سایر خودروهای اروپاییکی تی ام

سوپراسپرت جاده‌ای KTM به‌زودی معرفی می‌شود

کی تی ام X-Bow GTX که در سال ۲۰۲۰ و به عنوان نسخه مخصوص پیست از GT2 مسابقه‌ای رونمایی شده بود، احتمالا در جاده‌ها هم حضور خواهد یافت. اتوکار می‌گوید این خودرو به تعداد محدود و با پیشرانه ۵ سیلندر برگرفته از آئودی RS3 تولید می‌شود. خودروی موردبحث بر اساس همان شاسی مونوکوک فیبر کربن نسخه‌های قبلی X-Bow تولید می‌شود و از نظر ویژگی‌ها قرابت زیادی با GTX/GT2 خواهد داشت. این خودرو همچنین محفظه فیبر کربنی سوپرکار مانند خود را نیز حفظ خواهد کرد. به خاطر نیاز به تجهیزات بیشتر در مدل جاده‌ای، X-Bow جدید طبق انتظارات وزنی بیشتر از وزن ۱۰۴۸ کیلوگرم مدل مسابقه‌ای GT2 خواهد داشت اما هنوز هم خودروی کاملاً سبک‌وزنی محسوب خواهد شد.

پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی آئودی RS3 به منظور تولید قدرت بیشتر در محصول جدید کی تی ام از تنظیمات ویژه‌ای سود خواهد برد. به‌طور خاص باید گفت این نیروگاه در GTX قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و در مدل مسابقه‌ای GT2 قدرت ۶۰۰ اسبی تولید می‌کند. اگرچه مطمئن نیستیم نسخه جاده‌ای این خودرو چه قدرتی خواهد داشت اما احتمالاً قدرتی کافی برای شتاب گیری دیوانه‌وار را ارائه خواهد کرد. نیرو هم از طریق گیربکس ۷ سرعته سکونشئال به چرخ های عقب فرستاده خواهد شد. به این مجموعه باید یک دیفرانسیل لغزش محدود را نیز اضافه کرد. اگرچه مدل مسابقه‌ای فاقد تجهیزات غیرضروری است اما نسخه جاده‌ای می‌تواند از سیستم تعلیق نرم‌تر استفاده کند. همچنین تجهیزات رفاهی بیشتری در کابین به چشم خواهد خورد که از جمله آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپورت و متریال سرکوب کننده صدای بهتر اشاره کرد.

کی تی ام از سال ۲۰۰۸ تاکنون بیش از ۱۳۰۰ دستگاه X-Bow شامل X-Bow R، GT، GT4 و… را تولید کرده است. این شرکت اتریشی حداکثر ۱۰۰ دستگاه خودرو را در سال تولید خواهد کرد تا وضعیت انحصاری آن‌ها را حفظ کند. رقبای X-Bow جدید شامل محصولاتی همچون رادیکال رپتور، دالارا استراداله، باک مونو و کاترهام 620R هستند. ما فعلاً از قیمت این مدل جدید بی‌خبر هستیم اما نسخه پیست محور GTX قیمت پایه ۲۳۰ هزار یورویی در اروپا دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    طراحی منحصر به فرد، قدرت مناسب و وزن کمی داره، من که از خوشم اومد، خیلی خشن و تهاجمی هست

  2. Khosrow

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    هرگز به 5 سیلندر نمیگم سوپر اسپرت ..

    موافقم 4
    مخالفم 22
    1. B.A.E Systems

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      نگو داداش
      مجبورت که نکردن

      موافقم 16
    2. 1123

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      سوپراسپورت چهارسیلندر و سه سیلندر هم موجوده حتی

      موافقم 13
      مخالفم 2
      1. جناب ایکس

        ۶ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        جیمرا، پراجکت وان و…

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. Taha Malek

          ۶ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (916 ديدگاه)

          پراجکت وان v6 1.6 عه

    3. Aboalfazl demon

      ۶ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (523 ديدگاه)

      کونینگ زگ جمیرا اولین هایپراسپرت ۴ سرنشینه دنیا
      یک موتور ۳ سیلندر هیبریدی داره
      که مجموع قدرتش ۱۹۰۰ اسب
      ماجرا اونجای جالب میشه که ۷۰۰ اسب بخار از اون ۱۹۰۰ اسب بخار از یک نیرو گاه ۳ سیلندری میاد
      ۳ سیلندر = ۷۰۰ اسب بخار

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. سامورایی | 武士 | قاتل تسلا

    ۶ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (750 ديدگاه)

    یه سوال داشتم رفقا

    ماشین های جدیدی که معرفی میشن چطوری به فروش میرن

    خب مردم که اونها رو نمیشناسن و جدید ان پس چطوری به فروش میرسن؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. A ... She just reminds Me of love ... A

      ۷ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (276 ديدگاه)

      میرن نمایندگی و برسی میکنن .
      تست میکنن.
      برسی مجلات رو نگاه میکنن .
      برسی کانال های یوتیوب.
      سمت برند مورد علاقه شون میرن .
      مثلا من دوج هر ماشینی با انجین هلکت بزنه فرض بر اینکه پول شو داشته باشم صد در صد چشم بسته میخرم.

  4. ارشیاSVJ

    ۷ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    به نظرم خرید این سبک ماشینا خیلی بهتر از خرید سوپراسپرتاس چون شاید عملکرد اونارو نداشته باشن ولی هم ارزون ترن هم اینکه هیجانشون بیشتره. این یا اون دالارا استراداله یا باک مونو

    1. من⁦^_^⁩

      ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      دا با این پول میشد تا یه هفته پیش بنز جی تی بلک سریز فووووول خرید که تولیدش میگن تموم شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا