شرکت مشهور ایتال دیزاین از وانت پیکاپ بسیار خاص کوئینتسنزا با قدرت قابلتوجه ۲۱۴۵ اسب بخار رونمایی کرده است.
احتمالاً طراحان ایتال دیزاین از خود پرسیدهاند اگر تسلا سایبرتراک توسط یک ایتالیایی که در طراحی خودرو تجربه زیادی دارد طراحی میشد چه شکلی پیدا میکرد؟ اگرچه چنین چیزی در واقعیت پرسیده نشده اما پاسخ چنین سؤالی میتواند وانت پیکاپ کوئینتسنزا باشد. این خودروی بسیار زیبا و آیندهنگر از چهار موتور برقی تولید شرکت الفی بهره میبرد. با این تفاسیر، وانت ایتال دیزاین بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و توان پیمایش ۷۵۰ کیلومتر دارد.
در ابتدا قرار بود ایتال دیزاین کوئینتسنزا در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شود اما از آنجایی که این رویداد معتبر دیگر برگزار نخواهد شد بنابراین ایتالیاییها رویداد CES 2025 در لاسوگاس نوادا را برای معرفی آن انتخاب کردند. سال قبل نسخه دیگری از کانسپت موردبحث در پبل بیچ معرفی شده بود اما حالا شاهد بلوغ این محصول و ارائه ویژگیهای برجستهتری هستیم. این ویژگیهای خاص به لطف موتورهای برقی ساخت الفی به دست میآیند. شرکت الفی قبلاً موتورهایی ساخته که در حالت بوست کوتاه میتوانند ۳۴۱ اسب بخار قدرت تولید کنند؛ اما موتورهای جدید کوئینتسنزا حتی قویتر هستند و در مجموع ۲۱۴۵ اسب بخار قدرت ارائه میکنند.
تنظیم خروجی موتورهای برقی الفی ۲۰ برابر سریعتر از موتورهای قبلی صورت میگیرند به این معنی که با وجود سیستم هدایت گشتاور، هندلینگ و پایداری بهتری وجود خواهد داشت. این ویژگی برای کشش خودرو نیز بسیار عالی بوده و بنا به گفته ایتال دیزاین، این وانت پیکاپ بدون آلایندگی فقط در ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد. موتورهای جدید موردبحث که در رینگهایی با ابعاد ۲۱ اینچی به بالا جا خوش میکنند حتی توانایی کنترل حرکات رو به بالا و پایین بدنه را دارند. ایتال دیزاین خاطرنشان میسازد از گشتاور موتورهای برقی روی سیستم تعلیق استفاده میکند تا وضعیت خودرو و پایداری آن را تنظیم کند. این ویژگی میتواند جایگزین دامپرهای فعال شود.
شتاب گیری بسیار سریع ایتال دیزاین کوئینتسنزا برای سرنشینان ردیف دوم صندلیها خیلی خوب نخواهد بود اما طراحی رو به عقب صندلیها باعث میشود این خودرو شرایط بهتری داشته باشد. الفی میگوید موتورهای تولیدی باعث احساس خاص این خودرو میشوند. سیستمی به نام ویبرو آکوستیک باعث انتقال لرزشهای موتور و اینورتر میشود تا این وانت پیکاپ بدون هرگونه صدای مصنوعی تولیدی از بلندگوها، احساس مکانیکی بیشتری داشته باشد؛ اما مشخص نیست که برنامه ایتال دیزاین برای کانسپت برجسته خود چیست.
ایتال دیزاین تقریباً برای اکثر خودروسازان اروپایی خودرو طراحی کرده هرچند خودش خودرویی تولید نکرده است. البته ایتال دیزاین هماکنون در اختیار لامبورگینی و آئودی است اما تولید یک وانت پیکاپ توسط لامبورگینی احتمال بسیار پایینی دارد هرچند زبان طراحی و تکنولوژی موتورهای برقی کوئینتسنزا میتوانند نظر لامبورگینی را به خود جلب کنند. البته تصور تولید یک وانت پیکاپ بسیار خاص و گرانقیمت توسط لامبورگینی که به نوعی جانشین LM-002 باشد جذاب به نظر میرسد اینطور نیست؟
nima.jdm
۲۷ دی ۱۴۰۳این دیگه چه سمی بود
وقتی در هاش باز میشه انگار میخواد پرواز کنه
Siyavash
۲۷ دی ۱۴۰۳این دنیا دیگه جای زندگی نیس…
Amirsh
۲۷ دی ۱۴۰۳من هیچ وقت از طراحی های ایتالدیزاین خوشم نیومده
برتونه و پنین فارینا رو خیلی خیلی بیشتر میپسندم
RIO
۲۷ دی ۱۴۰۳۱-ایتالیا و وانت با هم دیگه تو ی جمله نمی گنجن
۲-شبیه هرچیزی هست الا وانت
آرشیتکت
۲۷ دی ۱۴۰۳کسی که طراحی رو متوجه میشه خیلی راحت میفهمه که چه اثر جذابی طراحی کردن ایتالیایی ها
ایتالیا مهد طراحیه
Cehx
۲۸ دی ۱۴۰۳یا من نمیدونم وانت چیه یا شما نمیدونی دیزاین چیه
Alireza.Gil
۲۷ دی ۱۴۰۳د*لقک اگه وانت بود
علی ریحانی
۲۷ دی ۱۴۰۳اسمش از خودش سم تره
کوئینتسنزاا چیه دیگه
حتی تلفظش واسه خود ایتالیائیها هم سخته
OM.01
۲۷ دی ۱۴۰۳کاری با هیچ چیزی ندارم…یکی فقط توضیح بده 2145 اسب بخار قدرت رو میخواهیم چیکار کنیم دقیقا!
یه سری افراد ماشین های عادی رو با خودروهای درگ اشتباه گرفتن!
BlackWing
۲۷ دی ۱۴۰۳یونان باستان ۲۰۰۰ تا اسب نداشتن !
B
۲۸ دی ۱۴۰۳هر اسب، ۱۵ اسب قدرت داره 🗿
.NARGES.
۲۷ دی ۱۴۰۳فکر کن عقبی نشستی داری از منظره لذت میبری یهو با سرعت ۲.۵ در صد کیلومتر با شیشه عقب ماشین یکی بشی
Taha Ayoobi
۲۸ دی ۱۴۰۳کمربند
.NARGES.
۲۸ دی ۱۴۰۳برادر هر چی هم باشه نمیتونه جلوی نیرویی که به آدم وارد میشه رو بگیره شما از جابهجایی صحبت میکنی من از نیروی وارده
Milad
۲۷ دی ۱۴۰۳زیباترین ماشین زشتی که من دیدم
مجتبی
۲۸ دی ۱۴۰۳طراحی بدی نیست ولی اینجور ماشین ها ففط خوب راه میرن وگرنه هیچ لذتی یا داشبورد طرح دار یا دکمه یا دکور داخلی ماشین ی مانیتور ک کیلومتر داره بی روح با 2تا یا 4تا صندلی بعد با این میشه چیکار کرد فکر کن طرف میخواد بار ببره نمیشه آفرود بره نمیشه اصلا خیلی مسخره واقعا نمیفهمم چطوری اینجور ماشین ها را پسند میکنن یا برقی بودنشون حس کن صدا نیست تو فقط بدون اون لذت رانندگی فقط میره صدای اگزوز و موتور نداشته باشی بعد بخوای مصنوعی از باند یا ترمز ادای صدای اگزوز در بیاری واقعا قشنگی ها داره ازبین میره
مجتبی
۲۸ دی ۱۴۰۳فکرکن قیافه های عجیب ک ی زمانی تو فیلم تخیلی دیدیم حالا داره واقعی میشه بعد برای آلودگی هوا چه اسطوره هایی از خط تولید رفتن بطرف برقی شدن، دوج 😈، نیسانgtr🔥و کم کم تمام برندها باز بنزینی وبرقی بهتر از کامل برقی بود داره همه قشنگی ها تو دنیای ماشین ی خاطره میشه وما حتی از یکی از اونها لذت نبردیم کاش ایران آزاد بود کاش… َ💔😔
Cehx
۲۸ دی ۱۴۰۳دوستان چرا از سلول سوختی هیدروژن اکسیژن استفاده نکنیم تقریبا تمام عیب های برقی رو برطرف می کنه فقط اسب بخار های بالا نمیده ولی برای روزمره عالیه هم هوندا کلاریتی نمونش بسیار هم پاکه چون از همون برق استفاده میشه تا هیدروژن بدست بیاد و سوخت گیری خودرو هم 3 دقیقه بیشتر نیست تنها عیبش اینه که اگه یه ماشین از پشت با سرعت بزنه بهت به عالم معنی میری گرچه باتری ها هم اتیش می گیرن بعدشم باتری ها کلی مواد معدنی نیاز دارند ولی این سلول ها نیاز ندارند
Taha Ayoobi
۲۸ دی ۱۴۰۳هیدروژنی اصلا کار آسونی نیست که همینجوری بسازن بدن بیرون.
نگه داشتن گاز هیدروژن توی مخزن کار وحشتناک سختیه کهاصلا نشدنیه و بزور انحام میشه.
چون هیدروژن کوچیکترین عنصره، حتی اگه منبع فولادی با قطر 10 سانت هم داشته باشی، 1 روز هم نمیتونی توش هیدروژن ذخیره کنی.
برای منفجر شدنش هم فقط کافیه دو سه تا دونه گازه هیدروژن نشت پیدا کنه به بیرون و بیرون هم مثلا یه نفر داره سیگار میکشه، دیگه بقیه اش عین بمب عمل میکنه و منطقه میره رو هوا.
Cehx
۲۸ دی ۱۴۰۳البته فکر کنم اگه به بیرون نشت کنه درجا منفجر میشه چون خیلی واکنش پذیریش بالاست ولی خب بنظر من اگر مقداری رو امنیتش کار بشه خیلی از باتری ها بهتر میشه
Taha Ayoobi
۲۸ دی ۱۴۰۳آره واکنش پذیریش وحشتناک بالاس
مثلا گاز متان باید باید مقدارش به یه حدی خاصی برسه تا بتونه منفجر بشه ولی هیدروژن با مقدار خیلی کم میترکه.
چهچ
۲۸ دی ۱۴۰۳شبیه آریسان ویران خودرو کپی کردن ! چقدر این خارجی ها از صنایع داخلی برند ما نسخه برداری و دوز دی میکنن….
Taha Ayoobi
۲۸ دی ۱۴۰۳طراحیش خوبه خدایی
.NARGES.
۲۸ دی ۱۴۰۳تلفظ اسم Koenigsegg (کوئینگزگ) کم چالش بود اینم اضافه شد
Taha Ayoobi
۲۸ دی ۱۴۰۳مگه کونیگزگ نست اون؟
B
۲۸ دی ۱۴۰۳https://forvo.com/word/koenigsegg/
همون کونیگزگه با لهجه های مختلف میتونین ببینین
.NARGES.
۲۸ دی ۱۴۰۳نه برادر کوئینگه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ دی ۱۴۰۳کونیگ زگ
Ko nig Zeg
چرا خودتون عذاب میدین سر یک موضوع کماهمیت
خیلی راحت از یوتیوب مشخصه
MehdiTurbo
۲۸ دی ۱۴۰۳😂😂
عاشق کامنتای پدالم
خوبه نگفتید koni g zeg
MP
۲۸ دی ۱۴۰۳هزاران برابر بهتر از سایبر تراک هستش!
با هر متر و معیاری میخواین حساب کنید.
سوشیانت
۲۸ دی ۱۴۰۳این یه کانسپته و مقایسه ش با سایبرتراک منطقی نیست
.
۲۸ دی ۱۴۰۳چرا احساس می کنم سقف تا عقب ماشین می رفته ولی کندنش و با یک درب جایگزینش کردند!؟
amirboss
۲۸ دی ۱۴۰۳این خودرو بیشتر جنبه تبلیغاتی داره تا کاربردی.
وگرنه کدوم احمقی پیکاپ با این مشخصات رو میبره رو خط تولید!؟
چشمم آب نمیخوره در مورد مسائل فنی هم توپوق زدن وگرنه تو واقعیت چیز دیگه ای نشون میده.
البته میشه یه جورایی بهش کانسپت یه شرکت طراحی خودرو با پیازداغ اضافه هم گفت.
.NARGES.
۲۸ دی ۱۴۰۳سر تلفظ اسم خود آقای اشتری ورود کردن 😆
روایتگر حقیقت
۲۹ بهمن ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m8-coupe-discontinued/attachment/13-135/
میفهمید دوستان طراحی این چه مفهومی میده من کلی نگاه غرق داخل طراحیش بشی طرف از قسمت بالا و با طراحی خواص که داره و با اون صندلی های برعکس که داره.مثل قطار های سریع میمونه هم این سر کابین راننده داره هم اون طرفش یعنی دو سمتش فرمون و از هر طرف قابل رانندگی هست
ولی بیشتر جنبه نمایشی داره این ماشینا بیشتر به تولید انبوه نمیرسه آخه با این مشخصات کلن بعیده
روایتگر حقیقت
۳۰ بهمن ۱۴۰۳بعدم دوستان این نو ع ماشین ها برا استفاده خاصی بشه اره اون داخل دسته فوق گرون
این نوع خودرو. نه به پیکاپ میخوره ن پیست و درگ ن اسپرت ن فوق لوکس ن خانوادگی
تنها چیزی که من دیدم ازش برا یگ آدم های مهم تلیونر یا آدمای مهم. که داخل محوطه کاخ یا قصرش بشینه
مثل یک آدم اشراف زاده از منظره لذت ببره منظورم قسمت عقب برعکس و راننده ام با بادیگارد جلو
باز از یک سمت دیگه شبیه ماشین های گلف هم میشه استفاده کرد برا یگ قشر خاص پولدار .ولی با اون قدرت2000 اسب هرجور از هر قسمت نگاه میکنم کنار نمیاد حتما فکر کرده پولدار ها از قدرت خودشون میاد . اگه دوستان شما بهتر نظر دارید بگید این نظر من هسته کار به نظر شما نداره