سایر خودروهای اروپایی

ایتال دیزاین کوئینتسنزا؛ وانت پیکاپ ایتالیایی با 2145 اسب بخار قدرت!

شرکت مشهور ایتال دیزاین  از وانت پیکاپ بسیار خاص کوئینتسنزا با قدرت قابل‌توجه ۲۱۴۵ اسب بخار رونمایی کرده است.


احتمالاً طراحان ایتال دیزاین از خود پرسیده‌اند اگر تسلا سایبرتراک توسط یک ایتالیایی که در طراحی خودرو تجربه زیادی دارد طراحی می‌شد چه شکلی پیدا می‌کرد؟ اگرچه چنین چیزی در واقعیت پرسیده نشده اما پاسخ چنین سؤالی می‌تواند وانت پیکاپ کوئینتسنزا باشد. این خودروی بسیار زیبا و آینده‌نگر از چهار موتور برقی تولید شرکت الفی بهره می‌برد. با این تفاسیر، وانت ایتال دیزاین بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت و توان پیمایش ۷۵۰ کیلومتر دارد.

در ابتدا قرار بود ایتال دیزاین کوئینتسنزا در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شود اما از آنجایی که این رویداد معتبر دیگر برگزار نخواهد شد بنابراین ایتالیایی‌ها رویداد CES 2025 در لاس‌وگاس نوادا را برای معرفی آن انتخاب کردند. سال قبل نسخه دیگری از کانسپت موردبحث در پبل بیچ معرفی شده بود اما حالا شاهد بلوغ این محصول و ارائه ویژگی‌های برجسته‌تری هستیم. این ویژگی‌های خاص به لطف موتورهای برقی ساخت الفی به دست می‌آیند. شرکت الفی قبلاً موتورهایی ساخته که در حالت بوست کوتاه می‌توانند ۳۴۱ اسب بخار قدرت تولید کنند؛ اما موتورهای جدید کوئینتسنزا حتی قوی‌تر هستند و در مجموع ۲۱۴۵ اسب بخار قدرت ارائه می‌کنند.

تنظیم خروجی موتورهای برقی الفی ۲۰ برابر سریع‌تر از موتورهای قبلی صورت می‌گیرند به این معنی که با وجود سیستم هدایت گشتاور، هندلینگ و پایداری بهتری وجود خواهد داشت. این ویژگی برای کشش خودرو نیز بسیار عالی بوده و بنا به گفته ایتال دیزاین، این وانت پیکاپ بدون آلایندگی فقط در ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. موتورهای جدید موردبحث که در رینگ‌هایی با ابعاد ۲۱ اینچی به بالا جا خوش می‌کنند حتی توانایی کنترل حرکات رو به بالا و پایین بدنه را دارند. ایتال دیزاین خاطرنشان می‌سازد از گشتاور موتورهای برقی روی سیستم تعلیق استفاده می‌کند تا وضعیت خودرو و پایداری آن را تنظیم کند. این ویژگی می‌تواند جایگزین دامپرهای فعال شود.

شتاب گیری بسیار سریع ایتال دیزاین کوئینتسنزا برای سرنشینان ردیف دوم صندلی‌ها خیلی خوب نخواهد بود اما طراحی رو به عقب صندلی‌ها باعث می‌شود این خودرو شرایط بهتری داشته باشد. الفی می‌گوید موتورهای تولیدی باعث احساس خاص این خودرو می‌شوند. سیستمی به نام ویبرو آکوستیک باعث انتقال لرزش‌های موتور و اینورتر می‌شود تا این وانت پیکاپ بدون هرگونه صدای مصنوعی تولیدی از بلندگوها، احساس مکانیکی بیشتری داشته باشد؛ اما مشخص نیست که برنامه ایتال دیزاین برای کانسپت برجسته خود چیست.

ایتال دیزاین تقریباً برای اکثر خودروسازان اروپایی خودرو طراحی کرده هرچند خودش خودرویی تولید نکرده است. البته ایتال دیزاین هم‌اکنون در اختیار لامبورگینی و آئودی است اما تولید یک وانت پیکاپ توسط لامبورگینی احتمال بسیار پایینی دارد هرچند زبان طراحی و تکنولوژی موتورهای برقی کوئینتسنزا می‌توانند نظر لامبورگینی را به خود جلب کنند. البته تصور تولید یک وانت پیکاپ بسیار خاص و گران‌قیمت توسط لامبورگینی که به نوعی جانشین LM-002 باشد جذاب به نظر می‌رسد این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. nima.jdm

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    این دیگه چه سمی بود
    وقتی در هاش باز میشه انگار میخواد پرواز کنه

    موافقم 58
    مخالفم 6
  2. Siyavash

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1016 ديدگاه)

    این دنیا دیگه جای زندگی نیس…

    موافقم 34
    مخالفم 8
  3. Amirsh

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من هیچ وقت از طراحی های ایتالدیزاین خوشم نیومده
    برتونه و پنین فارینا رو خیلی خیلی بیشتر میپسندم

    موافقم 31
    مخالفم 13
  4. RIO

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    ۱-ایتالیا و وانت با هم دیگه تو ی جمله نمی گنجن
    ۲-شبیه هرچیزی هست الا وانت

    موافقم 44
    مخالفم 7
  5. آرشیتکت

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (159 ديدگاه)

    کسی که طراحی رو متوجه میشه خیلی راحت میفهمه که چه اثر جذابی طراحی کردن ایتالیایی ها
    ایتالیا مهد طراحیه

    موافقم 42
    مخالفم 14
    1. Cehx

      ۲۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (288 ديدگاه)

      یا من نمیدونم وانت چیه یا شما نمیدونی دیزاین چیه

      موافقم 12
      مخالفم 6
  6. Alireza.Gil

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    د*لقک اگه وانت بود

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. علی ریحانی

      ۲۷ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اسمش از خودش سم تره
      کوئینتسنزاا چیه دیگه
      حتی تلفظش واسه خود ایتالیائیها هم سخته

      موافقم 12
      مخالفم 11
  7. OM.01

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (619 ديدگاه)

    کاری با هیچ چیزی ندارم…یکی فقط توضیح بده 2145 اسب بخار قدرت رو می‌خواهیم چیکار کنیم دقیقا!

    یه سری افراد ماشین های عادی رو با خودروهای درگ اشتباه گرفتن!

    موافقم 30
    مخالفم 3
  8. BlackWing

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1405 ديدگاه)

    یونان باستان ۲۰۰۰ تا اسب نداشتن !

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. B

      ۲۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (982 ديدگاه)

      هر اسب، ۱۵ اسب قدرت داره 🗿

      موافقم 10
  9. .NARGES.

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    فکر کن عقبی نشستی داری از منظره لذت میبری یهو با سرعت ۲.۵ در صد کیلومتر با شیشه عقب ماشین یکی بشی

    موافقم 13
    مخالفم 18
    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5446 ديدگاه)

      کمربند

      موافقم 17
      مخالفم 1
      1. .NARGES.

        ۲۸ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        برادر هر چی هم باشه نمیتونه جلوی نیرویی که به آدم وارد میشه رو بگیره شما از جابه‌جایی صحبت می‌کنی من از نیروی وارده

        موافقم 6
        مخالفم 1
  10. Milad

    ۲۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    زیباترین ماشین زشتی که من دیدم

    موافقم 18
    مخالفم 3
  11. مجتبی

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    طراحی بدی نیست ولی اینجور ماشین ها ففط خوب راه میرن وگرنه هیچ لذتی یا داشبورد طرح دار یا دکمه یا دکور داخلی ماشین ی مانیتور ک کیلومتر داره بی روح با 2تا یا 4تا صندلی بعد با این میشه چیکار کرد فکر کن طرف میخواد بار ببره نمیشه آفرود بره نمیشه اصلا خیلی مسخره واقعا نمیفهمم چطوری اینجور ماشین ها را پسند میکنن یا برقی بودنشون حس کن صدا نیست تو فقط بدون اون لذت رانندگی فقط میره صدای اگزوز و موتور نداشته باشی بعد بخوای مصنوعی از باند یا ترمز ادای صدای اگزوز در بیاری واقعا قشنگی ها داره ازبین میره

    موافقم 16
    مخالفم 4
  12. مجتبی

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    فکرکن قیافه های عجیب ک ی زمانی تو فیلم تخیلی دیدیم حالا داره واقعی میشه بعد برای آلودگی هوا چه اسطوره هایی از خط تولید رفتن بطرف برقی شدن، دوج 😈، نیسانgtr🔥و کم کم تمام برندها باز بنزینی وبرقی بهتر از کامل برقی بود داره همه قشنگی ها تو دنیای ماشین ی خاطره میشه وما حتی از یکی از اونها لذت نبردیم کاش ایران آزاد بود کاش… َ💔😔

    موافقم 11
    مخالفم 3
  13. Cehx

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (288 ديدگاه)

    دوستان چرا از سلول سوختی هیدروژن اکسیژن استفاده نکنیم تقریبا تمام عیب های برقی رو برطرف می کنه فقط اسب بخار های بالا نمیده ولی برای روزمره عالیه هم هوندا کلاریتی نمونش بسیار هم پاکه چون از همون برق استفاده میشه تا هیدروژن بدست بیاد و سوخت گیری خودرو هم 3 دقیقه بیشتر نیست تنها عیبش اینه که اگه یه ماشین از پشت با سرعت بزنه بهت به عالم معنی میری گرچه باتری ها هم اتیش می گیرن بعدشم باتری ها کلی مواد معدنی نیاز دارند ولی این سلول ها نیاز ندارند

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5446 ديدگاه)

      هیدروژنی اصلا کار آسونی نیست که همینجوری بسازن بدن بیرون.
      نگه داشتن گاز هیدروژن توی مخزن کار وحشتناک سختیه کهاصلا نشدنیه و بزور انحام میشه.
      چون هیدروژن کوچیکترین عنصره، حتی اگه منبع فولادی با قطر 10 سانت هم داشته باشی، 1 روز هم نمیتونی توش هیدروژن ذخیره کنی.
      برای منفجر شدنش هم فقط کافیه دو سه تا دونه گازه هیدروژن نشت پیدا کنه به بیرون و بیرون هم مثلا یه نفر داره سیگار میکشه، دیگه بقیه اش عین بمب عمل میکنه و منطقه میره رو هوا.

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. Cehx

        ۲۸ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (288 ديدگاه)

        البته فکر کنم اگه به بیرون نشت کنه درجا منفجر میشه چون خیلی واکنش پذیریش بالاست ولی خب بنظر من اگر مقداری رو امنیتش کار بشه خیلی از باتری ها بهتر میشه

        1. Taha Ayoobi

          ۲۸ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5446 ديدگاه)

          آره واکنش پذیریش وحشتناک بالاس
          مثلا گاز متان باید باید مقدارش به یه حدی خاصی برسه تا بتونه منفجر بشه ولی هیدروژن با مقدار خیلی کم میترکه.

      2. چهچ

        ۲۸ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شبیه آریسان ویران خودرو کپی کردن ! چقدر این خارجی ها از صنایع داخلی برند ما نسخه برداری و دوز دی میکنن….

        موافقم 6
        مخالفم 2
  14. Taha Ayoobi

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5446 ديدگاه)

    طراحیش خوبه خدایی

    موافقم 11
    مخالفم 1
  15. .NARGES.

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    تلفظ اسم Koenigsegg (کوئینگزگ) کم چالش بود اینم اضافه شد

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5446 ديدگاه)

      مگه کونیگزگ نست اون؟

      1. B

        ۲۸ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (982 ديدگاه)

        https://forvo.com/word/koenigsegg/
        همون کونیگزگه با لهجه های مختلف میتونین ببینین

      2. .NARGES.

        ۲۸ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (22 ديدگاه)

        نه برادر کوئینگه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۸ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (3126 ديدگاه)

          کونیگ زگ
          Ko nig Zeg
          چرا خودتون عذاب می‌دین سر یک موضوع کم‌اهمیت
          خیلی راحت از یوتیوب مشخصه

        2. MehdiTurbo

          ۲۸ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2455 ديدگاه)

          😂😂
          عاشق کامنتای پدالم

          خوبه نگفتید koni g zeg

  16. MP

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هزاران برابر بهتر از سایبر تراک هستش!
    با هر متر و معیاری می‌خواین حساب کنید.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. سوشیانت

      ۲۸ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3821 ديدگاه)

      این یه کانسپته و مقایسه ش با سایبرتراک منطقی نیست

      موافقم 2
      مخالفم 2
  17. .

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چرا احساس می کنم سقف تا عقب ماشین می رفته ولی کندنش و با یک درب جایگزینش کردند!؟

  18. amirboss

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (893 ديدگاه)

    این خودرو بیشتر جنبه تبلیغاتی داره تا کاربردی.
    وگرنه کدوم احمقی پیکاپ با این مشخصات رو می‌بره رو خط تولید!؟
    چشمم آب نمیخوره در مورد مسائل فنی هم توپوق زدن وگرنه تو واقعیت چیز دیگه ای نشون میده.
    البته میشه یه جورایی بهش کانسپت یه شرکت طراحی خودرو با پیازداغ اضافه هم گفت.

  19. .NARGES.

    ۲۸ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سر تلفظ اسم خود آقای اشتری ورود کردن 😆

  20. روایتگر حقیقت

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m8-coupe-discontinued/attachment/13-135/
    میفهمید دوستان طراحی این چه مفهومی میده من کلی نگاه غرق داخل طراحیش بشی طرف از قسمت بالا و با طراحی خواص که داره و با اون صندلی های برعکس که داره.مثل قطار های سریع میمونه هم این سر کابین راننده داره هم اون طرفش یعنی دو سمتش فرمون و از هر طرف قابل رانندگی هست
    ولی بیشتر جنبه نمایشی داره این ماشینا بیشتر به تولید انبوه نمی‌رسه آخه با این مشخصات کلن بعیده

  21. روایتگر حقیقت

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بعدم دوستان این نو ع ماشین ها برا استفاده خاصی بشه اره اون داخل دسته فوق گرون
    این نوع خودرو. نه به پیکاپ میخوره ن پیست و درگ ن اسپرت ن فوق لوکس ن خانوادگی
    تنها چیزی که من دیدم ازش برا یگ آدم های مهم تلیونر یا آدمای مهم. که داخل محوطه کاخ یا قصرش بشینه
    مثل یک آدم اشراف زاده از منظره لذت ببره منظورم قسمت عقب برعکس و راننده ام با بادیگارد جلو
    باز از یک سمت دیگه شبیه ماشین های گلف هم میشه استفاده کرد برا یگ قشر خاص پولدار .ولی با اون قدرت2000 اسب هرجور از هر قسمت نگاه میکنم کنار نمیاد حتما فکر کرده پولدار ها از قدرت خودشون میاد . اگه دوستان شما بهتر نظر دارید بگید این نظر من هسته کار به نظر شما نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا