هوندا . همونی که میخواد دست نیسان و میتسو رو بگیره . هر وقت خواستی اسم پلتفرم و … بیاری اینو یادت باشه
          الانم برو کنار هم من هم سایر کاربران نمیخان منظره دیدمون با کامنتت خراب شه . داریم از پاگانی لذت میبریم

          موافقم 9
          مخالفم 21
        2. JaMsHiD_R1988

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2871 ديدگاه)

          استاد کره ای باز
          شما کاتاف سوپرا تیون شده رو دیدی که نظر میدی؟
          پس هنوز نمیدونی دستو پا لرزیدن یعنی چی

          موافقم 11
          مخالفم 4
      2. ! i M α η δ υ α R

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        هیچی ندار ، جومونگ و دار و دسته اش و هفت جد و آبادشه …

        موافقم 22
        مخالفم 3
        1. 🇰🇷

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (277 ديدگاه)

          کامنت بالاتر به دوستت هم گفتم . الان منظره دیدم مزین به پاگانیه . خوش ندارم با مزراتی آلودش کنم . با یدونه ازین پاگانیا میشه کل مازراتی رو بخری و توش تصفیه خونه بزنی . یه عمر تاپاله اونجا ساخته میشد حالا فاضلاب مودنا اونجا تصفیه میشه

          موافقم 8
          مخالفم 19
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۴ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          دوستمون متاسفانه داره اخلاقیات رو با حب و بغض و حرص و کینه ، زیر پا میگذاره و من مجبورم در شان کامنتی که نوشته ، پاسخگو باشم …

          تصفیه خونه رو باید توی سرزمین چوسان قدیم بزنن …

          اونجا بیشتر نیاز داره که هواش تصفیه بشه …

          آخه چرا خودزنی میکنی دوست کم سن وسال و کم تجربه من ؟

          یه کره ای بی قابلیت رو بفروشی ، صندوق عقب یه مازراتی رو هم نمی تونی بخری …

          همین پاگانی که ازش داری مایه میگذاری به لج لامبورگینی تاسیس شد که خودش به لج فراری تاسیس شد که خودش برای رقابت با مازراتی تاسیس شد …

          اون پاگانی که سوارش شدی ، سه بار زیر قدمت مازراتی و سطح مازراتیه …

          پس مواظب باش زیر فشار قدمت و اصالت مازراتی ، له نشی …

          از شانست این رودستر پاگانی شاسیش فیبر کربنه و از شانس بد ترت ، سقف هم نداره …

          🤣🤣🤣

          موافقم 24
          مخالفم 6
      3. car lover

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1470 ديدگاه)

        کسی که ته ماشینی که دیده هیوندای اوانته 200 هزارتا کارکرد بوده و تاحالا بالاتر از ماشین کره ای سوار نشده بایدم همینو بگه
        اصول صنعت خودرو امروز رو میخوای برات بگم: ماشینهای شل و ول ضعیف و جاروبرقی و مصرفی و زشت و بی صدا و بی روح و بی کاربرد برو اقا برو جای دیگه ای بساط کن

        موافقم 17
        مخالفم 13
      4. ! i M α η δ υ α R

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        یاتاقان فن عزیز ، دوستان شاهدن که خودت سر شوخی رو باز کردی …

        🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

        چو فندک تر و تر آتش بگیری …

        به این درد فراخوان ها اسیری …

        پیاپی می کشی تو مردمان را …

        الهی که خودت ، آخر بمیری …

        عمو بهروز را ، کردی کلافه …

        دریغا که ولی ، گردن بگیری …

        عمو مایک عاقبت ، شد بیخیالت …

        ولیکن تو هنوز ، از رو نمی ری …

        🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

        تقدیم با عشق …

        🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

        فراخوان 850 هزار هیوندای و کیا به دلیل احتمال آتش‌سوزی در سیم کشی!
        ۵ فروردین ۱۴۰۲۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد …

        کیا سورنتو و اسپرتیج به خاطر احتمال آتش‌سوزی فراخوان شدند
        ۳ مهر ۱۴۰۱۳۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد …

        فراخوان 380 هزار دستگاه کیا اسپرتیج و کادنزا به خاطر احتمال آتش‌سوزی
        ۲۱ اسفند ۱۳۹۹۲۵ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد …

        فراخوان 80 هزار کیا سورنتو مدل 2011 با خاطر آتش‌ سوزی پیشرانه
        ۱۰ دی ۱۴۰۲۳۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد …

        فراخوان نسل اول کیا سول برقی به خاطر ریسک آتش‌سوزی
        ۲۴ فروردین ۱۴۰۲۱۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد …

        فراخوان گسترده کیا و هیوندای برای 3.3 میلیون خودرو با خطر آتش‌سوزی
        ۶ مهر ۱۴۰۲۵۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد …

        مالکان کیا اسپرتیج خودروی خود را در پارکینگ و گاراژ پارک نکنند!
        ۳ بهمن ۱۴۰۱۳۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد …

        خطر آتش‌سوزی پالیسید و تلوراید توسط کیا و هیوندای تایید شد
        ۲ شهریور ۱۴۰۱۴۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد …

        مشکل آتش‌سوزی، نقص پیشرانه و یاتاقان زدن محصولات کیا و هیوندای در استرالیا
        ۶ مرداد ۱۴۰۱۵۲ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد …

        بررسی خودروهای کیا و هیوندای توسط NHTSA به خاطر آتش گرفتن پیشرانه
        ۸ دی ۱۴۰۰۴۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد …

        فراخوان 147 هزار دستگاه کیا سلتوس و سول به خاطر خطر آتش‌سوزی
        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰۱۷خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد …

        🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

        موافقم 24
        مخالفم 8
      5. مجید

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (269 ديدگاه)

        همکاری مهندسی انگلی نیست و گرنه کل صنایع به نحوی به هم وابسته بودن و کل صنایع رو باید انگل حساب کنیم با این فرض عجیب!

        هیوندا و شرکت‌های نوپا با احترام و استفاده مفید از این دستاوردهای شرکت‌های دیگه تونستن پیشرفت کنند و یه عده از ایران میاد کل صنعت خودروسازی ایتالیایی رو میبره زیر سوال که درخشان‌ترین سوابق رو تو صنعت خودروسازی، مخصوصا ماشین‌های اسپرت و سوپر اسپرت داشتند.

        موافقم 4
        مخالفم 1
    3. hosen

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (793 ديدگاه)

      خدا میدونه بین تو و اون کچل چی گذشته که اینطوری دلخوری😂😂😂😂

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. froG-driVer

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1013 ديدگاه)

        😹😹

        موافقم 7
        مخالفم 1
    4. ممد ژانگولر

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4158 ديدگاه)

      واقعا باید تخم چشم این مردو بوسید بخاطر رونمایی از شاهکاری که بیشتر قطعاتش فلزیه و منو یاد گلادیاتورهای قدیم میندازه با اون کلاه خودهای زیبا . الان شما کمتر ماشینی پیدا میکنی که انقدر قطعات فلزی داشته باشه و جالبه بجای پلاستیک از فیبرکربن استفاده کرده .

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. 🇰🇷

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (277 ديدگاه)

    خدا رو شکر از اون لامبو زدی بیرون . وگرنه کی میخواست این شاهکار رو درست کنه ؟
    ترکیب عشق و هنر و کربن ‌‌. درد و بلاش بخوره تو سر اون چنگال بی خاصیت که فقط ادعا داره 🔱

    موافقم 5
    مخالفم 21
    1. car lover

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1470 ديدگاه)

      درد و بلاش بخوره تو سر تمام محصولات هیوندا و کیا

      موافقم 16
      مخالفم 6
      1. amirkhanzadeh

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        لعت به اشغال ساز ها
        چینی و کره ای و از جمله هیوندا

        موافقم 17
        مخالفم 6
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1577 ديدگاه)

    به قولی تمام محصولاتش آثار هنری تو دنیای خودرو ها هستن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. هراکلیوس

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (296 ديدگاه)

    بچه ها فکر کنم اقای اشتری مسافرته لایک ها و دیس لایک ها سایت از کار افتاده

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۴ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2954 ديدگاه)

      برای من مشکلی نداره
      فقط عدد صفر نشون نمی‌ده

      موافقم 19
      مخالفم 3
      1. هراکلیوس

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (296 ديدگاه)

        مرسی

        موافقم 8
        مخالفم 1
      2. amirkhanzadeh

        ۴ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1033 ديدگاه)

        درسته

        موافقم 7
        مخالفم 1
  5. JDM سابق

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (749 ديدگاه)

    ترکیب آلمان و انگلیس با هنر ایتالیایی هم‌چنین شاهکاری رو تحویل میده، با اینکه موتورای V12 مرسدس سالهاست کنار گذاشته شدن ولی موتور 6 لیتری تویین توربو V12 M158 مرسدس سالهاست در خدمت پاگانیه، گیربکس هم Xtrac انگلستان که سازنده گیربکس های موتوراسپورت هست در انواع ۷ دنده اتومات و منوال در دسترس هست،
    یادش بخیر موقعی که هوایرا رونمایی شد خیلی لذت بردم قبلش هم از زوندا R خیلی خوشم میومد

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. 🇰🇷

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (277 ديدگاه)

    سبک طراحی پاگانی خیلی زیباست . طوری طراحی کرده و از بعضی المان ها استفاده کرده ، انگار از خودروهای مسابقه ای و اسپرت ۶۰ سال پیش الهام گرفته . درحالیکه عمرش به ۳ دهه هم نمیرسه

    موافقم 14
    مخالفم 5
  7. علی Shelby

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (557 ديدگاه)

    اون دندش رو با اون طراحی خیلی دوست دارم

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/08/24-7.jpg

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. مجید

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (269 ديدگاه)

    من هروقت دارم نمای داخلی ماشینای جدید پاگانی رو می‌بینم فقط یاد طرح‌های هند و پاکستان میوفتم، به شدت شلوغ و ترکیب‌های رنگ خیلی عجیب!

    نه به اون فیبر کربن و نه اون حالت کلاسیک رنگ قهوه‌ای و کرم!

    حالا اینکه سلیقم به نمای داخلی فضایی‌تر و مدرن‌تر مایله بماند، ولی به نسبت طرح‌های داخلی کلاسیک دیگه مثل بنتلی و بوگاتی هم خیلی شلوغ و ناهماهنگه!

    یعنی حتی ممکنه برای کسیایی که فوبیای خاصی داشته باشند مشکلساز بشه!

    ولی طراحی بیرونیش فوق‌العادست مثل همیشه.

    موافقم 3
    مخالفم 5
  9. amirboss

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (776 ديدگاه)

    از موقعی که زوندا رونمایی شد من محو طراحی و ساختار خاص زوندا شدم
    بخصوص زوزه هایی که تو پیست میکشید
    شاید زوندا جذابیتش رو مدیون زن هوراچیو باشه.
    چون هوراچیو برای طراحی زوندا از چهره زنش الهام گرفته بود.
    هوآیرا زیباست ولی به اندازه زوندا برام جذابیت نداره.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  10. علی

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (112 ديدگاه)

    زیبای ایتالیایی

  11. روزبه

    ۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    یه مشت مدعی ماشین و ماشین بازی و آدم متعصب جم شدیم دور ه متشکیل اجتماع دادیم .
    یک ساعته دارم کامنتارو میخونم و همزمان هم دارم میخندم و هم حرص میخورم . جفتشونم به این دلیله که دارین پاگانیو با هیوندای مقایسه میکنین . مثل این میمونه که متالیکا رو با بوچلی مقایسه کنی یا چبدونم پیتزارو با قرمه سبزی .
    بابا هیوندای واسه خودش هیونداست . پاگانی واسه خودش پاگانیه . اون بازار خودشو داره اینم بازار خودشو .
    آقایی که آمار فراخوان کره ایارو لیست کردی بالا بدون که خود بنز و کادیلاکم همونقد فراخوان دارن چوووووووووون کلا کیفیت ساخت ماشینا اومده پایین . بازم چوووووووووووون شرکتا لازم دارن پول در بیارن وگرنه مثلا بنز الانم میتونه ماشینی بسازه که تا 100 سال دیگم کارکنه .
    آها اون بالا یکیم یه تیکه ریز انداخته بود به نابغه بودن کونیگزگ یه جا داره یاد آوری کنم یه سرچ بزن درباره گیربکس تک سرعته رگرا . همین .

    آخرشم مازراتی هم خوبه . پاگانی و کونیگزگم خوبن . کیا و هیوندام خوبن . تویوتا و هوندام خوبن . مونده از چه دیدی و با چه منظور و نیتی بهشون نگاه کنی . این چرت و پرتارو ول کنین و از دیدن این یوتوپیای لعنتی لذت ببرین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا