اینیوسسایر خودروهای اروپایی

معرفی نسخه‌های جدید اینیوس گرنادیر با پیشرانه V8 جنرال موتورز

اکسل‌های پورتال و لاستیک‌های بزرگ‌ آفرود همراه با پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 جنرال موتورز در محصولات جدید اینیوس ارایه شده است. این مدل‌های پروتوتایپ برای علاقه‌مندان شاسی‌بلندهای سفارشی و سفرهای طبیعت‌گردی جالب توجه خواهند بود.

اینیوس در فستیوال سرعت گودوود امسال مجموعه‌ای از نسخه‌های اصلاح‌شدهٔ گرنادیر را به نمایش درآورده است. این مجموعه شامل پیکاپ کوارترمستر با اکسل‌های پورتال، یک پیکاپ دیگر با اتاق بار کوتاه، یک شاسی‌بلند با پیشرانهٔ V8، یک نسخهٔ سافاری هشت‌نفره و یک مدل مسابقه‌ای رالی با تأیید فیا می‌شود. اینیوس با نمایش این پروتوتایپ‌ها، قصد دارد تطبیق‌پذیری پلت‌فرم گرنادیر را نشان دهد و علاقهٔ خریداران را برای ساخت نسخه‌های سفارشی توسط بخش شخصی‌سازی شرکت یعنی Arcane Works جلب کند.

چشمگیرترین مدل‌ها در این مجموعه، نسخه‌های پیکاپ و شاسی‌بلند با اکسل‌های پورتال و لاستیک‌های بزرگ‌تر آفرود ساخت شرکت آلمانی LeTech هستند. این دو مدل فاصلهٔ بسیار زیاد ۵۱۴ میلی‌متری از زمین دارند که افزایش ۲۵۰ میلی‌متری را نسبت به نسخهٔ استاندارد نشان می‌دهد و ما را به یاد مرسدس G63 4×۴۲ می‌اندازد. به لطف این اکسل‌ها و افزایش ارتفاع، حالا عمق حرکت در آب خودرو به ۱۰۵۰ میلی‌متر رسیده است.

از بین این دو مدل با محور پورتال، نسخهٔ شاسی‌بلند ویژگی منحصربه‌فرد دیگری هم دارد که تجهیز به پیشرانهٔ V8 است. این اولین گرنادیر هشت سیلندر محسوب می‌شود و تغییرات لازم برای نصب این موتور توسط شرکت مگنا انجام شده است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 ساخت جنرال موتورز با ۴۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور موتور ۳ لیتری شش سیلندر ب‌ام‌و در گرنادیر معمولی نشان می‌دهد. به گفتهٔ اینیوس، تعویض پیشرانه به مهندسی مجدد کامل دسته‌موتورها، برق و الکترونیک موتور، سیستم خنک‌کننده، منیفولد اگزوز و منبع اگزوز نیاز داشته است. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم باید بازنگری می‌شد تا فضا برای نصب موتور V8 فراهم شود.

مدل بعدی، شورت‌مستر نام دارد که نسخه‌ای با اتاق بار کوتاه از پیکاپ کوارترمستر محسوب می‌شود و توسط مهندسان اینیوس در کارخانهٔ هامباخ شرکت در فرانسه ساخته شده است. این پیکاپ بر اساس یک گرنادیر شاسی‌بلند ساخته شده و صندلی‌های عقب به سمت جلو کشیده شده‌اند تا فضای بیشتری برای قسمت بار خودرو ایجاد شود. هرچند فاصلهٔ محوری ۲,۹۲۲ میلی‌متری این نسخه با گرنادیر شاسی‌بلند یکسان است اما ۳۰۵ میلی‌متر طول کمتری نسبت به پیکاپ کوارترمستر دارد.

کشیده‌ترین مدل در این مجموعه، نسخهٔ سافاری است که توسط شرکت اینیوس کاوانگو در بوتسوانا ساخته شده است. در این مدل، کابین خودرو به فضایی با هشت صندلی در چهار ردیف تبدیل شده است که به دلیل فقدان ستون‌ها و پنجره‌ها، دید عالی را برای همهٔ سرنشینان فراهم می‌کند. این نسخه همچنین به سقف بلند، میله‌های محافظ در طرفین بدنه، رینگ‌های سفارشی با لاستیک‌های آفرود و اسنورکل هم مجهز است.

در آخر هم به اولین خودروی رالی اینیوس می‌رسیم که مطابق با قوانین فیا ساخته شده است. رنگ مشکی و نارنجی، چراغ‌های اضافی روی جلوپنجره، دریچه‌های روی سقف و رینگ‌های آلیاژی سفید از ویژگی‌های این مدل هستند. گرنادیر رالی در داخل هم به رول کیج، صندلی‌های مسابقه‌ای و رو دری‌های فیبر کربنی مجهز شده و برای کاهش وزن، بسیاری از قطعات و تجهیزات آن حذف شده است. در این مدل همچنین خروجی پیشرانهٔ ۳ لیتری ب‌ام‌و هم به ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این گرنادیر رالی صرفاً نمونه‌ای نمایشی نیست و در مسابقات قهرمانی جهانی رالی راید ۲۰۲۵ شرکت خواهد کرد.

اینیوس امیدوار است این پروتوتایپ‌ها بتوانند نظر خریداران را برای سفارشی‌سازی گرنادیر خود توسط بخش Arcane Works شرکت جلب کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    ماشالاه جی ام که یه موتور ساخته از همه جای دنیا خواهان داره

    شرکتی که یه ۳۵۰ سال ۶۷ معرفی کرد و تا ۲۰۰۳ به مقدار ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ازش تولید کرد معلومه بقیه به گرد پاشم نمیرسن

    ماشالاه جی ام
    ماشالاه ۸ سیلندرهاش

    موافقم 6
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4351 ديدگاه)

      ماشالا L88

      ماشالا هلکت

      موافقم 8
      مخالفم 6
  2. زیزیگولو

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    اینیوس گرنادیر نوپا قیمتش از بعضی آمریکاییا هم بالاتره!!!!

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Absurd Hero

      ۲۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      انگلیسیا استاد تو پاچه کردن هستند

      موافقم 7
      مخالفم 6
  3. Hosseink3

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    چرا آنقدر شبیهی به پاژن هستش ! پلتفرم سال خورده چطوری می‌تونه قوانین ایمنی 2024رو پاس کنه ؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. shetab-car

    ۲۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    من فقط موندم هدف این شرکت که طراحی این ماشین شبیه دینفدر باشه چیه؟ خودشون یه ذره خلاقیت نداشتن یه چیز متفاوت تولید کنن؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2774 ديدگاه)

      اصلا قرار بود پلتفرم نسل قدیمی رو بهش بدن ولی لندروور قبول نکرد
      برا همین رفت یه ماشین عینهو اون درست کرد

    2. کیانوش

      ۱۲ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (826 ديدگاه)

      به همون دلیلی که تویوتا سری هفتاد رو میزنه خود لندرور تولید لندرور کلاسیک رو تموم کرد ی شرکت دیگه اومد با اون طاهرا تولیدش کرد اما خیلی تعمیرات داخلی هم توش داده و طاهرشم عالیه احتیاجی به تغییر تو طراحی نداره واقعا این طراحی و جی کلاس و لندکروز سری هفتاد تا ابد میتونن بفروشن تو خودرو های افرود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا